Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Mikkes

#1
Tää B9 on jo 9 vuotta ollut myynnissä, alkaa väkisinkin olemaan hieman eilisen auton näköinen. Kaipaisi jo vähän skarppausta tohon malliin.
#2
Vaimollani on Audi A3 vuosimalli 2017 ajettuna 43000. Nyt sitten hävitti vara-avaimen.
Eli avain on se mötikkä mallia taskussa pidettävä ja ovat aukeaa kahvaa koskettamalla ja kiinni menee painaa peukalolla tai sormella neliönmuotoisesta painaumasta. Toki avainmötikässäkin on napit, jolla ne saa auki/kiinni.

Eli jos nyt uusisi koko mötikän, niin mitähän tuollainen kustantaisi, kun kyse ei nyt kuitenkaan ole pelkästä avaimen uusimisesta, vaan onhan tuossa jo jotain elektroniikkaa mukana. Onko siis ketään joutunut uusimaan noita. Kiitoksia etukäteen vastauksista. Onko ainoa paikka Audi-center, vaikka eipä noilla nyt niin järjettömiä hintaeroja voi olla, tai sitten on.
#3
Kysymys kuuluu, onko tuo nyt joku säästö neliveto ja tekeekö sillä yhtään mitään, siis jos hakee oikeasti nelivetoa.
Näyttää Audin hinnastossa olevan ainoastaan 2000 euroa hintaeroa etuvetoiseen.

Eli joilla tuollainen on tai muuten siitä kokemusta. Mitä olette mieltä?
#4
Nyt on sitten Boschilta tullut huokea, jo olemassa osista modifioitava tekniikka Nox-päästöjen aivan radikaaliin pudottamiseen. Vuonna 2020 astuu voimaan tiukemmat rajat näille.

Järjestelmää on perusteellisti kokeiltu kaduilla kaikissa mahdollisissa olosuhteissa. RDE-normin (Real Drive Emission) mukaan ovat NOx-päästöt osittain laskeneet ennätykselliseen matalaan arvoon 13 mg/km.
Kaupunkiajossa on päästy arvoon 40 mg/km, mikä alittaa reilusti tulevan 2020 päästönormin raja-arvon 120 mg/km. Dieselin kulutus ja CO2-arvot pysyvät tutun alhaisina. Silti Bosch vaatii tiukempia mittausmenetelmiä myös CO2-päästöille.

Jos näin sitten todellakin on, niin en varmasti ole siirtymissä autoissa sähköpuolelle, ainakaan nykytekniikalla. Paljon ajavana yhdella latauksella pitää päästä yli 1000 km, latausaika ei saa viedä järjettömiä aikoja ja latauspisteitä pitää olla joka paikassa, kuten on tankkauspisteitä.

Taitaapi käydä niinkin, että niin kauan kuin minä ajan kymmeniätuhansia kilometrejä vuodessa, niin saan pysyttäytyä näissä huippu dieseleissä, toivossa on hyvä elää.
#5
Elikkäs tuollaisella ajelen.

Onko muilla tehnyt samaa ja onko vika jopa löytynyt? Webasto päällä puoli tuntia-tunti.
Kun lähden peruuttamaan pihasta, niin moottori sammuu usein. Yhden kerran jopa moottori lämpimänä.
Vaihteistona DSG6.

DSG vaihteistolla varustettuja autoja ollut 4 kpl tätä ennen, aina ollut tätä ennen DSG7 ja koskaan ei ole sammunut. Nyt siis usemman kerran viikossa. Pakkasta ei tarvitse olla kuin muutama.
Huollossa eivät löydä vikaa, ei siis jätä vikakoodeja, joten mitään ei voi kuulemma tehdä. Jotenkin perstuntumalta ajattelisi kytkinongelmaa, mutta mene ja tiedä.

Vika ilmenee siis voittopuoleisesti aamupakkasilla lähdettäessä, tosin webastolla lämmitettynä.
#6
Tuollainen tuli ajoon tällä kertaa. No, ei mitään uutta taivaan alla. Useita vuosia saman konsernin autoja ollut Passattien ja Superbien muodossa, eli kuudes menossa, eikä katua ole tarvinnut.

Nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa tuo AdBlue systeemi mukana. Joudutteko huoltojen välillä usein täyttämään ureaa? Käsittääkseni silloin n. 2400 km kun on ajoa enää jäljellä, niin ilmeisesti joutuu lataamaan aika monta litraa sisään. Manuaalihan näyttää tuon minimi ja maksimi määrän, mitä sinne laitetaan. Onko tuo säiliö kuinka suuri, ja sisältyykö sen täyttöön mitään muuta ihmeellistä, kuin aineet sisään, virta 30 sek. päälle ennen käynnistystä, ja se on siinä(kö)?

Löytyykö pk-seudulta henkilöautoille tarkoitettuja latauspaikkoja, vai pitääkö niitä purkkeja ostaa huoltamolta (15-20ltr) ja alkaa sieltä nostelemaan. Uskokaa tai älkää, myyjä ei osannut autoa hakiessani ja asian puheeksi tietysti ottaneena, osannut sanoa kuin että, kyllä sen pitäisi, kyllä kait sitä voi täytellä ennen kuin edes pyytää jne tyhjänpäiväisyyksiä.
#7
Otsikon mukainen. Onko jollain palstalaisella ja onko tietoa, onko hiljaisempi kuin Comfortline, ilmeisen pirteä kuitenkin, ainakin paperilla.
Kuinka tuo sylinterien lepuutustoiminto, saadaanko sillä oikeasti ihan kulutuksen pienenemistäkin, vai meneekö luokkaan myyntipuheet.

Varustukseen olisin ottamassa Ledit (ajotilanteen mukaan säätyvät) Navi, sähkötoiminen takaluukku, lohko/letkulämmitin sisälämmittimellä, ei kuulemma saa tuohon webastoa? Kokemuksia, kiitos etukäteen.
#8
Passat B7 (11-14) / Inspection Now?
05.03.16 - klo:09:38
Tietääkö joku, mitä pitää tarkastaa? Auto Passat 2.0 TDI Bluemotion vm. 2014.

AD-Blue:ta ei pyydä lisäämään, eikä kerro mitään muutakaan, jotain nyt vain pitäisi tarkastaa. Ilmoittanut tuota startatessa jo monta tuhatta kilometriä. Kiitos vastauksesta etukäteen.
#9
Passat B8 (14-) / Diesel kiteytyminen?
10.01.16 - klo:08:28
Olen viime syksystä asti ajanut Nesteen dieselillä, jossa raja liikkuu -32. Ensimmäisten pakkasten tultua -2 alkoi käynnistämisen vaikeus, kunnes sitten n. -20 asteessa auto hinattiin pajalle, tuomio, polttoaine "jäässä".

Kyseessä siis -B8 1.6 TDI, yrityksen kaikki autot tankataan samoilla asemilla ja ongelmat ovat tulleet kaikkiin uusiin Passatteihin. B7 moottorit tankataan siis samoilla asemilla ja lähtevät kuin palmun alta. Mielestäni tässä ei ole kyllä enää "sattumasta" kysymys.

Onko muilla osunut vastaavaa eteen?
#10
Passat B8 (14-) / Uusi Passat 1.6 TDI
15.04.15 - klo:17:47
Sain pari päivää sitten uuden Passatin 1.6 TDI Comfortline DSG7. Variant, Navi, ledit, Webasto, Tummennetut glasit jne. Alle 40 tonnia jäi hinnaksi. Mielenkiintoisin bointsi oli toi moottorin ripeys.

Broidilla 2012 mallinen 2.0 TDI DSG6 variant. Koitettiin piruttain kuinka "laiska" tämä uusi 120 heppanen Passatti on. Pitkä suora ja molemmilla vaihteisto käsityrkky moodilla.

60 km/h asti 1.6 meni edellä ja sitten 2.0 jyräsi ohi 120 km/h asti. Mutta hämmästyttävän vähän pystyi repimään rakoa. Varmaan tuohon vaikuttaa myös tuon uuden 1.6 vs vanhan 2.0 painoero, 100 kg taitaa olla vähintään.

Myöskään 80-120 alueella ohituskiihtyvyys ei ole enää suuren suuri. Toki tuo uusi 150 heppanen 2 litrainen on sitten reippaasti pirteämpi.
#11
Passat B7 (11-14) / Passatin resonoinnit.
19.07.14 - klo:07:05
Saas nähdä onko tulevassa B8 passatissa saatu jo vihdoinkin noi muoviosien kitinät ja räminät häivytettyä.  Ensimmäinen Passattini oli -08 mallinen farkku, tauoton narina kojelaudan eri puolilta. Millään niitä ei saanut häivytettyä kokonaan. Osittain sain hiljenemään tunkemalla käyntikortin yhden muovilistan väliin.

Sitten tuli Superb siihen väliin 2,5 vuodeksi (oli muuten hiljainen ja laadukkaan oloinen) kunnes taas päätin testata Passattia. Nyt viime vuoden alkupuolella hankittu Passat ajettu 90 tkm ja taas alkanut sama rallatus. Kuskin puolella kojelaudan päädyssä olevan sulaketaulun muovinen irroitettava kansi rämisi, sen sain hiljentymään laittamalla tiivistenauhaa. No nyt natisee jossain keskellä "syvemmällä". Ei viitsi enää vaivautua, se vaan on yllättävän ärsyttävää kun ajelee n. 70 tkm vuodessa kuunnellen tuota epävireistä soitantaa.

Toisekseen onko jollain tietoa, olisiko kyse mahdollisesti ns. kuluneista "koiranluista", kun mukulakivillä ajaessa on alkanut aikamoinen kolina kuulumaan lähinnä auton takaosasta, ei ole mikään irrallaan tavarankuljetuspuolella.
#12
Onko muilla kokemuksia tuosta viiveestä. Jos tarvitaan esim. risteysalueella ripeää lähtöä että ehtii johonkin väliin ruuhkissa, niin toivotonta on. Kun heittää lämän lattiaan niin lähtö tapahtuu n. 3 sekunnin kuluttua ja tällöin olet auttamattomasti tilanteessa myöhässä. Mielestäni tuota viivettä ei ollut alkuaikoina, nyt ajettu 100 tkm ja vuosimalli on 2012. Toinen on kun yrittää nätin ripeästi lähteä, niin ei oikein onnistu. Joko mennään niin pirun potkaisevasti tai sitten ei liikuta juuri mihinkään, tuntuu että kaasupolkimessa on ikään kuin on/off ja siinä välissä ei mitään.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy