Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Atro

#1
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.12.20 - klo:18:27
Travel Assist ajaa itsekseen keskellä kaistaa, kaistavahti menee ping-pongia reunaviivojen välissä.

Itsellä Tiguanissa lane assist ja kyllä se kaistan keskellä autoa pitää. Aktiivisen vakkarin kanssa ajo esim. Kehä 1llä rentoutuu olennaisesti. Kevyesti kun välillä itse ohjaa samaan suuntaan kuin auto niin välttyy ”ohjaa autoa!” Herjoilta.
#2
Lainaus käyttäjältä: TiguTigu - 27.10.20 - klo:19:03

ErgoActivea ei tarvi näissä korkeissa autoissa jos ei ole yli 185 senttiä pitkä. Matalissa autoissa sille suurempi tarve. Siksi en ota sitä tähän seuraavaankaan Tiguun. Jos siinä olisi muistitoiminto kahdelle kuskille, niin sitten voisin harkita.


Tästä olen samaa mieltä vaikka tuo 185 cm ylittyykin. Penkki suhteessa lattiaan sen verran korkeammalla kuin esim. Golfissa että ei tuota pidempää tukea kaipaa. Tuossa ajoin hetken uudella Golfilla ja siinä heti kiinnitti huomiota puutteelliseen reisitukeen. Tiguanissa istuu muutenkin ryhdikkäämmin, selkänoja vähemmän kallellaan.
#3
Huoltaminen / Vs: Ilmainen kuntotarkastus
24.10.20 - klo:01:05
Tämä ehkä turhin tarkastus vwllä koskaan. Tänään käytin auton tässä ja joka kohtaan raksittu ok vaikka esim. Autossani ei öljyntäyttöpulloa ole. Olisi nyt edes akun jännite mitattu. Ei ole siis sama kuin määräaikaishuollon tarkastus. Huollon edistymiskirjausten mukaan kesti kokonaiset 10 minuuttia.
#4
,,änimaailma tigussa erittäin miellyttävä kaikin puolin. Rengasmelun ja tuulensuhinoiden osalta äänieristys samaa hyvää luokkaa kuin facelift Audi A6 C7 avantissa. Molemmissa suurinpiirtein samankokoiset 18” renkaat. Hankook ventukset omassa. Edelliseen autooni eli  octavia 3 kombiin verrattuna ero todella suuri.

Voimansiirron äänet myös hienosti eristetty ja dsg pitää kierrokset todella alhaalla. Alusta on tosiaan hieman pintakova, siinä esim. Tuo Audi etevämpi. Korkeampi painopiste varmaan haasteena alustan suunnittelussa. Toisaalta tiguan ei ajettavuudeltaan häviä oleellisesti matalammille vag-tuotteille.

Adaptiivinen vakkari yhdistettynä kaistavahtiin rentouttaa ajamista kummasti esim. Kehä 1 pumppaavassa ajossa.

#5
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
23.02.18 - klo:09:43
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 23.02.18 - klo:06:02
Iltalehden sivulla on hyvät kuvat plus video. Onhan autokin ainakin tässä hyvän värinenkin.

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802212200762539_oa.shtml


Kyllä, tässä Volvon videossa luvataan luokan parhaita takapenkkitiloja ja 20% enemmän tilaa takaosassa kuin edeltäjässä:

https://www.youtube.com/watch?v=QgrmAyPYr3o

joutuuko tässä alkaa tosissaan harkitsemaan premiumia ???
#6
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
22.02.18 - klo:14:57
On kyllä hyvännäköinen, mittasuhteet kohdillaan! Jos tuossa on vielä todellisuudessakin hyvin tilaa niin myyntimenestys taattu. Kilpailijoissa kun ei ole.
#7
Karoq (17-) / Vs: Karoq (17- )
19.05.17 - klo:09:58
Tässä on kyllä ainesta Ocun seuraajaksi. Kompaktit ulkomitat, 1.5 tsi, Uusi digimittaristo, Octaviaa paremmat penkit ja takapenkkien älykäs muunneltavuus riittävän tavaratilan lisäksi saa kyllä todellista vaihtokuumetta aikaan :)
#8
Lainaus käyttäjältä: BMF - 07.03.17 - klo:12:29
Minusta se rämähdys liittyy rekisterikilven kiinnitykseen.

Saattaa olla juuri kilpi joka rämähtää, mutta esim. Superbissa takaluukun liike hidastuu juuri ennen kiinnimenoa ja seurauksena on lähes äänetön sulkeutuminen kuten Audeissakin.
#9
Onko Faceliftissä muutettu sähköisen takaluukun toimintaa pehmeämmäksi? Vanhassa rämähtää ikävästi kiinni. Superbissa toimii mielestäni niinkuin pitää.
#10
Traktoreilta näytti myös pre-faceliftit uutena vakioalustalla mutta kummasti on ainakin itsellä kilometrien myötä auto laskeutunut alemmas. Raideleveys kasvoi päivityksessä hieman mutta edelleen jää aika sisälle kaariin takapyörät.
#11
Lainaus käyttäjältä: DongFeng - 05.02.17 - klo:21:25
Kiinassa tehdyt Audit, Mersut ja BMW:t myydään siellä eikä niitä viedä muille markkinoille. Ovat yleensä L-erikoismalleja koska tila on kiinalaisille ylellisyyden merkki myös.

Itselle myös tila on ylellisyyttä. Euroopassa sitä ei vain nykytrendissä tunnuta arvostavan. Nämä uusimmat premiumit ovat jopa edeltäjiään pienempiä tiloiltaan vaikka ulkomitat kasvavat.
#12
Mikä syy mahtaa olla että tähän ei saa lämmitettävää tuulilasia? Erittäin Hyödyllinen varuste lähdettäessä liikkeelle jäätyneellä tai huurtuneella tuulilasilla. Omassa ei tuota ole kun 1.4 tsin yhteyteen tuon sain vasta 2015 mallivuodesta eteenpäin. 2014 malli olisi pitänyt ottaa 1.8 tsinä. On kyllä monesti harmittanut tuon puuttuminen. Ihmeellistä panttaamista maahantuojalta/valmistajalta.
#13
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
25.11.16 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.11.16 - klo:16:56
Joo.. Kodiaq on ihan kiinnostava. harmi vain, että 2.0 bensakoneella ja nelivedolla hinta nousee samalla tasolle, kuin vastaavankokoisilla kilpailijoilla.

Ihan mielenkiinnosta... mitkä ovat näitä vastaavankokoisia kilpailijoita jos puhutaan sisätiloista? Itsellä tulee mieleen Kia Sorento, Volvo xc90 ja Audi Q7, joista ehkä Kia pääsee hinnoittelullaan lähimmäs mutta eipä ole bensakonetta tarjolla.
#14
Voi voi... no ainakin tuotantolinjalla tulee olemaan enemmän kapasiteettia Kodiaqia varten ;D
#15
Golf VII (12-) / Vs: Golf facelift 2017
14.11.16 - klo:11:59
Yrittänyt kaivaa tietoa mutta en ole löytänyt: tuleeko Variantiin vihdoin sähköinen takaluukku?
#16
Voi olla että Golf variant onnistuneella faceliftillä on se mihin itse tulee päädyttyä seuraavaksi. Digimittaristo ja jalan heilautuksella aukeava takaluukku järkevällä hinnoittelulla saattavat olla ne ratkaisevat pienet erot niiden asioiden lisäksi jotka golfissa olivat jo ennen faceliftiä ocua paremmin. Toki tiloissa tulisi ocuun nähden hieman takapakkia.
#17
On kyllä kummallinen tuo four-eyes. 2.kopassa oli facelift paljon rajumpi. Silloin pyöristeltiin kulmia, nyt muotokieli pysyy samana ainoastaan pienin päivityksin. Vähän hakemalla haettu muutoksia ulkonäössä eikä välttämättä parempaan suuntaan.

Ohjaamosta ei ole kuvia kuin kojetaulusta, viittaako siihen että muutoksia ei ole tullut? Tarvetta olisi ollut ainakin penkkien päivitykselle ja vähemmän muovisen tuntuisille ovipahveille. Sähköinen käsijarrukin olisi ollut hieno.

Kodiaq tuntuu nyt entistä mielenkiintoisemmalta vaihtoehdolta.
#18
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
19.10.16 - klo:09:11
Lainaus käyttäjältä: TAG - 18.10.16 - klo:10:16
Yhdistin Superbin ja Kodiaqin kuvat yhteen, josta saa käsitystä keskinäisistä mittasuhteista. Ero tulee takapenkin tiloista, joissa Superbissa on selkeästi enemmän tilaa.

Hyvä vertailu joka havainnollistaa katumaasturikorin edut tilankäytössä kuten luonnollisemman istuma-asennon ja korkeamman takakontin. Pitkäselkäisenä miellyttää se että Kodiaqissa on etupenkillä 6 cm enemmän ilmatilaa päälaen yläpuolella. Ei tarvitse välttämättä ruuvata penkkiä alimpaan mahdolliseen asentoon.
#19
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
29.09.16 - klo:14:05
Hinnoittelu kiinnostaa kyllä kovasti. Itse järkeilen että tuossa Kodiaqissa saa käytännössä Superbin tilat katumaasturin muodossa. Näinhän ei ole VW:n kohdalla asian laita vaan Passat selkeästi Tiguania tilavampi. Superb varmasti parempi ajaa maantiellä mutta mitä muuta? Se että Kodiaq on Octavian pituinen on ehdoton vahvuus Superbiin verrattuna.
#20
Ei ois tällaista topikkia ollut ollenkaan 90-luvun Toyota-foorumilla ;D
#21
Täytyy käydä tuollainen GTE passat tuplalasein koeajamassa mutta ainakaan Comfortline Passatin alustan toimivuus tai melutaso ei mielestäni eronnut Superbista. A6 teräsjousin oli sitten havaittavasti hienostuneempi.

Mitä muovisuuteen tulee niin on tuollainen A6 business varustein myös sitä. Mattaharmaat listat ilman kuviointia ja keinokuituisen tuntuinen kangas ei itsellä luksusfiilistä nosta. Viime syksynä pari päivää ajamani S6 jätti jostain syystä paljon positiivisemman mielikuvan A6:sta ;D
#22
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
01.09.16 - klo:17:37
Takadiffuusorin muoto on varmaan tuulitunnelissa hyväksi havaittu.

Hienonnäköinen laite kyllä. Sumuvalojen paikka erikoinen mutta eiköhän silmä siihen totu. Takapää samaa sukua Atecan ja Tiguanin kanssa. Q7n tilat alle puolella hintaa niin eiköhän tämä SUVien myyntitilaston kärkipaikan ota.
#23
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
09.08.16 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: konekek - 09.08.16 - klo:12:04
- Kuskin penkkiä en saa niin alas, kun haluaisin (en tiedä johtuuko sähköpenkistä?)

Octaviassa jakkara on aika korkealla lattiaan nähden esim. juuri 3-sarjan bemariin tai A4:seen verrattuna. Toisaalta on koko autokin senttitolkulla näitä korkeampi.
#24
Ajovalo.netissä sanotaan faceliftin ajankohdaksi Q1/17. Sivuja lainaten: "Tiedot ovat kansainvälisen autolehdistön arvauksia ensiesittelyajankohdasta vuosineljänneksittäin." Automyyjältä kun viime viikolla kysyin asiasta niin vastaus oli "ei tietoa".

Oma toivelista tuohon faceliftiin liittyen: etupenkkeihin lisää säätöjä erityisesti säädettävä reisituki, vähemmän muovisen tuntuinen sisusta (pianomustan ja kiiltävän harmaiden listojen tilalle esim. mattaa harjatun teräksen näköistä muovia), uusi 1.5 tsi moottori, tuulilasin lämmitys ilman vastuslankoja, sähköinen käsijarru, 8 tuumainen Bolero Suberbin tapaan, sähköinen takaluukku samalla tekniikalla kuin Suberbissa.
#25
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.08.16 - klo:14:32
Miksi? Eihän tuo 5 vuoden takuu ole keneltäkään pois.

Kyllä mua ainakin ottais pattiin jos olisin Seatin tänä vuonna 2 vuoden takuulla ostanut. Väittäisin että parin tonnin arvoinen etu jo siinä mielessä että saa auton myytyä eteenpäin parin kolmen vuoden ikäisenä ilman autoliikettä. Uusi auto sitten 10% käteisalennuksella.
#26
^Autonvalmistajat haluavat myydä omia navejaan. Navigon taitaa toimittaa kartat VAGille?
#27
Kodiaq (16-) / Vs: Kodiaq spy shots
22.06.16 - klo:11:42
Huojakkaan näköinen laite tohon AMG-"maasturiin" verrattuna ;D Näyttäs siltä että ulkonäköä on ehostettava tarvikevanteilla/spacereilla.Varmaan ajossakin olisi parempi silloin tälläinen korkea laite.
#28
Seatilta kysyin 5 vuoden takuusta ja vastaus oli että Atecan hinnastoa ei julkaista ennen kesäkuun loppua joten kampanja ei koske Atecaa.
#29
Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 14.06.16 - klo:13:43
Noilla moottorin ominaisuuksilla - Opelillakin - on nykyään kyllä jo tarkoitukselliset syyt. Esimerkiksi matalilla kierroksilla ahdon nostaminen käyttömoottorissa koettelee laakereita ja voiteluvarmuutta.
Siksi mm. VW:n uudessa 211 evo-moottorissa on erikoispinnoitetut laakerit ja öljypumppu.

Tässäkö syy miksi japsit ei ole innostuneet turboista perusautoissa? Turha tehdä turbokonetta joka tuntuu vaparilta? VW taklaa ongelman massiivisella tuotekehitysbudjetilla.
#30
Miten on, saako tämän tilattua 5 vuoden takuulla?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy