Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Teemuki

#1
Olisi mukavaa kuulla selvisikö ongelma.
#2
Kiitoksia! 👌🏼Aihetta on nyt ihmetelty niin hakusessa olisi A4 tai A5. Bensa vai diesel? En oikein tiedä. Tulee ajettua viisi päivää viikossa ihan pätkä ajoa, mutta niinä kahtena sitten taitetaan matkaa ihan huolella. Jos sattuu tietämään jonkun tietyn version sudenkuoppia joita olisi hyvä osata varoa niin saa kyllä vinkata. Audi keskusteluissa näistä jotenkin puhutaan vähemmän kuin esim. volkkarin puolella vaikka on ihan päivänselvää, et ihan jokainen auto aiheuttaa jossain vaiheessa päänvaivaa.
#3
Itseasiassa ajattelin. Ajattelin, että mikäli samaa DSG-lootaa käytetään Audeissa joka on Volkkarissa kehnoksi todettu, käytetään sitä kaiketi samanlaisena jokaisessa sen ikäluokan Audissa. Väärin ilmeisesti ajattelin, mutta sen vuoksi asiaa täällä tiedustelen.

Rrivien välistä pystyin lukemaan, että kaiketi Audi on käyttänyt tätä samaa sekundalaatikkoa. Onko siis kyseessä minkä vuotiset ka malliset ajokit jotta osaan niitä välttää?
#4
Talosta löytyy yksi Vaggilainen ennestään, vaimon Tiguan.

Nyt aiheesta innostuneena sormet syyhyten olisi joku 2008-> Audi hakusessa. Olen vain juuttunut pohtimaan, onko Audissa sama vaihdelaatikko kuin Volkkarissa ja kärsiikö automaattilootaiset, tietyn ikäiset Audit siitä samasta vaivasta joka riivasi Vokkareiden automaattilaatikoita? 🤔 Onko jotain erityisiä sudenkuoppia jossain tietyssä vuosimallissa jota pitäisi välttää, osata kaupoilla tiedustelle tai muuten varautua?
#5
Vastaus itselleni: Set-nappia painetaan, sitten painetaan uudestaan ja pidetään pohjassa. Nyt vasemmalle tai oikelle nuolella voi vaihtaa liekin ja tuuletuksen välillä.

>Kiitos vaan kovasti kaikille vastanneille.

<Oleppa hyvä!
#6
Hellurei!

Meillä on Tiguanissa thermo top vevo ja ja hytissä soikea sisämokkula jossa nuolet vasemmalle ja oikealle, liekin kuva ja ajastimen kuva.

Vaimo on nyt jotenkin saanut vahingossa tuuletusominaisuuden päälle yhteen muistipaikoista. Jos webbasen laittaa päälle suoraan tai ajastaa jollekkin muulle muistipaikalle, lähtee kone ihan normisti tulille.

Ruutuun tulee siis propellin kuva siihen missä ennen oli liekki.

Ohjekirjasta en saanut mukaan kun kone asennettiin joten osaisko joku selittää selkokielellä, miten tämä ominaisuus menee päälle ja otetaan pois päältä? 🤔  Taatusti kiva toiminto kesällä, mut nyt pakkasilla vois viel nauttia lämpimästä autosta.
#7
Lyhyestä virsi kaunis: Pystyykö vuoden -08 Toguaniin vaihtamaan parkkipolttimon vai onko kyseessä jonkin umpion kiinteä patentti?

Kaikkien muiden polttimoiden (Pitkät, lyhyet, vilkku) kannat löysin ja ovat aika simppelit vaihtaa. Mut parkkipolttimon kantaa en hahmota millään umpion takaa. 🤔🤔🤔

Vaihdoin lyhykäiset ja pitkät vähän vaaleammalle ja paremmin tietä näyttävälle valolle https://m.motonet.fi/fi/tuote/431966/Philips-RacingVision-H7-polttimopari-150 ja nyt ne parkkituikut näyttävät aika aamuvirtsan värisiltä ollessaan sellaiset alkuperäisen kellertävät. 🤮
#8
Siis menekö jengi oikeesti tolla 30 000km öljynvaihdolla? 🤔
Se on aika rapee matka koneelle pyörittää samaa paskaa kanavissaan. Sanoisin, et jos ton matkan jakais kolmeen tai ees puolittais, saattais sillä saada autoa vähän pidemmäksi ajaksi. 🤔
#9
Huoltaminen / Vs: Webasto ei syty
02.12.20 - klo:17:04
Kiitos! Pakko sanoa, että mä kyl ihailen tätä palstaa ja sitä miten asiallisia vastauksia täältä saa. Jossain toisaalla olisi vain kettuiltu, että "Paaliin koko romu!"
#10
Huoltaminen / Vs: Webasto ei syty
02.12.20 - klo:14:04
Mitähän tällainen luetuttaminen vois maksaa Etelä-suomessa? 🤔 VCDS:ää kun ei (vielä) omasta takaa ole. On aika arvokas peli jos ongelmia ilmenee aniharvoin.
#11
Huoltaminen / Webasto ei syty
02.12.20 - klo:12:56
Ongelmana on vuoden -08 diesel Tiguanin ilmeisesti tehdasasenteinen Webasto.
Webaston kun painaa kellosta päälle, lähtee paloilmapuhallin hurisemaan, mutta polttoainepumpun napsetta tai sytytyksen ääntä ei kuulu.

Voiko vika olla, että joku mesta(esim. Hehku tai palopesä) on niin karstainen, ettei Webasto edes yritä lähteä tulille vai onko todennäköisempää, että pumppu on sökö jolloin polttoainetta ei tule niin laite ei yritä turhaan sytyttää pelkkää ilmaa?

Mietin sitäkin, että jos polttoainetta on pumpattu järjestelmä täyteen, mutta sytytyksessä on vika niin eikai pumppu silloin pyörähdäkkään toisella yrittämällä kun edellinen nafta ei ole sieltä putkesta minnekkään mennyt. Silloinhan mitään pumpun napsetta ei kuulu.

Viikonloppuna olisi ajatus paneutua aiheeseen syvemmin niin olisi mukava saada vähän vinkkejä mistä lähden liikkeelle.

Toisesta aloituksesta opin sen, että laite itsessään lienee oikean lokasuojan sisällä runkopalkissa kiinni ja puratuttaa auka paljon. Luin myös, että näitä tehdasasenteisia vehkeitä ei olevinaan pysty korjaamaan. En usko sen pitävän paikkansa, koska kyseessä on teoriassa yllättävän yksikertainen, mekaaninen laite. Ellei vika ole sitten piirikortissa jonka tosin kätevä jätkä senkin korjaa.

Jos raati tulee siihen tulokseen, että vika todennäköisemmin on pumpussa, onko pumppu muussa mokkulassa kiinni vaiko tankin päässä? Ja jos tankin päässä niin missä kohtaa, sisä- vai ulkopuolella ja miten sinne pääsee käsiksi?

Olisin enemmän kuin kiitollinen avusta, koska se saattaa vähentää huomattavasti purkutyötä ja perkelöintiä kun ei tarvitse ensin purkaa täysin väärää paikkaa atomeiksi huomatakseen, ettei täällä mitään löydettävää ollutkaan.
#12
Ensimmäinen dieselauto on täällä alla niin kaikki tällainen dieselin sielunmaialmaan liittyvä kiinostaa suuresti. 🤔 No jos siel ei mitään merkkiä ole sille poltolle niin onko siitä suurta haittaa jos juuri silloin sattuu sammuttamaan auton? Alkaako poltto uudestaan seuraavan kerran kun pannu on kuumana?
#13
Tää on ehkä aihetta sivuava ot, mutta pystyykö mistään tietämään, että autolla on poltto käynnissä? 🤔 Siis onko sille merkkivaloa tai jotakin?

Esimerkiksi sen takia olis mukava tietää polton olevan käynnissä, että ei just sillä hetkellä sammuta autoa viikonlopuksi lepäämään vaan voisi ajella vielä pienen siivun jotta poltto tulee valmiiksi.
#14
Joo, kyl tää vähän jäi vaivaamaan. 🤔
#15
Mites, millainen homma on ohittaa tämä letkulämmitin jotta vain sisätilapuhallin toimisi? 🤔
#16
Potilas on Audi A6 C7 TDI koneella.

Ongelmaksi on muodostunut nyt pakkasten saavuttua sellainen, että jos auton laittaa aamulla ennen töihin lähtöä "piuhaan" käyttääkseen sisätilalämmitintä ja lohko-/letkulämmitintä, kumpi tässä vehkeessä ikinä onkaan.
Auto käynnistyy ensin ihan normaalisti, mutta kun liikkeelle pitäisi lähteä sammuu välittömästi. Ei siis mitään hiipumista tai muuta varoittavaa. Yksinkertaisesti vain sammuu. Tämän jälkeen toki lähtee normaalisti käyntiin, mutta ei tämä nyt normaalia voi olla!

Jos taas autoa ei esilämmitä niin mitään ongelmia ei synny.
Esilämmitys olisi vain ihan mukava suorittaa pakkasaamuina paitsi koneen hyvinvoinnin vuoksi myös koska lämpimään ja sulaan autoon on erimukava nousta.

Kuulin eilen mutuilua, että lämmitin olisi sijoitettu konehuoneeseen siten, että kone luulee olevansa lämpimämpi kuin on eikä täten anna tarpeeksi rikasta seosta. Tästä johtuisi sammuminen.

Mutta tämä tosiaan oli vain yhden villin sielun vieläkin villimpi veikkaus joten kysytään täältä asiantuntijoilta asiaa.
#17
Jahas!
Kun jaksoi tonkia vähän eri sanakääntein niin alkohan sitä tietoa löytyä. 👌🏼 On se vaa hieno kanava tämä.

(https://www.vagarena.fi/index.php?topic=17068.0)

Seuraavaksi kysyisin, tietääkö joku kuinka väkevät jouset Tiguan tai muu yhtä painavan luukun omaava kikotin tarvii jotta luukku hyppää ylös asti?
#18
Otsikko sen jo kauniisti meille kertoi: Millä nimellä voisi alan liikkeistä etsiä sellaista tsydeemiä joka saa takakontin ponnahtamaan auki kun avaimen napista painaa? Nappi avaimesta siis löytyy, mutta on aika hyödytön kun takakontin joutuu silti kädellä nostamaan auki. Tarvittava osa on siis kaiketi vahvampi kaasujousi ja käsittääkseni jonkin sortin vastinkappale joka antaa kontille alkuvauhdit. 🤔 Golffiin tällainen on ainakin jollakin nimellä saatavilla.

Toisaalta, jaksaako mikään tuollainen nostaa Tiguanin ihan kohtuuttoman painavaa kontin luukkua vai täytyykö siihen jokin erillinen sähköinen aparaatti hommata? Ja löytyykö sellaista niin, että sen pystyy yhdistämään avaimen avausnappiin? Esim. Joku tuoreemman volkkarin sähköisen avaus-sulku systeemi.
#19
Yks jolla vois tän kirjain shown välttää ois se tehtävä jossa on kuusi(?) Kuvaa ja kysymys "missä kuvista on auto" tai vastaavaa. 🤔 Tosin, kyllähän tosta kirjain sopasta selviää kun on tosiaan vaan alussa piinaava juttu.
#20
Tää on ihan yksinkertaisesti mutuilua täysin toiselta automerkiltä, mut peruutuskameran toiminnot lakkaa jos nappaa kameralta johdot pois talvella. Siel lähellä kameraa on todennäköisesti liitos. Ja ei pelkkää kuvakaapelia vaan myös sen sähköjohdon. 😂 Muuten luukku aukee, mut kuva ei näy.

Toinen vaihtoehto on toki vähän lapasella lämmittää sitä volkkarin merkkiä ennen liikkeelle lähtöä nii saa nauttia siitä luksuksesta myös talvisäällä.
#21
Lainaus käyttäjältä: M-J-B - 22.11.20 - klo:14:26
Erinomainen esimerkki. Ne tavan popot vastaavat kesärenkaita. Ajatellaan, että ne nastakengät on suunniteltu maksimaalinen jarrutuspito ykkösprioriteettina. Lyöt "liinat lukkoon", kaadut naamallesi ja jatkat liukumista jäätä pitkin. Hallittavuus on absoluuttista jarrutustehoa oleellisempi. Jos yrität hokkarijarrutusta niillä nastalenkkareilla niin todennäköisimmin epäonnistut ja loukkaat itsesi. Sama temppu kitkapohjilla onnistuu todennäköisesti hallitusti. Itse hankin muutama vuosi sitten kotimaiset kitkapohjakengät ja yllätyin positiivisesti. Nastalenkkarit jäivät sen myötä komeron perukoille pölyyntymään kunnes nyt kesällä heitin ne menemään. Olivat muuten kalliolla yllättävän liukkaita ne nastalenkkarit, ja sanomista tulee ihan aiheellisesti jos niillä kulkee sisätiloissa.

Todennäköisesti suurinosa ihmisistä tajusi tän vertauksen. Eikä tosissaan kuvittele autojen kaatuilevan nastarenkaiden vuoksi. Huolestuttaa vähän liikkua ulkona jos liikenteessä on oikeasti niin yksinkertaista porukkaa. 😂
#22
Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 22.11.20 - klo:08:20
No jaa, on minullakin ne nastat... Niissä kenkien pohjissa, jos lähden kävelylenkille jäiselle tielle. Paremmat kuin naskalit ja varsinkin kumihanskat, eikä tarvitse kontata. Mutta autossa en tarvitse nastoja. Se auto kun ei kuitenkaan kaadu paikaltaan ja murra solisluutaan...
Kummallekin rengastyypille on kohderyhmänsä -kyllä- mutta sitä keskivertonastarengastyyppien määrää voitaisiin huomattavasti pienentää, jos nämä itse tiedostaisivat asian, eikä niille ihmisille sitten vain kukaan vähemmän vastuullinen rengaskauppias menisi ensimmäisiksi kitkoiksi myymään niitä KingKong-kitkoja.

Noo jos muutetaan verrokkia niin, että joudut juoksemaan peilijäällä ja pysähtyä mahdollisimman nopeasti. Nastakengät on aika paljon etevämmät ku tavan popot. Lumella taas sillä kengän nastoituksella ei oikein ole merkitystä.
#23
Kiitos. 💪🏼
#24
Kori ja valot / Vs: Ledit parkkeihin?
22.11.20 - klo:00:28
Aihehan on vanha kuin taivas, mutta aina yhtä ajankohtainen.

Ostin taannoin Nissan X-Trailiin Motonetin halvimmat ledit, siis sellaiset jotka löytyy merkkipolttimohyllyn päädystä kaiken muun nevahööd polttimoiden joukosta. X-Trailissa kun parkkipolttimolla on sellainen oma pyöreä potero joka viel on lasiltaan sininen niin halogeeni näyttää todella typerältä siinä. Polttimot kestivät sen kolme-neljä vuotta jonka auto rouvalla oli käytössä kunnes viime Keskiviikkona se meni vaihdossa. Ja aivan ilman mitään diskoomista tai muuta sekoilua. Hintaa oli muistaakseni 6â,¬/pari
#25
Jaa noh, itse olen sitä mieltä, että etelässä nasta on ihan ylivoimainen. Täällä kun tiet aurataan ensin paljaaksi, sitten suolataan märäksi ja sit annetaan jäätyä. Olen verrannut aihetta siihen, että jos sun pitäisi nelinkontin edetä jäistä mäkeä ylös ottaisitko sä mielummin metalliset naskalit vai kumihanskat?

Pohjoisessa jossa ajetaan lumisilla teillä ihan yksinkertaisesti siksi, että siellä se tänään aurattu tie on huomenna taas luminen, kitkarengas välttää oikein hyvin. Eli jäälle nastat ja lumelle kitkat.

Sitä miksi pohjoisessa teitä ei niin ahkeraan suolata en tiedä. Niin se vain tuntuu olevan.

Kummallekin rengastyypille on varmasti kohderyhmänsä ja paikkansa.
#26
Oivoi!
Täytyykö tilanne tulkita sillätavalla, ettei kukaan tiedä kuinka valaisimen lasi mahdollisesti irroitetaan? 🤔
Ehkä minun täytyy toimia itse aiheen pioneerina ja rohkeasti vain kammeta valaisin käteen tutkittavaksi.
#27
Uuuh, hyviä vinkkejä auton luonnonmukaiseen hoitoon paitsi tuo mäntysuopa. Ouh no! Ei ole mäntyöljy iha maali- ja lakkapinnan paras ystävä. Siihen suosittelen lämpöisesti biohajoavia pesuaineita ihan alan liikkeestä.
#28
Kysymys kuuluu, kuinka kuvan mukainen valaisin avataan sitä särkemättä?

Suunittelin ensin kampeavani verhoilun ja valaisimen välistä koko lampun irti, mutta sittemmin aloin miettimään lähteeköhän tuo lasi itsessään irti ilman koko aparaatin irroittamista ja millaisilla pinneillä tämä mahtaa olla kiinni. 🤔

Ongelma ei tällähaavaa ole polttimon vaihto. Vaikka sekin ennenpitkää on edessä ja ledeiksihän nuo valot voisi vaihtaa.
Otsikoin aiheen vain näin jotta se olisi mahdollisimman helposti löydettävissä hakutoiminnolla ja siitä olisi apua seuraavalle lampun kanssa teutaroivalle ystävälle. Itse kun en haulla aiheesta oikein mitään löytänyt

Varsinainen ongelma on hyönteiset jotka jotenkin ovat päässeet lampun sisälle ja kurkistelevat sieltä lasin läpi aina kun valo syttyy. 🤮

Takapenkkiläisen kattovaloa riivaa sama vitsaus joten mikäli irroitus ei noudata samaa kaavaa, kaivattaisiin vinkkiä myös siihen.

Samalla voisi vähän putsata sitä lasia. Näyttää likaantuneen/pölyttyneen sisäpuolelta kohtuullisen pahasti.

Kiitos taas etukäteen. 💪🏼 Tämä on vallan hieno yhteisö ja toissapäivänä hankitun Tiguanin johdosta on vallan mukavaa olla osa tätä porukkaa.



#29
Noniin! Nyt on sattunut sellainen nolo kämmänä, että kun vihdoin pääsin itse potilaan luo, selvisi ettei siinä edes ole mitään huoltovälin ilmoitusta. 😂👌🏼 On vaan puhuttu, et "millähän sen huoltovälin mitan voi muuttaa?" Niin olen olettanut auton ilmoittavan huollon tarpeesta.
Eli -08 Tiguanin öljyhuolto vaihdetaan Long lifesta tavalliseksi yksinkertaisesti vaihtamalla öljyt useammin kuin ennen.
Case Closed. Kiitos kaikille osallistumisesta.
#30
Eijei kun kyse on siis siitä, että autossa on longlife huoltoväli joka on ihan järjettömän pitkä. Onkohan nyt 30 000km. Tämän haluaisin siirtää siihen lyhyempään malliin jonka nyt vain muistin olevan 10 000km. voi hyvinkin olla jotain muutakin. Ja se öljyhuollon nollaus olisi ehkä tärkeintä. Alkaa meinaan ennemmin tai myöhemmin huutelemaan tarvetta päästä "välittömästi huoltoon"

Volkkarilla kun on käsittääkseni olemassa valmiina kaksi ohjelmaa huoltoväleille. Longlife ja sitten tämä lyhyempi malli.


Mutta anyway. Vcds lienee siis jonkin sortin testeri? Sellainen ostoonko siis tässä on suunnattava?

Nim. Merk. Aika untuvikko tämän vuosituhannen autojen parissa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy