Sisätila valaisimen polttimon vaihto

Aloittaja Teemuki, 20.11.20 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Teemuki

Kysymys kuuluu, kuinka kuvan mukainen valaisin avataan sitä särkemättä?

Suunittelin ensin kampeavani verhoilun ja valaisimen välistä koko lampun irti, mutta sittemmin aloin miettimään lähteeköhän tuo lasi itsessään irti ilman koko aparaatin irroittamista ja millaisilla pinneillä tämä mahtaa olla kiinni. 🤔

Ongelma ei tällähaavaa ole polttimon vaihto. Vaikka sekin ennenpitkää on edessä ja ledeiksihän nuo valot voisi vaihtaa.
Otsikoin aiheen vain näin jotta se olisi mahdollisimman helposti löydettävissä hakutoiminnolla ja siitä olisi apua seuraavalle lampun kanssa teutaroivalle ystävälle. Itse kun en haulla aiheesta oikein mitään löytänyt

Varsinainen ongelma on hyönteiset jotka jotenkin ovat päässeet lampun sisälle ja kurkistelevat sieltä lasin läpi aina kun valo syttyy. 🤮

Takapenkkiläisen kattovaloa riivaa sama vitsaus joten mikäli irroitus ei noudata samaa kaavaa, kaivattaisiin vinkkiä myös siihen.

Samalla voisi vähän putsata sitä lasia. Näyttää likaantuneen/pölyttyneen sisäpuolelta kohtuullisen pahasti.

Kiitos taas etukäteen. 💪🏼 Tämä on vallan hieno yhteisö ja toissapäivänä hankitun Tiguanin johdosta on vallan mukavaa olla osa tätä porukkaa.



Nykyiset:
Saab 900c,
Volkswagen Tiguan 2.0,
volkswagen Golf Variant Comfortline

Exät: Peugeot 406, Rover 75(x2), Nissan X-trail t-30

Teemuki

Oivoi!
Täytyykö tilanne tulkita sillätavalla, ettei kukaan tiedä kuinka valaisimen lasi mahdollisesti irroitetaan? 🤔
Ehkä minun täytyy toimia itse aiheen pioneerina ja rohkeasti vain kammeta valaisin käteen tutkittavaksi.
Nykyiset:
Saab 900c,
Volkswagen Tiguan 2.0,
volkswagen Golf Variant Comfortline

Exät: Peugeot 406, Rover 75(x2), Nissan X-trail t-30



jari73


Teemuki

Nykyiset:
Saab 900c,
Volkswagen Tiguan 2.0,
volkswagen Golf Variant Comfortline

Exät: Peugeot 406, Rover 75(x2), Nissan X-trail t-30

duke7

Joskus tuon purkanut ihan päättelemällä. Oikeastaan kaikki näissä irtoaa sillä periaatteella että ”vedä reunasta irti” ja jos ei isompi pala lähde noin niin sitten joku pienempi paneeli lähtee noin auki ja sen takana on ruuvit.

Toki ohjeet aina hyviä silti niin ei tarvitse testailla niin paljon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy