Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - JTA

#1
Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 13.02.20 - klo:16:09
Ruotsissa Mii ei ole alennus myynnissä 26.500â,¬ noin(264900sek)
Isoja eroja maiden kesken🤔

Tuosta lähtee vielä 60 000 kruunua pois ilmastotukena (klimatbonus) ja maksaa siis 204 900 kruunua eli  noin 19500â,¬
#2
Ajovalojen korkeudensäädin todennäköisesti sökö. Askartelija fiksaa säätimen itse mutta kaupastahan niitä saa uusia jos ei korjaus onnistu tai muuten luonnistu.
#3
Laillinen ratkaisu korotukseen on suurin sallittu pyöräkoko sekä weitecin sd-kit. Nämä on siis hyväksyty palikat joissa tulee tuv-laput mukana http://www.st-suspensions.net/st/info/spring_distance_kits/st_spring_distance_kits
Kato tuolta sivuilta oikeat osat ja tilaa vaikka slamitin kautta jos et tuolta suoraan halua.
#4
Ikkunat pitää sopeuttaa uusiksi. Käytä jokainen ikkuna yksitellen täysin alhaalla ja sitten kiinni ja lopuksi testaa, että kertapainallus-toiminto lähtee toimimaan. Sillä saat mukavuusavaukset ja peilit uudelleen toimimaan.
#5
Kori ja valot / Vs: Ledit parkkeihin?
15.10.17 - klo:19:29
Ainakin osramin ledit kestää. Varmaan philipsit myös. Jos polttimona t10 ni vaikka tollaset: http://m.motonet.fi/fi/tuote/433114/Osram-LED-polttimopari-6000K-12V-W5W-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN
#6
Pientä päivitystä tännekkin kun ollut kovin hiljaista. Auto kävi tänään huoltomiehen käsittelyssä aiemmin mainitun ylämäkivedätyksessä tuntuneen nykimisen ja rallattelu äänien johdosta. Auton softia päivitettiin muttei kuulemma tullut toivottua ratkaisua. No nyt auto jaksaa vetää kutosella tasaisesti pykimättä mäet ylös, missä ennen rytkytettiin ja lopulta vaihdettiin pienempää silmään. Eli siihen tuli parannusta mutta se rallatteluääni jäi. Tällä viikolla tai ensviikon alussa pitäisi kuulla mitä tehdään. Jännityksellä odotetaan. Mittarissa tällähetkellä n. 18700km

Muutoin auto pelannut aivan ok ja vastannut odotuksia. Maantiellä menee viidellä litralla ja kaupungissakin alle kuuden jos on vähänkään tasamaata eikä pelkkiä mäkiosuuksia. Kiva auto mutta jotenki niin saamarin tylsä. Koko ajan nettihautomo auki mutta kun ei varallisuus anna myöten vaihtaa niin pakko kai tuolla nyt vielä joku vuosi on ajaa :/
#7
Oma vuoden vanha 1.2 Leoni tekee vähän samankaltaisesti. Lisäksi taajamanopeuksissa  esim. 56km/h vakkarilla sopivassa ylämäessä alkaa rytkyttään kutosvaihteella. Sen jälkeen nykäisee melko terävästi kun vaihtaa vitosen silmään ja alkaa kuulumaan semmonen hammaspyörien ralina/kolina.

Lisäksi kerran liikkeelle lähtiessä vaihteen kytkeytyminen kesti huomattavan pitkään ja vaihteen päälle kytkeytyessä kuului melko omituinen kolahdus ja rusahdus. Liikkeelle lähtöä edelsi hetki paikallaan oloa ensin vaihde vapaalla, sen jälkeen vaihdevipu d:llä, jalka tiukasti jarrulla. Otin jalan jarrulta enkä koskenut kaasuun, vaan odotin vaihteen kytkeytymistä. En tiedä, mikä merkitys sillä oli, että vaihdekeppi oli d:llä ehkä 2 minuuttia vaikka olinkin pysähdyksissä.

Myöskään vakkarin toimintalogiikka ei aina ole järkeenkäypää. Tietyssä alamäessä, jos laitan ennen sitä vakkarin päälle 56km/h, mäessä vauhti alkaa nopeasti nousta yli kuudenkympin, jolloin auto loogisesti vaihtaa pienempää silmään vauhdin hidastamiseksi. Kohta onkin jo kolmonen silmässä. Tässä vaiheessa ollaankin jo mäen alla tasaisella. Tasaisen kohdan jälkeen tulee 90 asteen mutka ja jälleen pieni alamäki. Jarrutus mutkaan sammuttaa tietenkin vakkarin. Kiihdytän yleensä mutkan jälkeen itse, jolloin mutkaa seuranneen mäen jälkeen nopeuteni on 56km/h ja vaihde kutosella. Jos laitan tässä vaiheessa vakkarin uudelleen päälle, joko reset tai set painikkeella, kytkeytyy välittömästi kolmonen päälle. Tällä sitten hinkutetaan vaikka kuinka pitkään. Yleensä ärsyynnyn tästä enkä jaksa odotella kovin pitkään vaihteen vaihtumista isommaksi. Normaalisti minä joko vaihdan sen manuaalisesti tai otan vakkarin pois päältä jolloin vaihteet vaihtuvat takaisin kutoselle.

Tästä n. kilometrin päässä tuleva rautatien ylittävä silta on varustettu kohtuullisen jyrkällä nousulla ja laskulla. Vakkarilla ajettaessa ylämäen kohdalla vaihde joko vaihtuu vitoselle tai ei vaihdu. Mutta alamäessä auto antaa vauhdin noussa asetetusta 56km/h reilusti yli kuudenkympin ja laittaa vielä seiskankin silmään. Mäen jälkeen vauhti toki hiipuu ja vaihde tippuu jälleen kutoselle ja matka jatkuu asetettua 56km/h noudattaen. Tällainen toimintalogiikka on kyllä minun makuuni perin outo.
#8
Golf VII (12-) / Vs: Golf facelift 2017
12.07.17 - klo:12:32
Lainaus käyttäjältä: Tunnus123 - 12.07.17 - klo:09:46
2017 vuosimallin Golfissa palaa ainoastaan ulommat päiväajovalot ja ulommat vilkut. Sisempiä kun katsoo läheltä näyttäisi ainakin vilkussa olevan samanlaiset polttimot kuin ulommassa. Onko kellään ohjeita/kokemuksia kuinka noi saisi aktivoitua? Vastaan on ajanut malleja jossa kummatkin päiväajovalot palaa, sekä sellaisia joissa vain ulommat. Mikähän näissä on ollut ideana toteuttaa joko tai.

Uudessa golfissa saa ne sisemmät päiväajovalot palamaan kun ostaessa raksii mukaan dynaamiset ledajovalot.
#9
Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 03.05.17 - klo:20:26
Menee kyllä jo ohi aiheen, mutta kyllä BMW voittaa Seatin laadun 100-0. Pelkästään istuinergonomia on ihan eri planeetalta, BMW:n urheiluistuin on yksinkertaisesti markkinoiden paras. Riittävästi säätöjä ja pitkällekin löytyy tarpeeksi tukea joka suuntaa. Seatin vastaava istuin on taas markkinoiden huonoimpia, ilmeisesti Espanjassa ei ole pitkiä kuljettajia kun ei osata edes penkkiä suunnitella. Puhumattakaan mistään ajettavuudesta tai vastaavasta. BMW:n navigaattorikin osaa molemmat kotimaiset kielet ja lista on loputon. BMW:n automaattilaatikot on markkinoiden mukavimpia ja kestävimpiä. Hinnassa on tietysti eroa sellainen 15 000 euroa, mutta kun uusi 3-sarja julkaistaan ensi vuonna niin ajoitus on kerrassaan täydellinen. Naapurikateutta saa myös BMW:llä enemmän ja jälleenmyyntiarvo on parempi.

Pakko kommentoida tähän että miten olet ikinä harhaantunut edes "tilaamaan" jonku Leonin ja vielä semikulina eli stylenä, jos se kerta onkin niin paska? Trololololoo vaan  8)
#10
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 26.02.17 - klo:12:42
Itsellä aina alaasennossa,mikä hyöty tuolla saadaa,jos pidetään yläasennossa?

Mie olen lisäksi ottanu pois kaikki ne palikat, minkä avulla se pohja saadaan pidettyä yläasennossa. Luulis, että sillon mahtus ala-asennossaki siihen se kaukalo.
#11
Toyota / Vs: Toyota CHR
13.02.17 - klo:05:27
Sori, pakko nillittää vielä vähän. Kuvassa näkyy priuksen 1.5L moottori. Kuvassa oikealla näkyvän "Power split"-laatan kohdalla on aika selvästi ketju, eikö vain? I rest my case. Modet voi halutessaan siirtää tämän vänkäilyn muualle.

#12
Toyota / Vs: Toyota CHR
12.02.17 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: Uti - 12.02.17 - klo:10:13
Kyllä ainakin vuoden 2008 1.5 L:n Priuksessa oli jo planeettapyörävaihteisto. Eli ei mitään ketjuja!

Uti

Ihan mielenkiinnosta, mihin perustat väitteesi? Käytitkö moottorin auki ja omilla silmillä sen totesit? Kuten googlen kuvahaun linkin laitoin priuksen alkupään 1.5L moottorista, siinä selvästi on ketju. Se, että jostain kumman syystä 2008 vuosimallin priuksessa ei olisikaan ketjua, ei se sitä tosiseikkaa poista, että priuksessa käytetyssä 1.5L 1NZ-FXE moottorissa on ketju. Tämän kertoo mm. wikipedia, halkileikkauskuvat kyseisestä moottorista sekä räjäytyskuvat.

Sori offtopic
#13
Toyota / Vs: Toyota CHR
12.02.17 - klo:07:34
Nyt täytyy kyllä pyörtää omat puheeni ja kompata marakattia ja todeta että on siellä vain ketju ollut. 1.5L priuksissa nimittäin. Pakko uskoa, kun hetken googlaili tuota 1.5L 1NZ-FXE moottoria https://goo.gl/DZLuub

Nolona siis totean että luulo ei ole tiedon väärti  ::)
#14
Toyota / Vs: Toyota CHR
26.01.17 - klo:18:27
Lainaus käyttäjältä: Marakatti - 18.01.17 - klo:12:36
Aiempiin Toyotan hybrideihin tuota en ihmeemmin päässyt vertaamaan, mutta voisi olettaa että eroa on, kun rautapuolellakin ketju vaihtunut rattaiksi, sähkön/polttomoottorin tiimityö saumattomampaa ja tuo sähköpuoli paljon isommassa roolissa jos oikein olen käsittänyt. Ennen C-HR:ää koeajoin Auris TS:än, tämä ilmeisesti vielä käyttää aiemman sukupolven 1.8 Hybridiä?

Hetkinen, ethän nyt sekoita perinteistä cvt-vaihteistoa ja hybridin e-cvt-vaihteistoa. Molemmat saattaa kaasua annostellessa tuntua kuljettajalle samalta, mutta käytännössä toimintaperiaate aivan eri. Missään tojotan hybridien voimansiirroissa ei tietääkseni ole koskaan käytetty ketjuja eikä hihnoja.
#15
Velipoika ainakin käyttää maalatessa semmosta sinistä muovia, mutta ruukaa kyllä teipata sen niin, ettei kyllä mistään ravosta mene sumua. Ja pienemmissä maalauksissa mitä ei tehä kammiossa se sumu mitä on voinu tulla ruukataan poistaa heti. Ei ole iso homma ko tehhään asiallisesti ja heti maalauksen jälkee. Itseään ja asiakkaitaan arvostava maalari ei tuommosia jälkiä jätä.
#16
Kori ja valot / Vs: Dynaamiset Bi-xenonit
08.12.16 - klo:14:29
Viimeisimmät 2016vm golffin allstar mallit mistä ei ole ruksittu mukaan xenon pakettia, sisältävät kääntymättömät xenonajovalot. Xenonpaketissa sitten valot olivat kääntyvät ja mukaan tuli myös nappistartti. Näihin pystyy sitten hankkimaan vielä mukautuvuuden, eli valokuvion muuttumisen ajotilanteen mukaan. Eli käytännössä kolmea eri xenonversiota on golffiin saatavilla. Nuo staattiset xenonit ovat tulleet suomessa ilmeisesti vain allstar mallistoon tarjolle.
#17
No nyt taas googlen kuvat toimii jotenkuten niin tässä pari räpsyä. Ehkä myöhemmin lisää. Asensin valoille myös katkaisimen siihen kohtaan missä halogeeniajovalollisissa autoissa on korkeudensäätimen nappula. Kiireessä kun asensin, niin ei aivot taipunu, miten olisin saanut siihen nappiin valon toimimaan niin, että siinä palaa valo toisessa asennossa ja toisessa ei. Perus motonetin katkaisija muttei älli eikä kärsivällisyys riittänyt. Muutenkin piuha katkaisijalle on tuotu ulkokautta  :-[ Ei jaksanu alkaa tunkeen läpivientien kautta ko joutuu ulkona värkkäämään puutteellisilla työkaluilla.

Oli erikoistekniikkaankin tullu sitte astetta leveämpi teline. Toiseen autoon mihin asensin samat valot, kävinkin vaihtamassa leveämpään telineeseen. Omaani en jaksanut alkaa purkamaan ja vaihtaan. Menee nuinkin. Jos vaikka sitte ko ens keväänä ottaa valot pois niin myy tuon telineen veke ja hankkii sen leveämmän tilalle. Ostakee pois, 20â,¬, saapi sitte 30.4.2017  ;D



#18
Nyt on valot asennettu katkaisijaa lukuunottamatta. Kiitos vielä kerran avuista. Itse laitoin kilpitelineen 12 ruuvilla kiinni, jäi vielä 2 ruuville reijät kun en hoksannut ajoissa. Pitää jossain vaiheessa lisätä.

Teline on valoineen suht tukevasti kiinni eikä valot juurikaan heilu vaikkei lisätukia olekkaan. Aluksi meinasin laittaa nekin mutta totesin valojen olevan nuinkin ihan riittävän jämäkästi. Vaikka valot painavatkin aika paljon mutta kun ovat matalan painopisteen paneelivalot niin lähinnä tien poikittais urissa huomaa valojen värähtävän sekä oikein kiharapintaisella tiellä ajettaessa tulee pientä värinää.

Vaikka olinkin seatin valoihin varsin tyytyväinen, niin kyllä hyviäkin valoja voi aina parantaa  :) Nyt valoa tulee mukavasti joka paikkaan melko tasaisesti. Edes rankasti alijäähtyneellä vedellä ryytynyt linssi ei heikentänyt valojen tehoa liikaa vaan valoa tulee edelleen leveästi ja korkeasti, kuitenkin niin että suoraan keulan eteen ei juuri ylimääräistä hajavaloa tule. Lisään kuvia asennuksesta, valoista ja valokuviosta sitten, kun googlen kuvat suistuu ottamaan kuvat vastaan.

Mielenkiintoista olis verrata valoja vastaavankaltaisiin paneeleihin esim. seeker 10/20. Näissä minun valoissa on mielestäni kyllä hinta/valoteho/kuvio aika kohdallaan.
#19
Lainaus käyttäjältä: TosiMies - 09.11.16 - klo:15:35
Kaiken tuon edellisen lisäksi merkkiliike olisi halunnut myydä mukavuusohjainlaitteen hintaan 78e + asennus... Marmorilta sanoivat, ettei tuolla lailla Hall-anturilla ole mahdollista asentaa lisävaloja Leoniin.

Tykkään mahdottomista projekteista. 8)

Aika nättiä  :) Samaa settiä yrittivät mullekki kaupata 200â,¬ asennuskuluilla ryyditettynä. On kuulemma niin paljon virhemahollisuuksia ettei sen takia antanu mulle tietoa herätevirrasta. Höpötyksen makua sanon ma.
#20
Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 08.11.16 - klo:18:50
Sitten kun joku saa kaivettua esiin johdon, joka ohjaa pitkiä niin tiedon otan kiitollisena vastaan!

Kuin myös. Kävin pakkasessa koplaamassa ja kolme johtoa kerkesin käydä läpi kunnes kehon pakkasraja iski vastaan ja pakenin sisälle. Pitää jatkaa huomenna oikean johdon etsintää. Täytyy sanoa, että ei siellä kyllä ole juuri sormille tillaa laittaa sitä liitintä. Kuskin puolelta en saanut mihinkään kiinni niin kokeilin hanttarin puolelta.
#21
Kiitos tiedosta ConD  8) Xbb:n kävinki jo eilen hakemassa mutten ole vielä joutanut kokeilemaan. Hyvä tietää, että sillä valot saa pelaamaan. Valothan ovat aika painavat möhköt, että tuentaa pitää vissiin alkaa seuraavaksi suunnittelemaan. Laitoin valot telineineen kokeeksi työautoon. Siinä on niin tukeva puskuri, että riittää pelkästään kun ruuvaa kilpitelineen riittävällä ruuvimäärällä kiinni. Ei vapissut ajossa oikeastaan yhtään.
#22
Onko tosi ettei ole kellään lisävaloja leonissa? Kyllä niitä näkkyy tienpäällä tulevan vastaan että onnistuu se asennus jotenki. Ja toinen asia mikä askarruttaa. Kuinka valotelineen asennus puskuriin? Tuntuu melko heppoiselta ko sormella kokkeilee niin joustaa aika laajalta alueelta. Pittääkö vettää puskuripalkkiin asti kiinni vai miten oletta asentanu?
#23
Mitenkäs oletta asentanu led-ajovaloilla varustettuihin leoneihin lisävaloja? Mistä karvasta heräte ja meneekö perinteisellä releytetyllä asennus-sarjalla vai pitääkö olla vasittu can-asennus-sarja vai onko Xbb-rele ainoa vaihtoehto?
#24
Tämmöset pötkylät pitäs asentaa ko vain joutas. Hyvin pikaisesti ko testasin autotallisa lamppua niin valokuvio on ainakin aivan mallikas. Leveä ja matala, keskellä kiva kirkas hotspotti. Hiukan pitää askarrella että saapi telineeseen kunnolla kiinni. Leveyttä koko komistuksella on n.61cm.

#25
Puheentunnistus toimii vain muutamilla kielillä, olisko saksa englanti ja muutama muu. Kun vaihtaa järjestelmän kielen esim. englanniksi, voi puheentunnistusta kokeilla.
#26
Eipä nuissa ajoltaan juuri eroa tunnu olevan. Ainakaan jos vertaa saman kokosta ja samalla moottorilla varustettuja yksilöitä. Toki subjektiivinen mielipide saatta joillakin vaikuttaa asiaan ja seatti tuntuu halvempana huonommalta. Itse en kuitenkaan huomannut eroa, kun kesällä vaihtui golffi leoniin. Hyviä molemmat.
#27
Uudessa -16 vuoden leonissa takavalot saa palamaan ilman koodausta, kun kääntää parkit päälle. Parkkien/päiväajovalojen kirkkaus säilyy samana. Tällöin toki menetetään valoautomatiikan toiminta ja valot pitää aina sammuttaa autosta poistuttaessa.
#28
Onkos kenelläkään kokemuksia näistä tuontitukun valoista?

www.tuontitukku.fi/tuote/lisakaukovalo-led-80w-tankomalli-tieliikennekayttoon-hyvaksytty

https://www.tuontitukku.fi/tuote/lisakaukovalo-led-50w-tankomalli-tieliikennekayttoon-hyvaksytty-ref30/6430032156446/

Näyttää ihan asiallisilta eikä hintakaan olisi paha. Aika isot referenssit, eli vois olettaa valotehoa olevan ainakin jonkinverran. Valojen heijastaminen eteenpäin näyttää olevan samalla lailla toteutettu, kuten tämän hetken parhaimmissa led-lisävaloissa eli sae:n seeker malleissa.
Tuollainen 80w valotanko vois olla ehkä jo yksinäänkin ihan riittävä, olkoonkin että asennus ei aivan lain kirjainta noudatakkaan.
#29
No nyt on kohta 3tkm leonissa mittarissa. Hyvin on meno maistunut. Vastaa omia tarpeita varsin mainiosti. Autolla tulee ajeltua suurimmaksi osaksi kaupungissa ja ehkä 20% pitempää taipaletta. Keskikulutus on asettunut varsin mallikkaasti 6L/100km tuntumaan. Varsin mainiota, kun ajosta suurin osa siis on kaupunki/taajama pyörittelyä. Kiihtyvyys 4 hengen kuormalla on kohtuullinen. En ole kovin kovasti sellaisella kuormalla edes polettanut, mutta oletan auton suoriutuvan siitäkin aivan riittävästi.

Vaikka moottorit ovat golffissa ja leonissa melkein samat, on käyntiäänissä huima ero. Leonin tyhjäkäynti paljon säksättävämpi eikä niin sievä singerimäinen surina kuin golffissa oli. Myös turbon? äänet ovat paljon erottuvammat leonissa. Kun kierrättä kiihdyttäessä  n. 4000rpm ja yli, kuuluu selvä vinkuminen. Oletan turbon ääneksi. Golffissa en oikeastaan rekisteröinyt turbon ääntä ollenkaan. Kuitenkaan muuten ei moottoriäänien kuuluminen kabiiniin ole sen voimakkaampaa kuin golfissakaan.

Takaovien aukot ovat takaa yläosasta hiukan ahtaamman kuin golffissa, joka aiheuttaa lievästi haasteita lapsen istuttamisen turvaistuimeen selkä menosuuntaan. Ei kuitenkaan ylitsepääsemättömän vaikeaa. Vielä menee, kun lapsi on pieni ja alle 2v, mutta katsotaan, kunhan typykkä hiukan kasvaa, että kuinka solmussa se pitää sinne taiteilla  ::)

Auton istuimet ovat ihan ok istua, ei moittimista. Ulkonäkö hiukan pliisu, jopa pappamaisen tylsä. Olisin halunnut lisävaruste penkit, mutta rouvan mielestä olivat rumemmat kuin perusjakkarat   ??? Ehkä näytin väärää kuvaa tilatessa tms.

Automaatti on mukava. Vaihtaa suht sievästi. Välissä vaihdot hiukan rytkäytteleviä riippuen ajotilanteesta. Toimii 95% ajasta niinkuin pitääkin. Sen 5% laitan sitten manuaalille ja valitsen/pidän haluamaani vaihdetta. Lähinnä tilanteissa, kun ajetaan taajamanopeudella kumpuilevaa ylämäkeä auto pudottaa 5-vaihteelle jyrkissä kohdissa ja loivemmissa menee 6-vaihde päälle. Jos tasanteen jälkeen tulee heti uusi jyrkempi kohta, auto pudottaa taas 5-vaihteen päälle. Ajankin yleensä sellaiset mäet suosiolla 5-vaihde päällä ylös asti.
Hivenen mietityttää laatikon kesto, kun pitempää mäkeä 6-vaihteella ajaessa kierroksien ollessa n.1300, kuuluu laatikosta rohisevaa tms. ääntä ja joskus auto tuntuu nytkyttelevän. Noh, pitää kysyä joskus huollosta jos jaksaa. En jaksa aivan pienistä äänistä hermostua, helpompi jatkaa ajamista ja odottaa että vika pahenee, jolloin helpompi korjata. Jos siis edes onkaan vikaa.

Stop-start toimii sekin varsin kelvosti automaatin kera. Kunhan on hereillä ja seuraa liikenne valojen toimintaa, pystyy sen 0,5 sekuntia ennakoimaan ja käynnistämään auton juuri oikealla hetkellä. Eikä auto ammu liikkeelle niskoja rytkäyttäen kun kaasua annostelee tasaisen varmasti, eikä polkaisemalla.

Led-ajovalot ovat mitä ovat. Eivät käänny mutkissa eivätkä näytä niin pitkälle ja leveälle kuin golffissa, mutta ovat silti mielestäni hyvä satsaus.Ovat kuitenkin paremmat kuin pelkät halogeenit ja valon sävy on omaan silmääni erittäin hyvä. Lisäksi auton ulkonäkö on aivan toista, kuin perusvaloilla. Tarkoituksena on kuitenkin hankkia yksi led-paneeli tuomaan lisää valoa pimeämpään vuodenaikaan.
#30
Seat / Seat Leon ST 1.2 TSI DSG Style 2016
05.07.16 - klo:20:29
Uusi leonisti ilmoittautuu.

Golf 2014 Golf variantin tilalle hankittiin sitten tällainen. Varusteita valittiin maltillisesti hinnan ja mukavuuden tasapainoillessa.

Kattokaiteet, mustat
LED Pack
Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi
LED-sisävalopaketti
Säilytystilapaketti Style ja FR
Media System Plus -audiojärjestelmä
Style Pack
Polttoainetoiminen lisälämmitin Webasto 4 kW
5 vuoden takuu
Perus valkoinen

Tällä pitäisikin mennä sitten useampi vuosi. Golffiakin oli tarkoitus pitää paljon pitempään mutta niin vain se vaihtui näinkin pian. Tietenkin 5 vuoden takuu ja kuluton ja koroton rahoitus näytteli suurta osaa vaihdon vaikuttimena.

Muutama kesän aikana otettu räpsy:


Siinä vanha ja uusi kulkine rinnakkain







Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy