Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

LS

Rengaspaineet Conteissa kohdalleen (suosituksiin jonkun verran lisää) ja vähän hypermiling -tekniikoita kehiin, niin eiköhän tuo tuosta vielä petraannu ;)

Newman

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 10.03.11 - klo:19:01
Rengaspaineet Conteissa kohdalleen (suosituksiin jonkun verran lisää) ja vähän hypermiling -tekniikoita kehiin, niin eiköhän tuo tuosta vielä petraannu ;)

Osaatko kertoa noista "hypermiling"-tekniikoista lisää? Vai googlaanko? Vai oliko sarkasmia? Vai kiinnostaako ketään?

LS

Muutamia nettiforumeita löytyy nuista hypermiling-tekniikoista. Googlaus on varmaan paikallaan, itse lähinnä satunnaisesti checkailen millaisia kulutuslukemia ovat saaneet.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 10.03.11 - klo:19:08
Muutamia nettiforumeita löytyy nuista hypermiling-tekniikoista. Googlaus on varmaan paikallaan, itse lähinnä satunnaisesti checkailen millaisia kulutuslukemia ovat saaneet.

Jep. Ihan jo "hypermiling"-hakusana tuottaa mukavasti uusia vinkkejä. Tosin, vähän vinksahtaneelta nuo vaikuttavat. Tarvitseeko kaikkea viedä ihan niin äärimmilleen?

LS

Suuri osa ohjeista on vähintäänkin kyseenalaisia, mutta hyviäkin vinkkejä löytyy. Rengaspaineet (jos mukavuus vain sallii) ovat yksi kohde jossa säästöä saa aikaiseksi.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Newman - 10.03.11 - klo:18:51
Ei taida kuulua. Voitko kuitenkin vielä tarkentaa, millaisesta ulinasta/jurinasta on tarkalleen kysymys? Tuleeko se esiin heti käynnistyksen yhteydessä vai ihan muutenkin?

EDIT: pääsin juuri kolmannella tankillisella uuden ennätyksen, 930 kilometriä. Ties vaikka vielä pienenisi tuostakin tuo maantiekulutus, kun vaihtaa Contin EcoContactit alle ja moottori on lopullisesti hiotunut muotoonsa. Ellei sitten turbo laukea ennen sitä.  :D
Ã,,äni on kuin esim. viallinen laturin/kiristimen laakeri. Tulee aina, mutta on sitä kovempi mitä kuumempi moottori. Pitäis varmaan nauhoittaa  :D Tää on ollu uudesta asti eli yli kaksi vuotta, huomenna taas aika äänen tutkintaan paikallisessa ;)
Mulla on kesällä toimintasäde yleensä 970 km. Näin talvella en edes halua tietää  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: kotka - 10.03.11 - klo:15:24
Jos tuo kulutus on yhtään ratkaiseva tekijä, niin olisi varmaan kannattanut kääntää katseet ja ajatukset pois koko Vag-ryhmästä ja siirtyä ihan muihin autonvalmistajiin. Kaikki menee, mitä tankkiin laittaa. Ja vielä tuota tankattavaa näyttää piisaavan. Otattehan myös huomioon, että tuota 95E10 kuluu huomattavasti enemmän kuin esim. 98 bensaa.

No enpä ajatellut edes kulutusta kun tilasin kärryn. Ex-kaksoisahdettu veti 10 ja ylikin vastaavassa ajossa samaten Anjovis cvt:lla, joten alaspäinhän tästä on tultu huomaamatta.

Kyllä, ajatukset sinänsä ovat pois jo tästä konsernista, jo kertakaikkien kyllästyminen samaan teemaan ja "naamaan" alkaa olla valllitseva olotila. Näin ollen todennäköisyys muulle merkille seuraavaksi on hyvin suuri. :D

makelja

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.03.11 - klo:20:01
Ã,,äni on kuin esim. viallinen laturin/kiristimen laakeri. Tulee aina, mutta on sitä kovempi mitä kuumempi moottori. Pitäis varmaan nauhoittaa  :D Tää on ollu uudesta asti eli yli kaksi vuotta, huomenna taas aika äänen tutkintaan paikallisessa ;)
Mulla on kesällä toimintasäde yleensä 970 km. Näin talvella en edes halua tietää  ;D
Kunnioitettava kilsamäärä bensakoneella. Omalla dieselillä pääsen 930-950km/tankki. Nyt tänään juuri laskin että kulutus oli 5,2l/100km.

topias

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 23.02.11 - klo:20:28
Ei pala takavalot led päiväajovalojen kanssa tehtaalta tullessa,pitää koodata erikseen jos haluaa palamaan.

myyjäliikkeen mukaan ei onnistu koodaus. onko joku teettänyt koodauksen ja missä?

Make49

Lainaus käyttäjältä: topias - 14.03.11 - klo:09:56
myyjäliikkeen mukaan ei onnistu koodaus. onko joku teettänyt koodauksen ja missä?

Ainakin minun Golffiin onnistui Tampereen Laakkosella.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Newman - 10.03.11 - klo:14:16
Muista myös, että tuohon kierroslukuun vaikuttaa olennaisesti myös se, millaisessa maastossa nuo lukemat ovat ajossa. Eli 1500 kierrosta on sopiva vaikkapa mäkiselle maantielle jne.

Näyttäisi siltä, että omassa ajossa kierroslukemat asettuvat luontevasti välille 1300-1400 rpm. Ã,,äniä en muuten ole vieläkään kuullut, mutta aika paljon peittyy renkaiden ropinaan nyt kun asfaltti on taas paljas.

LainaaAjotietokoneen lukemia en liiaksi tuijottelisi vaan tekisin johtopäätökset aina todellisen kulutuksen perusteella.

Tankkausten perusteella ajotietokoneeni näyttää nykyisellä rengastuksella noin desin tarkkuudella oikein. Hetkellinen kulutus on sitten tokia asia erikseen, mutta tasanopeudella sekään ei hirveästi heittelehdi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tet

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.03.11 - klo:12:17
Tankkausten perusteella ajotietokoneeni näyttää nykyisellä rengastuksella noin desin tarkkuudella oikein.

Varmaan tulee näyttämään muillakin rengastuksilla, jollet sitten laskeskele niitä todellisia kulutuksia navigaattorin mittaaman ajomatkan mukaan. Jos lasket matka/trippimittarin mukaan, niin sama virhe tulee sinun laskuihisi kuin ajotietokoneenkin laskuihin. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Skula

Lainaus käyttäjältä: tet - 14.03.11 - klo:12:24
Varmaan tulee näyttämään muillakin rengastuksilla, jollet sitten laskeskele niitä todellisia kulutuksia navigaattorin mittaaman ajomatkan mukaan. Jos lasket matka/trippimittarin mukaan, niin sama virhe tulee sinun laskuihisi kuin ajotietokoneenkin laskuihin. ;)

Kuinka tarkkoja sitten ovat navigaattorit? Tokkopa ne markettinavitkaan on niin tarkkoja että saadaan riittävän tarkkaa lukemaa.  :o
Romurautaa ja paalivehkeitä.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: tet - 14.03.11 - klo:12:24
Varmaan tulee näyttämään muillakin rengastuksilla, jollet sitten laskeskele niitä todellisia kulutuksia navigaattorin mittaaman ajomatkan mukaan. Jos lasket matka/trippimittarin mukaan, niin sama virhe tulee sinun laskuihisi kuin ajotietokoneenkin laskuihin. ;)

Totta. On tuo itsellekin tullut mieleen, mutta eikös ennen navigaattorien yleistymistäkin ihmiset laskeskelleet kulutuksia tankkauksen mukaan ja verranneet niitä ajotietokoneiden tuloksiin? Ei tuossa siis varmaan oikeasti ole mitään järkeä laskeskella "tankkausten mukaan" ennen kuin autosta löytyy navigaattori, mutta toisaalta sitten kun se navigaattori tulee hankittua, on tuo virhe helppo korjata.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

makelja

Lainaus käyttäjältä: tet - 14.03.11 - klo:12:24
Jos lasket matka/trippimittarin mukaan, niin sama virhe tulee sinun laskuihisi kuin ajotietokoneenkin laskuihin. ;)

Kyllä minulla ainakin ajotietokone näyttää 0,3/100km litraa liian vähän laskettuun verrattuna. Siis matka otettuna tripistä ja litramäärä kuitista.

Karvalakki

Joku palstalla aiemmin ihmetteli miks ei kukaan malliston halvimasta päästä kommentoi. Nyt yritetään, alla malliston halvin. Siis Golf 1.2 TSI 63 kW.

Ensi tunnelmat: mukava, hyvä ajettava, kulutus kohtuullinen, maantielllä mittarin mukaan 5.2 l/100 km (ensimmäiset n. 600 km.) nastarenkailla.

Ensin vähän arvelutti tuo koneen pienuus, mutta tehoa kyllä tuntuu olevan enemmän kuin riittävästi suomen nopeusrajoitusten ylittämiseen.

Paarma

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.03.11 - klo:18:26
No nyt oikein kysyit niin ihan kuin olisi silloin tällöin kuulunut, hyvin vaimeaa. Mutta sitä ei ole ollut montaa viikkoa. Mun autossahan on sellainen toinen ulina ja muutenkin karkea käyntiääni kuuluu tosin hyvin sisälle ( korvia raastaa kun on yli 2000 rpm), nämä vähän peittävät muita vihellyksiä. Mä yritän kuulostella, jos sä puolestasi kerrot kuuluuko sun autosta tyhjäkäynnillä ulina/jurina sisälle kun painaa hiukan kaasua ja taas hellittää. DSG:n kanssa kuuluu hyvin kun autoa ryömittää ja stoppaa.

? Kyllä mun kulkine on ihan hiljainen ja käy nätisti ajettu 8tkm ja hiljentynyt koko ajan, ei kuulu ropinaa kuin ihan jääkylmänä. Siitä ahtimesta pitää vienoa vinkumista pitää kuulua, mulla kuuluu varsinkin kun on kylmä kone.
Jos se ei kulje kromaa se!!

topias

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 14.03.11 - klo:10:44
Ainakin minun Golffiin onnistui Tampereen Laakkosella.

kenen kanssa asioit laakkosella, jos tarvii sinne soitella?

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Paarma - 16.03.11 - klo:08:53
? Kyllä mun kulkine on ihan hiljainen ja käy nätisti ajettu 8tkm ja hiljentynyt koko ajan, ei kuulu ropinaa kuin ihan jääkylmänä. Siitä ahtimesta pitää vienoa vinkumista pitää kuulua, mulla kuuluu varsinkin kun on kylmä kone.
Autoni on parhaillaan korjaamolla, sillä viime perjantaina ulinan tutkinnan ( n. kuudes kerta, ulina tullut uudesta asti) seurauksena selvisi että öljynpaine ei ole riittävä. Öljypumppu nyt ainakin menee vaihtoon, ääni on todennäköisesti tullut siitä. Katsotaan tän remontin jälkeen niitä ääniä sitten uudestaan  ;D >:(
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tet

Lainaus käyttäjältä: skula - 14.03.11 - klo:12:28
Kuinka tarkkoja sitten ovat navigaattorit? Tokkopa ne markettinavitkaan on niin tarkkoja että saadaan riittävän tarkkaa lukemaa.  :o

No sehän riippuu siitä mikä on kenenkin mielestä "riittävän tarkka". :) Kyllä ne aika tarkkoja ovat, eikä laitteen hinta korreloi tarkkuuteen yleensä millään lailla. Normaalilla autonavilla paikannustarkkuus on metreissä, ehkei aivan kunnon käsikapulan kolmen metrin luokkaa olevaan tarkkuuteen päästä mutta lähelle kuitenkin. Noin tarkalla paikannuksella ajomatkan (kuin myös nopeuden) laskenta on tarkkaa, enkä ole ainakaan koskaan kuullut että missään laitteessa olisi tahallaan lähdetty tekemään virhettä noihin laskentoihin. Ei noin tarkoilla lähtötiedoilla voi saada sadalla kilometrillä montaa sataa metriä heittoa kuin tahallaan.

Toki joskus sää heikentää signaalia niin että virhettä voi tulla enemmän. Autonavi seuraa kuitenkin kartalle ohjelmoitua tielinjaa vaikka paikannus menisi "metsään" (olettaen että kartalta löytyy tie lasketun paikan läheltä), joten virhe korjaantuu tavallaan automaattisesti.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Make49

Lainaus käyttäjältä: topias - 16.03.11 - klo:17:48
kenen kanssa asioit laakkosella, jos tarvii sinne soitella?

Homman hoiti automyyjä luovutushuollon miesten kanssa,kyllä ne sen tekee jos ei määräykset ole muuttuneet.

pizza_delivery

Volkkari on aina sanonut, että se on normaalia, että umpiohin menee pesun jälkeen vettä....nyt menee kun suihkii pissapoikaakin...pitäsköhän taas valittaa.... >:(

xp9

Olisko jollakin antaa vinkkiä mistä löytäisin vaimolle Golf VI Varianttiin kangasmatot?
Mä kuitenkin puunailen niin ei jaksa kumimattoja :)

Kiitti

kyhmy

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 17.03.11 - klo:20:33
Olisko jollakin antaa vinkkiä mistä löytäisin vaimolle Golf VI Varianttiin kangasmatot?
Mä kuitenkin puunailen niin ei jaksa kumimattoja :)

Kiitti

http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=10842


pizza_delivery

tietääkö kukaan mistä saisi istuin päällyset? ???

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makelja

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 17.03.11 - klo:21:03
tietääkö kukaan mistä saisi istuin päällyset? ???
Leopardi-vai tiikerikuviolla.  :P

Peeveli

Tuli heitettyä eilen pidempi maantiematka kaksikaistatietä, rajoitus suunnilleen 80% 80 km/h ja loput 20% satasta. Keskikulutus tankkausmenetelmällä 7,3 litraa eli ei mitään palstalla ylistettyjä pihiysennätyksiä. Muutama ohitus sisältyi, sekä epäonnistunut ohituskaistaohitusyritys mustasta M-B Vito 120 cdi:stä (se yli 200 hepan V6 dieselpaku) joka paineli ylämäkeen ns. menojaan kun huomasi että lähden ohitukseen, ajoi aluksi alempaa vauhtia ja heräsi kun vaihdoin ohituskaistalle. Ei riitä mopomalli-tsi:n paukut, ei...Nyt ovilista alkoi natista myös matkustajan puolella ja dsg saattaa vakkari päällä tempaista äkisti nytkäyttäen kohtuu pienessä ylämäessä 5-vaihteenkin pesään seiskalta alaspäin. Kaksoisahdetussa seiskavaihde pysyi tiukasti päällä suuremmissakin ylämäissä, suurempi vääntö sen tehnee.

Onneksi sivutuuliherkkyys tässä on olematon, kovan navakka tuuli ei autoa hetkauttanut juurikaan.

Karvalakki

Taisi olla järkevää säästää tuhat euroa ja saa itse valita vaihteet. Vielä kun osaa tuota manuaalia käyttää. Joskus kyllä tietokone ehdottaa isommalle vaihtamista aivan järjettömän pienellä kierrosluvulla. Alavääntö on kyllä hyvä, mutta ei nyt sentään ihan mahdottomia pitäisi ehdotella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy