Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 02.11.11 - klo:09:13
Jos huonomuistisuus vaivaa, niin olisiko hyödyllistä lukea, mitä aiemmin on kirjoittanut. Tästä portaallisesta selkänojan säädöstä on nyt saatu lukea n. puolenvuoden välein. Oliko muuten tojotassa portaaton selkänojan säätö?

Huonomuistisuus? ???

Tojotassa oli portaallinen säätö, mutta Avessa kuskinpenkki oli itselleni hyvä, matkustajan penkki ei koska siinä ei ole säädettävää ristiseläntukea. Ratti jäi liian kauas mikä ärsytti myös pitkässä juoksussa.

Parjasin tässä uudessa Jettassa eniten tuota keskikyynärnojaa, joten miten se tojotaan liittyy?

olympiavolkkari

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.11.11 - klo:09:18
Huonomuistisuus? ???
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.11.11 - klo:17:54
Tuli koeajettua 1,6 tdi dsg Jetta comfortline...portaallinen selkänojasäätö
Tästä olet aiemminkin vaahdonnut. Ihmeellistä, että sama ominaisuus haittaa volkkarissa, mutta ei tojotassa...

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 02.11.11 - klo:09:23
Tästä olet aiemminkin vaahdonnut. Ihmeellistä, että sama ominaisuus haittaa volkkarissa, mutta ei tojotassa...

Ehkä ne Hajotan pykälät on sattunut paremmin kohdalleen? Vaikkakin ollaan niin VAG-merkkipalstalla, niin silti tuntuu uskomattomalta, että pienikin kritiikki jotain VAG-mallia kohtaan nostaa "myrskyn"? Jos Jetan penkki ei jollekin sovi, niin se ei vaan sovi! Selkiä kun on erilaisia...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Golfauto

Olisko syytä perustaa oma penkitys ketju?

Newman

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 02.11.11 - klo:09:28
Vaikkakin ollaan niin VAG-merkkipalstalla, niin silti tuntuu uskomattomalta, että pienikin kritiikki jotain VAG-mallia kohtaan nostaa "myrskyn"?
Korkeintaan myrskyn vesilasissa.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Quality - 01.11.11 - klo:18:10
Ihan kuin joku olisi tuossa muutama viesti sitten maininnut jotain tuosta 1.6 TDI -koneesta ja sen riittävyydestä... Pikkurahalla ei tahokasta autoa saa.

Riippuu mitä hakee. Eihän 1.6TDI Golf/Jetta -kokoluokan autosta tee rakettia mutta aivan varmasti riittää. Kylhän toi motti toimii jopa Passatin keulalla (t. nim kokemusta on, kun on sellainen) kunhan ei ole tavoitteenna tempoilla koko ajan liikennevaloista toiseen. Se on nääs tarkoitettu "sivistyneeseen" etenemiseen ;)

Mutta Peevelin nykyiseen sportti-kärryyn verrattuna varmasti tarvittaisiin jonkinasteinen asennoitumismuutos, jotta tuollaisella moottorilla ajamisesta voisi nauttia. Jos on Alffan makuun päässyt, niin en tiedä mitä nää arkiharmaat perus-volkkarit tai audit voisi muutenkaan tarjota. Luonnetta ja tunnetta on tarjolla aikas vähän.

EDIT: pientä edittiä...

Peeveli

Ruokiksella piti tyypätä Giuliettan 140 hv disukkaa kun työkaverinainen tarjosi avaimet kouraan. Miehensä on AK:lla automyyjä ja sillä on lainassa liikkeen esittelyauto. En ollutkaan disukkamallila viel ajanut joten se tuli nyt kuitattua. Koneena siis 2-litrainen 140 hv versio. Kiva ajokokemus. Ohjaus paikallaan pyöritellessä hivenen raskaampi painavammasta koneesta johtuen. Liikkeellelähdöt naurettavan helppoja (kytkin-kaasu-pelaaminen). kiihtyy rivakkaan (olisin kuvitellut olevan 170 hv malli) ja vääntää. Isollakaan vaihteella ei helpolla jurnuuta ja katkaise vetoa vaikkapa kadunkulmissa. Palautin avaimet ja totesin että hyvä malliversio.

katsotaan mitä koeajettavia sitä seuraavaksi eteen tulee...

Ton-1

Olen koeajanut Giuletan 170 hv version diisselistä (+Sport package), ihka hienoa kyytiä oli kyllä .....
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: skula - 31.10.11 - klo:11:21
Näistä puheenollen alle tulee huomenna yhdeksi taipaleeksi (pakonsanelema juttu, työkaverin autolla joutuu ajamaan) 2.0TFSI Quattro Stronic Audin TT siis.. Pikataival on 250km..

Tulipa ajettua, tosin vasta tänään..

Ei tuosta saa minulle matkakumppania tekemälläkään, 30 kilsan jälkeen jo ärsytti se pikkautomaisuus(ihan sama tunne kuin aikanaan yariksella ajaessani, TT:llä ei toki pelottanut ajaa, mutta sellainen pikkuautomaisuus paistoi läpi) isolla tiellä. Iso ero 1-Coupe Bemariin, se oli vielä matkakumppanina siedettävä.

Melu sisällä liian kova omiin korviini, sanoisin kovemmaksi kuin Golfeilla joilla olen ajellut, ei ole lähihistoriaa golfista enää, mutta kauas ei arvio heitä. Semmoisia 150km-> pätkiä paljon ajavana ei tämmöistä voisi harkitakaan, hirvitys.

Moottori ja voimansiirto ja muu kyllä ihan jees. Ei tuo kuitenkaan tuntunut mitenkään raketilta, vaikka näin voisi ajatella.

Hyvä 'kauppakassi' talouteen se olisi, jos vielä ulkonäköön tulis jotain kivaa, ei muuta.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Automaattori

Kesällä olin neliveto Porsche 911:n kyydissä ja kuski tietenkin halus vähän näyttää. Mentiin nyppyläistä onneksi asfaltoitua maalaistietä kahtasataa ja välillä ei oikein tiennyt onko auto tiessä vai ei, mutta alaselästä suuhun tulleet bemarimerkit kertoivat että liian lujaa mentiin. Alusta oli kivikova siinäkin vauhdissa ja auto jotenkin tärisi muutenkin. Epämiellyttävä kokemus, enkä voi ymmärtää että tuollaisesta autosta joku haluaa maksaa satatuhattaâ,¬ vähintään käytettynäkin. Tuulilasikin oli siinä heti silmien edessä, siitä näki kyllä kunnolla mihin sitten lennetään. Hiljaa ajettaessa auto oli miellyttävyydeltään Fabian luokkaa, paitsi mieluummin ajelen Fabialla ja jos tehoja haluaa niin RS Fabialla sitten, mutta ei enää ikinä Porschen kyytiin.

Pertsa

^Jep, onneksi on Skoda(t) olemassa, niin ei tarvi Porschella ajaa  ::)

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 02.11.11 - klo:16:52
^Jep, onneksi on Skoda(t) olemassa, niin ei tarvi Porschella ajaa  ::)

Porschesta jäi kyllä huono jälkimaku, yliviritetty kuplavolkkari ;D

Kapa

Lainaa^Jep, onneksi on Skoda(t) olemassa, niin ei tarvi Porschella ajaa

Jaa, pitäisikö kaikkien sitten pitää Porschesta? Itse pidin siitä vielä -70-luvulla, jolloin ei välttämättä puhuttu mistään superautoista. Nykyisin homma on kustannusten suhteen karannut käsistä. Tuskin ne ihan suomalaisille teille ovat tänä päivänä tehty. Vanha sanonta on, että kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä. Miksi?; koska se kerkeää sulaa.

ePa

Osuuko kenenkään IS kuvaus auton ostosta/ostajista?

http://www.iltasanomat.fi/autot/nain-riittavat-suomi-pojan-autorahat---kateista-vain-puolella/art-1288425398244.html

"Nuoret miehethän vaihtavat autoa samalla tavalla kuin naiset kenkiään, Pättiniemi nauraa."


Tuosta lausahduksesta tulee väistämättä mieleen muutama palstapersoona.

rob-s

LainaaSanonta 'tieto kasvattaa tuskaa' pitänee myös paikkansa mutta toisalta riittävä tietous tulevasta kulkineesta myös rauhoittaa.

Kyllä vain:) Tällä hetkellä mietitään hissukseen GT-tyylisen ja 5-ovisen välillä..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Quality

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 03.11.11 - klo:08:18
Kyllä vain:) Tällä hetkellä mietitään hissukseen GT-tyylisen ja 5-ovisen välillä..

rob-s:n rauhallinen eteneminen näissä autonvaihtopuuhissa on ihailtavaa ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.11.11 - klo:17:54
Tuli koeajettua 1,6 tdi dsg Jetta comfortline...karisti autokuumeen kunnolla.

Jenkki-lehteä eilen lukaistessani he ovat sanneet markkinoilleen Jetta GLI:n jossa on vanha 2.0TSFI 200 hv mylly, siinä olisi ainakin Peevelille paukku kohdallaan ....... vaikka penkki ei olisikaan.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Antza

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 03.11.11 - klo:08:50
Jenkki-lehteä eilen lukaistessani he ovat sanneet markkinoilleen Jetta GLI:n jossa on vanha 2.0TSFI 200 hv mylly
Saahan Suomestakin Jettaa tuolla samalla koneella. Tulee tosin väkisin DSG-laatikolla mutta niin varmaan Jenkeissäkin..
Skoda

Ton-1

Ok, en tullut tarkistaneeksi, eli niitä myydään muillakin kuin 1.2 tsiipoilla.  :)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kiviharju

Eilen meinasin mennä sitä Mitsua koeajamaan, mutta sehän oli jo myyty ja lähdössä uuteen kotiin  :-\
No säästyipähän rahat, eikä tullut paha mieli jos siitä olisi tykännyt.
Audi A4 Allroad quattro -17

PaveKoo

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 03.11.11 - klo:15:37
Eilen meinasin mennä sitä Mitsua koeajamaan, mutta sehän oli jo myyty ja lähdössä uuteen kotiin  :-\
No säästyipähän rahat, eikä tullut paha mieli jos siitä olisi tykännyt.

No kyllähän sinä koeajolle pääset... ei ole kuin järjestelykysymys  ;)
Jäät kuitenkin miettimään millainen se on.... eikä uni tule yöllä  :)
Mini ja Leon

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: PaveKoo - 03.11.11 - klo:15:41
No kyllähän sinä koeajolle pääset... ei ole kuin järjestelykysymys  ;)
Jäät kuitenkin miettimään millainen se on.... eikä uni tule yöllä  :)
Mieluummin nyt pitäisi se talo ostaa, mutta minkä sitä kuumeilulle voi. Hyvä vaan että oli jo menny...
Katsoo sitten kun autonvaihto olisi oikeasti ajankohtaista.
Audi A4 Allroad quattro -17

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: ePa - 02.11.11 - klo:23:46
Osuuko kenenkään IS kuvaus auton ostosta/ostajista?

Tuo artikkeli palautti mieleen evo:n toimittajan tuoreen autohankinnan, joka siis oli jotakuinkin tällainen:

Hankinnan kohde: Porsche 911 (997) GT3 RS
Listahinta: ~130 000 puntaa
Käsiraha: ~15 000 puntaa käteistä plus ~1000 puntaa luottokortilta
Rahoitusaika: 48 kk
Rahoituskorko: ~8%
Kuukausierä: ~1250 puntaa
Viimeinen erisuuri erä: ~80 000 puntaa

Tarkoitus on siis pitää niin kauan kuin kuukausimaksuun on varaa ja viimeistään viimeisen erän lähestyessä laittaa auto myyntiin. Itse kyllä vähän aristelisin sellaisen rahoitussuunnitelman laatimista, jonka viimeisen erän maksuun ei olisi mitään realistisia mahdollisuuksia. Kyseinen toimittaja sai tällä järjestelyllä kuitenkin alleen unelmiensa auton, joten jos tuohon kuukausierään on kerran varaa, lienee väliaikaiseksi jäävä kokemus sen arvoinen. Pitää myös muistaa, että tuollaisen erikoisauton saa briteissä varmaan helpommin siirrettyä eteenpäin kuin täällä Suomessa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Raimo Miettinen jr.

Mitä tällainen tulee sitten loppujen lopuksi maksamaan kuukaudessa, kun auton myy eteenpäin? Ylläpitokaan ei varmaankaan halvimmasta päästä.

Kvee

Heh...tuolla tavalla ynnäilemällä itsekin voisi ajella melko hienoilla kieseillä, mutta ei taida järki - tai mikä se nyt sitten minulla onkaan - antaa periksi  :)

Arcca

En minäkään tuollaista diiliä tekisi, etenkin kun mielestäni aika utopiaa että tuosta autosta saa 80000 puntaa 4 vuoden päästä yksityisenä myymällä. Vai meinaatteko että ottaa lainaa erotukselle ja makselee sitä sitten vielä jälkikäteen kun auto on jo lähtenyt... ::)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 03.11.11 - klo:16:45
Mitä tällainen tulee sitten loppujen lopuksi maksamaan kuukaudessa, kun auton myy eteenpäin? Ylläpitokaan ei varmaankaan halvimmasta päästä.

Sitä voin vain arvuutella. Kyseisen toimittajan edellinenkin auto oli 911 (mahd. GT3), jonka tämä myi uuden hankinnan alta pois. Pitää kotiin päästyä tarkistaa paljonko sen arvo oikein oli tippunut ja missä ajassa.

Niin ja kyllä tuon toimittajan finanssipuolen on pakko olla jollain tavalla kunnossa, kun tuon edellisenkin auton omistuksen jäljiltä oli vielä varaa laittaa 15 000 puntaa käsirahaksi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Quality


Ei mitään tolkkua tuollaisessa. Jokin raja ja järki sentään pitää olla autokaupoissakin. Edelleen lanseeraan vanhaa hokemaa: vähintään 1/3 vaihdokista, 1/3 omaa rahaa ja 1/3 rahoitusta, niin vielä pärjää eikä joudu autovelkaorjuuteen loppuiäkseen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.11.11 - klo:16:54
Ei mitään tolkkua tuollaisessa. Jokin raja ja järki sentään pitää olla autokaupoissakin. Edelleen lanseeraan vanhaa hokemaa: vähintään 1/3 vaihdokista, 1/3 omaa rahaa ja 1/3 rahoitusta, niin vielä pärjää eikä joudu autovelkaorjuuteen loppuiäkseen.

(ehheh, mitä jos ei ole vaihdokkia?)

Eikö tuo boldattu ja isonnettu asia jo riitä? Toki suhdetta voi mielestäni helposti vielä tuostakin vähän laventaa, kuten vaikka 1/2 voi uudesta maksaa aivan turvallisesti luotolla.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Quality


Joo, nää tämmöset yleistykset ei koskaan voi olla kattavia. Varmaan, jos vaihdokkia ei ole, puolet rahoitusta on ok. Ja jos tarkkoja ollaan, pitäisi rahoituksen osuus suhteuttaa tuloihin. Jos vielä spekuloidaan, ei autolainan / osamaksun osuus saisi olla mielestäni enempää kuin 1/4 kuukauden nettotuloista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy