A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

hq100

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.02.17 - klo:18:12
Kyllä tuossa on joku tekoälytön päivitys laitettu, koska toiminut aikaisemmin ihan ok.

Kyllä aika moista hurlumaheitä on nää nykyautojen softat, merkistä riippumatta.

Sama juttu täällä, johonkin hävinnyt tuo jälkipyyhkäisy.

ITbites

Tuota jälkipyyhkäisyä en ole tarkkaillut, mutta tänään sitten pyyhdin pari kiekat hiekkaista tuulilasia kun eipä näytä B9 varoittavan että pissapojan neste on loppunut?!
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

optilab

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.02.17 - klo:13:54
Tuota jälkipyyhkäisyä en ole tarkkaillut, mutta tänään sitten pyyhdin pari kiekat hiekkaista tuulilasia kun eipä näytä B9 varoittavan että pissapojan neste on loppunut?!

Kyllä mulla vaan iloisesti ja hyvissä ajoin huutelee lisää pesunesteitä?
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Latexi

Kyllä se ääni kuuluu meikäläiselläkin. Samoin huomauttaa lepohetkistä, kun en ole ottanut toimintoa pois päältä.
Latexi

ITbites

Johan on kumma, B8:ssa jäi pissapoikamerkkivalo ruutuun kunnes täytti säiliön...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Risse

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.02.17 - klo:13:54
Tuota jälkipyyhkäisyä en ole tarkkaillut, mutta tänään sitten pyyhdin pari kiekat hiekkaista tuulilasia kun eipä näytä B9 varoittavan että pissapojan neste on loppunut?!

Oliskohan vain jäätynyt ?

McInen

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.02.17 - klo:14:48
Johan on kumma, B8:ssa jäi pissapoikamerkkivalo ruutuun kunnes täytti säiliön...
Tottahan toki jättää merkkivalon ja vielä lisäksi tekee oman välilehden, josta voi käydä katsomassa näytössä käväisseen kehoitustekstin säiliön täyttämisestä. Nämä molemmat tietty katoavat kun säiliön täyttää.

ITbites

Jep, jäätynyt koko neste - entinen omistaja ilmeisesti vähä lantrannu pesunestettä :D
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

tpu

Teinpä mielenkiintoisen huomion nyt ku auto vaihtui vm2016 -> vm2017. Jos minulla on puhelin USB:ssä kiinni keskilokerossa ja sammutan auton, niin auto (tai Carplay) kertoo minulle että "hei, sun puhelin on vielä kiinni autossa". Tuo edellinen vm2016 B9 ei tätä tehnyt ja monesti unohdinkin puhelimen sinne lokeroon kun lähdin autosta :)

Onko muut huomanneet? Ja onko kukaan saanut vielä omaan vm2016 autoon tuota päivitettyä softaa?

jlindstrom

Jep, vm 2017 autoissa ainakin ollut alusta saakka. Kyseisen toiminteen saa valikosta kytkettyä pois. Toiminne ei ole sidoksissa carplay/android auto, vaan ilmoittaa myös pelkällä bt toiminteella.

tpu

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 10.02.17 - klo:13:04
Jep, vm 2017 autoissa ainakin ollut alusta saakka. Kyseisen toiminteen saa valikosta kytkettyä pois. Toiminne ei ole sidoksissa carplay/android auto, vaan ilmoittaa myös pelkällä bt toiminteella.

Mitä tarkoitat? Jos minulla on puhelin taskussa ja se on BT-yhteydessä autoon, niin ei se silloin mitään ilmoita. Eikä siinä olisi mitään järkeäkään, kun puhelin on kerta taskussa.

Minulla ainakin tuo ilmoittaminen edellyttää, että puhelin on USB-johdolla kiinni autossa.

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 10.02.17 - klo:13:21
Mitä tarkoitat? Jos minulla on puhelin taskussa ja se on BT-yhteydessä autoon, niin ei se silloin mitään ilmoita. Eikä siinä olisi mitään järkeäkään, kun puhelin on kerta taskussa.

Minulla ainakin tuo ilmoittaminen edellyttää, että puhelin on USB-johdolla kiinni autossa.

Vastaavasti mulla toimii mitä tpu kirjoitti, mulla kanssa vm2017 auto.

Flat

häh? eikös tu ole aivan idioottimainen ilmoitus jos puhelin ei ole piuhalla kiinni. Oletusarvo on että jos ei ole piuhalla kiinni, niin se on taskussa. No, tuskin tuo ilmo menoa haittaa. samaa kategoriaa taukoilmoitusten kanssa. Ja ohan niitä muitakin yhtä "tärkeitä" ilmoituksia....

Flat

Kävin pajalla tuon sekoilevan öljynvaihtoväli lukeman vuoksi. Kaikki oli kunnossa ja joustava vaihtoväli oli päällä. Resetoivat mittarin ja taas on 30tkm vaihtoväli. Veikkaan että tuossa on jokin softabugi, vastaava juttu oli kun auto oli uusi ja nyt sama juttu ekan huollon jälkeeen.

Meneekös muilla auto aina drive select valikkoon suoraan jos menusta valitsee car settings?

Mjkarhu

Menee. Täytyy sanoa et käyttöliittymäsuunnittelu on huikea. Vaihdekepin takana olevilla numeronäippäimillä ei voi syöttää esim naviin osoitteen numeroa

Flat

ööö, miksi pitäisi? eikös sille puhuta pääasiassa. Ja kai on luonnollista että mistä kirjaimetkin sille syötetään, niin samasta paikasta numerotkin?

Itse en ole keksinyt oikeen minkäänlaista käyttöä noille numeronäppäimille. Olisi hienoa jos ne olisivat sellaisia pikanäppäimiä jotka voisi konfata mielensä mukaan.

Mjkarhu

Vaikka siksi, että numeroiden syöttö on helpompaa numeronäppäimillä kuin rullalla haku. Nämähän ei ole toisiaan poissulkevia, mutta kun kerran näppäimet on esille laitettu, olisi loogista että ovat käytettävissä.

Flat

ainoa asia mitä haluan ääniohjata on nimenomaan navi, se on vaan niin paljon nopeampaa kuin tekstinsyöttö.En edes muista koska olisin osoitetta muilla keinoin määritellyt autossa.

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.02.17 - klo:16:55
Kävin pajalla tuon sekoilevan öljynvaihtoväli lukeman vuoksi. Kaikki oli kunnossa ja joustava vaihtoväli oli päällä. Resetoivat mittarin ja taas on 30tkm vaihtoväli. Veikkaan että tuossa on jokin softabugi, vastaava juttu oli kun auto oli uusi ja nyt sama juttu ekan huollon jälkeeen.

On tämä tosiaan erikoinen juttu, itselläkin on long life, mutta koodasivat ensimmäisen öljynvaihdon (16,5 tkm) jälkeen saman lukeman (16,5 tkm) seuraavaan öljynvaihtoon. Kilometrejä mittarissa nyt n. 21 000 ja toinen öljynvaihto tulossa näytön mukaan taas jo n. 10tkm päästä.

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.02.17 - klo:18:14
Itse en ole keksinyt oikeen minkäänlaista käyttöä noille numeronäppäimille. Olisi hienoa jos ne olisivat sellaisia pikanäppäimiä jotka voisi konfata mielensä mukaan.

Minä olen tallentanut ensimmäisiin numeropaikkoihin eniten käyttämäni puhelinnumerot ja loppuihin suosikkiradiokanavat, eli on ne minusta ihan näppärät.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 11.02.17 - klo:19:00
Vaikka siksi, että numeroiden syöttö on helpompaa numeronäppäimillä kuin rullalla haku. Nämähän ei ole toisiaan poissulkevia, mutta kun kerran näppäimet on esille laitettu, olisi loogista että ovat käytettävissä.

Mutta eihän siinä ole edes kaikkia numeroita, joten käyttökelvoton siihen tarkoitukseen.

DongFeng

TeePee66 tuossa yllä jo sanoi, että ne on numeroidut muistipaikat eikä numeronäppäimet. Numeroita ja kirjaimia voi piirtää sormella valintarullan päällä olevaan kosketustasoon, paremmassa navissa, MMI high.

th

Tässä viikon ajan on ollut vähän ihmetystä tuon langattoman avaimen kanssa. Autoon istuessani on ollut tapana jättää avain taskuun tai heittää avain siihen keskikonsolin etuosaan mukitelineisiin, mutta nyt viikon verran on herjannut, että pitäisi avaimen paristo vaihtaa. Eikö näissä kestä paristo, kun vuoden ajan?

Vaihdoin käyttöön toiseen avaimeen, kun en ole saanut aikaiseksi vaihtaa tai vaihdattaa paristoa. Toinen avain on taas muutamaan otteeseen kysellyt, että onko avaimet auton sisällä? Tästä on päästy eteenpäin, kun avaimet on nostanut ns. esiin tai käyttänyt sielä kyynärnojan alla olevalla pisteellä, mutta lähinnä mietityttää, että mikäs nyt, kun vuoden päivät toimi ongelmitta ja nyt yhtäkkiä toisesta loppuu virta ja toinen pitää nostella lähemmäksi lukupistettä?

Nyt koneella istuessa ajatellen voi tietenkin olla laturinjohto esim. tunnistepisteen päälle sopivasti kerällä, että blokkaisi signaalia. Tosiaan vuoden päivät toimi ilman ainoatakaan herjaa, oli avaimet taskussa tai keskikonsolin etuosassa ja nyt viimeiset 2 viikkoa saanut aina jotain temppua tehdä avaimien kanssa. Huollossa pitäisi joka tapauksessa kyllä poiketa, kun lämpömittari näyttää alkuun mitä sattuu ja pidempikestoinen kulutus resetoituu yhtenään itsestään.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Dis

Eikös suositus ole vaihdella kuukauden tai parin välein avaimia? Joku sanonut että voi unohtaa jos pitkään käyttämättä... en muista oliko diudi vai joku muu merkki mistä oli puhe.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Dis - 13.02.17 - klo:20:38
Eikös suositus ole vaihdella kuukauden tai parin välein avaimia? Joku sanonut että voi unohtaa jos pitkään käyttämättä... en muista oliko diudi vai joku muu merkki mistä oli puhe.

En ole tuollaisesta suosituksesta kuullut. Ensimmäisellä B8:lla aikanaan avaimen paristo kesti sen koko ajan, mitä auto oli käytössä, 3 vuotta. Ainoastaan vm-2012 A3:ssa avaimesta loppui patteri noin 2 vuoden kuluttua, jonka jälkeen vasta kaivoin toisen avaimen laatikosta ja ihan hyvin toimi, vaikka oli ollut 2 vuotta käyttämättä. Sen jälkeen ei ole ollut vielä mikään auto niin pitkään käytössä että olisi patteri loppunut.


-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 31.01.17 - klo:10:10
Muistelen jonkun maininneen, että tuulilasin pesun jälkeen ei tee enää sitä yhtä "siistimis pyyhkäystä", meidänkin audiin on kyseinen ominaisuus ilmestynyt ja uutuutena on että ei lasia pestessä välttämättä lähde pyyhkijät lainkaan liikkeelle. Sisävalaistus toimii samoin kuin joku täällä valitteli eli valokatkaisin auto asennossa ja sammutat auton pimeässä, niin ei syty minkäänlaista tuikkua ennen kuin oven avaa... Hiljaista on edelleen ulkolämppäri, radio yms. päivitysten suhteen, kyselty kyllä on.

Jälleen uusi ominaisuus. Trippi nollaantuu itsekseen  ???

Ulkolämpötilan mittarista on mainittava, että bugi aiheuttaa näemmä molempiin suuntiin heittoa kun todellista oli -8 ja mittarissa komeili -12,5...Kesällä se väitti +15 kelissä, että on +2...

Hiljaiseksi kyllä vetää Audin laatu ainakin -16 vuosimallin osalta. Tuossa aamukahvilla jo tuli rouvan kanssa keskusteltua, että mitä Audimme suhteen tehdään jos siihen ei saada ongelmia korjaavia päivityksiä. Mekin olemme ajaneet nyt sitten 9kk/rapiat 17000kilsaa "virheellisellä" autolla. Pitäneenkö tässä alkaa peräämään oikeuksiaan  ::) Jos tällaisena elämä jatkuu Audimme kanssa, niin pakko se on vaihtoon heivata ennen takuun päättymistä...

Flat

Tuohon tripin nollaantumiseen on olemassa korjaus jo, ja muistankohan väärin että tuo lämpötilajuttukin on jo korjattu

tpu

Lämpötilojen tiimoilta herännyt pari asiaa mieleen:

1) Välillä, kun auto on ollut letkulämmittimessä ja samaan aikaan sisätilalämmitin päällä, niin liikkeelle lähdettäessä ilmastointilaite alkaa puhaltamaan auton sisään kylmää ilmaa. Ilmastointilaitteeseen olen asettanut lämpötilaksi 22-23 astetta. Tämä käytännössä johtaa siihen, että minun on manuaalisesti joko laitettava laite pois päältä taikka sitten vääntää lämmöt maksimiin. Yleensä tilanne normalisoituu 5-10 minuutin ajon jälkeen.

Oma arvio on, että jotkin lämpötila-anturit olisivat "sekaisin" ja auto kuvittelee että on kesä ja 30 astetta lämmintä ja näin ollen alkaa jäähdyttämään auton sisälämpötilaa tuohon 23 asteeseen.

2) Vaikka auto olisi ollut letkulämmittimessä pari tuntia, niin 10 minuutin ajon jälkeenkään moottorin lämpötila (mittariston mukaan) ei nouse tuonne normaaliin 90 asteeseen. Palkki on pitkään siellä ihan alimmassa asennossa, vaikka lämmityslaite puhaltaa jo ihan kuumaa ilmaa, eli selkeästi moottorin lämmöt ovat todellisuudessa nousseet. Eberi ei ole päällä.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.02.17 - klo:09:02
Tuohon tripin nollaantumiseen on olemassa korjaus jo, ja muistankohan väärin että tuo lämpötilajuttukin on jo korjattu

Porin Käyttöauto ei tiedä moisesta asiasta mitään, ei ole päivityksiä on vastaus...

Flat

No, mulla just pari viikkoa sitten tuo korjattiin (trippi). Setä tiskillä sanoi jo huoltoon mennessä, että siihen on korjaus olemassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy