Lainaus käyttäjältä: Jyri - 07.04.17 - klo:11:10- peukut!
Totta, kenties kytketään kokonaan pois, luulen että suurin osa oli kuitnekin sitä mieltä ettei tuota toimintoa kaipaa...
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - JFabiaK #1
Foorumin yleiset asiat / Vs: Karman hyödyllisyys?07.04.17 - klo:11:34Lainaus käyttäjältä: Jyri - 07.04.17 - klo:11:10- peukut! #2
Skoda / Vs: Skoda Fabia Style 1.2TSI 2015 - The Green Hornet06.04.17 - klo:19:06Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 06.04.17 - klo:18:16Entä sopiiko tuolla vannekoolla + spacerilla 215/40 R17 rengas pyörimään ottamatta kiinni lokasuojan reunaan?? #3
Foorumin yleiset asiat / Vs: Karman hyödyllisyys?06.04.17 - klo:11:19
Tällaisenaan en kannata mitään "karmaa", koska se johtaa niin helposti - kuten olette todenneet - tahalliseen provosointiin, etumerkistä ( +/-) riippumatta. Ja tällä järjestelyllä se on ollut enemmän kuin mahdollista.
Kannatan asiassa pysyvää mielipiteiden vaihtoa. En hyväksy henkilökohtaisuuksiin ( mollaamiset, haukkumiset, nimittelyt, ivaamiset, tms.) menemistä, joka synnyttää helpoimmin ja haavoittavimmin nämä riitelyt. Hyviä ja rakentavia mielipiteitä - ja asiantuntevuutta - kaivataan edelleen! #4
Superb II (08-15) / Vs: Superb II avaimien ongelma(renew key battery)05.04.17 - klo:17:53Lainaus käyttäjältä: Migo - 05.04.17 - klo:16:01Jos avaimessa on ollut CR 2025 paristo ja tilalle on laitettu hieman (kooltaan) suurempi CR 2032, niin paristo on syytä sovittaa huolella paikalleen; toimii kyllä jos ei "kellu" huonossa kosketuksessa. #5
Huoltaminen / Vs: 4-koppasen Golf variant (vm.2005) 1,9 tdi 4-motionin aurauskulmat05.04.17 - klo:15:21Lainaus käyttäjältä: Jonde - 05.04.17 - klo:14:54Kyllähän kaikkien ( ! ) kulmien pitää olla tietyssä toleranssissa sekä yksin ( esim. toe in /out ), että keskenään ( auraus +/- /camber/caster/kaarteenajokulma(t) ). Jos vain aurausta haetaan "kohdalleen ja jos vaikka pyörä onkin taaempana kuin toinen ( tukivarsissa tai korissa vääntymää ), niin pelkkä auraus ei ole autuaaksi tekevä ratkaisu. Ja aurauksen säädön pitää säilyttää kaarteenajokulmat symmetrisinä, ts. säätö on tehtävä molemminpuolisena toimenpiteenä. Aurauskulmista puhuttaessa kysymyksessä lienee sekä etu-, että taka-akselin aurauksen ( +/- ) mittaus/säätö. Pyöränkulmien mittaukset sisältävät nuo muutkin (tärkeät!) kulmat ja tarvittaessa niiden säädöt mahdollisuuksien mukaan. Mitumutunarukonstit eivät riitä oikeiden pyöränkulmien (= pyörän asentokulmien) aikaansaantiin. #6
Fabia III (14-) / Vs: Mitä varusteita / vaihtoehtoja Styleen?03.04.17 - klo:15:22
Samaa mieltä tuosta Monte Carlon sisustavärityksestä, joka sopinee vain punaisen ulkovärin kera - ja silloinkin ilman tuota punaista keskikonsolia ( ainoa mahdollinen valinnainen muutos? ).
Itse pidän tuota ulkopuolista design-pakettia "tärkeämpänä" ykköspakettia, eli alustaa ja istuimia. Oman kokemukseni mukaan asettuu käytännössä n. 15 mm:n mataloitumiseen; auto on hyvä ajaa. Eiköhän se huonontien paketti ole "suojaava", eli korkeammalla maavaralla ja lisätyillä/vahvistetuilla (muovi)suojalevyillä. Vastaava rakenne-/varustemuunnos Fabiaan, kuin Skodan muihin malleihin. Soitin (Bolero) on hyvä. Bassoakin kuuluu - ja soi muuten puhtaasti ja häiriöttömästi. Tuo "surround-subwoofer" toimii vain muistikortin, -tikun ja USB:n kautta syötettyihin toistoihin, siis ei radion kautta tulevilla lähetyksillä. Soittimen säädöt ovat helppoja nopeita. Paras "musiikkilisävalinta" lienee DIY-subwoofer, jolla saa basson kaikkeen toistoon. Basson vahvistimineen voi rakentaa vaikka varapyöräpoteroon. #7
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Uusi Golf ja rengasmelu 16" vs 17"03.04.17 - klo:13:26
Auton pyöräasiat ovat aika viidakko raivattavaksi.
Useimmat valmistajat ovat rakentaneet sopimuksien ja kokemuksien kautta rengastoimittajansa. Kyllä siihen sisältyy myös tietynlainen varmuus ja turvallisuus kuluttajan kannalta. Mutta muutama havainto ja tosiasiakin: parempiakin renkaita on kuin ensiasennusrenkaat ja myös vanteiden kohdalla samat sanat. Alkuperäisvanteiden suurin ongelma on niiden massa. Painavat pyörät "haittaavat" auton todellisien mukavuus- ja ajo-ominaisuuksien ilmentymistä; myös polttoaineenkulutus ja suorituskyky kärsivät. Alustan kulutusosien käyttöikä on painavia pyöriä käytettäessä lyhempi. Suuremmilla pyörillä, keveillä (= keveämmillä) vanteilla ja paremmilla (leveämmilläkin) renkailla (paremmat kulutusluokitukset, esim. A tai B ) saavutetaan pienemmät vertailukulutukset painavampiin alkuperäisiin nähden. Mutta nämä pyörät maksavat enemmän. Näistä asioista tulee aina vähintään hienoista kädenvääntö, mutta fysiikan lakeja nämäkään eivät kumoa. #8
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kesärenkaat alle - joko uskaltaa?03.04.17 - klo:12:31Lainaus käyttäjältä: concorde - 03.04.17 - klo:12:10Näinhän se on vielä huhtikuussa monella paikkakunnalla. Se vaan se kesän ja kesärenkaiden odotus... Pari faktaa: jos lämpötilat ( asfaltin lämpötilat!) eivät nouse + 5:een asteeseen ja jos ja kun suolaus on lopetettu, niin ei tule suurempia ongelmia talvirenkailla eikä asfaltille - kannattaa odottaa "talven" loppuminen. Renkaiden kuluminen on voimakkaimmillaan lämmenneillä ja talven jäljiltä "superkarheilla" tien pinnoilla! Silloin on myös "turhaa" arvioida/arvostella renkaiden äänekkyyttä/hiljaisuutta. #9
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Golf 7 GTi 18" mitkä renkaat ja mikä rengaskoko?03.04.17 - klo:12:15Lainaus käyttäjältä: ConD - 02.04.17 - klo:18:52Tasaisella/vakaalla ajotavalla tuskin eroja tulee, vaikka ... Asy taitaakin olla painavampi rengas. Kyljen ei pitäisi samalle (=yhtä leveälle) vanteelle asennetuilla saman kokoisilla renkailla olla yhtään "pulleampi". Vannetta suojaava rakenne, ns. vannesuoja (esim. saksalaisissa renkaissa MFS), on renkaassa vanteen reuna-aluetta (reunasarvea) korkeampi (= ulostulevampi) "kumipalko". Tämän vannesuojan saa moniin renkaisiin mallivalinnan kautta, tai maksamalla lisähintaa. #10
Päivitykset / Vs: Karma otettu koeluontoisesti käyttöön02.04.17 - klo:08:56Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 01.04.17 - klo:16:51"Mielenkiintoista" - välittömästi tämän em. avautumiseni jälkeen poistui kolme (3) miinuspistettä, eli -11 -> -8. Joku koki sentään syyllisyyttä läpsimisistään? Ihan tahallista vainoamista täällä saa näköjään harrastaa. Ja tästä onkin tullut nyt näiden sivustojen keskeinen juttu! Koska en ole ketään haukkunut tai mollannut henkilökohtaisesti, tai edes kironnut tai käyttänyt alatyylisiä ilmaisuja/tehosteita, niin katson nimenomaa asiaan kohdistuvat (ja asiantuntemusta sisältävät) kirjoitukset ja niiden muutkin kirjoittajat niin jyrätyiksi, että en koe tätä enää tarpeelliseksi kokea. Kohdaltani saatte halutessanne käydä tutkimassa osallistumishistoriani ja "väitteitteni" paikkaansa pitävyydet vielä muutaman päivän ajan. Homman jatkuessa entisenlaisena en ole enää "käytettävissänne" - saatte etsiä jonkun muun "uhriksenne". Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. #11
Päivitykset / Vs: Karma otettu koeluontoisesti käyttöön01.04.17 - klo:16:51
Tämä karmaläpsimen kummastuttaa.
Tänään vastasin yhteen rengasmeluasiaan - ja asiapitoisesti kuten tapani on kenenkään henkilökohtaisuuksiin menemättä - ja kappas vain heti tuli läpsäisy kuin automaatista. Tällaiset "luvalliset vainoamiset" koskettavat ja loukkaavat vanhan miehen sielua. Taidan olla väärällä sivustolla / väärässä joukossa. #12
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Uusi Golf ja rengasmelu 16" vs 17"01.04.17 - klo:16:20Lainaus käyttäjältä: d3nver - 01.04.17 - klo:14:03"Rengasmelusta" sen verran, että se pyörien tuottama melu ei ole yksin renkaista kiinni, vaan myös vanteet ja nimenomaa vanteiden materiaali vaikuttavat meluun. Perinteinen teräsvanne ON aluvannetta hiljaisempi, koska teräsvanne johtaa ääntä huonommin ja "eritaajuisena" kuin aluvanne. Rengasmelut eivät ole "yhteismitallisia" mitattuna auton ulkopuolelta ( ns. ohiajomelu ) ja mitattuna sisäpuolelta. #13
Päivitykset / Vs: Karma otettu koeluontoisesti käyttöön30.03.17 - klo:11:18
Aika "lapsellista" on läpsiä tai peukuttaa kirjoittelijoita.
Mitä vähemmän tällaisia sivubisneksiä, niin sen parempi on itse asiassa pysyminen - toivottavasti. Useiden välille on jo muutenkin syntynyt "viha-/rakkaussuhde", joka kyllä heijastuu ilman karmaakin ja ilman erillistä korostusta. Ennemmin kaivataan ryhdikkyyttä ja itse asiassa pitäytyvyyttä kuin henkilökohtaisuuksiin menemistä. En ole osallistunut, enkä osallistu, tämän toiminnon ylläpitoon. #14
Fabia III (14-) / Vs: Skoda Fabia III - Yleistä keskustelua27.03.17 - klo:13:26Lainaus käyttäjältä: the_raz - 27.03.17 - klo:12:23Kannattaako laittaa vain sen vuoksi, että on kaasujouset? Supeskodan tarjoamat kaasupumput näyttävät vaikeuttavan sivulta päin konetilaan pääsyä. "Tikku" toimii hyvin - oli kesä tai talvi - eikä vikaannu. #15
Golf VII (12-) / Vs: Golf facelift 201724.03.17 - klo:11:34Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.03.17 - klo:14:05Kiinnostaa kuinka paljon moottoriversioiden hinnat poikkeavat toisistaan, eli kuinka paljon auton hinta muuttuu eri moottoriversioilla. Moottorin suurimmat perustekniset erot ovat sylinterien liukupinnoissa, työkierroissa ja ahtimissa. Säästöversion tekniikkaratkaisut ( Miller-työkierto ja VTG-ahdin ) eivät ole ainakaan säästöratkaisuja. #16
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat23.03.17 - klo:11:50
No, johan on "pojilla" aikaa ja viiteliäisyyttä vääntää kättä ja kalisutella peitsiä, niin tietämyksestä kuin tietämättömyydestäkin.
Inhimillinen totuushan on: "Mitä vähemmän tiedetään, sitä enemmän luullaan tiedettävän". Ja joku kirjoittaa aina romaanin ja toistaa samaa (itseään) moneenkin kertaan samassa "julkaisussaan" vakuutellen läpinäkyvästi neutraaliuttaan, jonka uskottavuus on lähinnä tsoukki. Palstamillimetrit ratkaisevat enemmän kuin sisältö: "Miksi ilmaista asiat yksinkertaisesti, kun ne voidaan ilmaista monimutkaisemminkin." #17
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi22.03.17 - klo:16:16Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 22.03.17 - klo:15:20Tulevaisuudessa ( vajaan 50:n vuoden päästä ) ei ole näitä murheita - on muut murheet kun maaöljy on ehtynyt. Pitää "keksiä" lentsikkaankin polttokennoilla tai aurinkosähköllä toimivat potkurit. #18
Ulkopinnat / Vs: Golf Variantin puskurin korjaus22.03.17 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: vessliini - 22.03.17 - klo:15:27Ellei ole kokemusta ja oikeita välineitä, niin ei kannata. Korjaaja tarkastaa/korjaa mahdollisesti murtuneen puskurin ja tekee pohjustustyön (kittauksen). Maalauksessa on useampi työvaihe: pohjustus, hiontamaalaus ja hionta - ja varsinainen maalaus tehdään maalilla johon on lisätty joustoainetta muovisen puskurirakenteen takia. Useimmat maalit tulee vielä lakata ja jos lakkaus tehdään koko puskurin peittävänä (ei pakollinen toimenpide), niin niin maalari kertoo kyllä senkin ( => vaikuttaa hintaan ). #19
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat22.03.17 - klo:15:15
Bobille peukut - siis samaa mieltä!
#20
A6 C7 (11-) / Vs: A6 C7 vanteet22.03.17 - klo:15:11
No peltipoliisit eivät sano mitään kuvanmukaisista venytyksistä, mutta lihapoliisit eivät tykkää - katsastajasta puhumattakaan.
#21
Ulkopinnat / Vs: Golf Variantin puskurin korjaus22.03.17 - klo:15:01
300 euroa rahaa taskuun ja automaalarin luokse. Sillä hinnalla korjaa tuon puskurin pään. Rajaa maalausalueen puskurin ja lokasuojan saumaan ja toisaalta häivytysrajaus tulee lyhdyn ja alasäleikön väliin.
#22
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kesärenkaat 201724.02.17 - klo:12:43Lainaus käyttäjältä: Raiden - 24.02.17 - klo:10:38Onko perusteluja "pelotteluille"? Rengas- ja vannekauppiaita on niin paljon - ja muuallakin kuin Suomessa, että eipä paljon hintahysterialla kannata "herkutella". #23
Moottori ja voimansiirto / Vs: Yleinen nelivetokeskustelu24.02.17 - klo:12:27
Napamoottoreissa ( = pyörän sisään rakennetuilla moottoreilla ) sinällään ei ole mitään "vialla", vaan kokonaissovelluksena nykyisille ajoväylille eivät sovellu synnyttämänsä raskaan pyörämassansa vuoksi - siis suuren jousittamattoman massan takia.
Mikäli napamoottoriajoneuvot kulkisivat kiskoilla tai absoluuttisen tasaisella pinnalla, esimerkiksi lentokentillä, niin olisivat jo ehkä käytössä. Pienet valmistusmäärät eivät houkuta. Esitettyä "napamoottoria" voidaan käyttää perusmoottorina, mutta sen sijoitusta pitää saada muutettua jousitetun massan puolelle, ts. väliin kevyet vetoakselit. #24
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Vesivahinkoautoni näköjään myynnissä, älä osta!21.02.17 - klo:18:15
Turha odottaa mitään vastuita/takuita/kuluttajasuojia AVK:lta ostettuihin. Papereissa on klausuuli, jossa lunastetun ajoneuvon liikennekäyttöön korjannut/korjauttanut joutuu todistuttamaan ajoneuvon kelpaamisen ( turvallisuus, toimintavarmuus, jne., joista on varmenne ) tieliikenteeseen. Trafilla on seurannat ko. ajoneuvoista ja merkinnät seuraavat ajoneuvotiedoissa.
#25
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat21.02.17 - klo:17:54Lainaus käyttäjältä: baleno - 21.02.17 - klo:17:19 Selvittäkääpä ensin se kuinka suuria nastarenkaiden määrät ovat olleet, ja ovat nytkin, kaikista talvirenkaista; tällä hetkelläkin suurin osa talvirenkailla liikkuvista kevyemmän kaluston ajoneuvoista ovat nastarenkailla varustettuja. Ja miten nastarenkaiden testimenetelmät vaikuttavat teiden kulumisiin? Olen samaa mieltä Karpan kanssa Saksan tietilanteesta. Siskoni joka asuu Saksassa kävi täällä pari viikkoa sitten ja sanoi, että heillä on mm. tänä talvena suolattu poikkeuksellisen paljon ja tiet siellä ( Münchenin ympäristössä ) näyttävät olevan aivan samanlaisessa kunnossa kuin täällä Suomessa, vaikka he eivät saa käyttää nastarenkaita. #26
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat02.02.17 - klo:12:39
Kaikista asiallisista ja asiattomista kirjoitteluista ja kommenteista huolimatta palautan edelleen mieliin suolaamisen aiheuttavan suurimat ongelmat eteläisen Suomen tiestölle - niin rapautumisen kuin kaikkien renkaidenkin aiheuttamien kuluttamisien osalta.
Vaikka nastarenkaat kiellettäisiinkin jonkin poliittisen hölmöilyn seurauksena - kuten sanan vapauskin - niin suolattujen teiden kuluminen jatkuu entisellään nastattomillakin. #27
Octavia III (13-19) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.25.01.17 - klo:13:31
Jos "rasvaatte" tiivisteet, niin pöly ja lika tarttuu tiivisteisiin. Näitten likaantuneiden tiivisteiden ansiosta ollaan sitten tapeltu mm. tiivisteiden vastinpintojen maalivaurioista, mm. maalin mekaanisesta kulumisesta ( oven liikkeet ! ) johtuen.
Ja kaikki rasvat muodossa tai toisessa vanhentavat ja rikkovat tiivisteet ennemmin tai myöhemmin. Vika ei ole autossa tai auton merkissä, vaan väärissä toimenpiteissä. #28
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Octavia facelift 201725.01.17 - klo:13:19Lainaus käyttäjältä: Jupezku - 25.01.17 - klo:10:40Toinen höh: onko RS:ään ja ylipäätään mihinkään saatavissa soikeaa ( ! ) rattia?? #29
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Octavia facelift 201725.01.17 - klo:13:15Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 22.01.17 - klo:12:14Höh, saako renkaita muunkin värisinä kuin mustina? Siis renkaita. #30
Foorumin yleiset asiat / Vs: Autovero poistuu?20.01.17 - klo:20:58Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 20.01.17 - klo:20:27Juuri näin. Mutta suurin ongelma on verotus itse. Kaikki veroeurot ja -sentit menevät samaan valtion pohjattomaan pussiin ilman mitään korvamerkintöjä. Tieliikenne ja tiestön kunnossapito eivät saa tarvitsemiaan varoja veroista, koska esimerkiksi EU, mamut, jne. ottavat kermat ja rusinat - muista pakollisista koulutus-, terveydenhuolto- ja sosiaalimenoista, jne. puhumattakaan. Nyt tarvitsee aikaansaada sellainen järjestelmä, joka takaa tieverkoston "kestävän kehityksen". |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |