Karma otettu koeluontoisesti käyttöön

Aloittaja Jyri, 13.03.17 - klo:11:55

« edellinen - seuraava »

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 30.03.17 - klo:12:00
Mikä toiminto antaa tuota jatkuvasti?

Ei ole minullakaan kannetavalla, eikä kännykällä käytettäessä tuo "näytä uudet vastaukset viesteihisi" toiminut pitkään aikaan. Ainakin kuukausi, tai kaksi menty ilman. Tuo yläpalkin "haku" kohta ei toimi ja lisäksi jos yrittää katsoa omia vanhoja kirjoituksia niin herjaa samaa.

Vastauksena on aina:

"Palvelimen korkean kuormituksen vuoksi, tämä toiminto on väliaikaisesti poistettu käytöstä. Yritä uudelleen pienen ajan kuluttua."
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

BobSmith

Viimeiden 15 minuutin aikana kirjautuneena ovat olleet seuraavat henkilöt.
Patomursu, fleetwood, Occu14, Tombax, Kodiaq81, d3nver, MikkoT, BMF, Spurttilinja, Lalli, zsi, Jultsu, Karrik, M_M_M, Hsippe, Trally, b1mpo, jarsiv, tpu, TimppaK, GKTVW, SNG, MM, JonneR, pappa, JustAGuy, kmheisk2.

Joku näistä ilmeisesti tölvii toisia kirjoittajia ihan vaan huvikseen. No, mitäpäs se minulle enää kuuluu.

SNG

SNG antoi juuri kaksi positiivista, toisen BobSmithille toisen Jultsulle. Mää en oo tuota läpsimistä tehnyt. Aika heikoilla linjoilla ollaan jos ruvetaan etsimään syyllisiä.

Kyllä pitäisi olla pokkaa kehua hyviä postauksia kommentoimalla ketjuun tai laittamalla vaikka yksityisviestiä. Jos joku menee trollaamiseen ja henkilökohtaisuuksiin niin itse olen kommentoinut joskus tyyliin "get a life" tms, ja joskus ilmoittanut jopa ylläpidolle.

Tappeluihin olen kommentoinut "tapelkaa saatte tupakkia" yms. Mun mielestäni jos ei pysytä asiassa, bannaamiset olisivat ihan toimiva keino.

Kun Skriko joutui mielettömän ajojahdin kohteeksi, laitoin muutavan tsemppiviestin hänelle suoraan.

Mutta niin kauan kuin foorumin oleelliset toiminnot eivät toimi, tämä näivettyy. Menee kohta jopa maku. Mikä on pläni saada tämä wörkkimään? Sen todellakin haluaisin tietää!

PS. Termi läppäse oli itselle vieras. Taisin läppästä Jyriä kun uusi kätevä kuvien lisäys otettiin käyttöön, vaikka piti kehua.

Occu14

Eiköhän senkin saa selville kuka tölvii ja ketä. Vaikka nimimerkillä olenkin niin ei silti mieltä ylentävää ole olla "tutkittavien" penkillä turhaan.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

GKTVW

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 31.03.17 - klo:14:01
Viimeiden 15 minuutin aikana kirjautuneena ovat olleet seuraavat henkilöt.
Patomursu, fleetwood, Occu14, Tombax, Kodiaq81, d3nver, MikkoT, BMF, Spurttilinja, Lalli, zsi, Jultsu, Karrik, M_M_M, Hsippe, Trally, b1mpo, jarsiv, tpu, TimppaK, GKTVW, SNG, MM, JonneR, pappa, JustAGuy, kmheisk2.

Joku näistä ilmeisesti tölvii toisia kirjoittajia ihan vaan huvikseen. No, mitäpäs se minulle enää kuuluu.

Kun nyt olet kerran tehnyt "tutkivaa journalismia", niin olisit voinut myös katsoa kenellä on "oikeudet" tuohon tölvimiseen.
Muistuu takavuosilta joskus -70 luvulta paikallisessa elokuvateatterissa tapahtunut episodi. Elokuvan aikana pyöri viinapullo käytävää pitkin ja järkkäri kyseli eräältä vähän maailmaa nähneeltä laitapuolen kulkijalta pullon alkuperää. Kaveri vastasi siihen änkyttäen, että hä hä hänellä o on a alibi. Hä hä hänen pullo ei py py pyöri.
Minulla on myös alibi, ei ole viestejä tullut kirjoiteltua tarpeeksi ( vaatii ilm. 50 viestiä) että olisi oikeudet moiseen hauskuuteen.  Lasten hiekkalaatikko leikkiä mielestäni moinen "peukutus" .

Flat

jos itselläni olisi valta niin rakentaisin suraavanlaisen järjestelmän: Joka käyttäjälle määräytyy profiili muiden käyttäjien toimesta. Profiili määräytyy vasta tietyn "äänimäärän" jälkeen. Eli yksittäisellä äänellä ei ole suoraa vaikutusta. Ja profiilit olisivat:
asiantuntija, auttavainen, ok, riidanhaastaja, kusipää,  ja besserwisser.

SNG

Ai että oikein leimakirveet käyttöön!

Voi jumalauta, eiköhän jokaisella ole se maine ihan omien ansioiden mukaan ilman mitään profiilileimojakin. Annetaan helvetti palautetta nickeille mieluummin suoraan. Yhtälailla voisi olla ruusuja jäsenelle/risuja jäsenelle ketjut.

Flat

no miksi ei? jos on riidanhaastaja, niin on riidanhaastaja, ei sille mitään voi. Ja voihan sitä muuttaa tapojaan ja ansaita muunlaisen statuksen.

Jotenkin tuntuu että tälläinen leikkimielinen karma juttu otetaan kauhean vakavasti. Ja onko tolla numeroarvolla nyt loppupelissä mitään merkitystä? Meno jatkuu karmalla tai ilman aivan samanlailla kuin ennenkin.

SNG

Riidanhaastajat ja henkilökohtaisuuksiin menijät pitäisi vaan heittää pihalle, ensin hetkeksi mutta lopulta pysyvästi.

Alusta tallettanee ip-osoitteen, mutta palveluntarjoaja ei saa rekisteriä ip-osoitteista kaiketi erikseen pitää. Eli tuplanikkien välttämiseksi (tietyn nikin poiston jälkeen) alusta estäisi samasta ip-osoitteesta tulevan "pyynnön". NAT-tietenkin generoi ip-tä, mutta eikös NATitettava IP kuitenkin pystytä blokkaamaan.

Oleellisempaa kuin tällaiset extratoiminnallisuudet, on saada perustoiminnot pelittämään ensin luotettavasti.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.04.17 - klo:05:54
Ja onko tolla numeroarvolla nyt loppupelissä mitään merkitystä? Meno jatkuu karmalla tai ilman aivan samanlailla kuin ennenkin.

Näin varmasti on. Toisaalta silloin voidaan myös, mihin ”karmaa” loppujen lopuksi tarvitaan. Tällaisen pisteytysjärjestelmän ongelma on se, että ihmiset käyttävät sitä eri tavoin. Yksi jakaa ”läpsyjä” sen perusteella, miten joku keskustelee. Toinen taas sillä perusteellä, että jonkun mielipide ei satu miellyttämään. Kolmas saattaa soveltaa molempia periaatteita. ”Karman” informaatioarvo ei siis välttämättä ole kovin hyvä.

Lainaus käyttäjältä: SNG - 01.04.17 - klo:06:43
Riidanhaastajat ja henkilökohtaisuuksiin menijät pitäisi vaan heittää pihalle, ensin hetkeksi mutta lopulta pysyvästi.

Niin pitäisi. Listaan voisi ehkä myös lisätä keskustelijoiden ohjeistamisen kohteliaaseen puhetapaan ja asiassa pysymiseen, mutta nämä ovat ehkä liian kunnianhimoisia tavoitteita autofoorumille. Oli miten oli, kaikki edellä mainitut seikat edellyttäisivät kohtuullisen aktiivista moderointia. Tällä hetkellä moderointi kohdistuu vain off topic "asioiden hallintaan, ei muuhun. Niin kauan kuin tilanne tämä, ei pihalle heittämisestä kannata puhua.

sakal83

Herranjumala mitä touhua? Yks vetää itkupotkuraivarit jostain pisteistä    ;D
Tasaseen tahtiin pakkanen nousee täälläkin, mutta niin se nousee tuolla toisellakin puolella  ;D, mitään järkeähän tässä ei ole.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

mattinen

Ei kai täällä kukaan "itkupotkuraivareita" (?) ole vetänyt? Täällähän on vain keskusteltu siitä, onko tuollainen pisteidenjakosysteemi mielekäs vai ei.

SNG

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 01.04.17 - klo:10:36
Herranjumala mitä touhua? Yks vetää itkupotkuraivarit jostain pisteistä    ;D
Tasaseen tahtiin pakkanen nousee täälläkin, mutta niin se nousee tuolla toisellakin puolella  ;D, mitään järkeähän tässä ei ole.

Vitutti vaan tämä meininki. Keskustelu painottuu näihin pienen lisäarvon lillukanvarsiin, ja samaan aikaan ei keskustella siitä onko foorumin tekninen toiminta kuitenkin se tärkein juttu.

Onneksi tulta tuli ketjun "jalostavimpiin kuuluva kommentti".

b1mpo

Itse en jaksa tuota toimintoa käyttää. Yhden kehun olen antanut ja se on viimeinen kerta kun painan noita. Se ei edistä keskustelua yhtään kun pelkästään henkilökemia vaikuttaa karmaan ilman asiasisältöä. Eli tuo pisteytys menee henkilökohtaisuuksiin itsessään. Pelkästään mielipide-erokin saa jonkun painamaan, vaikkei asiasta voi millään olla yhtä mieltä. Ketä se hyödyttää silloin? Kaikki eivät osaa kirjoitusasua muotoilla toisia miellyttäväksi, sekin on harvojen taito. Mutta pisteitä antamaan vaan jos se omaa elämää helpottaa.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lalli

Eiköhän noilla itkupotkuraivareilla tarkoitettu tuota mr Smithin reaktiota? Bobille ei tullut mieleen mahdollisuus että hän kirjoitti jotain josta joku ei pitänyt ja sai siitä läpsyt?

Monella meistä on varmaan sellainen käsitys että kun raapustan nettifoorumille jonkun mielipiteeni niin kaikki lukijat antavat aplodeja ja skoolavaat niiden viisausten armossa, ehkä kertovat eteenpäin lastenlapsille miten hienosti ja fiksusti se ja se netissä silloin kirjoitti.

Sitten negatiivinen palaute voikin yllättää mutta olemme ns aikuisten foorumilla niin ehkä palautteen voisi vaan koittaa kestää. Itsekukin.
Toledo 1.2 Tsi

SNG

Lainaus käyttäjältä: Lalli - 01.04.17 - klo:13:48
Eiköhän noilla itkupotkuraivareilla tarkoitettu tuota mr Smithin reaktiota? Bobille ei tullut mieleen mahdollisuus että hän kirjoitti jotain josta joku ei pitänyt ja sai siitä läpsyt?

Monella meistä on varmaan sellainen käsitys että kun raapustan nettifoorumille jonkun mielipiteeni niin kaikki lukijat antavat aplodeja ja skoolavaat niiden viisausten armossa, ehkä kertovat eteenpäin lastenlapsille miten hienosti ja fiksusti se ja se netissä silloin kirjoitti.

Sitten negatiivinen palaute voikin yllättää mutta olemme ns aikuisten foorumilla niin ehkä palautteen voisi vaan koittaa kestää. Itsekukin.

Voi toki olla. Itsellä meni linja normaalista turhan räväkäksi. Oli tunteet pinnassa Tampereen lätkämatsin jälkeen, vaikka hyvin päättyikin.

Juuri palstalla yleinen artikulointi "jollain meni herneet yms" tai negatiiviset läpsyttelyt ovat asioita joista en oikein pidä. Parempi kehua yleisesti ja henk.koht palaute vaikka sitten privana.

JFabiaK

Tämä karmaläpsimen kummastuttaa.  :o
Tänään vastasin yhteen rengasmeluasiaan - ja asiapitoisesti kuten tapani on kenenkään henkilökohtaisuuksiin menemättä - ja kappas vain heti tuli läpsäisy kuin automaatista.
Tällaiset "luvalliset vainoamiset" koskettavat ja loukkaavat vanhan miehen sielua. Taidan olla väärällä sivustolla / väärässä joukossa.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Lalli - 01.04.17 - klo:13:48
Sanoin jättäväni tämän palstan (ei pelkästään tämän läpsimisen vuoksi, mutta se oli se "viimeinen niitti", koska olen jo hetken aikaa ollut sitä mieltä, että tämän palstan yhteisöllisyys ei ole sellainen, jota kuvittelin. Tämä läpsimistoiminto paljasti, että täällä pyörii kovin sekalaista seurakuntaa.)
Kirjoitan kuitenkin vielä tämän viestin, oikaistakseni tämän lallin spekuloinnin.

elikkäs tota noin.

Kirjoitin vastausviestin n:o #23. Heti sen jälkeen miinukseni kasvoivat yhdellä.
Näin tapahtui myös kirjoitettuani vastausviestin n:o #26. Ja havaitsin, että myös jultsu sai läppäyksen, heti kirjoitettuaan viestin n:o #27. SNG sitten antoi postiivisen läppäyksen molemmille.

Ehkä minä olen ymmärtänyt tämän väärin. Heti jos kirjoittaa jonkun mielipiteen, niin toisella on oikeus läppäistä? Anonyymisti, ilman perusteluja? Ja moneen kertaan? Joka miinustaminen kohdistuu henkilöön, ei hänen kirjoittamaansa viestiin. Jos minun kirjoitukseni ei miellytä, sen voi ilmoittaa sanallisesti, mutta esim. noiden kahden kirjoituksen perusteella tehdyt läpsimiset ovat mielestäni häiriköintiä.

Eipä minulla muuta. Läpsikää toisianne. Over and out.

SNG

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.04.17 - klo:17:35
Sanoin jättäväni tämän palstan (ei pelkästään tämän läpsimisen vuoksi, mutta se oli se "viimeinen niitti", koska olen jo hetken aikaa ollut sitä mieltä, että tämän palstan yhteisöllisyys ei ole sellainen, jota kuvittelin. Tämä läpsimistoiminto paljasti, että täällä pyörii kovin sekalaista seurakuntaa.)
Kirjoitan kuitenkin vielä tämän viestin, oikaistakseni tämän lallin spekuloinnin.

elikkäs tota noin.

Kirjoitin vastausviestin n:o #23. Heti sen jälkeen miinukseni kasvoivat yhdellä.
Näin tapahtui myös kirjoitettuani vastausviestin n:o #26. Ja havaitsin, että myös jultsu sai läppäyksen, heti kirjoitettuaan viestin n:o #27. SNG sitten antoi postiivisen läppäyksen molemmille.

Ehkä minä olen ymmärtänyt tämän väärin. Heti jos kirjoittaa jonkun mielipiteen, niin toisella on oikeus läppäistä? Anonyymisti, ilman perusteluja? Ja moneen kertaan? Joka miinustaminen kohdistuu henkilöön, ei hänen kirjoittamaansa viestiin. Jos minun kirjoitukseni ei miellytä, sen voi ilmoittaa sanallisesti, mutta esim. noiden kahden kirjoituksen perusteella tehdyt läpsimiset ovat mielestäni häiriköintiä.

Tässä sitä ollaan. Sherlockit päättelevät kuka läpsii tai kehuu ja ketä. Jutsun kehumiseni viimeisestä viestistä pitää kyllä paikkansa, muu spekulaatiosi ei.

,,lä sotke mua tähän soppaan, kiitos! Ihan samaa mieltä tästä läpsyttelytouhusta ja aiheeseen liittyvästä keskustelusta.

Parempi nyt vaan poistaa tuo karma käytöstä. Ei siitä mitään positiivista tunnu seuraavan!

BMF

Täällähän alkaa muutkin kuin autot hajota. Pitää melkein hakea popcornit kun on niin jännittävää matskua.

Ainoo ketä läppäsen on muijan ahteri ja kehasen ehkä vielä perään että hyvä perse.  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: SNG - 01.04.17 - klo:17:58
Tässä sitä ollaan. Sherlockit päättelevät kuka läpsii tai kehuu ja ketä. Jutsun kehumiseni viimeisestä viestistä pitää kyllä paikkansa, muu spekulaatiosi ei.

,,lä sotke mua tähän soppaan, kiitos! Ihan samaa mieltä tästä läpsyttelytouhusta ja aiheeseen liittyvästä keskustelusta.

Parempi nyt vaan poistaa tuo karma käytöstä. Ei siitä mitään positiivista tunnu seuraavan!

Ymmärsit varmaan väärin kirjoitukseni. En sotkenutkaan sinua muuhun kuin totesin vain, että - kuten itse kirjoitit: SNG antoi juuri kaksi positiivista, toisen BobSmithille toisen Jultsulle. En väitänyt, että olisit antanut niitä miinusläpsyjä.

SNG

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.04.17 - klo:18:27
Ymmärsit varmaan väärin kirjoitukseni. En sotkenutkaan sinua muuhun kuin totesin vain, että - kuten itse kirjoitit: SNG antoi juuri kaksi positiivista, toisen BobSmithille toisen Jultsulle. En väitänyt, että olisit antanut niitä miinusläpsyjä.

Ok. Anteeksi.

b1mpo

Tässähän ollaan kohta kovin miinuksien kerääjä. Anteeksi vaan kaikille jos oon mieltä pahoittanut kirjoituksillani!  ;D ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

repomies

Minun mielestäni tuo jultsun miinussaldo on outo. Jätkähän auttaa muita palstalaisia vähän joka ketjussa autojen ongelmien selvittelyssä. Luulisi, että sille annetaan jotain arvoa.

Ei tämä erityisen loogisesti tunnu toimivan. Läppäsyt taitavat tulla aika herkästi kun aiheena on joku voimakkaampia mielipiteitä herättävä asia, ja toisella sattuu olemaan vastakkainen mielipide kuin itsellä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.04.17 - klo:17:35

tästä kommentista varmaan miinukset paukkuu...

jos pipo on noin kireällä, että leikkimielisestä virtuaalinuhtelusta pahoittaa mielensä, niin on ehkä myös hyvä tarkistaa omaa asennetta. Julkinen ilmoitus että poistuu takavasemmalle, ei myöskään paranna tilannetta....

Netin eri foorumeilla on kattava kattaus porukkaa, ihan niinkuin oikeassa elämässä, tosin sillä poikkeuksella että jotkut uskaltavat täällä anonyymisti läppästä, mutta eivät uskallla omalla nicillä torua julkisesti. Ja sitten ne jotka uskaltavat, leimataan häiriköiksi.

Kyllä virtuaalivittuilua täytyy myös oppia kestämään, kun kerran  foorumeille kirjautunut. Ei se niin vakavaa ole....antakaa mennä ohi ja jatkaa ihan kuin ei olisi tapahtunut mitään.

Js ne jannut, joilla saldo on isosti pakkasella, voisivat hieman tarkistaa käyttäytymistään...tai ainakin fiksut  näin tekisivät

paimentolainen

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.04.17 - klo:18:51

Js ne jannut, joilla saldo on isosti pakkasella, voisivat hieman tarkistaa käyttäytymistään...tai ainakin fiksut  näin tekisivät
Vai olisko niin, että nämä "läpsijät" voisi tarkistaa käyttäytymistään?

Itse olen n. 15 vuotta kirjoitellut autofoorumeille, ja aina on apuja saatu ja annettu. Nämä vittuiluläpsimiset on kyllä uutta. En edelleenkään ymmärrä, miksi toisten mollaaminen on tehty näin helpoksi, enkä sitä lisäarvoa, jonka tuo luku profiilissa kertoo. Noh, kai tämä on sitten nykyaikaa. Naamakkain ei nykysukupolvi uskalla kohdata enää ketään, mutta virtuaalisesti pädetään kovasti.
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

Flat

ei muutama aste pakkasella miestä pahenna, mutta jos pakkasta on toistakymmentä astetta , niin voi olla myös omassa kirjoittelussa tarkistettavaa. Tosin ammattivittuilija saa paljon aikaan lyhyessä ajassa.

Siitä tulikin mieleen että parempi ominaisuus olisikin saldo miten jäsen on palautetta antanut muille, eli paljonko on antanut plussaa js miinusta. Oiva lisä karman rinnalle?

Braide

Jotenki tuntuis järkevämmältä keskittyä kuitenkin ensisijaisesti tän vanhentuneet forumin päivittäminen nykyaikaan. Täysin järjenvastaista keskittyä johonkin karmaan kun itse forumin käyttö on ihan pielessä. Foorumi saisi paljon enemmän aktiivisuutta mikäli tällä kännykällä näpyttely olis edes jollain tasolla mut tän käyttöliittymän vaihtamiseen pitäs keskittyy täysillä. Sen jälkeen vois miettii peukut yms.
Esimerkiksi io-tech.fi sivustosta esimerkkiä miten foorumi luodaan. On tapatalkit yms.

Lalli

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.04.17 - klo:19:18
Siitä tulikin mieleen että parempi ominaisuus olisikin saldo miten jäsen on palautetta antanut muille, eli paljonko on antanut plussaa js miinusta. Oiva lisä karman rinnalle?

Kannatettava ajatus. Tuo ja normikarma voisi näkyä vielä niin että +/- saldon lisäksi näkyisi montako plussaa ja miinusta on saanut. Joku jonka saldo on nyt tilanteessa nolla on voinut saada 100 kehua ja 100 näpyä.
Toledo 1.2 Tsi

RSOCUstin

Jos poistettais karma niin toimisto haku ja näytä uudet vastaukset viesteihin.
Ei oikein ny toimi tää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy