Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Skula

#1
Aika raskasta. Siis onhan vetänyt tukkeeseen tämän paikan.. Oikein mikään toimi kun tulee herjaa kuormasta jne..

Enpä ole kovin yllättynyt, harmistunut kyllä. Paljon on hienoja "muistoja" tänne jäänyt..

Täältä näihin VAGeihin tullut kyllä kateltua ja kyseltyä vielä viime aikoinakin juttuja, mutta vähenevään päin olleet tarpeet. YouTube on korvannut paljon, etenkin kun muuten ei kiinnosta turhan puhdasta VAG palstaa selata.

Onneksi on muitakin foorumeita joilla sitten voi lorvia ilman että on tämmöisiä ongelmia..
#2
Mitä kautta tuossa T5:ssa (pakussa) kannattaa vetää hojaamosta peruutuskameran kaapelit takaovelle?

#3
Muut merkit / Vs: Porsche Boxster S - 986
24.06.14 - klo:10:51
Tyttöporsse kävi dynamometrissä (VRT Motorsports)..

Dynossa joka ei ollut ihan valmis ottamaan vastaan keskimoottorista tyttöautoa.. Ilmansaanti jäi vajaaksi, mutta tehot tuntuvat olevan hyvin tallessa..



Leimallakin käytiin, ei huomauttamista..



Ei ole talvea, tai siis suolaa nähnyt, ja sen huomasi.. Hyvä näin..

Matka jatkuu..
#4
Muut merkit / Vs: Porsche Boxster S - 986
01.04.14 - klo:11:49
No niin, päivitetään tätäkin toppiikkia vähän...

Auto sai vielä ennen ajokauden alkua pari muutosta..

Ensimmäisenä vaihtoon meni originaali-pahvi-kaiut..

Pari kuvaa projektista:







Ja sitten soitin vaihtui Pioneeriin..



Ã,,äänimaailma muuttui paskasta hyväksi, niillä edellytyksillä mitä kaksi kaiutinta kojelaudalla voi luoda.

Sitten auto sai myös spacerit(18mm) joka nurkkaan..



Tässä ei ole spacereitä:


Ja tässä on spacerit:


Parempaa kuvaa odotellessa..

Ajokausi tuli näineen avettua jo viime kuun puolella..



Uudet renkaat tulee tämän kuun lopussa.. Misukan PS2:t..

Taakse vakio 255/40-17 ja eteen tulee eri koko kuin mitä nykyiset on, 225/45-17, normikokoa 205/50, kun ei tähän hätään ole saatavilla..

Muuten mieli on matala, tämä on ihan hirvee auto.. Ei sellaista ajoa olekaan että tästä vois täysillä nauttia niin kuin tämä auto on suunniteltu, ainakaan normiliikenteessä ja lain puitteissa.. Jokainen hyökkäys on jätettävä kesken, jo 1 vaihteesta alkaen.. Ykkösellä loppuu pito renkaista suomen paskoilla teillä, kakkosella mennään jo ylinopeuksiin.. Aivan hirveä paska!

No eikös tälläkin paskalla malta ajella nätisti kun saa ulkolämpötilan ylös ja katon alas.. Ehkä jo uusilla kumeillakin pito-ongelmat vähän helpottais..

;)

Tulevan kesän mahdollista ohjelmistoa:
Jarrupalat, tod.näk myös levyt vaihtoon.
Ilmastoinnin kennot vaihtoon.
Taka/ovi-kaiuttimien asennus.
Dynotus.
Pakoputkiston vaihto.
Mitä vielä?
#5
Lainaus käyttäjältä: Jartza - 25.02.14 - klo:13:36
Miten mittaus tapahtuu? ABS/ESD? LAin mukaan pakollinen jostain viimevuoden puolelta..vissiin :)

Pakollinen, ei nyt vielä..

UUTINEN
#6
Hieno väri, vaikkei varsinainen väri oikein olekaan.

Absurdiin vihreään, perusväreihin ja tipun keltaiseen kyllästyy silmänräpäyksessä. Tähän ei.
#7
Otsikosta voisi päätellä että nyt puhutaan faktaa  :o
#8
No Q3 sinällään ei ole ammattitaitoni sisällä.. Mutta A3 1.4T ovat 7 lovisia.

Hivenen hinnastoa tutkimalla mieleen tulee epäilys siitä että tuossa tuo Q3:nkin laatikko olisi kuitenkin 7 lovinen.. Mutta en sano mitään.. A3:ssa ne ovat 7 lovisia paitsi quattrollisissa versioissa on 6 lovinen..
#9
^Kyllä niissä on 7 lovinen..
#10
Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 13.02.14 - klo:14:19
Cuprassa vastine rahalle ei ole niin hyvä ja saako tuota tehoa sitten etuvedolla enää edes hyödyksi. Mutta silti Peeveli, fiilispohjalta 280... :)

Sanoisin että tuota tehoa saa ulos just siellä missä sitä itse kaipaan, eli maantiellä..

Mutta joo, olet oikeassa ihan turhankin paljon ruutia on. Mutta sehän on tuon mallin tarkoituskin.. Kai?

Arkiajossa riittää tuhnudiisseli reippalla sadalla hepalla  ;D
#11
Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 13.02.14 - klo:13:46
Oletko tosissasi...? ;)  ::) Jos olet, et oikeesti voi harkitakaan kuin 280 hp:nä. :D

15hp tuossa osoittautuu aika arvokkaiksi :)

Tuon mopomman voisin hyväksyä itsellenikin ST versiona... Manuaalina tottakai..
#12
BMW / Vs: BMW
11.02.14 - klo:12:18
Lainaus käyttäjältä: 3.6 V6 - 10.02.14 - klo:23:52
No niin, alkuilta meni mukavasti raahatessani loput perheestä tutustumaan bmw:hen. Kohteina M Sport varusteiset 3-sarjalainen ja 5-sarjalainen. Liian pieni on 3-sarjalainen farkku meidän perheelle, liian matala tarkkaan ottaen (olen 190 pitkä). Siispä todenteolla 5-sarjalaisen kimppuun! :)

Autosta (550d) löytyi oikeat varusteetkin, urheilupenkit ja M ratti. 5-sarjalainen sai kaikkein perheenjäsenien hyväksynnän. Tilat riittävät. Penkkien 40/20/40 -jako on nerokas, samoin kulman kallistus. Listalle lisäyksenä suksipussi ja ehkä 19"-vanteet, ehkä siksi, kun run flattejä ei taida saada vaihdettua "normaaleihin" renkaisiin kuin 17-tuumaisena.

Listalle lisäyksenä:

-kuraläpät
-matot
-kääntyvät ajovalot
-kaukovaloassistentti
-auton väri meni uusiksi, aikaisempi Jatoba ruskea on aivan liian tumma. Tilaukseen mennee jo listalta poistunut erikoisväri beige jotain...

Ensi viikolle pitäisi saada 5-sarjan farkku yön yli koeajoon... Että tämmöisiä.

Tuosta tehtaan värivalikoimasta vielä, kulloinkin saatavissa olevat värit valitsee kuulemma 50 ihmisen randomina valittu joukko, joilla ei ole mitään tekemistä bmw:n kanssa ja homma toimii paina nappia tyyliin...  ::) Tällä kertaa suoltivat ulos todella tumman valikoiman värejä, poikkeuksena hopea.  :(

Palvelu taas loistavaa ja luotettavaa, kaikki meni, kuten oli sovittu edellispäivänä.

Hurja vehjes tulossa/harkinnassa??! Kumartaa syvään tuollaisen 550d:n edessä..
#13
Audi / Vs: quattrot
06.02.14 - klo:15:10
^niih

Gen2. haldexit heittävät persettä enemmän kuin torsenit kun innostuu  ;D
#14
Audi / Vs: quattrot
06.02.14 - klo:11:15
Kyllä se vaan on pare tuo B7, ei tämmöistä tapahtuis

Huge Slide for a Huge Crash
#15
Scirocco / Vs: mukava ylläri
03.02.14 - klo:14:26
Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 03.02.14 - klo:14:21näköjään piti paikkansa kun kävin näyttää kun oli ajettu 75k liikkeessää kun myyjä sanoi Juuh ihan loppuun ajettu ;D

Nyt en ymmärrä sanaakaan?

Johan nyt varmaan vartin päästä auton on myyty ja ollaan Saksassa allekirjoittamassa papereita uudesta autosta, ja tunnin päästä ollaan jo kotosuomessa? Sen verran nopeaa toimintaa..

vitsivitsi
#16
Scirocco / Vs: mukava ylläri
03.02.14 - klo:14:14
OT. tämä muistuttaa pikakelauksella etenevää tapahtumasarjaa.. Vika tuli tietoon eilen, nyt on jo rikkinäisestä autosta ostotarjouksia ja ties mitä selvillä?

Huikee vauhti, ilmankos ei kerkiä kirjoitettuun teksiin kiinnittää huomiota..
#17
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.02.14 - klo:09:39
Sehän olisi hauska muisto. 8)

Niin kun ei oo enää Skodaa pihassa  ;D

Meillekin sanottiin tänään aamulla että RäSän tilauksissa 7kk voidaan "luvata", 6kk voi olla liian tiukka aikataulu, vaikka kyseessä olikin luiskaperä ja manuaaliaski...
#18
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTi Mk7
30.01.14 - klo:12:37
Jaa.. minun mielestä vain ja ainoastaan RS Ocu on hinnoiteltu väärin, ei kaikki muut voi olla väärin hinnoiteltu..

Toki, by all means.. Ottakaa ilo irti väärin hinnoitellusta Ocusta  ;D Mutta älkää teilatko GTI Golfia sen Ocun väärän hinnoittelun takia.

;D
#19
Moffella on auto jota haaveilin hommaavani 2015 kunniaksi, tämä oli siis vuoden 2011 loppupuolella, silloin suunnittelin tekeväni kauppoja tulevan korin S3:sta..
(toki laimeammalla varustuksella, ja manuaalia ajattelin silloin)

Nyt on, yllätys, suunnitelmat muuttuneet.. Mutta tuon auton hienous ei..

Iso peukku tälle! Iloisia kilometreja oikeesti upeelle autolle!
#20
Lainaus käyttäjältä: kynis - 23.01.14 - klo:22:58
Manuaali ac, eissssaaatnaa. Sijoittaisin nuo rahat ennemmin vaikka uuteen ocuun.

Saiko tuota A4:sta edes manuaaliilmastoinnilla.. Vaikka tuossa se lukee, niin voisin kuvasta väittää ettei näin ole..

Toki onhan uusi Ocu parempi auto, ei siinä, ja ilmeisesti saa samaan hintaan samoilla voimavaroilla ja automaatilla..
#21
Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 22.01.14 - klo:21:45se on hauska lähteä pienessä linkussa neljä pyörää lunta roiskien kun Mazda jää viereen sutimaan :)

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.01.14 - klo:21:54
Ja kun se syy on 99,9999% tapauksissa kuskissa eikä auton vetotavassa,

Sutiihan se nelikkokin, mutta silti jätättää etu/takavedon, vaikka etu/takavetoa ajais kuka tahhaass...

Tuossa on se nelikon idea  8)

Toki aina on niitä jotka eivät kuulemma nelikolle jää, vaikka liukkaalta paikaltaan lähdetäänkin..
#22
En ymmärrä miksi se olisi hienoa istua Panameran takapenkillä kun joku antaa kenkää sille.. Mielummin ottaa hääkyydit jollain vanhalla hienolla vehkeellä pienessä simassa, toki arvokkaasti.. Ja itte sitten vaik vuokraa sen Panameran ja antaa sille ite kenkää seuraavana päivänä selvin päin ;D
#23
Lainaus käyttäjältä: puolihop - 21.01.14 - klo:19:52
Palaako muuten jarruvalo kun automatiikka jarruttelee? Yritin tänään kurkkia, mutta en saanut selkoa. Ihme tosin olisi, jos ei jarruvalot ole kytketty tuohon.

Tottakai palaa..
#24
Jos asianmukaista polttoainetta on tankissa ja akussa riittävästi virtaa niin käynnistäminen 35 asteen pakkasessa ei ole mikään ongelma.. Enkä tiedä miksi auto tuosta hajoaisi..

Käyntikin tasaantuu kun hetken malttaa ja pitää vaikka vähän kierroksia koneessa.. Siis vähän enemmän kuin tyhjäkäynti..

Tietty optimi olis tuollainen iso teltta auton ympärille ja pari kaminaa lämmittämään sitä..
#25
OT:
Isoin myötähäpeä ja itku pääsee jos näkee hääautona limousinen  :o

Itellä oli tyylikäs ja museokilpinen Amazon.. Se oli just passeli..
#26
Lainaus käyttäjältä: Hazz - 17.01.14 - klo:12:46
Kevyt jarru - termi on selitetty ylempänä ;) Eli siis painetaan jarrua kevyesti siten ettei se moottori sammu. Toi kytkinkikkailu pääsi unohtumaan kun mielessä oli vaan toi jarrukikkailu. Toimiiko se kevyesti jarrun painaminen manuaalissa? Anyone?

Kyllä mä tiedän mitä tuolla kevyellä jarrulla tarkoitetaan... Itsekin sitä DSG7:n kaverina käytin kun en halunnut S&S:n sammuttavan autoa.. Ihmettelin vain mitä iloa tuosta on manuaalin kanssa, kun turha on nostaa kytkintä kun sillä ehkäistään se sammuminen...
#27
Lainaus käyttäjältä: Hazz - 17.01.14 - klo:12:21
Nimenomaan dsg:n kanssa olen ss:ää käyttänyt. Miten lie tuo sammutuksen välttäminen kevyellä jarrun painamisella keppivaihteen kanssa?

Kevyellä jarrulla? Öö, manuaalissa se ei sammu jos ei nosta kytkintä. Tietääkseni..
#28
Vm-91 Vanha Herra Audi 100 2.8 V6 Automatic.

3 vuotta ollut ja nyt vasta paloi yksi sulake  8)

Tukevaa tekoa, letkeää ja äärimmäisen hiljaista menoa, kelillä kuin kelillä!

Kuluvia osia vaihdettu on vain,
takajarrulevyyn vähillä ajoilla ruosterinkulan sain,
etujarrun jarruletkukin vaihdettiin,
varmuuden vuoksi kun kulahtanut oli niin..

Öljyt vuosittain vaihdettu on,
vaihteistoöljytkin tarkistettiin toimesta huoltamon,
jäähdytysnesteet kierrätin,
kun niillä jo oli ikääkin...

Muuten soljuvaa ajelua,
hiljaista etenemistä ja huristelua,
kera tyytyväisen emännän,
Vanhuksellani teitämme kierretään..
#29
Aamulla oli sopivasti kyrpä ottassa, kiitos lapsien.. Päätin purkaa vihan tuohon vanhukseen.. Antaa sille isäin käestä!

Eiku ristipääruuvari ja fikkari messiin, auto ensin piuhan päähän jottei tule kylmä..

Purin ratin takana olevan yläsuojamuovin ja aloin ränkyttää viikseä, mykkä se on perkele.. Kokeilin myös muita viiksi, valoviiksi toimii, pyyhkijät toimi.. eiku ei toimi.. Eli tuokin viiksi on mykkä..

Sattuma olisi liian iso jotta eri puolilta olevat viikset mykistyisivät yhtäaikaa niin että vika olisi viiksissä..

Eikun tutusta paikasta sulakekansi auki.. Ja lukemaan..



Sulake numero 13, sisälti mm suuntavilkun ja tuulilasinpyyhkijät jne..

Ei kun hienosti tuossa kannessa säilyneillä pinseteillä nyppästään sulake irti, ja kyllä.. "poikki"han se on..

Ei kun autotallista uutta etsimään, ja kuinka sattuikin.. kaksivitosia oli hyllyssä.. Ja ei kun kiinni..

Mikä ei kuulu joukkoon  ;D



Ja sitten kokeilu... Virrat päälle, kylmyydestä huolimatta pieni hikikarpalo valahti otsalta nenälle kun pinnistin viikseä vasemmalle... VINK VINK VINKI, YAHOOO!, Ja sitten oikealle, VINK VINK VINK, YAHOOO!! Nopea testaus pyyhkijöihin, hyin pyyhkii.. Homma selkis...

Ei kun suojamuovi takaisin parilla ruuvilla ja homma bueno!

Ei tuon kauheempi vika tällä kertaa.. Nyt seurataan, toistuuko ilmiö vai nöy..
#30
Vanhan herran päässä alkoi pakkasten mukana viirata..

Iltalenkillä tajusin että vilkut eivät toimi.. Tai siis hätävilkut toimii, kuten toimii myös saman viiksen pitkät yms toimii kyllä.. Mutta suuntavilkkua jos haluaa näyttää niin ei mitään toimintaa, naksetta tai valoshowta.

Onko rele tiensä päässä? Vai vipu? Vai vivussa sotkua?

Huomenna avaan tuon ratin ympäryksen, mutta onko jo heittää jotain osviittaa??
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy