Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Skula

Eikös joku varuste vaatinut 4-puolaista (monitoimi-)rattia?

Ei siinä, minua ei tuossa ratissa risois kuin nappien puute.. Ja tuohan on hyvä projekti vaihtaa tyylikkäämpään..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

lortti

Ja noi ruskeat ällösomistelistat joutuis heti repiä helkkariin. Tässähän on haettu mersulookkia ihan tosissaan  ;)

Ktk

Lainaus käyttäjältä: skula - 26.01.12 - klo:15:24
Eikös joku varuste vaatinut 4-puolaista (monitoimi-)rattia?

MMI Navi on edellyttänyt monitoimiratin ottamista, tosin ratin mallilla ei ollut väliä. Sen sijaan Lane Assistissa oli mahdollisena vain 4-puolainen monitoimiratti, koska sitä värinäsysteemiä ei saanut sporttiruoriin.

skorhon3

Ei ole kertaakaan start/stop - toiminut.
Moottorin kyllä sammuttaa, mutta käynnistää sen hetken päästä itsekseen. Huollossa ei mitään löydetty ja akkukin pitäisi olla ihan kunnossa, mutta ei se vaan toimi.
Tosin en ole vielä kesällä ajanut, että voisiko olla ulkolämpötilalla jotain merkitystä tähän?
Kertokaa viisaammat?

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skorhon3 - 26.01.12 - klo:23:36
Ei ole kertaakaan start/stop - toiminut.
Moottorin kyllä sammuttaa, mutta käynnistää sen hetken päästä itsekseen. Huollossa ei mitään löydetty ja akkukin pitäisi olla ihan kunnossa, mutta ei se vaan toimi.
Tosin en ole vielä kesällä ajanut, että voisiko olla ulkolämpötilalla jotain merkitystä tähän?
Kertokaa viisaammat?

Ihan oikeinhan se toimii. Näillä keleillä moottori jäähtyy niin nopeasti että se lyö sen takia itsensä äkkiä takaisin päälle. Ihme etteivät jo huollossa hoksanneet tätä mainita.

Jonde

Alle +5c ei start&stop ole edes tarkoitus toimia. Voi toki hetkellisesti toimia jopa pakkasella, mutta oikea haluttu toiminto vain kun tarpeeksi lämmintä.

skorhon3

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 26.01.12 - klo:23:57
Alle +5c ei start&stop ole edes tarkoitus toimia. Voi toki hetkellisesti toimia jopa pakkasella, mutta oikea haluttu toiminto vain kun tarpeeksi lämmintä.

Okei hyvä tietää.. kaikkea täytyy ihmetellä aluksi, varsinkin, kun ei ole ihan pakasta vedetty kärry :)

Wilburi

Minullakaan ei tällaisilla keleillä tietenkään tämä S-S toimi, mutta jos auto lämmin, niin 0 asteen tuntumassa se toimii ja plussalla melko usein. Kesällä sitten sammuttaakin moottoria aina, kun pysähtyy.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jukikyy

Kyllä meillä ainakin profiilin Audissa tuo S&S toimii tuonne -12o - -13o asteen paikkeille aivan samalla tavalla kuin kesälläkin, edellyttäen että moottori on lämmin. Moottorin ei tarvitse olla 90 asteinen vaan tuollainen 70 riittää siihen, että S&S sammuttaa moottorin. Moottori pysyy sammuksissa ihan helposti se minuutin mitä yleensä liikennevalot ovat punaisella. Eli ainakin meillä toimiin myös talvella tuo S&S niin kuin kuuluukin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Wilburi

Itselleni tulee kyllä niin lyhyttä ajoa, että harvoin lämpötila saavuttaa tuota 90 astetta. Ei minulla kyllä -10 asteessa ole muistaakseni kertaakaan auto sammunut? Muutamassa pakkasasteessa näin on käynyt ja kyllä se on pysähdyksissä koko liikennevaloissa seisotun ajan.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

qmckone

A4 2.0Tq

Flat

tuota pitää hieman ihmetellä, nelosessa kun on aika paljon "tyyppivikoja", mutta eiväthän ne katsastusmiestä paljoa kiinnosta.

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.01.12 - klo:18:35
tuota pitää hieman ihmetellä, nelosessa kun on aika paljon "tyyppivikoja", mutta eiväthän ne katsastusmiestä paljoa kiinnosta.

Mutta kuinka moni on kiinnostunut tai edes tietoinen miten tuon auton missäkin tilanteessa tulisi "käyttäytyä" tai äännellä, että osaisivat asiasta edes valittaa. Mielestäni pahimpia tyyppivikoja taitaa tällä hetkellä olla nuo lokasuojien maalinlohkeilu, kaksilitraisen öljynkulutus ja ajovalonpesinten ulos jumittuminen. Mielestäni auton ei kuulu nitistä ja natista saatika kolahdella mutta ei niitä oikein tyyppivioiksi voi luokitella ellei sitten ole kyse jostain yhdestä ja samasta paikasta.
Audi A4 1.8TFSI

A4blackavantB8

Lainaus käyttäjältä: Jeenyus - 28.01.12 - klo:08:37
Mutta kuinka moni on kiinnostunut tai edes tietoinen miten tuon auton missäkin tilanteessa tulisi "käyttäytyä" tai äännellä, että osaisivat asiasta edes valittaa. Mielestäni pahimpia tyyppivikoja taitaa tällä hetkellä olla nuo lokasuojien maalinlohkeilu, kaksilitraisen öljynkulutus ja ajovalonpesinten ulos jumittuminen. Mielestäni auton ei kuulu nitistä ja natista saatika kolahdella mutta ei niitä oikein tyyppivioiksi voi luokitella ellei sitten ole kyse jostain yhdestä ja samasta paikasta.

Tosta ajovalopesinten ulos jumittumisesta voisin mainita, että pakkasella toi tekee sitä koko ajan. Lisäksi toinen suutin oli pudonnut kokonaan siitä syystä. Huollossa mainitsin takuun ollessa voimassa asiasta viime talvena. Ei korvata, koska pissapoika jäässä (oli pari viikkoo yli -20 C). Se on tosi; lasolia ei ollu tarpeeksi. Se tuskin on syy siihen.  En ruvennut itkemään asiasta. Kysyn teiltä muilta asianosaisilta, miten tohon ajovalopesinten ulosjäämiseen on suhtauduttu?

ile

Öljynkulutus - check
Lokarien maalien lohkeilu - odotellaan
Ajovalopesurien jumi - ei minkäänlaisia ongelmia. Toisaalta outoa, kun s-s logiikassa älyä disabloitua tarpeeksi kylmällä niin miksei tämäkin voisi toimia vastaavasti.
Resonointeja ei ole, puolen vuoden ikäisenä b-pilarin ja takaoven välistä sirisi, mutta tuo hävisi.

..ja mikään näistä ei taida olla lähelläkään tilannetta, mikä kiinnostaisi katsatusmiestä. Toki eihän tuo kippo virheetön ole, mutta näemmä Huonomminkin voisi mennä..

A4blackavantB8

Lainaus käyttäjältä: ile - 28.01.12 - klo:22:58
Öljynkulutus - check
Lokarien maalien lohkeilu - odotellaan
Ajovalopesurien jumi - ei minkäänlaisia ongelmia. Toisaalta outoa, kun s-s logiikassa älyä disabloitua tarpeeksi kylmällä niin miksei tämäkin voisi toimia vastaavasti.
Resonointeja ei ole, puolen vuoden ikäisenä b-pilarin ja takaoven välistä sirisi, mutta tuo hävisi.

..ja mikään näistä ei taida olla lähelläkään tilannetta, mikä kiinnostaisi katsatusmiestä. Toki eihän tuo kippo virheetön ole, mutta näemmä Huonomminkin voisi mennä..
Mainitaan vielä, että kyllä A4 kerää paljon lunta pyöränkoteloihin. Ja jäätyy kokkareiksi, jota pitää käydä viikon välein hakkaamassa lämpimässä hallissa. (Tyyppivika,heh) Ei oo ollu aikaisemmissa autoissa?

Öljynkulutus kovaa, mut ei ollenkaan niin kovaa kuin joillakin. 1 litra/10000km

A4blackavantB8

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.01.12 - klo:18:35
Tossa tilastossa vertailtiin paljon ajettuja autoja (ei vuosimalleja). Saattaa olla että A4(B8) oli vain osittain mukana-"vikoineen". Kunnia sen osalta aikaisemmalle A4:lle. Tosin en ymmärrä Astran menestymistä silti.
Noita katsastusraportteja tulee liukuhihnalta ja aina uudet kärjessä. Vain yksi fakta pätee: Peugeotin sijoitus

Nudde

Lainaalokasuojien maalinlohkeilu, kaksilitraisen öljynkulutus ja ajovalonpesinten ulos jumittuminen.

Mulla on lokarit vaihdettu, männät vaihdettu ja ajovelopesimen luukku korjattu, eli onkohän mulla sitten maanantaiyksilö.... :) Se pesimen jumittuminen hoitui jollakin pienellä muovipalan hionnalla, tekivät sen silloin takuu-aikana.

Niin ja vielä se pyöräkoteloon kertyvä luki/jää, se on syvältä. En sitten tiedä että vaikuttaako se että auto on hieman matalempi, siis urheilualustalla, ja ET vanteissa 28 asiaan? Olen nähnyt että muissa on samanlaista "vikaa" mutta esim mulla oli tossa toissa viikolla sedani quattro lainassa kun omasta vaihtoivat männät, ja siinä ei kertynyt yhtä pahasti ja silloin tuli lunta koko viikon. Taisi olla jotkut 16 tuumaiset ET llä paljon ja vakio-alusta siinää vehkeessä.

Nudde

LainaaJa en todellakaan käsitä nelipuolaisen ratin haukkujia, omasta mielestä nelipuolainen näyttää paljon paremmalta ja on myös parempi ajaessa.

olen samaa mieltä, nelipuolainen se olla pitää! Ai niin, olen kai sitten papparainen :), ja sitten en voi tykätä siitä reikänahasta siinä sporttiratissa, kun missään muualla ei ole sellaista koko autossa. No maku-asioita nämä ovat, kunhän se on nelipuolainen, edellisellä viikolla mulla oli sedani ajossa männänvaihdon yhteydessä, siinä oli 3-puolainen, en tykännyt.

Kapa

LainaaTosta ajovalopesinten ulos jumittumisesta voisin mainita, että pakkasella toi tekee sitä koko ajan. Lisäksi toinen suutin oli pudonnut kokonaan siitä syystä. Huollossa mainitsin takuun ollessa voimassa asiasta viime talvena. Ei korvata, koska pissapoika jäässä (oli pari viikkoo yli -20 C). Se on tosi; lasolia ei ollu tarpeeksi. Se tuskin on syy siihen.  En ruvennut itkemään asiasta. Kysyn teiltä muilta asianosaisilta, miten tohon ajovalopesinten ulosjäämiseen on suhtauduttu?

Lähes vastaava homma oli aikanaan Fabian suhteen, eli takalasin pesuletku hyppäsi pois päältä kun letkun tuli pakkasella jäätä ja loprtti toimintansa. Letkun takaisin liittäminen meni ihan mukavasti takuun piikkiin kun pari kertaa näin kävi. Premiumeilla varmaan eri takuu.?

A4blackavantB8

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 29.01.12 - klo:00:12
Lähes vastaava homma oli aikanaan Fabian suhteen, eli takalasin pesuletku hyppäsi pois päältä kun letkun tuli pakkasella jäätä ja loprtti toimintansa. Letkun takaisin liittäminen meni ihan mukavasti takuun piikkiin kun pari kertaa näin kävi. Premiumeilla varmaan eri takuu.?
Saattaa olla "eri takuu" premiumissa tai en jaksanut nostaa ääntä asiasta

Thorgen

Tarkalleen miksi kukaan edes käyttää pissapoikaa kovalla pakkasella? -20?

A4blackavantB8

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 28.01.12 - klo:23:57
Mulla on lokarit vaihdettu, männät vaihdettu ja ajovelopesimen luukku korjattu, eli onkohän mulla sitten maanantaiyksilö.... :) Se pesimen jumittuminen hoitui jollakin pienellä muovipalan hionnalla, tekivät sen silloin takuu-aikana.

Niin ja vielä se pyöräkoteloon kertyvä luki/jää, se on syvältä. En sitten tiedä että vaikuttaako se että auto on hieman matalempi, siis urheilualustalla, ja ET vanteissa 28 asiaan? Olen nähnyt että muissa on samanlaista "vikaa" mutta esim mulla oli tossa toissa viikolla sedani quattro lainassa kun omasta vaihtoivat männät, ja siinä ei kertynyt yhtä pahasti ja silloin tuli lunta koko viikon. Taisi olla jotkut 16 tuumaiset ET llä paljon ja vakio-alusta siinää vehkeessä.
No, jos sulla on maanantai-yksilö, niin ainakin upea sellainen.
Pesimen juuttuminen on ongelma mulla vain pakkasella, ei kesällä.(Tosin se ei vaikuta arkielämään; voisin luopua noista pesureista vaikka kokonaan)

A4blackavantB8

Lainaus käyttäjältä: Thorgen - 29.01.12 - klo:00:24
Tarkalleen miksi kukaan edes käyttää pissapoikaa kovalla pakkasella? -20?
Eipä kukaan, mutta kun menin huoltoon ja mainitsin asiasta, niin siihen kiinnitettiin huomiota jne.

volkkari

Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta kysynpä uudelleen:
Onko kellään tietoa mistä saisi 2011-mallin alumiinisia peilinkuoria? Ebayssakin on vain niitä alkupään peilien mukaisia kuoria. Marmoritiskillä maksaa niin penteleesti, ettei malta sieltä hakea. Tälläkin palstalle mainostaville firmoille olen kyselyä laittanut, mutta ilman vastausta...
-15 A4 Allroad LoQ

al

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 28.01.12 - klo:23:57
Mulla on lokarit vaihdettu

Tuo ilmeisesti mennee tyyppivikana takuun piikkiin, mutta alkavatko kuinka herkästi vaihtamaan? Määräaikaishuollossa olivat kirjanneet "huoltoraporttiin" maininnan lokarien maalien huonosta kunnosta, mutta mistään toimenpiteistä ei ollut puhetta asian korjaamiseksi

qmckone

Mistä kohdasta tuo lokarien maalien lohkeilu on havaittavissa?
A4 2.0Tq

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 29.01.12 - klo:12:57
Mistä kohdasta tuo lokarien maalien lohkeilu on havaittavissa?
Siitä roiskeläppien yläpuolelta, siinä sisäänpäin kääntyvässä pokkauksessa.

msvahn

Kannattaa hoitaa noi kuntoon ennen 3v. synttäreitä, kun eivät näköjään kovin innokkaasti tule enää vastaan sen jälkeen. Mulla oli teipit kaarissa suojana pari viikkoa ennen roiskeläppäsennusta ja kun irrotin teipin, lähti kolmasosa maaleista mukana. Alla enimmäkseen puhdas sinkkipinta, mutta myös vähän ruostetta.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Nudde

LainaaSiitä roiskeläppien yläpuolelta, siinä sisäänpäin kääntyvässä pokkauksessa.

juuri siitä, mulla kyllä aika helposti vaihtoivat ne, ei tarvinnut kun mainita asiasta.

Tästä lähtee maali:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy