Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Newman

Onkos kukaan laittanut nätimpiä pakoputken päitä Golffiinsa? Siis sellaisia, jotka sopivat tuohon "tuplaputkeen". Millaisia ja miten on kestänyt? Moinen on toki oikein typerää ja lapsellista, mutta pitäisi varmaan silti, koska en ole onnistunut kasvamaan aikuiseksi.

Volkkarin omat koristeosat vaikuttavat vähän tyyriimmän puoleisilta, ainakin saavutettuun - liki olemattomaan hyötyyn - nähden.

makelja

Vielä en ole, mutta tulossa on. Vaihtuu samalla takahelma GTI:n helmaan, joka juuri saapui Saksasta. Putkenpäiksi ajattelin näitä.

Mikko

Lieneekö Golfissa samankokoiset (samalla halkaisijalla) kuin Sciroccossa? 1.4 TSI:hin menee Skoda Yetin putkenpäät (5L0 071 910), itsellä on tuollaiset, hinta oli muistaakseni 35 euroa (2 kpl). Työnnetään ja koputellaan vaan paikoilleen. Hyvin on vuoden ainakin kestäneet ja pysyneet siistinä.

Kiviharjulla on myös Golfissaan tuollaiset: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=254.msg118889#msg118889

Newman

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 25.01.12 - klo:10:18
Lieneekö Golfissa samankokoiset (samalla halkaisijalla) kuin Sciroccossa? 1.4 TSI:hin menee Skoda Yetin putkenpäät (5L0 071 910), itsellä on tuollaiset, hinta oli muistaakseni 35 euroa (2 kpl). Työnnetään ja koputellaan vaan paikoilleen. Hyvin on vuoden ainakin kestäneet ja pysyneet siistinä.

Kiviharjulla on myös Golfissaan tuollaiset: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=254.msg118889#msg118889
Mistäs ostit? Kiitos Mikko.

Mikko

Nuo menee 60 mm halkaisijaltaan olevaan pakoputkeen ja on vanhaan 1.2 TSI Yetiin. Nykyisessä 2012-mallissa on vain yksi ovaali putki. Itse ostin Veholta Olarista (Espoo) eli ihan normaalisti Skoda-jälleenmyyjältä. Hinnat muistaakseni vaihtelivat 35-45 euron välillä riippuen siis mistä nuo tilaa. Tuolla numerolla pitäisi onnistua kuitenkin tilaaminen.

Newman

^ Kiitos. Pitäneepä käydä kysymässä paikalliselta Skoda-diileriltä. Ja kylläpä muuten kiiltelee Scirocco komiasti. Huhhuh!!!  :P

Newman

Ihan Volkkarin lisävarusteselaimesta bongasin tällaisen:

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/6R0071910?open&db=vw4.nsf

Vaikuttaisivat asialliselta. Hintaa on tosin 69 euroa per putkenpää eli 138 euroa yhteensä mikäli pitää paikkansa. On siinä metallin paloilla hintaa...

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Newman - 26.01.12 - klo:19:48
Ihan Volkkarin lisävarusteselaimesta bongasin tällaisen:

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/6R0071910?open&db=vw4.nsf

Vaikuttaisivat asialliselta. Hintaa on tosin 69 euroa per putkenpää eli 138 euroa yhteensä mikäli pitää paikkansa. On siinä metallin paloilla hintaa...

Tyyriitä noi toki on. Itse mietin että omalle kohdalleni karumpi musta 'ralliputki' saattaa sopia paremmin, niin jäi noiden haikailu :)

Newman

Itsekin todennäköisesti käväisen huomenissa Skodan tiskillä tilaamassa palat halvemmalla. Pitäkööt perkele tunkkinsa!

Tykkään metallinvärisistä siksi, että näkee heti kuinka paljon tummuvat jos/kun TSI syö kuitenkin jossain vaiheessa ihan liikaa öljyä...  ;D Ja hopeiseen highline-Golffiin ne sopivat kuin nyrkki silmään.

RTWteam

Itsekkin suuntaan Skodan tiskille joku päivä. ::) Pakoputken päitä hakemaan siis.  ;)

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Newman - 23.01.12 - klo:10:32
Se edellinen oli edellinen. Ja ensimmäinen maistuu aina parhaalta.

Ja muuten: jokainen normihintainen auto 90-luvun loppupuolen jälkeen on pyritty tekemään mahdollisimman halvalla ja juuri niin välttävällä laadulla kuin mahdollista. Ei pelkästään VI. Ihan jokainen.

Omani alustasta (eikä edellisestä) ei ole kuulunut koskaan mitään ylimääräistä, mutta ajelenkin tosi kapeilla ja käytännöllisillä renkailla. Hälyääniä on vähän mutta ei ainakaan enempää kuin B8 A4 quattrossa. Siksi olen tyytyväinen.
Noh. Ei se ollut ensimmäinen. Mulla kerkesi olemaan kaksi V-Golfia ennen tätä VI-mallia, toinen 2.0TDI sportline DSG:llä ja toinen 2.0TDI GT manuaalina. Ja minä vertaan nyt tuohon jälkimmäiseen. Olihan siinä vikansa ja ominaisuutensa mutta yhdessä se ja edeltäjänsä olivat loistavia. Ei mitään hälyääniä, ei alustasta, ei korista. Sitä ennen oli muuten 96kw TDI IV Golf manuaalina ja ABT-alustalla. Siinä vasta peli.

Toki kun haetaan säästöjä, pitää niitä jostain myös löytyä, selvähän se. Yksi missä VW on ainakin Golfin kohdalla ottanut isoja askeleita taaksepäin on tuon manuaaliaskin toiminta, Se on todella takkuinen ja hidas verrattuna edelliseen, joskin sekin tuntui huonolta verrattuba edeltäjäänsä.

VI Golf on hyvä auto. Mutta moni asia mikä ennen oli paremmin, toimii nykyään huonommin. Nuo lehtitestit ei sitä huomaa, ajavat joko "bluetooth-eco-mallin" tai "Hi-end-DSG-sport-GTI-R" mallin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Newman

^ No sinulla on siis ollut Golffeja. Minulla on nyt kolmas, joista tämä nykyinen on ehdottomasti paras. Sekä natinattomuuden että varustelun suhteen (mukana lähes kaikki). Viitosen perään en haikaile, koska se oli vieläkin meluisampi ja aika kohlo, vaikka tosiaan siinä oli joitakin asioita paremmin. Kaikkea ei voi saada, ellei ole pätäkkää ja silloinkin on vähän niin ja näin.

Erzi

Minun mielestäni myös VI-golf on sisustaltaan paljon parempi ja hiljaisempi kuin V-golf. Molemmat olen omistanut. V-golffissahan oli myös todella paljon enemmän kovaa muovia kojelaudassa, mutta makunsa kullakin.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 30.01.12 - klo:18:45
Minun mielestäni myös VI-golf on sisustaltaan paljon parempi ja hiljaisempi kuin V-golf. Molemmat olen omistanut. V-golffissahan oli myös todella paljon enemmän kovaa muovia kojelaudassa, mutta makunsa kullakin.
Kyllä tämä VI malli on sisustaltaan todella tyylikäs ja hiljainen. Ei esiinny mitään ylimääräisiä suhinoita, ja nitinöitä (ainakaan vielä). Vertailuja tuohon V malliin en osaa tehdä, koska en ole ikinä edes ajanut sitä, mutta vertaan IV malliin, joita on ollut kaksi. Eihän tuossa IV mallissakaan muuta vikaa ollut kuin tuo nariseva kattopaneeli.

RTWteam

Ovissa olevat koristepaneelit pitävät jonkinlaista natinaa mutta sekin häviää kun kapiini lämpiää.

makelja

Verratessa V-Jettaa ja tätä VI-Golffia niin on Golffi hiljaisempi huomattavasti, vaikka on tavaratila samassa avoimessa tilassa. Alustan äänet ovat paljon hiljaisemmat, vaikkakaan eivät Suomen karheilla teillä mitenkään poissa pysykään.
Kojelauta ei natise/sirise vieläkään, mikä Jetassa aloitti jo 20tkm tienoilla. Eivät huollossa saaneet sitä koskaan pois. Samaten alusta naksui/paukkui Jetassa oikeastaan koko sen neljä vuotta mitä se minulla oli. Eivät saaneet niitä kuuluviin huollossa -> eivät siis korjanneet. Golfissa ei alustaääniä kuulu ollenkaan.

Summa sumamrum. Golf VI mielestäni on laadukkaampi laite kuin Jetta V oli. Minulla ei pitäisi vaikuttaa sekään että olisivat kovinkaan eri malliversiota. Golf on GTD ja Jetta oli Sportline.

RTWteam

Onko kukaan vaihdellut kaiuttimia Golfiin? Minkä kokoiset kaiuttimet ylipäätään noihin oviin mahtuu? 6´5? Tuntuu että kuskinoven kaiutin rämisee ja mietiskelen tässä samalla josko vaihtaisi paremmat vehkeet.. Budjetti tähänkin tulee olemaan pieni mutta jos saisi edes hieman paremmat kuin alkuperäiset.  :)

MoFFe

6.5" menee...Ja joudut hankkimaan sovittimet.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 01.02.12 - klo:22:09
6.5" menee...Ja joudut hankkimaan sovittimet.

http://www.pioneer.eu/fi/products/25/131/201/TS-H1703/specs.html Tuossa tapauksessa ehkä ei.  :P Mutta ei taida olla järkevää ostaa halvimpia pioneerejä kun liekkö ovat yhtään parepia kuin alkuperäiset kaiuttimet.

VWonderman

Ite alottaisin hommat varmaan ostamalla läjän äänieristysmattoja, alkaa kummasti niistä vakiopurkeistakin löytyä bassoa. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 01.02.12 - klo:23:09
Ite alottaisin hommat varmaan ostamalla läjän äänieristysmattoja, alkaa kummasti niistä vakiopurkeistakin löytyä bassoa. ::)

Aika pettynyt olen vakiopurkkeihin. Jos mattoja alkaa sinne asentelemaan niin samalla vaivalla vaihtuu kaiuttimetkin.

Janne81

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 02.02.12 - klo:16:00
Aika pettynyt olen vakiopurkkeihin. Jos mattoja alkaa sinne asentelemaan niin samalla vaivalla vaihtuu kaiuttimetkin.

Kaikista helpoin ratkasu on kun laitat konttii jonku pienen subin itsellä on ihan perus focal 11" tuumanen pienessä kotelossa ja loppu tulos on tosi hyvä omasta mielestä ihan eri kuin pelkillä vakio kajareilla.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 01.02.12 - klo:21:31
Onko kukaan vaihdellut kaiuttimia Golfiin? Minkä kokoiset kaiuttimet ylipäätään noihin oviin mahtuu? 6´5? Tuntuu että kuskinoven kaiutin rämisee ja mietiskelen tässä samalla josko vaihtaisi paremmat vehkeet.. Budjetti tähänkin tulee olemaan pieni mutta jos saisi edes hieman paremmat kuin alkuperäiset.  :)

Räminä hävinnyt kelin lauhduttua.  ::)

Newman

Tulipa taas tänään huomattua, kuinka hyvä auto Golf VI onkaan. Kulkee eleettömän suoraan ja ohjaus palauttaa johdonmukaisesti. Kevyt pyöritellä, jämäkämpi vauhdissa. Automatisoitu keskitys ohjauksessa pitää auton suuntavakaana myös sivutuulessa ja/tai uraisilla teillä.

Kerron tämän siksi, että ajoin kaverin nimeltä mainitsematonta huomattavasti kalliimpaa konsernipeliä leveillä renkailla. Tarvitsin (lainaksi) kyseisen farmariauton kuljetuskapasiteettia ja samalla tuli tietenkin tehtyjä havaintoja. Tuota laivaa sai ajaa kädet ratissa miltei koko ajan, eikä se ollut hauskaa koska iso farmari on harvoin mitenkään huisin hauska tai hyvällä tavalla eloisa ajettava.

Olipa mukava hypätä taas oman auton rattiin, vaikka ajomelua on selvästi enemmän ja prestiisiä vastaavasti vähemmän. Golf VI on puutteistaan huolimatta tosi hyvä auto.

HAL9000

Tiesin kyllä tätä TSI:tä hankkiessani että se kylmä auto, en vain tajunut että se oikeasti on niin kylmä. Tuossa tuli viikonvaihteessa vähän reissua pohjanmaalla jossa oli parhaimmillaan tuollaiset -30 pakkasta. Noissa lämpötiloissa auto ei käytännössä lämpene sisältä lainkaan. Huvikseni seurailin jäähdytysnesteen ja moottoriöljyjen lämpötilojen nousua aina liikkeellelähdettäessä ja kyllä on verkkaista. Ei tuo säteilylämmitinkään kyllä kauheasti näytä asiaa auttavan...? Ehkä aika kuultaa muistot, mutta mielestäni omat TDI:t ovat olleet tätä lämpöisempiä...

Onko muuten kenellään muulla kokemuksia siitä kun "haalealla" moottorilla lähtee ajelemaan, on ensimmäiset minuutti pari melkoista rykimistä ja nykimistä, sekä varsin ponnetonta menoa? Toisaalta viimeistään kolmannella minuutilla mennään jo ihan normaalisti, eli ihan mukavasti.
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 09.02.12 - klo:08:24

Onko muuten kenellään muulla kokemuksia siitä kun "haalealla" moottorilla lähtee ajelemaan, on ensimmäiset minuutti pari melkoista rykimistä ja nykimistä, sekä varsin ponnetonta menoa? Toisaalta viimeistään kolmannella minuutilla mennään jo ihan normaalisti, eli ihan mukavasti.
Kyllä minäkin lähden "haalealla" moottorilla liikkeelle, mutta ei mulla kuitenkaan auto nyi, eikä muutenkaan esiinny mitään rykimistä. Auton lämmitän pakkasilla normaalisti Eberillä, tai letkulämppärillä. Tiedä sitten onko TSI herkempi kuin TDI, koska itsellä ei ole bensa Golffista kokemusta. Kyllä mulla auto lämpiääkin kunnolla, mutta mulla onkin tuo etupää kokonaan peitettynä. Onko sinulla autossa maskisuoja.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 09.02.12 - klo:08:44
Kyllä minäkin lähden "haalealla" moottorilla liikkeelle, mutta ei mulla kuitenkaan auto nyi, eikä muutenkaan esiinny mitään rykimistä. Auton lämmitän pakkasilla normaalisti Eberillä, tai letkulämppärillä. Tiedä sitten onko TSI herkempi kuin TDI, koska itsellä ei ole bensa Golffista kokemusta. Kyllä mulla auto lämpiääkin kunnolla, mutta mulla onkin tuo etupää kokonaan peitettynä. Onko sinulla autossa maskisuoja.
Haalealla tarkoitan sitä että lämmennyt moottori jäähtyy esim. sen ajan kun käy kaupassa ja sitten lähtee liikkeelle. Kylmänä, kuumana tai suoraan "tolpasta" lähdettäessä tätä ei esiinny. Enkä ole peitellyt autoni kauniita piirteitä millään huiveilla... ;)
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

tsiih

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 09.02.12 - klo:08:24
Tiesin kyllä tätä TSI:tä hankkiessani että se kylmä auto, en vain tajunut että se oikeasti on niin kylmä. Tuossa tuli viikonvaihteessa vähän reissua pohjanmaalla jossa oli parhaimmillaan tuollaiset -30 pakkasta. Noissa lämpötiloissa auto ei käytännössä lämpene sisältä lainkaan. Huvikseni seurailin jäähdytysnesteen ja moottoriöljyjen lämpötilojen nousua aina liikkeellelähdettäessä ja kyllä on verkkaista. Ei tuo säteilylämmitinkään kyllä kauheasti näytä asiaa auttavan...? Ehkä aika kuultaa muistot, mutta mielestäni omat TDI:t ovat olleet tätä lämpöisempiä...

Kyllä sen kymmentä kilometriä pitemmällä matkalla pitäis sisältä lämmetä (sitä ennen suosittelen tiukkaa toppavarustusta ;D).
Avainsana on pienempi vaihde ja puhallus sekä lämpötilapyyntö niin pienellä kuin persus kestää mahdollisimman pitkään. Kun lämpömittari on noussut liki puoleenväliin voi lämpöä alkaa ottaa sisällekin. Pidä kierrokset vähintään 2500 rpm koko ajan, vaikuttaa kulutukseen yllättävän vähän.
Säteilylämmitin ei auta paskan vertaa, mutta sisätilan lämppäri sitäkin enemmän, mahdollistaen edellämainitsemani ajamisen ilman lämmitystä jonkun aikaa. Maskinsuoja on ihan pakollinen (mulla on koko keula täysin ummessa).
Muistelin että sulla olisi 90 kw moottori (ei oikein selviä allekirjoituksesta...)? Ei kuulu nykimiset ja rykimiset asiaan elleivät sitten ole tulleet myöhempien aikojen malleihin vakiovarusteena.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.02.12 - klo:09:50
Kyllä sen kymmentä kilometriä pitemmällä matkalla pitäis sisältä lämmetä (sitä ennen suosittelen tiukkaa toppavarustusta ;D).
Avainsana on pienempi vaihde ja puhallus sekä lämpötilapyyntö niin pienellä kuin persus kestää mahdollisimman pitkään. Kun lämpömittari on noussut liki puoleenväliin voi lämpöä alkaa ottaa sisällekin. Pidä kierrokset vähintään 2500 rpm koko ajan, vaikuttaa kulutukseen yllättävän vähän.
Säteilylämmitin ei auta paskan vertaa, mutta sisätilan lämppäri sitäkin enemmän, mahdollistaen edellämainitsemani ajamisen ilman lämmitystä jonkun aikaa. Maskinsuoja on ihan pakollinen (mulla on koko keula täysin ummessa).
Muistelin että sulla olisi 90 kw moottori (ei oikein selviä allekirjoituksesta...)? Ei kuulu nykimiset ja rykimiset asiaan elleivät sitten ole tulleet myöhempien aikojen malleihin vakiovarusteena.
Kyllä täällä mennään kylmällä paljon korkeammilla kierroksilla kuin lämpimänä. Mutta, en jekuta jos väitän että 20km matkalla -25:ssa (3 tuntia lämmityksessä ennen lähtöä), ei koneen lämmöt vielä nouse lähellekään "normaalia". Öljyn lämpötila saattaa olla juuri ja juuri yli 50 astetta tuon matkan jälkeen. Mitään maskinsuojaa kuten sanottu ei ole, taitaa kuulua ensi talven pakkohahnkintoihin. 118kw versiossa tämä nykyminen ainakin on ihan tavallista. Ei se kamalasti häiritse, on ehkä enämpikin kosmeettinen haitta.
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Newman

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 09.02.12 - klo:11:39
Kyllä täällä mennään kylmällä paljon korkeammilla kierroksilla kuin lämpimänä. Mutta, en jekuta jos väitän että 20km matkalla -25:ssa (3 tuntia lämmityksessä ennen lähtöä), ei koneen lämmöt vielä nouse lähellekään "normaalia". Öljyn lämpötila saattaa olla juuri ja juuri yli 50 astetta tuon matkan jälkeen. Mitään maskinsuojaa kuten sanottu ei ole, taitaa kuulua ensi talven pakkohahnkintoihin. 118kw versiossa tämä nykyminen ainakin on ihan tavallista. Ei se kamalasti häiritse, on ehkä enämpikin kosmeettinen haitta.
Eipä tuo kauheasti lämpene ainakaan silloin, jos ajellaan taajamissa tai varsinkin kaupungissa töksähdellen. Samalla 20 kilometrin matkalla omani öljynlämmöt nousevat noin 70 asteen tuntumaan, mutta painelenkin 80/100 kilometrin tuntivauhtia valtaosan noista 20 kilometristä ja jatkan vielä pitkän siivun sen jälkeen. Kone lämpiää noin 25-30 kilometrin jälkeen optimiin ja vasta tuolloin kabiini on tasaisen lämmin. Näin siis kovemmilla pakkasilla, ihan normaalikierroksilla ja autotallin perukoilta lähdettynä (10 astetta).

Asensin muuten itse huomaamattoman alamaskisuojan, josta on kyllä hyötyä etenkin siinä mielessä, että se myös tuntuisi pitävän moottorin saavuttamaa lämpöä tallessa esmes liikennevaloissa. Mitään ihmeitä siltä ei kannata odottaa. Josko myös yläosan maskisuoja auttaisi, tiedä häntä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy