Tuulilasin pesunesteen varoitusvalo

Aloittaja jarsiv, 05.02.12 - klo:15:23

« edellinen - seuraava »

jarsiv

Kovilla pakkasilla varoitusvalo syttyi ajotietokoneen näyttöön. No pissapojan säiliöhän oli tyhjä. Laitoin raakaan, -40C nestettä säiliöön noin 3l ja varoitusvalo poistui. Seuraavana päivänä oli vielä -30C kelit ja 1h ajon ja 10min moottoritien päätteeksi syttyi varoitusvalo uudelleen. No ajattelin, että letku vuotaa, kuten näissä on tapana.

Iltapäivällä sitten lisäsin nestettä, mutta sitä meni vain noin 3dl ja varoitusvalo hävisi. Meni vuorokausi ja varoitusvaloa ei tullut, mutta nyt taas ja pakkanen on kuitenkin lauhtunut -15C:seen. Laitoin nyt taas piripintaa säiliön, mutta varoitusvalo ei häviä.

Onkohan anturissa vikaa? Missä kyseinen anturi sijaitsee? Vai voiko se muka olla vielä jäässä? Testasin, pikaisesti niin ei ainakaan pesunestettä tullut... Onko anturi esim. jossain ilmataskussa, kun tuo säiliö näyttää olevan melko kurvikas?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vankka

Tuo anturi sijaitsee puskurin takana siihen saattas päästä pelkääjän puolelta käsiksi kun irroittaa sen muovin mihin sumari tulee. Säiliö on kahdessa osassa ja alaosa on webaston toisessa telineessä kiinni. Anturissa on vaan 2 piikkiä säiliössä.

KUVA
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Jalopeno

Itselläni sama valo ilmiö  tuli mittaristoon toissa päivänä kun pakkanen kipusi -28c ... toki  nesteenä olen käyttänyt -20c seosta koska kovilla pakkasilla en tuota pissapoikaa käytä.
Ajoin auton 4 tunniksi lämpöiseen talliin, ja lakkas valo kiukuttelemasta... tilalle sain kuskinpuolen takaoven  joka lakkas toimimasta.. alkuun ei mennyt kiinni lainkaan ja nyt ei aukea.  :-\  
Lukot on tämän talven kovista pakkasista huolimatta toiminut moitteetta, joten päätelmäni on että  -25c keleillä ei kannata tallissa pitää alle 12h jos haluaa välttää lukko-ongelmia.

Nestettä en lisänny säiliöön mutta valo lakkasi palamasta----
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

jarsiv

Kiitokset Vankka kuvasta!

Pitänee odottaa suojakelejä ja seurailla tilannetta. Voihan se olla jäässä ja ajoviima on voinut sen jäädyttää oikein urakalla. Korjata se sitten pitää jos vielä muistuttaa, rasittavaahan tuota ilmoitusta on katsella :)
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

jarsiv

Jäässä se vissiin oli, kun tänään ei varoitus ilmestynyt. Pakkanen lauhtunut -5C:seen.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Erkka

Sama täällä. Varoitusvalo alkoi palaa Polossa toissapäivänä -27 asteen pakkasessa, kun käynnistin auton. Eikä sammunut muutaman kilometrin ajon jälkeen. Lisäsin litran raakaa pesuainetta, mutta ei auttanut. Ilmeisesti letkut jäässä, kun ei tullut ajoissa laitettua vahvempaa seosta säiliöön. Pääsi unohtumaan, pirulauta. No, jäädään odottamaan sään lauhtumista. Pakkasta onkin enää 9.6 astetta. Mutta, tuskin auttaa tähän hätään sään lauhtuminen, kun on vielä pakkasella.

Suojakelejä odotellessa....
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

RTWteam

Samoten käynyt täälläkin. Lasol antautui -35 asteen kohdilla. Kävin ostamassa Neste Voltera Strongia ja tilanne pelastettu.  :)

brainsurgery

Joo, kyllähän se on tärkeää että sitä tuulilasia voi pestä vielä -40C pakkasilla kun rapa roiskuu ;)

Samaa "ongelmaa" täällä V Golffissa.

Karvis

Sama onkelma myös Ocussa, perjantaina syttyi valo eikä ole sen jälkeen sammunut vaikka lisäsin heti raakaa Lasolia 1,5L. Litkut ei kyllä olleet edes mitään laihistavaraa mutta kaipa se ei sitten kuitenkaan kestänyt -30 kelejä, saa nähdä joko se on tänään sulanut kun keli on lauhtunut -10°C tietämille.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.02.12 - klo:11:49
Sama onkelma myös Ocussa, perjantaina syttyi valo eikä ole sen jälkeen sammunut vaikka lisäsin heti raakaa Lasolia 1,5L. Litkut ei kyllä olleet edes mitään laihistavaraa mutta kaipa se ei sitten kuitenkaan kestänyt -30 kelejä, saa nähdä joko se on tänään sulanut kun keli on lauhtunut -10°C tietämille.
sama omassa ocussa

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 06.02.12 - klo:09:37
Joo, kyllähän se on tärkeää että sitä tuulilasia voi pestä vielä -40C pakkasilla kun rapa roiskuu ;)

Samaa "ongelmaa" täällä V Golffissa.

Heh, niin no eihän sitä tarvitsekkaan pestä mutta ärsyttää se merkkivalo mittaristossa eikä se taida olla pidemmän päälle letkuille hyväksi jos nesteet ovat jäässä.  :)

DAN

Olen havainnut saman valoilmiön omassa Golf VI Variantissani: Kun pakkanen nousee pariin kymppiin, niin säiliön merkkivalo syttyy. Tänään, kun taas on leudompaa, niin valo ei pala. En ole antanut häiritä. Kovalla pakkasella  kun ei tarvitse laseja pestäkään.

Pöljäke

Tuo valo syttyy myös silloin, kun säiliön pohja on jäässä. Itsellä kävi näin, kun oli liian laihaa seosta pöntössä.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: DAN - 06.02.12 - klo:16:13
Olen havainnut saman valoilmiön omassa Golf VI Variantissani: Kun pakkanen nousee pariin kymppiin, niin säiliön merkkivalo syttyy. Tänään, kun taas on leudompaa, niin valo ei pala. En ole antanut häiritä. Kovalla pakkasella  kun ei tarvitse laseja pestäkään.
Tuttu ilmiö. Itse aikoinani 2kpl Golf VI Varianttia omistaneena tiedän tuon . Valo syttyi aina, vaikka oli kuinka vahvat nesteet pöntössä. Sammui sitten kun lauhtui tarpeeksi. Ei mitään syytä huoleen, kunhan vaan muistaa pitää sellaiset nesteet, että kestää kovat pakkaset (-40)

Leroy

Tänään räpsähti mullakin huomautus tauluun. Pakkasta sai olla kylläkin vasta -37,5C. Muistin kuitenkin tällaisen viestiketjun olemassaolon hetimiten.. :)
Outback

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 07.02.12 - klo:19:56
Tänään räpsähti mullakin huomautus tauluun. Pakkasta sai olla kylläkin vasta -37,5C. Muistin kuitenkin tällaisen viestiketjun olemassaolon hetimiten.. :)
En siis ole ollut varoitusvalon kanssa yksin  ;D
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vankka

Liitytääs kerhoon :D Aamulla oli 34.5'C pakkasta, mutta vasta päivällä pomppasi valo  ???

Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

204

Kannattaa AINA laittaa pissapojan nestettä joka ei jäädy.
Voi mennä kokovesitila rikki kun jäätyy ja jää rikkoo varmasti osia rikki.
Jää laajenee ja pakkasella muoviosat ei sitä kestä.

MuPi

Ilmeisesti taitaa olla ko. vika yleisempi kuin luulin. Ihmettelin, kun toissapäivänä pesuri toimi -5c keleillä normaalisti ja tänään -15c syttyi tuo varoitusvalo ja pesuri lakkasi toimimasta vaikka säiliö on täynnä ja ei varmasti ole jäässä. Lakkaakos näissä pumppu toimimasta normaalistikin, jos varoitusvalo palaa ja tietokone luulee säiliön olevan tyhjä? Mitään vikakoodeja VCDS ei tuolle näyttänyt.

o.b.

Pumppu toimii vaikka säiliö olisi tyhjäkin. Pumppu ja pyyhkimet ei toimi jos konepelti on auki.

MuPi

No sittenhän meneekin mielenkiintoiseksi. Ei kai parin päivän aikana voi mennä sekä pesunesteen anturi sekä pumppu hajalle. Sulake (nro.42) oli ehjä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy