Audi A4 Avant 3.0TDI quattro S-line -08

Aloittaja msvahn, 07.01.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

msvahn

Joulukuussa 2011 tuli haettua Saksasta vanha 100tkm ajettu B8 Audi manuaalina.
Yksi omistaja aiemmin, oli myynnissä Karlsruhen Audi Zentrumissa.

Mainittavia varusteita 6-koneisten ja suomalaisen Business-paketin lisäksi

Phantom Black helmiäisväri
WQS+1XV S-line sport paketti
   musta kangas/nahkasisusta hopealla tikkauksella
    hopeiset S-line alumiiinisomistelistat ja somisteet
    18" 5-puolaiset quattro GmbH:n alumiinivanteet (245/40-18 Dunlop Sportmaxx)
    S-line alustan tilalla sähköinen alusta
    3-puolainen monitoimiohjauspyörä

2H1 Audi Drive Select
1NZ säädettävä dynaaminen ohjaus
1BL sähköisesti säädettävä iskunvaimennus
PNG MMI Navigointi Plus
9ZW Audi Bluetooth-Autopuhelin puheohjauksella
UH2 Audi hold assist
7X4 parkkitutkat edessä ja takana
9AQ 3-alue ilmastointi
3S1+4ZB kiiltävät kattokaiteet ja kiiltolistat
9Q8 ajotietokone värinäytöllä

Talvirenkaina Michelin X-ice north 225/50-17 ja 5-puolaiset Star-replicavanteet (PRD) sekä alkuperäiset 16" Michelinin kitkoilla.

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Pekka T

Eipä ainakaan näy ulospäin mitenkään ikä ja kilometrit, todella hieno ja upeasti varusteltu menopeli. 
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Hieno peli hyvillä varusteilla. Onko kuvia jotenkin käsitelty, vai miten tuo kiiltää noin uskomattoman upeasti, varsinkin nuo 4 ekaa kuvaa.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 07.01.12 - klo:16:45
Eipä ainakaan näy ulospäin mitenkään ikä ja kilometrit, todella hieno ja upeasti varusteltu menopeli. 

Kiitoksia.

Itse asiassa nokassa on kiveniskua ehtinyt tulla baana-ajosta, mutta sisältä kyllä uuden veroinen ja tuntuinen. Tekniikkakin näyttäis pelaavan 3tkm kokemuksella..
Nykykalusto

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 07.01.12 - klo:16:48
Hieno peli hyvillä varusteilla. Onko kuvia jotenkin käsitelty, vai miten tuo kiiltää noin uskomattoman upeasti, varsinkin nuo 4 ekaa kuvaa.

Vahasin sitä eilen yöllä 3h! :) Siinä on kyllä hyvä maalipinta lukuunottamatta keulan kiveniskuja.
Oli puhdas keli ajaa Helsingistä kotiin, paitsi Lohjalla alkoi lumipyry loppumatkasta.
Nykykalusto

Ton-1

Hieno peli (vaikka en farkun ja kiiltolistojen fanittaja olekaan  :)  ), eritoten kuskin konttori on räävittömän hyvännäköinen ja oloinen MMI:n ja S-Line-paketin kera !

Kelpaa varmaankin chillailla, eiku siis rullailla.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Uppe

On kyllä makean näköinen ja ennen kaikkea oikealla vaihteistolla mitä Audiin voi valita :). Hyvin on myös penkit pysyneet ryhdissään,ei ole mikään paksu-peffa ensimmäistä 100tkm kelannut mittariin kun nahatkin ovat vielä noin hyvässä kunnossa.

Alke

Hieno on saksantuonti ja kotimaalleen uskollisesti erittäin kattavasti varusteltu, kyllä tuolla kelpaa ajella! Ja kannatti uhrata vahaukselle aikaa, lopputulos erittäin komea ja kiiltävä kun värikin on noin palkitseva, siis se oikea ;D Laatikko on KUSKILLE soveltuva, tällainen nautiskelija kruunaisi tuon automaattilaatikolla (kiva haaveilla :D)

Nautinnollisia ja huolettomia kilometrejä uutukaisella!
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

HenTo

Hieno peli ja varustelu vähintäänkin kohdillaan. Oletko tietoinen että, huoltohistoria ja muut tiedot näkyy myös Suomen Audi Centereissä, mikäli on kyseisen liikkeen myymä ja huoltama. Tämän huomasin kun selvitin omaani autoani Suomeen tuonnin jälkeen. Helpottaa myös jälleenmyyntiä, jos auton tiedot nähtävissä. Minkälainen alusta on ajettavuudeltaan, vaikuttaako Drive Select olennaisesti alustajäykkyyteen tai korkeuteen?

auri

Hieno on auto tosiaan ja varmasti mahtava lasketella menemään :D. Mun mielestä on kuitenkin suht tylsä väriyhdistelmä musta/tumma ulkoväri ja musta sisustan väri. Mut ainakin saksalaiset tuntuu olevan mun mielestä tosi tylsiä näissä värivalinnoissaan :-\.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: auri - 11.01.12 - klo:14:11
Hieno on auto tosiaan ja varmasti mahtava lasketella menemään :D. Mun mielestä on kuitenkin suht tylsä väriyhdistelmä musta/tumma ulkoväri ja musta sisustan väri. Mut ainakin saksalaiset tuntuu olevan mun mielestä tosi tylsiä näissä värivalinnoissaan :-\.

Joo, itse en olisi mustaa autoa valinnut mustan seuraajaksi (siis uutta), mutta näissä käytetyissä kun joutuu aina kompromissin ostamaan..
Tosin tumma väri yleensä kestää pidempään aikaa/muotoilua. Se, onko auto enää mulla kun se alkaa näyttämään vanhalta on eri asia..

En ole Audi Centeristä käynyt huoltoja tarkistamassa, kun kyseessä oli leasing-auto ja kilometreihin nähden sisältä jopa epäilyttävän siisti. Esim. ratti ei ole oikein kiilottunut yhtään.

Korkeuteen tuo säätö ei alustassa käsittääkseni vaikuta yhtään, mutta jäykkyyteen yllättävänkin paljon. Jäykkänä auto poimii kaikki tien epätasaisuudet ja Comfort asennossa taas tuntuu, kuin siirtyisi hiekkatieltä asvaltille.. Jää se siinäkin melko jämäkäksi, mutta sellainen pahin pintakovuus häviää taian omaisesti nappia painamalla. Hidastetöyssyistä mentäessä dynamic-asento ottaa esim. takapään kovana vastaan, kun taas pehmeällä asetuksella niiaa syvemmälle. Ajoin viime kesänä kahta uutta etuveto A4:sta (2.0TDI ja 1.8TFSI) ja mitä nyt vielä muistaa (toisessa taisi olla urheilualusta), niin kyllä tuo oma tuntuu silti erilaiselta/jämäkämmältä. Toki vaikuttaa varmaan paino, kutoskone/neliveto ja muuttuvavälityksinen ohjaus. Mutkateilla ei ole kovaa tullut ajettua, mutta toki tuo omiin muihin käyttöautoihin verrattuna iloisesti taittuu.

Kesärenkailla pääsin ajamaan vain Saksassa koeajon, joten en lähde alustaa vielä enempää analysoimaan. Talvirenkailla 210km/h oli mäkisillä/mutkaisilla baanoilla ihan hallinnassa vaikka paikoin oli kovakin sivutuuli. Itse asiassa hyvä, kun pysyin edes pystyssä tuulessa huoltiksella autosta noustessani. En olisi varmaan uskaltanut noin kovaa ajaakaan, jos olisi tiennyt tuulevan niin voimakkaasti. :D
Nykykalusto

auri

joo, se on totta et käytetyissä ei voi silleen vaikuttaa värimaailmaan, vaan yleensä etsii sen itselle hinta/laatusuhteeltaan sopivimman.
mun mielestä just tuommoinen suht uusi ja hyvin varusteltu yksilö antaa rahalle parhaan vastineen. uutena hankkimalla ei mun mielestä saa (täällä) rahalle täyttä vastinetta, kiitos tämän "väliaikaisen" autoveron. tämä kolmilitrainen varmaan lämpenee hyvin/nopsaan?

msvahn

Lainaus käyttäjältä: auri - 11.01.12 - klo:16:19
joo, se on totta et käytetyissä ei voi silleen vaikuttaa värimaailmaan, vaan yleensä etsii sen itselle hinta/laatusuhteeltaan sopivimman.
mun mielestä just tuommoinen suht uusi ja hyvin varusteltu yksilö antaa rahalle parhaan vastineen. uutena hankkimalla ei mun mielestä saa (täällä) rahalle täyttä vastinetta, kiitos tämän "väliaikaisen" autoveron. tämä kolmilitrainen varmaan lämpenee hyvin/nopsaan?

Tämä yksilö itse asiassa lämpeni todella hitaasti ja vaihdatin termostaatin eilen todettuani sen läpivuotavaksi. Tänään tulin toisella autolla töihin, mutta eilinen kotimatka huollosta osoitti tilanteen parantuneen. Raportoin sitten, kun pääsen normi työmatkassa kokeilemaan (huomenna?)...

Joo, tosin kyllä ne Saksassakin varusteilla tuntuu uutena maksavan, mutta ovatkin toisaalta sitten hyvin varusteltuja. Hurja on pudotus sielläkin siis.

Vai mitä mieltä olet, uusi facelift A5 Cabrio S-line uudella 1.8 170hp koneella perushinta 39ke ja loppuhinta 56ke  :)

Silti tämä 2200km ajettu vuoden vanha R8 olisi 85ke hintaan houkutteleva myös (uuden hinta 115ke)  :D

Nykykalusto

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy