"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

erttuli

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 29.04.19 - klo:19:16
Törmäsin tänään erikoiseen tapaukseen, melkein vaikutti mielenterveysongelmalta. Ajelin kaikessa rauhassa aamupäivällä lahden motaria pohjoiseen jossain lahden yläpuolella kun takaa tuli volvo v50, ihan uudelta näytti. Kaveri veti tyhjällä tiellä ihan heti eteen ja alkoi pestä lasia. Tuosta hieman ärsyynnyin ja kiihdytin ohi. Kaveri oli jo puhelin lasissa kuvaamassa tuossa kohtaa. Sitten ajeli pitkät päällä takana. En tehnyt ohitusvaiheessa muuta kuin katsoin että mikä tapaus siellä istuu. Sitten myöhemmin kaveri vielä ajoi rinnalla ja kuvasi ja virnuili jotain. Sen jälkeen lähti hirveetä vauhtia ikäänkuin karkuun. Poistuin motarilta niin näin kun se meni jonkun peräkärryä vetävän eteen samalla tyylillä ja roiskutti pesuvettä.

Onko joku muu törmännyt tällaiseen kahjoon? Aika köyhä elämä jos tuosta saa itselleen jotain mielihyvää. Jossain tämän päivän video varmasti on, tulee mieleen joku suomi24 tai facebook kirjottelija, niinkuin hakemalla hakisi jonkun jota provosoida.

Tuttu kohtasi eilen juurikin lahden motarilla eteläänpäin tulossa uudehkon Volvo farkun. Tuttu ajoi oikeanpuoleista kaistaa aivan rajoituksien mukaisesti. No, mitä tekee Volvo ??? Ohittaa pientareen kautta n. 125 km/h. niin että hiekka pöllyää ja auton alusta huutaa armoa  ;D Nyt hetkinen? Onko enemmänkin sekopäitä liikenteessä vai onkohan tämä sama avohoitopotilas? Jotenkin tuntuu oudolta, että molemmat ajaisi vielä farkku Volvoa ihan sattumalta, ja samalla suunnalla. Ei saanut rekkaria talteen.. Vedetty jotain buranaa vahvempaa, vaikuttaa nyt siltä. Jatkoi pelleilyä ilmeisesti myös ohituksen jälkeen, kumma ettei törmännyt keneenkään. Luulisi että joku on tuon sekopään rekkarin saanut talteen ja ilmoitettu oikealle (valkotakkiset) taholle.

Hidalgo

Sääli sinänsä, että näissä tapauksissa kiinnitetään huomiota vain autoon eikä itse kuskiin. Mutta uusi tai uudehko ei v50 voi olla, kun eihän sitä ole valmistettu enää seitsemään vuoteen.

SNG

Jos kohnaa toistuvasti samoilla suunnilla, niin ilmoittakaa nyt ihmeessä Poliisille. Pystyvät kohdentamaan valvontaa ja silmukka kiristyy kuljettajan ympärillä. Ei tarvitsisi tulla ruumiita! Kohnaaja pitää saada pois liikenteestä mukavan pehmustettuun huoneeseen.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 12.12.18 - klo:12:54
Ihmetyttää kun porukka ei tiedä, että tuo bussikaista loppuu stadista landelle mennessä siihen etelä-haagaan.
Sitkeästi porukka ajaa (ainakin iltapäivästä) pelkästään vasenta kaistaa ihan sinne Hämeenlinnaan asti.  ::)
Jep. Ja Turun motarilla Lohjalle menevät ryhmittyvät kaikki vasemmalle kaistalle heti Munkan liikennevalojen jälkeen...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

bowtie81

tuli jostain syystä mieleen googlata omaa rekkaria ja sieltähän tämän arjen sankarin video löytyi, hienosti taskulaskimella kuvattuna, onneksi otsikkoon on saatu rekkari kun ei siitä muuten saisi selvää. Lisäksi on sääli, että niin pitkästä kuvaus-sessiosta jäi näin lyhyt pätkä talteen, hän kuvasi paljon enemmän. Tottakai kommentit on poistettu käytöstä, sillä muuten joku voisi hieman korjata tuota sepustusta.

Minähän en suinkaan ajanut yhtä "törkeää" ylinopeutta missään vaiheessa mitä hän kun päätti saaneensa tarpeeksi materiaali, ei valitettavasti 1.2 tsi:llä paljoa pysyä volvon perässä. Olin kyllä koko matkan etelästä ajellut noin 100kmh mittarnopeutta koska ei ollut kiire ja säästin polttoainetta. Tämän minun törkeä ylinopeus mahtoi tapahtua kun tietyöalue loppui ja saatoin vähän ennakoida nopeuden palautusta normaaliin. Mutta nämä eteen kiilaukset, lopulta törkeä arviolta yli 160kmh kiihdytys seuraavan uhrin perään ja yritys ohittaa oikealta jäi tarinasta uupumaan..

Huvittaa kyllä että mikä kaverin pipoa niin pahasti kiristää, volvon osarit? Skodalla on saanut ajaa niin rauhassa mutta nyt oli pakko sitäkin alkaa kadehtia?

Tässä tämä mestariteos: https://www.youtube.com/watch?v=EYG2d51gxME

Teukkis

Lienee joku kotipoliisi joka luulee itse voivansa perseillä kun hänhän kouluttaa vain muita. Tuon videon voisi ilmiantaa pollareille, koska sitä kautta kyllä selviää mikä kaveri on kyseessä. Kertoo oman versionsa asiaan, tuossa videossa ei ollu mitään raskauttavaa, korkeintaan matelu ohituskaistalla. Kuvaaja itse selvästi käytti kännykkäänsä :D

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 03.05.19 - klo:20:16
tuli jostain syystä mieleen googlata omaa rekkaria ja sieltähän tämän arjen sankarin video löytyi, hienosti taskulaskimella kuvattuna, onneksi otsikkoon on saatu rekkari kun ei siitä muuten saisi selvää. Lisäksi on sääli, että niin pitkästä kuvaus-sessiosta jäi näin lyhyt pätkä talteen, hän kuvasi paljon enemmän. Tottakai kommentit on poistettu käytöstä, sillä muuten joku voisi hieman korjata tuota sepustusta.

Minähän en suinkaan ajanut yhtä "törkeää" ylinopeutta missään vaiheessa mitä hän kun päätti saaneensa tarpeeksi materiaali, ei valitettavasti 1.2 tsi:llä paljoa pysyä volvon perässä. Olin kyllä koko matkan etelästä ajellut noin 100kmh mittarnopeutta koska ei ollut kiire ja säästin polttoainetta. Tämän minun törkeä ylinopeus mahtoi tapahtua kun tietyöalue loppui ja saatoin vähän ennakoida nopeuden palautusta normaaliin. Mutta nämä eteen kiilaukset, lopulta törkeä arviolta yli 160kmh kiihdytys seuraavan uhrin perään ja yritys ohittaa oikealta jäi tarinasta uupumaan..

Huvittaa kyllä että mikä kaverin pipoa niin pahasti kiristää, volvon osarit? Skodalla on saanut ajaa niin rauhassa mutta nyt oli pakko sitäkin alkaa kadehtia?

Videossa näkyy, että ajat moottoritiellä vasenta kaistaa kuorma-auton vieressä samaa tai jopa hiljempaa vauhtia kuin oikealla kaistalla oleva kuorma-auto. Kyllähän se vähän saattaa takana hermoja kiristää, jos ajellaan vasenta kaistaa alle nopeusrajoituksen ja estetään ohittaminen.

GeeTee

Jotenkin video ja sinun tarinasi ei oikein natsaa yhteen... 8)

bowtie81

niin tuo video onkin siltä kohtaa kun kaveri oli tullut eteen, pessyt lasin, sitten ajellut useita kilometrejä pitkät päällä, pikkasen ajattelin huomauttaa kaverille takaisin, ei pitäisi provosoitua. Kannattaa kuitenkin lukea kaikki postaukset eikä vain yhtä ennenkuin tekee päätöksiä..

GeeTee

Siis olit jo ohittanut uudelleen kaverin ja päättänyt sitten kuorma-auton rinnalla ajella ohituskaistalla omaa pitkäjänteistä polttoaineen säästö 100km/h mittarinopeuttasi...

Enemmän säästäisit jos ajaisit kuorma-auton imussa.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 03.05.19 - klo:22:07
niin tuo video onkin siltä kohtaa kun kaveri oli tullut eteen, pessyt lasin, sitten ajellut useita kilometrejä pitkät päällä, pikkasen ajattelin huomauttaa kaverille takaisin, ei pitäisi provosoitua. Kannattaa kuitenkin lukea kaikki postaukset eikä vain yhtä ennenkuin tekee päätöksiä..
Kerroit, että Volvo ajoi eteen ja pesi ikkunansa, jonka jälkeen sinä päätit ohittaa takaisin ja häntä videossa esitetyllä tavalla ”opettaa”.
Tuollainen ”opettaminen” on aivan älytöntä, ja itse ainakin ajaisin vaikka pientareen kautta ohi jos joku ajaa 90kmh vauhdilla vasenta kaistaa 120kmh alueella. Vaarallista touhua, jos joku tulee takaa lujempaa.

bowtie81

en opettanut, kunhan vaan ihmettelin miksi ajoi heti eteen ja pesi lasin tyhjällä tiellä. Siinä kohtaa jo kuvasi, eli haki hakemalla provosoitumista jotta saisi videon aikaan. Ajelin ohi ja jatkoin normaalia motarinopeutta, noin 120kmh kun tämä seppä ajeli sitten valoja vilkutellen takana joka alkoi senverran ärsyttää, että provosoiduin ja himmasin. Kun ajaa alle nopeusrajoituksen, pitää tietenkin seurata peilejä eikä aiheuttaa nopeammin ajaville aihetta jarruttaa, näin ajelen normaalisti.

Ei siinä, minä tein virheen, hienoa, että se tuli videolle ja aiheuttaa vielä kiivasta keskustelua, opetus on, ei saa provosoitua. Mutta se, että kaveri kertoo totuuden väärin ja itse teki isommat rikkeet ja syyttelee niin se nyt vähän vaikuttaa siltä, että oikeustaju ei ole ihan kohdallaan ja jos mikä ei kuulu liikenteeseen niin se on tuollainen kikkailu ja kännykällä kuvaaminen ajon aikana..

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 03.05.19 - klo:22:24
en opettanut, kunhan vaan ihmettelin miksi ajoi heti eteen ja pesi lasin tyhjällä tiellä. Siinä kohtaa jo kuvasi, eli haki hakemalla provosoitumista jotta saisi videon aikaan. Ajelin ohi ja jatkoin normaalia motarinopeutta, noin 120kmh kun tämä seppä ajeli sitten valoja vilkutellen takana joka alkoi senverran ärsyttää, että provosoiduin ja himmasin. Kun ajaa alle nopeusrajoituksen, pitää tietenkin seurata peilejä eikä aiheuttaa nopeammin ajaville aihetta jarruttaa, näin ajelen normaalisti.

Ei siinä, minä tein virheen, hienoa, että se tuli videolle ja aiheuttaa vielä kiivasta keskustelua, opetus on, ei saa provosoitua. Mutta se, että kaveri kertoo totuuden väärin ja itse teki isommat rikkeet ja syyttelee niin se nyt vähän vaikuttaa siltä, että oikeustaju ei ole ihan kohdallaan ja jos mikä ei kuulu liikenteeseen niin se on tuollainen kikkailu ja kännykällä kuvaaminen ajon aikana..

Tämä on hyvä esimerkki miten tämänkin forumin porukkaa saatiin yhdellä sopivalla videolla provosoitumaan sinua vastaan. Tästä syystä on hyvä olla itsellä tuo kamera autossa viimeistään, kun tuo liikennalainsäädännön uudistustus astuu voimaan ja kiltisti laittaa talteen vastaavien perseilijöiden pätkät. Valitettavasti näitä kotipoliiseita on tuolla liikenteessä ja toivottavasti heiltä vietäisiin kortit kuivumaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

Kerroit, että Volvo ajeli takanasi kilometrejä pitkät päällä. Estit siis koko tämän ajan ohittamisen ja ajelit vasenta kaistaa alinopeutta.
En ymmärrä millä tavalla Volvo olisi tehnyt tässä isomman rikkeen kuin sinä?

GeeTee

Oleppas varovainen siellä moottoriteillä sillä vähän joka autossa nykyään on noita kameroita eli ei kannata provosoitua niistä turhaan  8)

SNG

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 03.05.19 - klo:22:24

Uskon kertomasi.

Volvo-tyyppi hakee hakemalla tilanteita, jotta saa kuvata.

Tarvitsisi kunnolla pataan!

Jipe

Se on muuten jännä miten ihmiset provosoituu liikenteessä. Kerran ajelin lahden motarilla Octavia RS:llä ihan normaalisti oikeaa kaistaa kunnes taakse liimautui Fabia ja hetken roikuttuaan siinä takana se ohitti mut ja leikkasi suoraan eteen peilejä hipoen. Rupesi siinä edessä sitten jarruvaloja vilkuttelemaan ja tyhjentää tuulilasinpesuneste säiliötä. No ei siinä mitään enkä lähtenyt mukaan siihen spedeilyyn vaan jatkoin normaalisti provosoitumatta siitä. Se häirikkö ajoi samasta rampista ku minä ja ekoissa liikennevaloissa ajoin sen viereen niin siellä istu nainen aurinkolasit päässä ja katseli eteenpäin niinku mitään ei olis tapahtunutkaan. Ei kehdannu naikkonen vilkaistakkaan mua :D en tiedä sit provosoituko se siitä autosta ja sen spoilerista vai mikä sille tuli?

JAK

Tuon videon kuvaaja saisi virhemaksu matkapuhelimen pitämisestä kädessä auton ollessa liikkeessä. Miksi ei osta dach camia? Jos kuvata tahtoo.

GeeTee

Ei vaan b tarinasi ja video täsmää. Ettei vaan käynyt perinteisesti että menetit malttisi kun tietyömaan takia volvo palasi jonoon eteesi ja sattui pesemään tuulilasinkin... :o

bowtie81

kiitos kaikista kommenteista. Edelliseen vielä vastaten, en usko kyllä tuohon, mitään jonoja ei missään vaiheessa ollut, ja epäilen, ettei volvo ollut tietyömaan kohdalla edes nähnyt minua, koska niistä oli niin pitkä matka. Ja missään kohtaa en ollut ajanut törkeää ylinopeuttakaan. Kunhan yritin järkeillä, että missä kohtaa tämä kaverin hermostuminen olisi voinut tapahtua.

Jokainen uskoo mitä tahtoo. Mutta täytyy tosiaan tuo kojelautakamera päivittää parempaan niin ei tarvitse puolustella itseään. Olenhan kirjoitellut tällä nimimerkillä jo noin 20 vuotta joten en ihan viitsi lähteä satuilemaan mitä tahansa.

GeeTee

Juu ei millään pahalla, mutta sun tekstejä tässä vain yritin tulkita ja kuten huomasit melko ristiriitaisen kuvan niistä sai lukemalla.

Turvallista matkaa kaikille kilometrien nielijöille ja ollaan ihmisiksi liikenteessä.

Pakko kuitenkin vielä kirjoituksiisi perustuen kysyä miten näit motarilta poistuessasi, että volvo pesi tuulilasiaan peräkärryn edessä kun ei kertomasi mukaan tuolla 1,2 tsiillä pysynyt volvon perässä  :(

bowtie81

no volvon painettua ohi ei ollut pitkä matka ramppiin niin näin vielä etäältä tämän tapahtuvan. Se vahvisti oman ajatukseni siitä mitä kaveri haki tempullaan, jos en sitä olisi nähnyt en varmaan olisi koko asiasta kirjoittanut tännekään vaan se olisi mennyt ns. normaalin liikenneperseilyyn mitä nyt näkee aika usein. Mutta kun ajetaan kamera kädessä tilannetta hakien niin se meni jo vähän liian pitkälle. Kai tuokin jotain kertoo, ettei videota voi kommentoida..

GeeTee

Ok ja video näköjään jo poistettu.

Olkaamme teiden ritareita ja annetaan sopua liikenteessä ja malttia myös mukaan...

sakal83

https://liikennekolmio.com/
Kaikille vaan kamerat ja sitten jakamaan ihan jokainen pikkuriikkinenkin virhe, kuten tämä nolife jamppa.
Saadaan varmasti parempi ajokulttuuri Suomeen.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 04.05.19 - klo:08:06
https://liikennekolmio.com/
Kaikille vaan kamerat ja sitten jakamaan ihan jokainen pikkuriikkinenkin virhe, kuten tämä nolife jamppa.
Saadaan varmasti parempi ajokulttuuri Suomeen.

Kommenttisi arvo oli tälle keskustelulle nolla! Kamera toimii sinulle vakuutuksena, jos joku muu perseilee, mutta myös sinua vastaan, jos sinä perseilet. Eikä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun mm. Poliisi on pyytänyt tai halunnut mahdollisia videoita.

Toki jos itse perseilet liikenteessä tai olet kotipoliisi sinulla on syytäkin pelätä noita kameroita liikenteessä. Unohtamatta tieliikennelainsäädännön uudistusta vuoden päästä jolloin poliisin ei tarvitse A:Tulla kolaripaikalle tai B:Lähtökohtaisesti muuttuu olettama, että väistämisvelvollinen väistää ja voit päätyä itse maksumieheksi ilman kameraa.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.05.19 - klo:08:33
Kommenttisi arvo oli tälle keskustelulle nolla! Kamera toimii sinulle vakuutuksena, jos joku muu perseilee, mutta myös sinua vastaan, jos sinä perseilet. Eikä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun mm. Poliisi on pyytänyt tai halunnut mahdollisia videoita.

Toki jos itse perseilet liikenteessä tai olet kotipoliisi sinulla on syytäkin pelätä noita kameroita liikenteessä. Unohtamatta tieliikennelainsäädännön uudistusta vuoden päästä jolloin poliisin ei tarvitse A:Tulla kolaripaikalle tai B:Lähtökohtaisesti muuttuu olettama, että väistämisvelvollinen väistää ja voit päätyä itse maksumieheksi ilman kameraa.
Onko kyseisen nolife:n videoilla montakin ”perseilijää”?
Osa varmasti ihan tiedostettuja virheitä, osa ei. Ja lopuissa mitään virhettä edes ole.

Keski-Suomessa näyttää olevan suurin osa kuvattu. Sattumaako?

Kamera sinäänsä ihan hyvä. Videoiden päätön jakaminen nettiin jo aivan muuta.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Minä en pysty arvailemaan ihmisten tarkoitusperiä tai agendaa miksi latailevat videoita nettiin eikä tuota ole missään kriminalisoitukkaan, mutta tiedän useita tapauksia jotka ovat hankkineet kojelautakmeran kotipoliisien tai perseilijöiden takia. Kuulun myös itse näihin!

Agendasi, että löysit yhden sinun mainitsemasi "nolife:n" juuri keski-suomesta omiin tarpeisiisi ei yllätä minua mitenkään! Miksiköhän?

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 04.05.19 - klo:08:47
Onko kyseisen nolife:n videoilla montakin ”perseilijää”?
Osa varmasti ihan tiedostettuja virheitä, osa ei. Ja lopuissa mitään virhettä edes ole.

Keski-Suomessa näyttää olevan suurin osa kuvattu. Sattumaako?

Kamera sinäänsä ihan hyvä. Videoiden päätön jakaminen nettiin jo aivan muuta.

Daatta

Vaarallinen suuntaus jos liikenteen valvominen ulkoistetaan autoilijoille. Nyt kamera toimii niin päin, että kuvaaja lähettää aineistoa iltapäivälehtiin, Tubeen ja poliisille. Ollaanko menossa Venäjän malliin eli kamera on kohta kaikilla, kuvaamassa eteen- ja taaksepäin jotta voi puolustautua vääriltä syytöksiltä? Vai onko se tämä nettiraati joka tekee lopullisen päätöksen, "mitäs läksit niin".

Kamera tosiaan on kaksiteräinen miekka, jos siinä on GPS (paikka- ja nopeustieto) ja poliisi haluaa sen todistusaineistoksi niin montako sakkoa voivat sen perusteella antaa... Tuskin siinä vaiheessa saat valita, minkä videon heille annat.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 06.05.19 - klo:13:12
Vaarallinen suuntaus jos liikenteen valvominen ulkoistetaan autoilijoille. Nyt kamera toimii niin päin, että kuvaaja lähettää aineistoa iltapäivälehtiin, Tubeen ja poliisille. Ollaanko menossa Venäjän malliin eli kamera on kohta kaikilla, kuvaamassa eteen- ja taaksepäin jotta voi puolustautua vääriltä syytöksiltä? Vai onko se tämä nettiraati joka tekee lopullisen päätöksen, "mitäs läksit niin".
Se on juuri näin. Venäjältä ei ole koskaan tullut mitään hyvää.

teemut

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.05.19 - klo:08:33
Unohtamatta tieliikennelainsäädännön uudistusta vuoden päästä jolloin poliisin ei tarvitse A:Tulla kolaripaikalle tai B:Lähtökohtaisesti muuttuu olettama, että väistämisvelvollinen väistää ja voit päätyä itse maksumieheksi ilman kameraa.

Mites siinä sitten käy jos syyllinen ei tee vahikoilmoitusta ja todistajia ei ole. Itse olen saanut maksumiehen kahteen peräänajoon ja yhteen kylkikolariin kutsumalla poliisit paikalle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy