"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Oculus

Sitä en tiedä, käyttääkö normivakkari jarruja menon hillitsemiseen, mutta ainakin DSG:n parina osaa heittää tarvittaessa pienempää pykälää sisään moottorijarrutuksen tehostamiseksi.

erttuli

Normivakkari täälläkin ja jarruttaa itsekseen alamäissä, niin että jarruvalot vilkkuu  :o Kai riippuu automallista ja merkistä miten on vakkarin toiminta, edellisissä Skodissa DSG pisti pienemmälle alamäissä, mutta silti vauhti tuppasi nousemaan reippaastikin. Nykyinen vanhempi BMW jarruttelee ja pitää kyllä tasaisesti valitun nopeuden.

kimppikoo

Sillälailla! Mikäs ihme meihin iskee kun on peltiloota ympärillä??

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/5611

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 25.07.17 - klo:11:31
Sillälailla! Mikäs ihme meihin iskee kun on peltiloota ympärillä??

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/5611

Toivottavasti audikuskilta lähtee kortti pois ja pitkäksi aikaa! Mikä helvetti tuossa on, että ei voi noudattaa nopeusrajoituksia noilla tietyömaiden kohdalla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Gigaa

Perjantaina Lahdenväyllä kattokorilla tms. varustettu täysin musta RS harrasti jatkuvaa oikealta ohi koukkailua ja välillä vasemmalla kurkkimista suunnilleen rajoituksen mukaisessa nopeudessa. 60 työmaarajoituksellakin piti noin 100 ajella joiden ohi oikealta. Hienoa toimintaa.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

repomies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.07.17 - klo:11:39
Toivottavasti audikuskilta lähtee kortti pois ja pitkäksi aikaa! Mikä helvetti tuossa on, että ei voi noudattaa nopeusrajoituksia noilla tietyömaiden kohdalla?

Saas nähdä löytyykö tuollaiselle liikenneraivolle pykälä jolla kortin saa pois. Toivottavasti.

Jotenkin toivoisi että ihmiset malttaisivat edes sen että joku muu ajaa rajoituksen mukaista vauhtia. Ã,,rsyttää toki itseänikin sitten kun vedetään sillä corollalla tasan rajoituksen mukainen lukema mittarissa, eli melkein kympin alle gps-vauhtia, mutta yleensä noista pääsee ohi ajallaan.

multsi

Mä en ymmärrä miten jotkut viittivät vetää työmaiden läpi hidastamatta ihan oman korttinsa takia. Nuo kun ovat melko otollisia ratsiapaikkoja ja niissä myös ratsataan.

SNG

Työmaan työntekijöiden turvallisuus ennenkaikkea!

Asiassa on kyllä toinenkin työmaiden välinpitämättömyydestä aiheutuva ongelma. Työmaiden nopeusrajoituksethan tulisi poistaa kun töitä ei tehdä. Hyvin hyvin tyypillisesti 30 laput jätetään voimaan öiksi ja viikonlopuiksi. Jos nopeuksia rajoitettaisiin vain silloin kun sille on tarvetta, kunnioitus niitä kohtaan lisääntyisi.

Saattoautot ovat muuten mielestäni erittäin toimiva ratkaisu! Periaatteessa ohituskielto työmaa-alueella riittää. Nopeusrajoituksella ei silloin olisi niin kauheasti väliä kun työmaan ohi pääsisi vain saattoauton perässä ajaen.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: multsi - 21.08.17 - klo:10:37
Mä en ymmärrä miten jotkut viittivät vetää työmaiden läpi hidastamatta ihan oman korttinsa takia. Nuo kun ovat melko otollisia ratsiapaikkoja ja niissä myös ratsataan.

Myös onnettomuus- / kolaririski kasvaa kovasti, jos ajolinjat siirtyvät sivuttain ja kaistat kapenevat. Yleensä työmaat eivät ole kovinkaan pitkiä, poisluettuna päällystystyöt. Toiset ovat töissä ja tekevät kaikille parempaa tietä, ja sitten ei kärsivällisyys riitä paria minuuttia hitaampaan ajoon. Ei ymmärrä.  :-[
Yritetään pärjätä.

erttuli

Vetipä jotkut valopäät bussikaistan kautta punasten valojen ohi tänään aamulla Vihdintiellä.. onnea ja menestystä.
Kohdassa siis pitkä bussi/taksikaista ennen valoja, ja jatkuu hetken vielä valojen jälkeen seuraavalle pysäkille asti. Vasta valojen jälkeen on luvallinen kohta oikeallekääntyville liittyä ja käyttää kaistaa. Kyllä sitä saa saatana kiire olla jos ei yhtiä valoja ehdi odottaa. Kai oli kiire odottaamaan seuraaviin punasiin valoihin? Niitä tuolla tiellä kyllä riittää. 8)

Kasetti

Lainaus käyttäjältä: SNG - 21.08.17 - klo:10:54
-- Asiassa on kyllä toinenkin työmaiden välinpitämättömyydestä aiheutuva ongelma. Työmaiden nopeusrajoituksethan tulisi poistaa kun töitä ei tehdä. Hyvin hyvin tyypillisesti 30 laput jätetään voimaan öiksi ja viikonlopuiksi. Jos nopeuksia rajoitettaisiin vain silloin kun sille on tarvetta, kunnioitus niitä kohtaan lisääntyisi. --

Jep. Muutama vuosi sitte lainkuuliaisena kansalaisena ajelin Pohjois-Pohjanmaalla 4-tiellä ns. Rantsilan suoraa n. 10km matkan 20km/h, kun 100m tietyöpätkän (jossa ei tietenkään ollut ketään sillä hetkellä töissä) jälkeen ei ollut uutta nopeusrajoitusmerkkiä tai "nopeusrajoitus (20km/h) päättyy" -merkkiä... Meni muuten rekat, matkailuautot mukaanlukien kaikki muut 80-100km/h ohitse... Noh, onneksi mulla ei ollut kiirettä minnekään. Lopulta tuli pelastava 80km/h merkki. Normaalisti toi mainitsemani suora on kesällä siis 100km/h.

Harvoin on mennyt puolta tuntia autolla 10km:n matkaan. :)
Exät:
VW Corrado 1.8l G60 160hv (USA) vm. 1990
Seat Leon CUPRA 240hv vm. 2009 (BWJ)
Seat Leon CUPRA 280 vm. 2014 (CJXA)
Seat Leon CUPRA ST 290 vm. 2016 (CJXH)
Seat Leon ST CUPRA 300 4Drive vm. 2019 (DNUE)

Nykyinen:
VW Golf R Variant Mk8

erttuli

Ambulanssi tuli vilkut ja pillit päällä vastaan aamulla Hanko-Mäntsälä tiellä, no suurin osa autoista osasi väistää tien reunaan. Mutta ei VW Golf -kuski. Hän ei huomannut edessään ajavien autojen väistöliikettä, eikä takana vilkkuvia valoja, eikä sireeneitä.
Vasta sitten, kun ambulanssi vilkutti pitkiä+muita valoja, tajusi tämä mestari, että hänenkin on väistettävä hälytysajoneuvoja.

Jos ympärillä tapahtuvien asioiden huomioiminen on tällä tasolla, pitäisikö jäädä kotiin? Kummallista jos ei mistään peilistä erota vilkkuja, ei kuule ääntä. Onko nykyään kuurosokeilla ajo-oikeus?

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 24.08.17 - klo:10:03
Ambulanssi tuli vilkut ja pillit päällä vastaan aamulla Hanko-Mäntsälä tiellä, no suurin osa autoista osasi väistää tien reunaan. Mutta ei VW Golf -kuski. Hän ei huomannut edessään ajavien autojen väistöliikettä, eikä takana vilkkuvia valoja, eikä sireeneitä.
Vasta sitten, kun ambulanssi vilkutti pitkiä+muita valoja, tajusi tämä mestari, että hänenkin on väistettävä hälytysajoneuvoja.

Jos ympärillä tapahtuvien asioiden huomioiminen on tällä tasolla, pitäisikö jäädä kotiin? Kummallista jos ei mistään peilistä erota vilkkuja, ei kuule ääntä. Onko nykyään kuurosokeilla ajo-oikeus?

Niin tai sitten hänellä ei juuri silloin ollut siihen mahdollisuutta? Mikään ei häntä velvoita välittömästi miettimättä siirtymään sivuun. Jos ei huomaa mitä takana tapahtuu niin mun mielestä on aika sama tarviiko edes. Mitä tulee ääniin, niin itellä sellaiset stereot, ettei oikeen kuule mitään ja hyvin on myös kuurosokeana pärjännyt. Ainoa milloin katon taakse on silloin kun olen juuri kiilannut rekan eteen tai tekemässä "äkkijarrutuksen".

Eniten mua harmittaa kaikki toyota ja nissan kuskit, ne on siis ihan jatkuvasti tukkeena, toki ymmärrän myös sen, että noita autoja ostaa paljon naiset ja vanhukset, joten osaltaan osaan olla hermostumatta asiasta.

erttuli

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 24.08.17 - klo:11:08
Niin tai sitten hänellä ei juuri silloin ollut siihen mahdollisuutta? Mikään ei häntä velvoita välittömästi miettimättä siirtymään sivuun. Jos ei huomaa mitä takana tapahtuu niin mun mielestä on aika sama tarviiko edes. Mitä tulee ääniin, niin itellä sellaiset stereot, ettei oikeen kuule mitään ja hyvin on myös kuurosokeana pärjännyt. Ainoa milloin katon taakse on silloin kun olen juuri kiilannut rekan eteen tai tekemässä "äkkijarrutuksen".

Eniten mua harmittaa kaikki toyota ja nissan kuskit, ne on siis ihan jatkuvasti tukkeena, toki ymmärrän myös sen, että noita autoja ostaa paljon naiset ja vanhukset, joten osaltaan osaan olla hermostumatta asiasta.

Kyllä siinä oli kaikki mahdollisuudet siirtyä kuten muillakin, suora tien pätkä ja kummasti ne muutkin siirtyi. Ajoin siis vastaantulevalla puolella, joten näkyi hyvin koko homma. Ehkä oli kännykkä kädessä? En minäkään taakse katsele, kun taustapeilistä kyllä näkyy jos on vilkku-auto takana. Ellei näy niin on peili
säädetty väärin. Ei se ambulanssi turhaan niitä pitkiä väläytellyt, kyllä siinä oli Aasi ratin takana. Näkeehän se lanssikuskikin että voiko edessä ajava väistää vai ei. Ehkä sitä joskus hommaa sen dashcamin, niin saa ainakin itselleen talteen kaikki hauskat tilanteet  :D

Kyllä samaa mieltä olen Toyota/Kia/Nissan.. nyt vielä pahempaa kun on mukamas "tehovalvonta".
80km/h alueella justiinsa 70 km/h varmuuden vuoksi ettei se tolppa vain ota kuvaa, sillälailla..

Eppu H

No löytyy ainakin yksi Toyota kuski, joka ei ole tien tukkona. Eiköhän vähempikin yleistäminen riittäisi.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 24.08.17 - klo:11:31
Kyllä siinä oli kaikki mahdollisuudet siirtyä kuten muillakin, suora tien pätkä ja kummasti ne muutkin siirtyi. Ajoin siis vastaantulevalla puolella, joten näkyi hyvin koko homma. Ehkä oli kännykkä kädessä? En minäkään taakse katsele, kun taustapeilistä kyllä näkyy jos on vilkku-auto takana. Ellei näy niin on peili
säädetty väärin. Ei se ambulanssi turhaan niitä pitkiä väläytellyt, kyllä siinä oli Aasi ratin takana. Näkeehän se lanssikuskikin että voiko edessä ajava väistää vai ei. Ehkä sitä joskus hommaa sen dashcamin, niin saa ainakin itselleen talteen kaikki hauskat tilanteet  :D

Kyllä samaa mieltä olen Toyota/Kia/Nissan.. nyt vielä pahempaa kun on mukamas "tehovalvonta".
80km/h alueella justiinsa 70 km/h varmuuden vuoksi ettei se tolppa vain ota kuvaa, sillälailla..

No ambulanssikuskit on joskut isekkin ihan suoraan sanonut, että ei se "väistämättä jättäminen" kauheasti edes vaikuta heidän ajoon kun ottavat kiinni sitten muualla.

Toisaalta sinun pitää myös ymmärtää se, että jos väistäessä vaurioitat autoa kanttareeseen, toiseen autoon, tai ajat punaista päin ja sinuun törmätään, niin olet jokatapauksessa maksumiehenä. Eli toisaalta kannattaa miettiä kannattaako väistää jos siihen ei a) ole osaamisa b) ole varmuutta siitä, että vaistäminen ei aiheuta vaaraa muille/itselle.

Itse toki aina väistän jos olen valoissa ja punainen palaa, koska punaisia päin ajo ei ole mikään tabu itselle.

Mitä toyotaan tulee niin toki yleistän, mutta tässä on myös se, että suurin osa pks liikenteestä ajaa sen 10km yli nopeuksinen ja kaikki sen alle on "tukkeena" minulle. Kyllä he varmasti parhaiten sääntöjen mukaan ajavat, mutta kun liikenne ei ole sääntöjen mukaan ajamista, vaan myös paljon sitä kunnioitusta ja kanssakäymistä muiden autojen kanssa. Kuten tässä ambulanssitapauksessakin.

Tähän toki pitää hehkuttaa niitä ihania kuskeja jotka ajavat itse rajoitusten mukaan, mutta eivät tajua väistää toiselle kaistalle jos itse tulen nopeammin. Sitten vielä jarruttavat, ihan kun mun vauhti olisi jotenkin niiltä pois.

Eilen juuri tapahtui hauska tilanne. Vedin kehällä oikealta ohi kun oli niin hidas edessä. Hän sitten löysi kaasun, ohitti minut ja kiilasi eteen, ja tietenkin laski vauhdin siihen missä se oli ennen kuin lähdin ohittamaan. Kiva, kiitos!!!

sambolo

Kyllä sielä liikenteessä köröttelee kaiken merkkiset autot. Mutta omien kokemusten mukaan kameratolpan tullessa, mitä kalliimpi auto sitä suurempi alinopeus.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

erttuli

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 24.08.17 - klo:12:27
No ambulanssikuskit on joskut isekkin ihan suoraan sanonut, että ei se "väistämättä jättäminen" kauheasti edes vaikuta heidän ajoon kun ottavat kiinni sitten muualla.

Toisaalta sinun pitää myös ymmärtää se, että jos väistäessä vaurioitat autoa kanttareeseen, toiseen autoon, tai ajat punaista päin ja sinuun törmätään, niin olet jokatapauksessa maksumiehenä. Eli toisaalta kannattaa miettiä kannattaako väistää jos siihen ei a) ole osaamisa b) ole varmuutta siitä, että vaistäminen ei aiheuta vaaraa muille/itselle.

Ei ole vaaraa tuossa kohtaa, että vaurioituisi mikään, ellei aja penkkaan. On reilusti tilaa ajaa tien reunaviivan päällä. Harvoin tulee vastaan pyöräilijä/mopo/traktori.. Ei siinä kenelläkään muulla ollut ongelmia varoa hälytysautoa. ;D
Linkistä voi katsella jos kiinnostaa minkälainen kohta oli kyseessä. En mäkään mihikään penkkaan noita väistä, auto on sen verran matala et ottaa kyllä kiinni herkästi. Väistää sen verran kun pystyy ja se on aina riittänyt.
Oli tuossa tapauksen aikaan aamulla sen verran liikennettä, että kyllä sitä joutuu jokainen väistämään jotta pääsee ambulanssi perille. Eri asia jos toinen kaista on tyhjänä kai sitä nyt sitten pääsee ohi vaikka rekasta.

https://www.google.fi/maps/place/Hyvink%C3%A4%C3%A4/@60.5803357,24.8282387,15z/data=!4m5!3m4!1s0x468e08d6b08dd339:0x400b551554bad10!8m2!3d60.6299525!4d24.8580797

´

OctyRO

Niin, ei ollut ongelmaa sinulle. Tiedä mikä vammainen/mielenvikainen kuski siellä toisessa autossa oli =) Meitä on monenlaisia ja en tietenkään puolustele.

erttuli

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 24.08.17 - klo:13:39
Niin, ei ollut ongelmaa sinulle. Tiedä mikä vammainen/mielenvikainen kuski siellä toisessa autossa oli =) Meitä on monenlaisia ja en tietenkään puolustele.

Ei noista koskaan tiedä  :) Aina pitää varautua pahimpaan..  8)

erttuli

Tulihan tuossa toinenkin suoritus mieleen. Maanantaina meinasi moottoritielle tulija liittyä minusta pari sataa metriä edellä ajavan BMW:n kylkeen. No kukin tyylillään. Ei BMW ainakaan minun silmien perusteella tuossa nopeuttaan nostanut yms. ei mistään kiusaamisesta ollut kyse. Liittyjä vain ei osannut sovittaa nopeuttaan oikein, olisi helposti voinut liittyä BMWn taakse. Pakko oli yrittää tunkea eteen (tai kylkeen). BMW:llä kerran ainakin jarruvalot vilahti, kun koitti idioottia varoa. En muista enää kummalle puolelle lopuksi pääsi liittymään. Kyseessä oli ameerikkalainen tila-auto, semmonen ruma missä on 3 penkkiriviä, Chrysler Voyager tms? Minun ja BMW:n välissä ei ollut muita autoja. Näytti siltä että liittyminen meni aika tiukille, kun kaistan loppu alkoi jo lähestyä. Sillä lailla.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 24.08.17 - klo:14:07
Tulihan tuossa toinenkin suoritus mieleen. Maanantaina meinasi moottoritielle tulija liittyä minusta pari sataa metriä edellä ajavan BMW:n kylkeen. No kukin tyylillään. Ei BMW ainakaan minun silmien perusteella tuossa nopeuttaan nostanut yms. ei mistään kiusaamisesta ollut kyse. Liittyjä vain ei osannut sovittaa nopeuttaan oikein, olisi helposti voinut liittyä BMWn taakse. Pakko oli yrittää tunkea eteen (tai kylkeen). BMW:llä kerran ainakin jarruvalot vilahti, kun koitti idioottia varoa. En muista enää kummalle puolelle lopuksi pääsi liittymään. Kyseessä oli ameerikkalainen tila-auto, semmonen ruma missä on 3 penkkiriviä, Chrysler Voyager tms? Minun ja BMW:n välissä ei ollut muita autoja. Näytti siltä että liittyminen meni aika tiukille, kun kaistan loppu alkoi jo lähestyä. Sillä lailla.

Mulla käy noin joka toinen kerta kun ajan itäväylää kohti stadia ja itäkeskuksen liittymästä joku haluaa liittyä itäväylälle. Siinä toki lyhyt liittymä, mutta ei minulla ole ollut ongelmaa jos siitä olen liittynyt. Monesti tulee keskaria, valojen vilkutusta tms jos ajaa tasasta nopeutta siinä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

jppetteri

Kun osa päätietä ajavista väistää vapaaehtoisesti vasemmalle kaistalle, niin liittyjille on muodostunut mielikuva että kaikki väistävät. Itse en vaihda liittymän kohdalla kaistaa koskaan siitä syystä että sieltä on joku tulossa. Sillä liittyjällä on kuitenkin kolmio ja väistämisvelvoite. Ennakoivasti ajellen päätiellä ajavalle riittää jalan nosto kaasulta, kun näkee jonkun olevan pyrkimässä jonoon mukaan. Täällä pääkaupunkiseudulla se osataan, Tampereelta pohjoiseen pidetään hampaat irvessä kiinni omasta paikasta edellä ajavan puskurissa.

Osalle kansalaisista tekisi kyllä hyvää opetella kaasun painaminen pohjaan noilla liittymiskaistoilla ja nopeuden sovittaminen jo ennalta päätien vauhtiin. Ei se voi olla niin vaikeaa.

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 24.08.17 - klo:17:33

Osalle kansalaisista tekisi kyllä hyvää opetella kaasun painaminen pohjaan noilla liittymiskaistoilla ja nopeuden sovittaminen jo ennalta päätien vauhtiin. Ei se voi olla niin vaikeaa.

Todella monelle tuo tuottaa todella suuria vaikeuksia. Tälläkin viikolla joka kerta, kun olen motarille liittynyt ja edessäni on toinen auto on edelläajavalta kaasupoljin hukassa. Onkohan tuossakin taka-ajatuksena taloudellinen ajo, eli kuvitellaan hidastelun olevan taloudellisempaa.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

repomies

Se vaan on hyväksyttävä että tuolla teillä suhaa ihmisiä joilla on taidot mitä on. Lisäksi siellä on sakkia joiden lääkitys on aika vahva, ja aina mahtuu niitäkin joukkoon joilla on promilleja veressä.

Ei sitä jotenkin jaksa enää edes hämmästyä kun normaaliin aamuliikenteeseen ei jotkut mahdu motarin rampilta sekaan, vaan pysähtyvät siihen kiihdytyskaistan päähän. Siitä se on sitten mukava lähteä yrittämään kun aamuinen loputtoman pitkä autojono kulkee sen 80km/h vieressä (muuttuva nopeusrajoitus). Tunnin kuluessa jono loppuu, ei siis hätää. Siinä on aikaa katsella peilistä miten kaikki muut mahtuvat kummasti sinne jonoon ihan sieltä kiihdytyskaistan alkupäästä, koska ihan tappituntumassa tuolla ei ajeta ja hämäläiset kuitenkin antavat tilaa vaikka pakko ei olisikaan.

Hidalgo

Näitä kuskeja juuri on, jotka eivät näe kuin oman konepeltinsä. Ei osata yhtään seurata liikennettä, vaan etsitään sen seuraavan perä jossa roikutaan kun ei nähdä sen eteen. Kannattaisi sinunkin opetella käyttämään peilejä ja katsomaan takana sekä sivuilla olevaa liikennettä, ei se liikenne ole vain yhteen suuntaan menoa, siellä myös ohitellaan.

Hese57

On se vaan ihmeellinen paikka tuo tunneli täällä Tampereella. Ennen tunnelia vauhti on hieman yli rajoituksen. Tunnelin alkupäässä sinne asti missä alkaa takaisin ylämäki maan pinnalle tasan nopeusrajoitus.(Pelkäävät tutkaa joka sinne tunneliin ovat uhanneet laittaa) Mutta kun ylämäki alkaa nopeus mielummin alle rajoituksen reilusti. Mutta kun taas päästään maanpinnalle ei 10 km/h ylinopeuskaan riitä. Ei mene jakeluun kaikki jotka tunnelissa ohitin, menevät ohi hurjaa kyytiä tunnelin jälkeen. Ja vakkari päällä ajelen etten ole vauhtiani hidastanut.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

tven

Harvoin tulee "Tsadissa" käytyä mutta aina kun sieltä pois lähtee niin tukka pystyssä odottelee pääsemistä siihen Lahdenväylälle jossa on liittymä Kehä ykköseltä juuri ennen Porvoonväylän alkua,Sieltä tulee usein yhtenäinen autojono jolla on oman käsityksensä mukaan "etuajo-oikeus" tulla tälle päätielle.Kuolemaa halveksien sieltä tullaan ja pakotetaan joko hiljentämään tai väistämään. :-\
Yeti 1,2 tsi  2012
VW Golf Variant 1,9tDI  Tiptronic 2004
VW Jetta VR6 130kw autom.   2001

infinity

Tänään Hämeenlinnanväylällä pohjoiseen mentäessä Keimolan kohdalla 120km/h alueella ajelin mittarin mukaan ~126km/h ACC-päällä eli omasta mielestä ihan normaali matkanopeus. Ajoin siis tässä tilanteessa vasenta kaistaa kun oikealta kaistalta tulee ihan hyvissä ajoin eteen valkoinen 5-sarjan BMW (F10). Muuten kaikki olisi ollut ok, mutta kaveri päättää jarruttaa ja jää eteen ajamaan 90km/h vauhtia. Tässä vaiheessa siis perä tuli todella nopeasti vastaan ja taisi autonkin järjestelmät jo jarruttaa + oma hätäjarrutus + käsi töötille. BMW-kuskilla ei mitään reagointia kaasupolkimeen, vaan kaveri väläyttää uudestaan jarruvaloja. Tässä vaiheessa oli omassakin takapuskurissa auto jo melkein pyyhkimässä pölyjä.

Hieman kyllä edelleen mietityttää että mikä tässä hommassa oli pointtina..

Oli kyllä taas semmonen tilanne, että ois pitäny olla tallentava kamera jossa näkyy oma nopeus niin olisi voinut jälkikäteen katsoa tilannetta uudemman kerran.
BMW 530e xDrive

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: infinity - 28.08.17 - klo:23:20
Tänään Hämeenlinnanväylällä pohjoiseen mentäessä Keimolan kohdalla 120km/h alueella ajelin mittarin mukaan ~126km/h ACC-päällä eli omasta mielestä ihan normaali matkanopeus. Ajoin siis tässä tilanteessa vasenta kaistaa kun oikealta kaistalta tulee ihan hyvissä ajoin eteen valkoinen 5-sarjan BMW (F10). Muuten kaikki olisi ollut ok, mutta kaveri päättää jarruttaa ja jää eteen ajamaan 90km/h vauhtia. Tässä vaiheessa siis perä tuli todella nopeasti vastaan ja taisi autonkin järjestelmät jo jarruttaa + oma hätäjarrutus + käsi töötille. BMW-kuskilla ei mitään reagointia kaasupolkimeen, vaan kaveri väläyttää uudestaan jarruvaloja. Tässä vaiheessa oli omassakin takapuskurissa auto jo melkein pyyhkimässä pölyjä.

Hieman kyllä edelleen mietityttää että mikä tässä hommassa oli pointtina..

Oli kyllä taas semmonen tilanne, että ois pitäny olla tallentava kamera jossa näkyy oma nopeus niin olisi voinut jälkikäteen katsoa tilannetta uudemman kerran.

Yleensä BMW roikkuu takapuskurissa kiinni eikä jarruttele edessä :) Itse en tietysti tuota harrasta edes Bemarilla, saatikka Audilla.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy