"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Eka Golf

Näin on näppylät koska vilkku voi jäädä päälle huomaamatta?
Monta sydäriä meinanannut aiheuttaa kun olen luottanut vilkkuun varsinkin taajamassa ruuhkassa jossa joka metri ja sekuntti pitää käyttää hyväksi!  >:(

calculus

Johan oli vappuaattona iltapäivällä muutamalla kiire juhlimaan tiellä 280, Helsingistä Somerolle päin. Kyseinen tieosuus on kapeahko, mutkainen ja mäkinen, eikä hyviä ja turvallisia ohituspaikkoja ole kovin runsaasti.

Meikäläinen oli jonossa ensimmäisenä, mittari oli koko ajan lähempänä 90 kuin 80 km/h kahdeksankympin alueella. En siis ainakaan ajanut sitä surullisenkuuluisaa "alinopeutta". Siitä huolimatta kolme eri sankaria teki saman tempun, eli lähti keskeltä jonoa ohittamaan useampaa autoa kerralla, ja mun kohdalla mentiin sitten komeasti ohituskieltoalueella ohi, joko mäennyppylän tai mutkan takia täysin sokkona ja hyvään tuuriin luottaen.

Tällä kerralla ei mitään sattunut. Hitto, jos itse sattuu joskus olemaan se vastaantulija...  :-\

tärpätti

Jos huomaat olevasi se jonon vetäjä, voisit suosiolla vetää vaikka levikkeelle välillä. Ihmiset nyt tuppaavat ajamaan yli 90:n mittari nopeuksia 80 alueella. Lisäksi siihen joku nestori joka ajaa sillä kuuluisalla nytkä kaasulla.
Octavia BKD

calculus

Pitihän se arvata, että aina löytyy joku, jonka mielestä en rikkonut lakia tarpeeksi paljon. Ja perille olisi pitänyt päästä 25 sekuntia nopeammin...  ::)

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: calculus - 02.05.15 - klo:19:12
Pitihän se arvata, että aina löytyy joku, jonka mielestä en rikkonut lakia tarpeeksi paljon. Ja perille olisi pitänyt päästä 25 sekuntia nopeammin...  ::)

Ei nyt ehkä näin kärjistetysti, mutta kaikenlaista jumppaajaa näkee liikenteessä. Suotaa ja huopaa. Jonoa muodostuu ja jojo efekti, jokainen on varmasti kokenut. Ite voin ajaa sitä hitaampaa vauhtia ei siinä mitään mutta tuo nytkä kaasuilu nyt ei oikein kenenkään etu ole.
Octavia BKD

kerkko

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 02.05.15 - klo:19:25
Ei nyt ehkä näin kärjistetysti, mutta kaikenlaista jumppaajaa näkee liikenteessä. Suotaa ja huopaa. Jonoa muodostuu ja jojo efekti, jokainen on varmasti kokenut. Ite voin ajaa sitä hitaampaa vauhtia ei siinä mitään mutta tuo nytkä kaasuilu nyt ei oikein kenenkään etu ole.

Valitettavan harva osaa käyttää vakionopeussäädintä.

K.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: calculus - 02.05.15 - klo:15:02
Johan oli vappuaattona iltapäivällä muutamalla kiire juhlimaan tiellä 280, Helsingistä Somerolle päin. Kyseinen tieosuus on kapeahko, mutkainen ja mäkinen, eikä hyviä ja turvallisia ohituspaikkoja ole kovin runsaasti.

Meikäläinen oli jonossa ensimmäisenä, mittari oli koko ajan lähempänä 90 kuin 80 km/h kahdeksankympin alueella. En siis ainakaan ajanut sitä surullisenkuuluisaa "alinopeutta". Siitä huolimatta kolme eri sankaria teki saman tempun, eli lähti keskeltä jonoa ohittamaan useampaa autoa kerralla, ja mun kohdalla mentiin sitten komeasti ohituskieltoalueella ohi, joko mäennyppylän tai mutkan takia täysin sokkona ja hyvään tuuriin luottaen.

Tällä kerralla ei mitään sattunut. Hitto, jos itse sattuu joskus olemaan se vastaantulija...  :-\
Minä olin kerran "se vastaantulija", piti koukata reilun satasen vauhdissa pientareen puolelle jotta vältin nokkakolarin!  ???
Arvaa "tärryyttikö" tuon jälkeen?  ::)

calculus

Tärpätti ja kerkko: kaikki hyvin ja asia ok. Mulla oli itse asiassa vakkari päällä mittarin mukaan 88 km/h. Ko. tietä tulee veivattua lähes joka viikko edes takaisin mökille, ja nyt vain sattui olemaan poikkeuksellisen törkeä meno. Mulle on sinänsä ihan sama, vaikka vetäisi 150 km/h ohitse, kunhan tekee sen turvallisessa paikassa.  ;)

Eka Golf: voin hyvin kuvitella fiiliksen. Vaikken ole koskaan polttanutkaan, tupakkatauko voisi käydä mielessä.

sakal83

Jonon ensimmäinen ei ikinä ole syypää jonoon, vaan se toinen, jonka on pakko päästä siihen puskuriin. Ohittaa ei silti uskalla kuin vasta ylinopeuskaistoilla. Yksin on vaikea muodostaa jonoa  :D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Oculus

Melkoista toimintaa kehäkakkosella  :o. Montakohan rike- tai päiväsakon arvoista suoritusta tuosta löytyy?

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: Oculus - 07.05.15 - klo:13:52
Melkoista toimintaa kehäkakkosella  :o. Montakohan rike- tai päiväsakon arvoista suoritusta tuosta löytyy?

Löytyyköhän mistään "sensuroimatonta" versiota?

Guest-508668

Löytyy... jutun lopussa on youtube-linkki kommenteissa.

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 07.05.15 - klo:14:24
Löytyy... jutun lopussa on youtube-linkki kommenteissa.

Jeps, kiitti.
Piti vain vaihtaa Chromesta IE:hen, että näkee nuo kommentit.

heifetz

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Janneh

V-O

Aivokuollu äijä toi pakukuski.

Mistä saa selville koerekkareiden omistajan? AT ei kerro...

tet

Lainaus käyttäjältä: V-O - 07.05.15 - klo:20:59
Aivokuollu äijä toi pakukuski.

Mistä saa selville koerekkareiden omistajan? AT ei kerro...

Mitä meinasit sillä tiedolla tehdä? ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 07.05.15 - klo:14:28
Jeps, kiitti.
Piti vain vaihtaa Chromesta IE:hen, että näkee nuo kommentit.
Minusta BMW ajoi aivan normaalisti. Vasenta kaistaa käyttävät Karakalliosta tulevat monet kehä II:n etteläoäähän ajavat. Oikeaa kaistaa käyttävät Turun tieltä tulevat sekä Suurpellon ja Olarin liittymästä tulevat/poistuvat. Tilanteen ymmärtää jokainen, joka on ajanut Kehä II:n eteläpäähän?

Tuo MB Sprintter saattoi jopa olla kuorma-auto ja minusta Sprintterkuski oli tässä ainoa ongelmallinen. Hänelle oli tietysti täysi yllätys tuo "DashCam"-kuvaaminen.  BMW-kuljettajaa on mielestäni aiheetonta syyllistää.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 08.05.15 - klo:12:11
Minusta BMW ajoi aivan normaalisti.

Mistä hoksasit että on BMW ? Pellin muhkurastako (M3 E9x)?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

papparatsi

Rättisitikka. Sininen. Kukkahattutäti ratissa (kerrankin ihan aito!).

Liityn asutusalueelta isommalle tielle (nopeusrajoitus 50km/h). Letkaa vetää rättäri. Liityn joukkoon viidenneksi. Rättäri ei hidastele, vaan ajelee sen asialliset 55km/h mittarinopeutta vilkkaalla ja liittymiä täynnä olevalla tiellä.

Kiinnitän huomion rättärin perässä ajavaan valkoiseen XC60 -volvoon, joka ajaa aivan välittömällä tappituntumalla rättärin perässä.
1km ja liikennevalot keskeyttävät etenemisemme hetkeksi. Valoista lähdetään normaalisti, varmaankin sen mitä rättäristä lähtee. Ei mitään arpomista eikä todellakaan hidastelua. Volvo se vaan jatkaa rättärin ahdistamista.
Rättäri nostaa nopeutta siten, että minä alan jo jäämään joukosta (edelleen 50km/h alue). Ehkä johonkin 60-70km/h -tasolle. Pelottiko tätiä?

Seuraavaksi tulee ramppi moottoritielle. Loppunäytös alkaa:
Rättäri kiihdyttää kauempaa katsottuna täysin asiallisesti, mutta sehän ei riitä Volvolle. Vaikka kiihdytyskaistoja on vai yksi, niin eikö tämä teiden ritari kampea rättärin rinnalle ja kiihdyttää raivokkaasti ohi ... mahtuu juuri ja juuri rättärin ajaessa täysin kaistan oikeassa laidassa. Eihän se rättäri leveydeltään mopoautoa kummempi ole, mutta ... Volvo katosi näkyvistä silmämääräisesti arvioiden huomattavalla ylinopeudella.

Kaiken huipuksi olin näkevinäni, että kyseisen näköinen Volvo kurvasi tyylikkäästi noin 2km päässä automarketin pihaan ...

Lomanaloitusangsti? Viinakauppavimma? Mikä se on kun pelkkä automalli jo saa ihmispolon olettamaan, että tuo on hidas tai tuosta on pakko päästä ohi? Täti ajoi täysin asiallisesti eikä hidastellut.

kt

Rättäreistä puheenollen, ehkä olenkin tämän jo kirjoittanut, mutta kerran 70-luvulla Simpeleen jälkeisellä suoralla ajelin Ladalla  hiukan yli 100 kmh onnellisena ja pahasta maailmasta tietämättömänä. Ja kuinka ollakkaan aluksi peräpeilissä näkyi rättäri kovin kaukana, mutta seuraavalla vilkaisulla se olikin jo perässäni ja ennen kuin kukkoa ehdin kiekaista, niin ohi se pyyhkäisi.
Saksan rekkareissa meni ja ilmeisesti nopeudella noin 150 kmh.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 07.07.15 - klo:16:52
Rättisitikka. Sininen. Kukkahattutäti ratissa (kerrankin ihan aito!).

Liityn asutusalueelta isommalle tielle (nopeusrajoitus 50km/h). Letkaa vetää rättäri. Liityn joukkoon viidenneksi. Rättäri ei hidastele, vaan ajelee sen asialliset 55km/h mittarinopeutta vilkkaalla ja liittymiä täynnä olevalla tiellä.

Kiinnitän huomion rättärin perässä ajavaan valkoiseen XC60 -volvoon, joka ajaa aivan välittömällä tappituntumalla rättärin perässä.
1km ja liikennevalot keskeyttävät etenemisemme hetkeksi. Valoista lähdetään normaalisti, varmaankin sen mitä rättäristä lähtee. Ei mitään arpomista eikä todellakaan hidastelua. Volvo se vaan jatkaa rättärin ahdistamista.
Rättäri nostaa nopeutta siten, että minä alan jo jäämään joukosta (edelleen 50km/h alue). Ehkä johonkin 60-70km/h -tasolle. Pelottiko tätiä?

Seuraavaksi tulee ramppi moottoritielle. Loppunäytös alkaa:
Rättäri kiihdyttää kauempaa katsottuna täysin asiallisesti, mutta sehän ei riitä Volvolle. Vaikka kiihdytyskaistoja on vai yksi, niin eikö tämä teiden ritari kampea rättärin rinnalle ja kiihdyttää raivokkaasti ohi ... mahtuu juuri ja juuri rättärin ajaessa täysin kaistan oikeassa laidassa. Eihän se rättäri leveydeltään mopoautoa kummempi ole, mutta ... Volvo katosi näkyvistä silmämääräisesti arvioiden huomattavalla ylinopeudella.

Kaiken huipuksi olin näkevinäni, että kyseisen näköinen Volvo kurvasi tyylikkäästi noin 2km päässä automarketin pihaan ...

Lomanaloitusangsti? Viinakauppavimma? Mikä se on kun pelkkä automalli jo saa ihmispolon olettamaan, että tuo on hidas tai tuosta on pakko päästä ohi? Täti ajoi täysin asiallisesti eikä hidastellut.

Tais konttorirotta saada huutoa pomolta ja se puretaan sitten liikenteessä ja lopuksi vielä kotona :D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

vwp

Pitäiskös munkin kertoa pieni stoori eiliseltä.
Olin pyörällä valoissa hatanpään valtatien ja tampereen valtatien risteyksessä. Olin lähdössä kohti linja-autoasemaa (jos joku nyt on Tampereelta) eli menosuunnassani oli kolme kaistaa oikealle, liikenteenjakaja ja kaksi kaistaa vasemmalle.

Yleensä lähden ylittämään tietä, kun autoilijoille syttyy punaiset, mutta koska siinä oli muutama muukin, odottelin kerrankin kiltisti että vihreä syttyy suojatiellä/pyörätien jatkeella kulkeville.

Oli pieni kiire joten polkaisin reippaasti ryhmän keulille ja olin keskimmäisen kaistan puolivälissä, kun tajusin että vasemmalta tulee vielä auto ja lujaa. Jarrutin sen minkä ehdin, sillä tuloksella että osuin sen corollan/avensiksen/riisikipon pelkääjän puoleiseen etuoveen. En ihan varma ole osuinko niin kovaa, että ovi olisi voinut lommolle mennä, mutta hyvä kopsahdus siitä kuului.

Pyörästä jäi ohjaustanko suoraan, mutta eturengas kääntyi lähes 90 astetta oikealle ja tuo "vanhoilla vihreillä" ajelija alkoi jarruttaa vasta, kun kopsahti. Pysähtyikin jopa sitten 40 metrin päähän, oli hetken liikenteen tukkona ja jatkoi matkaansa.
Ensimmäiseltä ylittämältäni kaistalta joku autoilija siinä huutelikin, että olenko ok ja oli ehtinyt jopa rekisterinumeron ottaa ylös.
Suoristin liikenteenjakajassa tangon ja jatkoin matkaani, mutta oli siinä hetken sellainen epätodellinen fiilis..
Oli tietenkin satanut koko päivän, joten pyörän jarrut olivat märät. Kuivilla levyillä olisi ehtinyt ehkä pysähtyäkin, vaikkei tuohonkaan jarrutukseen puolta metriä enempää tainnut mennä..
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

ATV

Lainaus käyttäjältä: vwp - 08.07.15 - klo:07:10
Olin pyörällä valoissa hatanpään valtatien ja tampereen valtatien risteyksessä. Olin lähdössä kohti linja-autoasemaa (jos joku nyt on Tampereelta) eli menosuunnassani oli kolme kaistaa oikealle, liikenteenjakaja ja kaksi kaistaa vasemmalle.

Yleensä lähden ylittämään tietä, kun autoilijoille syttyy punaiset, mutta koska siinä oli muutama muukin, odottelin kerrankin kiltisti että vihreä syttyy suojatiellä/pyörätien jatkeella kulkeville.

Oli pieni kiire joten polkaisin reippaasti ryhmän keulille ja olin keskimmäisen kaistan puolivälissä, kun tajusin että vasemmalta tulee vielä auto ja lujaa. Jarrutin sen minkä ehdin, sillä tuloksella että osuin sen corollan/avensiksen/riisikipon pelkääjän puoleiseen etuoveen. En ihan varma ole osuinko niin kovaa, että ovi olisi voinut lommolle mennä, mutta hyvä kopsahdus siitä kuului.

Pyörästä jäi ohjaustanko suoraan, mutta eturengas kääntyi lähes 90 astetta oikealle ja tuo "vanhoilla vihreillä" ajelija alkoi jarruttaa vasta, kun kopsahti. Pysähtyikin jopa sitten 40 metrin päähän, oli hetken liikenteen tukkona ja jatkoi matkaansa.
Ensimmäiseltä ylittämältäni kaistalta joku autoilija siinä huutelikin, että olenko ok ja oli ehtinyt jopa rekisterinumeron ottaa ylös.
Suoristin liikenteenjakajassa tangon ja jatkoin matkaani, mutta oli siinä hetken sellainen epätodellinen fiilis..
Oli tietenkin satanut koko päivän, joten pyörän jarrut olivat märät. Kuivilla levyillä olisi ehtinyt ehkä pysähtyäkin, vaikkei tuohonkaan jarrutukseen puolta metriä enempää tainnut mennä..

Aivan järkkyä miten paljon nykyään ajetaan punaisia päin, myös täällä pääkaupunkiseudulla. Onko syy sitten se, että riski saada sakot punaisia päin ajamisesta on niin kovin pieni.

HAL9000

Eilen ajelin iltapäiväliikenteessä Mäkelänkatua pitkin Tuusulantietä kohden. Siinä Käpylän jalkapallokenttien kohdalla on suojatie ilman liikennevaloja. Vasen kaista pysähtyi antamaan tietä naiselle joka työnsi vaunuja ja piti toista lasta kädestä kiinni. Pysähdyin itse keskikaistalla ihan kuten pitääkin ja siirsin samassa katseeni apukuljettajan puoleiseen sivupeiliin. Nainen oli ehtinyt minun eteeni kun oikealta ohitse, mielestäni hidastamatta pyyhkäisi joku musta pakettiauto. Samaten sieltä tuli valkoinen taksimersu, mielestäni hidastamatta. Kerta vielä kiellon päälle, oikealta pyyhälsi joku kattamaton moottoripyörä, mutta mielestäni hän oli jo tilanteen tajunut ja yritti kuitenkin hidastaa.

Kun näin peilissäni tuon ekan pakun tulevan, huidoin ohjaamossa käsillä että nainen huomaisi eikä jatkaisi kävelyään. Nainen näki tämän ja oli jo ennen tuota huomannut ettei auto pysähdy. Hän huomasi myös tuon taksin ja siinä kohta heilutti nyrkkiän ja taisi lausua perään jotain mikä ei ollut pienokaisille sopivaa. Tuon moottoripyörän kohdalla  hän katsoi minuun ja luin huulilta selvät suomen sanat "ei vittu".

Onhan tämä ihan käsittämätöntä miten tässä maassa ei tällaiseen asiaan saada muutosta. Tuntuu että lähes päivittäin saa todistaa jotain tämän kaltaista täysin anteeksiantamatonta välinpitämättömyyttä. Ja lainvalvoja, mitä se tekee. Kyttää s...ana 5 km/h nopeuden ylittäjiä autiolla maantiellä.

ps. Tuossa oli myös muita tulossa tien yli tuon naisen perässä. Kaikki lapsia, tuossa pelataan Helsinki Cupia noilla futiskentillä par'aikaa.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Wagner

^ Sama paikka aikoinaan. Pysähdyin keskikaistalle, oikealla olevalla bussikaistalla ajava pysähtyi myös. Jalankulkija pääsee vasemmanpuoleisen kaistan kohdalle kun siitä päräyttää auto läpi ja vie melkein jalankulkijan kassin mennessää sivupeilillä. Sekunti-kaks lisää ja ois tullu pahaa jälkeä.

Tuo on pahin läheltäpiti tilanne, mitä ks. paikassa oon todistanu. Sit näitä "pysähdyn itse, vierestä paukkaa vielä 1-3 autoa" läpi tapauksia mahtuu 13 tusinaan.  >:(
Sikamaista menoa since 1975

Patomursu

Siihenhän voisi mennä päivystämään ise rattaiden kanssa ja työntää rattaat oikein vauhdilla eteen jos joku ei pysähdy. Rataissa olisi tietenkin tiilikuorma, ei lapsi  ;D

Itse en ymmärrä miksi kaikki ei pysähdy, hkä heillä eihäytyskellot soi kun sellaisen tilanteen nääkee, onneksi omalla kohdalla alkaa soimaan.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

papparatsi

Oisko niin, että syypäinä näihin suojatiekäsittämättömyyksiin olemme me mualaistollukat, joiden kotikunnahilla ei ole useampia kaistoja rinnakkain?
No, taksikuskien kohdalla vaikea ymmärtää, mutta onhan heitäkin uusia ja mualta tulleita.

Eppu H

Lainaus käyttäjältä: vwp - 08.07.15 - klo:07:10

Ikävä juttuhan tuollainen törmäys on ja autoilija ilman muuta syyllinen. Kirjoitit että yleensä lähdet ylittämään katua punaisia päin heti kun autoille syttyy punaiset. Kertoisitko miksi, koska en ole koskaan ymmärtänyt tällaisia hätähousuja. Mihin käytät ne muutamat sekunnit mitä siinä säästyy?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy