"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 09.05.14 - klo:10:13
...ööh... Kyllä meikäläisen silmään tuo "syyllisen" auto näyttää kyllää Daewoo Matizilta tms....

Olet oikeassa, selain ei äsken suostunut näyttämään noita toisia kuvia. Nyt näytti ja joku pieni kippohan siellä oli myös rutussa, jota ei pääkuvassa näkynyt. Kuitenkin, se lause jota kommentoin viittasi siihen, että BMW:n sijaan syyllinen olisi ollut Mitsu EVO.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

sambolo

Ite en huomannu ettå tuo pikkukottero rytyssä, aattelin että "syyllinen bmw" tuo sininen passat coupe? Vai mikälie tuolla taustalla
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lebis

Mistä lähtien poliisi on saanut vaarantaa muiden liikenteessä ajavien henkeä ja aiheuttaa materiaalista vahinkoa? Erikoista  :-\

Tourano

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

TemeW

Eilen sain Helsingissä todistaa, kuinka Töölössä Helsingin poliisin partioauto ajeli (ei ollut hälytysajossa) suojatien eteen pysäköidyn auton ohi pysähtymättä... jatkoivat matkaa, ei elettäkään kirjoittaa sakkolappua. 100 metrin päässä tuosta, kääntyivät risteyksestä oikealle käyttämättä vilkkua. Itse ajelin yksin perässä... mihin on maailma menossa, jos ei Poliisiakaan enää kiinnosta käyttäytyä liikennesääntöjen puitteissa.
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

repomies

Maailma on varmaan mennyt simmottiks, että poliisilla on vajaan parin miljuunan edestä omaisuutta, ja käteistäkin sen verran että sitä pitää jo tontillekin kaivaa. Palkat kohdillaan ilmeisesti, taisin valita väärän alan..

TemeW

Korpesi sen verran tuo eilinen tapaus, että kirjoitin sähköpostia Helsingin poliisilaitoksen palaute mailiin...
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: TemeW - 17.05.14 - klo:19:04
Korpesi sen verran tuo eilinen tapaus, että kirjoitin sähköpostia Helsingin poliisilaitoksen palaute mailiin...
Ja todisteita sulla ei varmaankaan ole niin kohta saat syytteen perättömästä ilmiannosta. Ei sitä luotettavaa poliisia saa syyttää.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: TemeW - 17.05.14 - klo:11:00
Eilen sain Helsingissä todistaa, kuinka ... Itse ajelin yksin perässä... mihin on maailma menossa, jos ei Poliisiakaan enää kiinnosta käyttäytyä liikennesääntöjen puitteissa.

Niin, oletko Texas Ranger vai millä valtuuksilla kyttäät poliisin toimintaa tien päällä? Kyllä se virkavalta varmaan enempi keskittyy työhönsä pilkunviilaamisen sijasta. En itsekkään aina pysähdy suojatien eteen, katson toki jokaisen tilanteen erikseen, joskus on tarve hiljentää enempi, joskus vähempi, vilkkua en näytä ellei siitä ole jollekkin toiselle hyötyä, se on suuntamerkki jolla voidaan tarvittaessa informoida muita tielläliikkujia omista aikeista. Välillä tekisi mieli ajaa päin punaisia tyhjässä risteyksessä varsinkin kun oikealle menossa, mutta kun en uskalla, joku Texas Ranger kuitenkin puskassa kytiksellä ja videoi rikkeen.

VWonderman

Mikähän kiireinen uuden mallinen ja uusilla teippauksilla oleva Poliisin Transporter on nyt parina päivänä rullaillut eestaas Länsiväylää, sillä molemmilla kerroilla olen ajanut rajoituksen mukaan (80km/h) oikealla kaistalla tämän tötterön ohittaessa reilua satasta ilman mitään hälytysvaloja tai sireenejä. ::) Liekö sitten jäänyt aina Kirkkonummi-Suomenoja-pätkän rajoitus vakkariin muistiin. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 17.05.14 - klo:19:53
Mikähän kiireinen uuden mallinen ja uusilla teippauksilla oleva Poliisin Transporter on nyt parina päivänä rullaillut eestaas Länsiväylää, sillä molemmilla kerroilla olen ajanut rajoituksen mukaan (80km/h) oikealla kaistalla tämän tötterön ohittaessa reilua satasta ilman mitään hälytysvaloja tai sireenejä. ::) Liekö sitten jäänyt aina Kirkkonummi-Suomenoja-pätkän rajoitus vakkariin muistiin. ::)

Jos niillä oli joku salainen operaatio jossa piti liikkua verkkaisesti ilman isompaa hälyä, tosiaan en kyllä lähtisi poliisia kyttäämään, tekevät pirun tarkeää työtä, heillä on kyllä omat vahtinsa. Tietty moni muistaa ne virkaintoiset entiajan poliisit jotka sakotti joka ikisestä pikkurikkeestä, ei niitä enää ole olemassa.

VWonderman

En minä kyttääkkään, herättää vaan ihmetystä kun vinhaa vauhtia pyyhälletään ohi useamman kerran. :)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Pepeto

Eilen kohtasin varsinaisen vesipään nelostiellä Jyväskylään päin Lahden moottoritieltä lähdettyäni. Sankari veti kullanvärisellä Octavia II:lla venettä. Ohitin sitten ohituskaistan kohdalla muutaman auton ja aloin vaihtamaan takaisin oikenpuoleiselle kaistalle. Idiootti kiihdytti vauhtia ja yritti estää kaistanvaihdon ajamalla osittain piennarta rinnalle. Kun tulin oikealle kaistalle, ääliö jäi taakse perään kiinni roikkumaan pitkiä vilkutellen. Terveisiä vaan, että jos takana ei olisi ollut kymmenen auton jono, olisi voitu pysähtyä siihen kaiteen kohdalle keskustelemaan. Kaiteen kohdalle siksi, että et olisi päässyt karkuun..
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

japa

Suomessa idiootteja riittää. Mutta muistakaa kun ohitatte ohituskaistalla,niin pitäkää vauhtinne ettei jäädä sitten eteen junnaamaan. Toinen juttu mikä on suomalaisille myrkkyä. Jos töräyttää äänimerkkiä jostain syystä, niin se otetaan vittuiluna ja keskisormi nousee oitis. Kai oletta ulkomailla huomanneet, niin se on hyväksi todettu keino varoittaa kanssaliikkujia tarvittaessa eikä siitä tarvitse pahastua. Ja vielä nopeudesta sen verran. Jos haluaa körötellä, niin antakaa tietä vaikka menemällä välillä levikkeelle, niin vähemmällä verenpaineella selviää molemmat osapuolet.  8)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Asterion

Tuossa Turunväylällä Espoossa on isot tietyöt ja nopeusrajoitus tipahtaa satasesta kuuteenkymppiin noin puolen kilometrin matkalle. Olen vissiin se ainoa joka tiputtaa nopeuden sallituksi. Ainakin lukuisat opettavaiset keskisormitervehdykset yms tööttäykset viittaa siihen että olen tehnyt väärin. Ajakoot vaikka kahta sataa voisi joku ajatella, sillä en ole poliisi, mutta vähän toki pelottaa kun molemmilta puolilta kymmenet painavat ohi satasta. Entäs kun joku kerta joku minun takana ajava on liian keskittynyt puhelimeensa ja ei huomaa tiputtaa vauhtiaan...Minun ja muiden nopeusero on sen verran liian suuri että vahinko oikein odottaa tapahtuakseen...

Kiitos vaan poliisille kun ette ole koskaan tätäkään paikka valvomassa. Tulisiko se kvartaalin sakkokiintiö täyteen liian nopeasti?  8)

Matero

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 24.05.14 - klo:14:37
Tuossa Turunväylällä Espoossa on isot tietyöt ja nopeusrajoitus tipahtaa satasesta kuuteenkymppiin noin puolen kilometrin matkalle. Olen vissiin se ainoa joka tiputtaa nopeuden sallituksi. Ainakin lukuisat opettavaiset keskisormitervehdykset yms tööttäykset viittaa siihen että olen tehnyt väärin. Ajakoot vaikka kahta sataa voisi joku ajatella, sillä en ole poliisi, mutta vähän toki pelottaa kun molemmilta puolilta kymmenet painavat ohi satasta.

Et ole ainoa, mutten ole yhtä rohkea. En uskalla hidastaa kuin mittarivirhe huomioiden 70:iin ja silloinkin tuntuu että hengen lähtö on usein lähellä.

Toby

Lainaus käyttäjältä: Matero - 24.05.14 - klo:15:58
Et ole ainoa, mutten ole yhtä rohkea. En uskalla hidastaa kuin mittarivirhe huomioiden 70:iin ja silloinkin tuntuu että hengen lähtö on usein lähellä.
Sama homma täällä, ja ei voi kun ihmetellä niitä kaistapujottelijoita siinä kohtaa kun kaistat on vimpautettu sivuun yhtenäisellä valkoisella viivalla. Oikealta ja vasemmalta tulee porukkaa kokoajan ohi, kun ajaa siinä keskimmäisellä kaistalla ja seilaa edes takas vielä. No odotan edelleen sitä päivää, että siinä poliisit keräis talteen edes osan näistä kaistapäistä. Ehkä se keskarin näyttäminen vähän edes vähentyis, kun sattuu hidastamaan siinä kohtaa edes lähelle sitä suurinta sallittua.

Polokari

Päivittäin ko. kohdasta ajavana ei voi muuta kuin kompata edellisiä...
Lisäksi "hauskaa" on se että nää ohittelijat tulee perä edellä vastaan kun satasen rajoitus alkaa.
Niin ja mä olen vissiin se ainoa jonka nopeus siinä kuudenkympin alueella on lähempänä kuuttakymppiä kuin satasta :o

rami

Kymmeniä vuosia on ajeltu ilman ainuttakaan liikennevahinkoa.
Aika hyvä suoritus mielestäni.
Hyvä lypsylehmä vakuutusyhtiölle. >:(  ;D

sambolo

Itse en ole juuri ongelmia huomannut turun väylällä kyseisessä kohdassa, muuta kuin se että ajetaan sitä 60 vaikka vaihtuisikin jo 100kmh....
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 24.05.14 - klo:14:37
Tuossa Turunväylällä Espoossa on isot tietyöt ja nopeusrajoitus tipahtaa satasesta kuuteenkymppiin noin puolen kilometrin matkalle. Olen vissiin se ainoa joka tiputtaa nopeuden sallituksi. Ainakin lukuisat opettavaiset keskisormitervehdykset yms tööttäykset viittaa siihen että olen tehnyt väärin. Ajakoot vaikka kahta sataa voisi joku ajatella, sillä en ole poliisi, mutta vähän toki pelottaa kun molemmilta puolilta kymmenet painavat ohi satasta. Entäs kun joku kerta joku minun takana ajava on liian keskittynyt puhelimeensa ja ei huomaa tiputtaa vauhtiaan...Minun ja muiden nopeusero on sen verran liian suuri että vahinko oikein odottaa tapahtuakseen...

Kiitos vaan poliisille kun ette ole koskaan tätäkään paikka valvomassa. Tulisiko se kvartaalin sakkokiintiö täyteen liian nopeasti?  8)

Kovin usein en tuosta aja mutta tiedän että siellä on ollut tutkaa useammankin kerran, voisi olla mun puolesta vaikka joka päivä. Itse olen koittanut tuossa himmailla sinne 70-75 kantturoille niin välillä saattaa tulla vasemmalta ja oikealta jengiä ohi. Sitten kun rajoitus nousee sataseen, kuittaan nuo samat spedet ensimmäisen kilometrin aikana. Varsinkin mopolla on muuten hauska paikka, siitä kun pikkaisen avaa kun satasen lätkä alkaa, niin ohittajat tulee perä edellä vastaan. Enkä nyt meinaa mihinkään kahteen sataan kiihdytystä.

Peke

Lainaus käyttäjältä: japa - 24.05.14 - klo:13:54
Suomessa idiootteja riittää. Mutta muistakaa kun ohitatte ohituskaistalla,niin pitäkää vauhtinne ettei jäädä sitten eteen junnaamaan. Toinen juttu mikä on suomalaisille myrkkyä. Jos töräyttää äänimerkkiä jostain syystä, niin se otetaan vittuiluna ja keskisormi nousee oitis. Kai oletta ulkomailla huomanneet, niin se on hyväksi todettu keino varoittaa kanssaliikkujia tarvittaessa eikä siitä tarvitse pahastua. Ja vielä nopeudesta sen verran. Jos haluaa körötellä, niin antakaa tietä vaikka menemällä välillä levikkeelle, niin vähemmällä verenpaineella selviää molemmat osapuolet.  8)

Totta joka sana! Tänään Lahden väylällä yks veti vajaata satasta ja VASENTA KAISTAA KOKOAJAN. >:(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Asterion

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 24.05.14 - klo:19:20
Itse en ole juuri ongelmia huomannut turun väylällä kyseisessä kohdassa, muuta kuin se että ajetaan sitä 60 vaikka vaihtuisikin jo 100kmh....

Jos kuulut siihen hyvin pieneen vähemmistöön joka tiputtaa nopeutensa sallittuun maksimiin niin on vaikea uskoa että et ole kokenut sitä ongelmaksi muiden suhatessa ohitsesi hurjalla nopeudella joka puolelta. Myös jos kuulut siihen suureen enemmistöön jonka mielestä nopeusrajoitukset ovat vain muita varten niin luulisi sinun silloinkin  huomanneen nopeasti eteen tulevien "hidastelijoiden" aiheuttaneen ongelmia etenemiseesi.

Omien havaintojeni mukaan kukaan ei ole jäänyt matelemaan nopeusrajoitusten vaihduttua takaisin sataseksi. Itsekin kiihdytän tuossa ripeästi takaisin matkanopeuteen. Kaikki eivät tietenkään tee mitään dragster-kiihdytystä ja hermot kireällä ajavaa se voi toki ärsyttää. Matelijan perässä menetetty kolme sekuntia elämästä on sentään kokonaiset kolme sekuntia elämästä...  8)

Matero

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 25.05.14 - klo:09:54
Omien havaintojeni mukaan kukaan ei ole jäänyt matelemaan nopeusrajoitusten vaihduttua takaisin sataseksi. Itsekin kiihdytän tuossa ripeästi takaisin matkanopeuteen. Kaikki eivät tietenkään tee mitään dragster-kiihdytystä ja hermot kireällä ajavaa se voi toki ärsyttää. Matelijan perässä menetetty kolme sekuntia elämästä on sentään kokonaiset kolme sekuntia elämästä...  8)

Tämä on niin totta, kun aina muistaisikin tämän '3 sekunnin -säännön' niin elämä olisi paljon helpompaa ja miellyttävämpää, ihan joka paikassa, muuallakin kuin liikenteessä

sambolo

Kyllä se liikenne on yleensä noin 70 mittarinopeutta mennyt, vasemmalla kaistalla sitten lujempaa, mutta en ole huomannut että siitä vaaratilanteita olisi tullut.. Ainoo vaaratilanne mitä huomannut on se että ei hahmoteta niitä kaistoja ja ajetaan keskellä sulkuviivoja.

Tuosta kiihdytyksestä esimerkki.. Kun tulin stadista tuusulan väylää ja alkoi 80 rajoitus, niin muutaman auton letka saavutti tuon nopeuden kehä 1 kohdilla..1
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

calculus

Itse tuossa ajelen yleensä keskimmäistä kaistaa, ja himmailen muun liikennevirran mukana. Yhtenäisin viivoin merkityllä alueella maksiminopeuteni on kuitenkin 70 mittarin mukaan, eikä kukaan ole toistaiseksi moista protestoinut. Ei myöskään poliisi, jonka viimeksi pari päivää sitten näin tutkailemassa ko. paikassa.

Kaistapujottelua tuossa yhtenäisin viivoin merkityllä alueella en käsitä, kun se on niin kiellettyä kuin voi olla ja tekee työmaalla työskentelevien elämästä melko vaarallista. Miten muuten siihen ajosuuntien väliin sijoittuvalle valumuotille pääsisi töihin kuin kävelemällä kaistojen yli? Joskus olen verrannut kovien ylinopeuksien ajamista työmaa-alueella silloin kun porukat ovat töissä siihen, että menisi harjoittelemaan tikan- tai veitsenheittoa toimistotyöläisen työpöydän yli. Yleensä menee hyvin, mutta joskus voi lipsahtaa, ja sitten sattuu tosi pahasti.

Mielestäni työaikojen ulkopuolella ko. alueella voisi olla 80 km/h rajoitus.

Peke

Lainaus käyttäjältä: calculus - 25.05.14 - klo:21:35
Ei myöskään poliisi, jonka viimeksi pari päivää sitten näin tutkailemassa ko. paikassa.

Just tänään mentiin letkassa Tampereen väylällä tietyömaa-alueen 50km/h rajoituksella 70km/h ja poliisit vain seurasivat, vaikka oli tutkaa ja moottoripyöräpoliisia. Ei ne niitä kovin tarkasti kyttää, kun kukaan ei ole siellä töissä.

Lainaus käyttäjältä: calculus - 25.05.14 - klo:21:35
Mielestäni työaikojen ulkopuolella ko. alueella voisi olla 80 km/h rajoitus.

Tätä olen aina ihmetellyt, että miksi Suomessa ollaan niin takapajuisia, ettei voida ottaa rajoituksia pois ku lopetetaan hommat. Tän syyn takia ihmiset ei noita rajoituksia noudatakaan.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Poni

^ Ihan esimerkkinä. Kehä kolmosella itäpäässä tehdään kovasti hommia.
Siinä on myös katkoviivaa, 50 rajoitus ja shikaania.
Eikö perkele siinä pitäis olla 80 rajoitus pyhinä?
Kun eivät mäntit pysy viivojen välissä hitaammallakaan vauhdilla.
Ja sitten kun oikenee ja tulee 60 rajoitus, niin harva sitä rajoitusta edes yrittää noudattaa.
Siinä ajetaan lähes 80 vauhtia, tullaan vielä viimeisillään ennen 80 rajoitusta eteen, mutta sitten se meno loppuukin.
Ajetaan selvästi alle 80.
Ai nii, siinä kun on se telkänpönttö ja pelottaa!

Duello

Tänään sattui kyllä erikoisin episodi tienpäällä... Olin ajamassa klo 19 aikaa Turuntietä Helsinkiin päin, kun ennen Tuomarilan liittymää huomasin kuinka edessä olevat painavat jarrua pitkän matkaa. Eteenpäin päästyä huomasin että kiihdytyskaistan alussa oli isompi perheauto (Renault Scenic tms) keula kohti kiihdytyskaistaa ja vastaantulevaa liikennettä. Kuski yritti kääntää autoa luultavasti oikeinpäin, mutta peruutteli moottoritielle katsomatta, meinasi Golfista lähteä keulan oikeapuoli mukaan ellen olisi väistänyt. Tilannetta vaikeutti viereisen kaistan liikenne jossa kuskit tuntuivat olevan yhtä hämillään kuin minä.

Tienpinta oli vain hieman märkä kun tihkusadetta oli tullut n. 30 min aiemmin ja aloin miettimään kuinka auto oli päätynyt näin ja miksi kuljettaja peruuttelee sokeasti kaistalle ??? Liitteenä kuva havannoillistamaan tilannetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy