"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

exari

Eno ajaa pienessä rekkavirmassa (4 autoa) niillä on marssinopeus max 82. ja juuri mainitusta syystä säästö on luokkaa 5-7l/100km. Eikä tule inhottavia (hiilostus)tilanteita.

Vankka

Eilen illalla jollain rouwalla oli varmaan pakko kirjoottaa marjatalle tekstiviesti tai facebuukkiin kesken ajon. Auto seilaili moottoritiellä laijasta laitaan ja kaistalta kaistalle. Sai jo vähän laskeskella missä välin menee ohi.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Rontti

Lainaus käyttäjältä: exari - 10.11.13 - klo:10:47
Eno ajaa pienessä rekkavirmassa (4 autoa) niillä on marssinopeus max 82. ja juuri mainitusta syystä säästö on luokkaa 5-7l/100km. Eikä tule inhottavia (hiilostus)tilanteita.

Itse ajan myös eräällä Suomen suurimmista kuljetusyrityksistä raskaalla kalustolla, jossa on sama käytäntö; 82 km/h on suurin sallittu nopeus. Nykyisillä tietoliikennejärjestelmillä sitä on myös helppo valvoa ja puuttua tämän rikkomiseen tarvittaessa. Melko komeat säästöt saadaan vuositasolla. Varsinkin pidempää matkaa motarilla ajassa tulee aina ihmeteltyä rekkojen tarvetta paukuttaa rajoitinta vasten - kaupanpäällisiksi saa yleensä myös närkästyneen mulkaisun ohittavalta ajoneuvolta, aivan kun rajoitinta vasten ajaminen olisi yleinen velvollisuus. Säästetty aika tällä 8 km/h nopeuserolla on kuitenkin melko mitätön, eikä tuntityöläisellä luulisi olevan mikään hengenhätä. Jos aikataulut on suunniteltu niin, ettei pienemmällä nopeudella ehditä niin vika on ajojärjestelyssä.
2005 VW Phaeton 3.0 TDI

V-O

En osannut parempaakaan keskusteluketjua kekisä kysymykselleni.

Jos näen auton ojassa syrjäisemmällä kylätiellä, niin pitääkö minun ilmoittaa virkavallalle? Henkilövahinkoja ei ole varmaankaan tullut, kiitos airbagin joka lauennut. Ketään ei näy...

teve

Poliisi merkkaa tsekkaamansa kolariauton aina "poliisiteipillä". Jos merkkaamaton, niin ilmoittaisin poliisille. Onhan mahdollista että omistaja kaipailee autoaan...

Sent from my RM-821_eu_russia_216 using Board Express
Oma autoevoluutio:
Carina -77 > Visa Gti -88 > Corolla FX -87 > Carina farkku -91 > Xantia farkku -98 > 405 farkku -99 > C5 farkku (uusi) -04 > C5 farkku hdi136 -09 > A4 1,8 sedan -11 (uusi) + 320xi farkku (uusi) -13

Pepeto

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 14.11.13 - klo:08:43
Eilen illalla jollain rouwalla oli varmaan pakko kirjoottaa marjatalle tekstiviesti tai facebuukkiin kesken ajon. Auto seilaili moottoritiellä laijasta laitaan ja kaistalta kaistalle. Sai jo vähän laskeskella missä välin menee ohi.

Näitä näkee jopa Kehä I:n ruuhkissa lähes päivittäin.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

tga480

Lainaus käyttäjältä: Rontti - 14.11.13 - klo:18:25
Itse ajan myös eräällä Suomen suurimmista kuljetusyrityksistä raskaalla kalustolla, jossa on sama käytäntö; 82 km/h on suurin sallittu nopeus. Nykyisillä tietoliikennejärjestelmillä sitä on myös helppo valvoa ja puuttua tämän rikkomiseen tarvittaessa. Melko komeat säästöt saadaan vuositasolla. Varsinkin pidempää matkaa motarilla ajassa tulee aina ihmeteltyä rekkojen tarvetta paukuttaa rajoitinta vasten - kaupanpäällisiksi saa yleensä myös närkästyneen mulkaisun ohittavalta ajoneuvolta, aivan kun rajoitinta vasten ajaminen olisi yleinen velvollisuus. Säästetty aika tällä 8 km/h nopeuserolla on kuitenkin melko mitätön, eikä tuntityöläisellä luulisi olevan mikään hengenhätä. Jos aikataulut on suunniteltu niin, ettei pienemmällä nopeudella ehditä niin vika on ajojärjestelyssä.

No meikäläisen firmassa on voimassaoleva käsky, että anna rekan laulaa kuin viimeistään, aikataulu on tässäkin mun nykyisellä linjalla sen verta tiukahko että jos tankilla pitää käyda niin myöhässä ollaan reilusti, ja on ihan omakohtaista käytännöntietoa tuosta ajaako 80kmh vaiko rajoitinta vasten, 200km matkalla ajansäästö voi olla jo liki 20 min. Ja samahan se mulle kuskille on mitä nopeutta ajaa, talvella vaan kyrsii lumisateessa motarilla kun ohituskaistalla 'kovat pojat' ajaa naama valkoisena henkilöauto tujlaillen huimaa 70kmh. yritä siinä sitten ohittaa autoletkoja ja pysyä aikataulussa. Ja sen verran vielä aikatauluista, että sanktioitahan siitä isännälle tulee jos myähässä ollaan, ja siten myös kuskille.

repomies

Lainaus käyttäjältä: tga480 - 18.11.13 - klo:04:27
on ihan omakohtaista käytännöntietoa tuosta ajaako 80kmh vaiko rajoitinta vasten, 200km matkalla ajansäästö voi olla jo liki 20 min.

Jos 15 minuuttia on "liki 20 min" niin kenties. Tai sitten rajoitin on säädetty johonkin muualle kuin 89 kilsaan.

Vähän vastaavasti polttoainesäästöjä miettiessä on syytä olla sen verran tarkkana että muistaa laskea myös työajan kasvamisen kulupuolelle. Mikäli matka-aika kasvaa 10 prosenttia, luulisi myös kuljettajan työn maksavan sen 10 prosenttia enemmän. Tuntematta alan työvoimakustannuksia sen tarkemmin en osaa lonkalta sanoa kumpi nyt sitten taloudellisesti on kannattavampaa, säästääkö polttoainetta ja ajaa hitaammin, vaiko paukuttaa rajoitinta vasten. Voi olla ettei tule isoa eroa.

repomies

Eilen näin vaihteeksi eksoottista moottoritieajoa skeidakuljettajan esittämänä.

Noin yleisesti skodamieheltä meni ajo ihan mallikkaasti, vakionopeudensäädin toimi ja oli säädetty itseäni ajatellen sopivaan marssivauhtiin muutama kilometri yli suurimman sallitun. Skeidan perässä oli hyvä valutella sopivan turvavälin pitäen.

Mutta sitten kun vääjäämättä tuli eteen niitä hitaampia niin skodastapa ei löytynyt ohituksia varten yhtään lisää vauhtia. Ei vaikka nopeusero olisi puoli kilometriä tunnissa. Niinpä skoda sitten ohitteli minuuttitolkulla yhtäkin autoa, jonon kasvaessa takana vasemmalla kaistalla. Eihän siinä varsinaisesti toki muuta vahinkoa tapahtunut kuin se, että joukko vasemman kaistan kaahareita joutui ajamaan muutaman minuutin vähän pienempää ylinopeutta, mutta oli tuo kuitenkin perin omituista ohittamista. Yleensä tuollaisia suorituksia näkee vain raskaan kaluston kisaillessa aiheesta kumman rajoitin sallii kovemman vauhdin. Ehkä kyseessä olikin rekkamies? :P

Mikko

Tuli tänään myös todistettua mielenkiintoista moottoritieajoa hopeanharmaalta neloskoppaiselta farmari-Golfilta. Keskikaistanvaltiaalla oli suuria vaikeuksia nopeuden asettamisen ja kaistalla pysymisen suhteen. Alkuun näytti, että on tasanopeuskuski kyseessä, mutta nopeus heitteli ihan liikaa. Välillä mentiin 20 km/h ylinopeutta ja välillä 50 km/h alle, välillä mentiin kaistaviivan päällä, välillä melkein keskikaiteessa kiinni. Luonnollisesti ei reagoinut mitenkään useamman auton valojenvilkutteluun ja äänimerkkiin. Lopulta alkoi kypsymään, että pakko olla kännissä tai/ja aineissa. Olisi oikeastaan pitänyt soittaa poliisille tuosta, toivottavasti joku soitti. Rekkariakaan ei nähnyt kun valot oli pimeänä ja auto kurassa.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: repomies - 18.11.13 - klo:08:16
Eilen näin vaihteeksi eksoottista moottoritieajoa skeidakuljettajan esittämänä.

Noin yleisesti skodamieheltä meni ajo ihan mallikkaasti, vakionopeudensäädin toimi ja oli säädetty itseäni ajatellen sopivaan marssivauhtiin muutama kilometri yli suurimman sallitun. Skeidan perässä oli hyvä valutella sopivan turvavälin pitäen.

Mutta sitten kun vääjäämättä tuli eteen niitä hitaampia niin skodastapa ei löytynyt ohituksia varten yhtään lisää vauhtia. Ei vaikka nopeusero olisi puoli kilometriä tunnissa. Niinpä skoda sitten ohitteli minuuttitolkulla yhtäkin autoa, jonon kasvaessa takana vasemmalla kaistalla. Eihän siinä varsinaisesti toki muuta vahinkoa tapahtunut kuin se, että joukko vasemman kaistan kaahareita joutui ajamaan muutaman minuutin vähän pienempää ylinopeutta, mutta oli tuo kuitenkin perin omituista ohittamista. Yleensä tuollaisia suorituksia näkee vain raskaan kaluston kisaillessa aiheesta kumman rajoitin sallii kovemman vauhdin. Ehkä kyseessä olikin rekkamies? :P
Itse ajan ainakin juuri noin. Ehkä se olinkin minä  ;D. Jos kerran valmiiksi on jo hieman ylinopeutta, niin miksi sitä pitäisi ohituksen ajaksi vielä kasvattaa reippaasti että ohitus sujuisi nopeammin? Palaan kyllä oikealle kun tilanne sen antaa myöden, mutta en rupea sakkoja ottamaan vain siksi että joku haluaisi tulla perästä vielä nopeammin. Itseä ärsyttää motarilla enemmänkin juuri ne joiden vauhti on mitä sattuu. Välillä mennään oikeata kaistaa 100kmh ja sitten päätetään ohittaa ja ajellaan 130kmh jonka jälkeen palataan taas siihen 100kmh. Tälläiset välillä ohittavat minutkin, hetkellisesti. Kohta taasen kuitenkin menen heistä ohi, kun tiputtavat vauhtinsa.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.11.13 - klo:08:32
Itse ajan ainakin juuri noin. Ehkä se olinkin minä  ;D. Jos kerran valmiiksi on jo hieman ylinopeutta, niin miksi sitä pitäisi ohituksen ajaksi vielä kasvattaa reippaasti että ohitus sujuisi nopeammin? Palaan kyllä oikealle kun tilanne sen antaa myöden, mutta en rupea sakkoja ottamaan vain siksi että joku haluaisi tulla perästä vielä nopeammin. Itseä ärsyttää motarilla enemmänkin juuri ne joiden vauhti on mitä sattuu. Välillä mennään oikeata kaistaa 100kmh ja sitten päätetään ohittaa ja ajellaan 130kmh jonka jälkeen palataan taas siihen 100kmh. Tälläiset välillä ohittavat minutkin, hetkellisesti. Kohta taasen kuitenkin menen heistä ohi, kun tiputtavat vauhtinsa.

Joo. Minä olen kanssa tuollainen K#%!pää. ;D Motarilla vakkarin vauhti on ylinopeudessa, mutta karvan verran sanktiorajan alla. Ei siis missään nimessä alinopeutta. Tuolla vauhdilla mennään myös hitaammista ohi. Ei siellä vasemmalla kaistallakaan saa päätöntä vauhtia ajaa. Kyllä minä sitten ohitettuani palaan takaisin oikealle niin että rikollisesti ajavat voivat jatkaa ohituskaistalla ylinopeuttaan. ;)

Guest-418604

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 19.11.13 - klo:09:52
Joo. Minä olen kanssa tuollainen K#%!pää. ;D Motarilla vakkarin vauhti on ylinopeudessa, mutta karvan verran sanktiorajan alla. Ei siis missään nimessä alinopeutta. Tuolla vauhdilla mennään myös hitaammista ohi.
Heitetääs kolmas komppaaja täältä...

Sunnuntaina vastaavassa tilanteessa olin vasemmalla kaistalla menossa Corolla Versosta ohi kun peiliin liimaantui moottoritiellä vasemmalle kaistalle Superb Combi  Greenline boksi katolla... Jostain kaukaa takaa se tuli ja melko vauhtia kun liki tyhjällä motarilla ei paljoa autoja ollut. Kuski ajeli puolimetriä pientareelle ja olisi hirveää kyytiä tahtonut ohi, ihme ettei valoshowta käynnistänyt. En minä rupea kiihdyttelemään tuollaisen kiihkoilijan takia. Ajoin omaa vauhtiani Versosta ohi ja palasin oikealle kaistalle. Superi hävis horisonttiin. Näin kun se nousi samasta rampista pois mihin olin aikonut mennä.

Käännyin sen perään ehkä 20s myöhemmin samaan suuntaan. Huomasin vaan kun se sitten vetikin tien sivuun ja heitti uukkarin meidän edestä ympäri. "Oho... ei meidän tänne pitänytkään mennä". Se siitä kiireestä prkl. :)

P.Alikka

Joo. Minä olen kanssa tuollainen K#%!pää. ;D Motarilla vakkarin vauhti on ylinopeudessa, mutta karvan verran sanktiorajan alla. Ei siis missään nimessä alinopeutta. Tuolla vauhdilla mennään myös hitaammista ohi. Ei siellä vasemmalla kaistallakaan saa päätöntä vauhtia ajaa. Kyllä minä sitten ohitettuani palaan takaisin oikealle niin että rikollisesti ajavat voivat jatkaa ohituskaistalla ylinopeuttaan. ;)
...ja vielä yksi samanlainen k*spiä ilmottautuu karkeloihin mukaan! Toki sen verran pelisilmää yritän käyttää, että jos jono isoksi kasvaa nopeutan hiukan ohitusta kaasupolkimella, mutta yleisesti ohitukset hoidetaan sillä vakkarin asetuksella mikä on alkuun asetettu. Nopeus kun on asetettu jo siihen +4..5 km/h yli rajoituksen (nämä gps:n mukaisia nopeuksia) ja en rupea suotta kovempaa yli sakkorajan normi ohituksessa ajamaan...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

kt

No vedätkö vielä ihan sen ohitettavan eteenkin hänen etupuskuriinsa kiinni? Noinhan siinä käy tuolla menettelyllä. Ketuttaa kyllä itseäni ainakin tuollaiset eteenvedot hitaalla vauhdilla ja sadeilmalla. Eikö sitä olisi voinut pysyä siellä takana?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: kt - 19.11.13 - klo:11:04
No vedätkö vielä ihan sen ohitettavan eteenkin hänen etupuskuriinsa kiinni? Noinhan siinä käy tuolla menettelyllä. Ketuttaa kyllä itseäni ainakin tuollaiset eteenvedot hitaalla vauhdilla ja sadeilmalla. Eikö sitä olisi voinut pysyä siellä takana?

En vedä. Autokouluoppien mukaan ohitus lopetetaan vasta, kun ohitettava auto näkyy kokonaisena taustapeilissä. Voihan tuostakin sadekelillä vedet nousta taakse jäävän tuuliasille, mutta sitä varten autoissa on sitten ne tuulilasinpyyhkijät.

Ktk

On se moottoritiellä ajaminen rankkaa, voi voi...  :'(

Mukavinta motarilla on kun vetää rajoitus+30, jos vain liikennetilanne sen sallii. Ja tietysti niin ettei liikaa hiillosta muita ohittajia. Tuolla reippaammalla vauhdilla kaikki soutajat ja huopaajat jäävät taakse ja voi itse jatkaa rentoa matkantekoa.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 19.11.13 - klo:11:22

Motarihan on helpointa ajamista mitä löytyy. Aina pääsee hitaammista ohi, tiet on suoria ja hyvin hoidettuja ym. Enempi vituttaa ajella noita mutkaisia 80/100 km/h kantateitä.

tet

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 19.11.13 - klo:11:22

Mukavinta motarilla on kun vetää rajoitus+30, jos vain liikennetilanne sen sallii. Ja tietysti niin ettei liikaa hiillosta muita ohittajia. Tuolla reippaammalla vauhdilla kaikki soutajat ja huopaajat jäävät taakse ja voi itse jatkaa rentoa matkantekoa.

Meinaatko ettei sieltä edestä tule uusia soutajia ja huopaajia vastaan, ja vielä vähän nopeammassa tahdissa kun noin kovaa kiiruhdat? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tet - 19.11.13 - klo:11:41
Meinaatko ettei sieltä edestä tule uusia soutajia ja huopaajia vastaan, ja vielä vähän nopeammassa tahdissa kun noin kovaa kiiruhdat? ;)

Suomessa kun ajaa motarilla juhannusruuhkan ulkopuolella, niin eipä siellä autoja haitaksi asti ole. Aamu- ja iltaruuhkassa jokusia, mutta nekin "ruuhkat" helpottavat, kun ajaa 10 kilometriä kaupungista ulos.

Tuosta motarilla ohittamisesta olen sitä mieltä, että nylkyttämällä ohittaminen on minunkin mielestäni lähinnä kiusantekoa muita autoilijoita kohtaan. Vaikka itse ajan yleensä melko lähellä päiväsakkorajaa motarilla, niin kyllä mä aina pari napsua laitan vakkariin lisää, jos olen autoa hitaasti ohittamassa ja mun taakse tulee toinen auto. Ja kun palaan oikealla kaistalle, niin laitan kruiseen taas alkuperäisen nopeuteni. Toinen vaihtoehto on vain polkaista hiukan kaasua, jotta nopeus nousee hetkellisesti.

Ei näin ole tietenkään pakko tehdä ja syyllistyn siinä vielä isompaan rikkeeseen, kun kasvatan ylinopeuttani entisestään, mutta se on kohteliasta toimintaa muita autoilijoita kohtaan.

kt

Kenenkä luonne antaa periksi alentaa motarinopeutta esim. -0,5 kmh, jotta ei tarvitse lähteä tuolla 0,5 kmh nopeuserolla vasemmalle kaistalle ohitusta tekemään? Onko kukaan pystynyt tekemään tuota nopeudenalennusta ja jäämään sinne taakse kuikuilemaan. (=Kyllä itse teen joskus niin)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

VAG!

Lainaus käyttäjältä: kt - 19.11.13 - klo:11:56
Kenenkä luonne antaa periksi alentaa motarinopeutta esim. -0,5 kmh, jotta ei tarvitse lähteä tuolla 0,5 kmh nopeuserolla vasemmalle kaistalle ohitusta tekemään? Onko kukaan pystynyt tekemään tuota nopeudenalennusta ja jäämään sinne taakse kuikuilemaan.

Tällaisia tilanteita tulee oikeassa elämässä äärettömän harvoin vastaan. Jos edellä ajava auto ajaisi oikeasti kruisella vaikka 1-2 km/h tunnissa hitaampaa kuin minä, niin en minä sitä autoa ihan heti kiinni saisi. Ajaisimme molemmat peräkkäin tyytyväisinä kehältä Linnatuuleen.

Yleensä nämä tilanteet johtuvat siitä, että edellä ajavan auton nopeus seilaa ja edellä ajava kiihdyttää vauhtiaan, kun lähestyn häntä. Sitten tämä auto pitää tätä korkeampaa nopeutta yllä ohituksen ajan ja kun palaan omalle kaistalleni, niin sitten rakoa alkaa taas syntymään vauhdilla.

sambolo

Tänään aamupäivän sadekelissä kehä I länteen ajeli prius ilman perävaloja ja vaihteli kaistaa ilman vilkkua.. Pakko myöntää etten noteerannut autoa mitenkään ennen kuin se ilmestyi keulani eteen ilman valoja, melko ajattelematonta toimintaa..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 19.11.13 - klo:12:02
Yleensä nämä tilanteet johtuvat siitä, että edellä ajavan auton nopeus seilaa ja edellä ajava kiihdyttää vauhtiaan, kun lähestyn häntä. Sitten tämä auto pitää tätä korkeampaa nopeutta yllä ohituksen ajan ja kun palaan omalle kaistalleni, niin sitten rakoa alkaa taas syntymään vauhdilla.
VAG!:han sen sanoiksi puki... valitettavasti kanssa ihmiset tuntuvat olevan aivan "kädettömiä" tuon vakionopeudensäätimen kanssa, vaikka nykypäivänä moinen varuste löytyy jo aika isosta osasta autoja.  Usein itsekin vähän aikaa katson mihinkä se edellä menevän vauhti asettuu, mutta myös valitettavan usein se vauhti alkaa seilaamaan sen +-5km/h. --> eli ohi mennään.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Ktk

Lainaus käyttäjältä: tet - 19.11.13 - klo:11:41

Tuleehan niitä. Leppoisa köröttelyvauhtihan tuo muuten. Voi samalla selailla vaikka feispuukkia.

Poni

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 19.11.13 - klo:12:10
Tuleehan niitä. Leppoisa köröttelyvauhtihan tuo muuten. Voi samalla selailla vaikka feispuukkia.

Mutta vähän täytyy varoa, ettei kahvia läiky näppiksen päälle... ::)

Ktk

Juu, mä kun en tykkää käyttää kantta siinä pahvimukissa.  :o

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 19.11.13 - klo:11:49Tuosta motarilla ohittamisesta olen sitä mieltä, että nylkyttämällä ohittaminen on minunkin mielestäni lähinnä kiusantekoa muita autoilijoita kohtaan. Vaikka itse ajan yleensä melko lähellä päiväsakkorajaa motarilla, niin kyllä mä aina pari napsua laitan vakkariin lisää, jos olen autoa hitaasti ohittamassa ja mun taakse tulee toinen auto. Ja kun palaan oikealla kaistalle, niin laitan kruiseen taas alkuperäisen nopeuteni. Toinen vaihtoehto on vain polkaista hiukan kaasua, jotta nopeus nousee hetkellisesti.

Ei näin ole tietenkään pakko tehdä ja syyllistyn siinä vielä isompaan rikkeeseen, kun kasvatan ylinopeuttani entisestään, mutta se on kohteliasta toimintaa muita autoilijoita kohtaan.
Niin no. Jos nyt rehellisiä ollaan, niin kyllä minäkin joskus kiihdytän yli sallitun, että takaa takaa tuleva kiiresempi pääsee jatkamaan ylinopeuttaan minun palattuani oikealle. Yleensä en. Enkä varsinkaan, jos hiillostetaan puskurissa tai vilkutellaan valoja (tämä ei ole Autobahn).

Tässä on vaan semmonen perustavanlaatuinen ongelma. Onhan sekin kiusantekoa, että ohituskaistalla takana tuleva pakottaa edessä menevän liikennerikkomukseen hivuttautumalla puskuriin kiinni ja vielä ehkä vilkuttelemalla valoja. Mielestäni kenelläkään ei pitäisi olla mitään valittamista marssinopeudesta, jos motarilla ohittaja ajaa suurinta sallittua + muutama km/h päälle. Ajat ylinopeutta, fine. Tee se kuitenkin muita häiritsemättä. Ongelma on vain tällä kaahaajalla. Sen ei pitäisi olla muiden ongelma.

Tähän seuraavaan aiheeseen liittyen:
Lainaus käyttäjältä: Poni - 19.11.13 - klo:12:11
Mutta vähän täytyy varoa, ettei kahvia läiky näppiksen päälle... ::)
Hankkikaa pöytä, että voitte paremmin keskittyä syömiseen/datailuun ajon aikana ;)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 19.11.13 - klo:12:18

Tässä on vaan semmonen perustavanlaatuinen ongelma. Onhan sekin kiusantekoa, että ohituskaistalla takana tuleva pakottaa edessä menevän liikennerikkomukseen hivuttautumalla puskuriin kiinni ja vielä ehkä vilkuttelemalla valoja. Mielestäni kenelläkään ei pitäisi olla mitään valittamista marssinopeudesta, jos motarilla ohittaja ajaa suurinta sallittua + muutama km/h päälle. Ajat ylinopeutta, fine. Tee se kuitenkin muita häiritsemättä. Ongelma on vain tällä kaahaajalla. Sen ei pitäisi olla muiden ongelma.

Luulen, että tällaisessa tilanteessa poliisi pysäyttää sen kaahaajan, eikä sitä oikealle kaistalle palaavaa ylinopeutta ajavaa kuskia suurempien sakkojen toivossa. Lisäksi lööppiarvo on parempi kun saada taas otsikkoon BMW/Audi/Mese.

Poni

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 19.11.13 - klo:12:18

Tähän seuraavaan aiheeseen liittyen:Hankkikaa pöytä, että voitte paremmin keskittyä syömiseen/datailuun ajon aikana ;)

Loistavaa! Kun ajaa riittävä kovaa ja kääntää rattia, niin keskipakoisvoima pitää juoman mukissa ilman kanttakin...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy