"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

VAG!

Mä olen aina ihmetellyt näitä mielipiteitä siitä, että jollakin tietyllä automerkillä ajaminen provosoisi muita kuskeja enemmän tai vähemmän. Mä olen itse ajanut (en tosin omistanut) aika monille automerkeillä erinäisiä kilometrejä ja en ole itse tähän ilmiöön törmännyt. On alla ollut sitten i30 tai 530i.

Ehkä tähän vaikuttaa se, että automerkistä riippumatta ajan melko samalla tavalla. Toki tehot vaikuttavat ohituspaikkojen valintaan, mutta jos tie on tyhjä, niin ajonopeuteni ovat samat. En ole ikinä huomannut, että jollain tietyllä autolla ajaessa minua ohiteltaisiin enemmän tai vähemmän.

JJ10

Viikonlopun saldo:

1. Edessä 3-rekkaa peräkkäin, sitten SLK-mese, minä ja takana GOlf. SLK lähti kepittää rekan ohi, ilmeisen isolla koneella, kun meikä 3-litran Bimerillä nippa nappa pysy perässä, Golf jäi vielä rekan perään. Mentiin 2:n rekan ohi, Golf jäi vielä kyttäämään ohituspaikkaa. Ajeltiin kolmannen rekan perässä SLK:n kanssa odottaen ohituspaikkaa. Joku oli napsahtanut Golf-kuskilla, järjetön ohitus minusta mutkassa vielä yrittäen SLK:n ohi, joutu kuitenkin kiilaamaan paniikissa meidän väliin. Tuli ohituskaista ja SLK lähti ohittamaan rekkaa Golf kepittäen perässä, eihän se pysynyt ja oli mun edessä tukkona. Eihän se mitään, mutta jäi kökkimään eteen huomattavsti hitaampaa vauhtia, kuin olisin itse ajanut, en viittinyt mennä ohi, vaan ajelin loput 50km perässä jättäen välimatkaa...olisi varmaan jotain älytöntä keksinyt kumminkin.

2. Seuraava päivä, edessä Mazda, minä, takana Mondeo ja taas Golf. Ajeltiin 106km/h (GPS:n mukaan) peräkkäin, sitten napsahti toisella Golf-kuskilla. Risteysalueella, keltaisten viivojen ja vastaantulevien vasemmalle kääntyvien ryhmityskaistalla kaikista ohi. Mikä parasta, ajeli siten meidän edessä alle satasta kaikille tukkona keräten jonoa peräänsä.

3. Toyota Avensis motarilla, oli sen verran hiljainen liikenne, että pysty ajamaan vakkarilla reilu 120km/h. Ohitin Avensiksen, joka päästeli sitten minusta ohi. Ajelin edelleen vakkarilla, Toyotasta taas ohi, sitten Toyota välillä ajeli perässä  välillä jääden kauas taakse ja taas perään puskuriin kiinni. Itse ajelin edelleen vakkari päällä oikeaa kaistaa aina kun mahdollista...kunnes tuli siltatyömaa. Toyota 60-alueella musta ohi, ja sulkuviivan yli eteen (ajoin oikeaa kaistaa). Siltatyömaan jälkeen molemmat vaihdettiin vasemmalle, Toyota edessä. Toyota ajoi reilua 100km/h 120km-alueella vasenta kaistaa edessä, oikea kaista lähes täynnä. Kun oikealle tuli tilaa, Toyota kiihdytti 130km/h ja taas kun oikea kaista oli täynnä ajoi 100-110km/h. Ajelin rauhassa perässä lopun matkaa, kuten muutkin.

Joku perhana vielä väittää, että Meset ja Bemarit provoilee liikenteessä, osaa ne muutkin.

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 09.06.13 - klo:21:55
Toyota ajoi reilua 100km/h 120km-alueella vasenta kaistaa edessä, oikea kaista lähes täynnä. Kun oikealle tuli tilaa, Toyota kiihdytti 130km/h ja taas kun oikea kaista oli täynnä ajoi 100-110km/h. Ajelin rauhassa perässä lopun matkaa, kuten muutkin.

Nykyään on lisääntynyt tuo, että eivät uskalla ajaa ohi. Edes yksittäistä autoa. Vasenta kaistaa ajellaan kyllä reipasta vauhtia, kun oikealla ei ketään, mutta jo yksi auto oikealla ja ohittajan nopeus putoaa 10-20 km/h.

Toki jos oikealla esim. rekan takana jonoa, joka ajelee 85-90 km/h, niin ei sitä voi 130:lla ohitella, kun kuitenkin joku sieltä jonosta pomppaa eteen pieneenkin rakoon, mutta jo se yksi auto riittää nykyisin tosi monelle. Ei ymmärrä.

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 09.06.13 - klo:19:58
Nää on niitä hetkiä kun suupielet nousee kohti korvia ja autossa kuuluu räkänaurua :D Kai muistit nostaa peukkua kun ajoit ohi :D

Kyllä suupielet ensin laski, kun sen poliisin pyörän ensin näin, pelästyin jo että minut nappaa ;) No eipä kauaa kestänyt niin nousihan ne suupielet sieltä. Paras oli tosiaan kuitenkin tuo, kun ohitin pysäytyspaikan. Pokassa oli pitelemistä, kyllä siinä kohdalla naurattamaan alkoi, kun Mesemies ärsyyntyneellä ilmeellä vilkaisi suuntaani :D En kuitenkaan peukkua näyttänyt :P

Kasis

Koskas Levjsa olet Golfin hommannut?
Allekirjoitettuna ei näy, kuin 2xSaab+Vespa. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 09.06.13 - klo:22:50
Koskas Levjsa olet Golfin hommannut?
Allekirjoitettuna ei näy, kuin 2xSaab+Vespa. ;)

Korjaus allekirjoitukseen tehty ;) (Ei Golf kuitenkaan ole omissa nimissä, mutta... :D )

sambolo

Ei välttämättä tietyt merkit provosoi mutta, pikku autoista on muiden päästävä aina ohi :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Vankka

Oma ajo tyyli on varmasti sellanen et provosoi muita. Kiihyttelen valoista reippaasti ja muutenki välillä tulee annettua happea autolle. Kyllä tuolla melkosia suorituksia näkee. Yleensä joku vähän vanhempi sportti ja kuskina lippalakki.

Ite teen mitä teen ja annan muiden tehdä mitä tekevät. Tilannetta seuraamalla ei pääse yllärit yllättää. Aika hyvin ajokäyttäytymisestä näkee et kohta tapahtuu..
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

repomies

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 09.06.13 - klo:19:58
Nää on niitä hetkiä kun suupielet nousee kohti korvia ja autossa kuuluu räkänaurua :D Kai muistit nostaa peukkua kun ajoit ohi :D

Minulle sattui nuorna poikana vastaava tapaus Vantaalla. En hidastellut valoista lähtiessäni ja joku ei päässyt oikealta ohi, sen kaista loppui kesken, mikä tietysti alkoi harmittaa ja kuski lähti tovin päästä ohittamaan vaikka ajoin edellä aika reikäpäistä kyytiä, lähes parikymppiä yli rajoituksen - hyihyi. En lähtenyt perään enkä yrittänyt estää vasemmalta ohittamista millään tapaa, koska katsoin että joku roti pitää vauhdissakin olla. Vastaan tulleet poliisithan sen nappasi kun se horisonttiin katosi, nopeutta varmaan vähintään sata ja rajoitus taisi olla siihen maailman aikaan 60.

Olin juuri ehtinyt lakonisesti todeta kaverilleni että "tulispa nyt poliisit vastaan" kun punavalo syttyi vastaantulijoiden kaistalta ja koppalakit tekivät U-käännöksen ohittajan perään. Pientä hirnumista oli tosiaan ilmassa.

MOT? Ei pidä provosoitua, ja sitten jos nyt kuitenkin provosoituu, niin joku roti täytyy siinä vauhdissa pitää niin ei kortti lähde kuivumaan.

Vankka

Tulipas muuten miäleen.. Joskus kauan sit pääsiäisenä kun nämä suksiboxilaiset etelästä siirtyvät tuonne pohjosempaa suksimaan mäkiä alas.

Ajelin Pohjantietä ("motari") 110km/h ja kolme suksiboxilaista painaa ohi. En niitä sen kummemmin noteeraannu ennen kuin kaikki kolme liputettiin pitstopille haukiputaan rampilla :D

Nuo suksiboxikansalaiset tahtovat pitää melkosta vauhtia yllä kait ne luuli ettei täällä Oulussa enään ole poliiseja ku joku maininnu et lapissa saa jaa miten tahtoo You Fool
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

sambolo

Itse kun suksiboxin kera päästelin pohjoisessa vähän reippaammi, vilkutteli vastaan tuleva poliisi ajovaloja, mutta ei jaksanu perään lähteä :) Hidastin kyllä sitten vauhtia..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

re2

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 09.06.13 - klo:11:21
...ostat mun 208 pökötin ja lastutat siitä 200 heppaisen pikakiiturin jonka suorituskyvystä ne Bemu ja Mesekuskit ei tiedä mitään kun ulospäin auto näyttää aika tavalliselta pikkukinneriltä, sitten kun sopivassa kohtaa esittelet vauhtivaroja niin johan tokenee kiire, riittää nimittäin nämä nykyisetkin hummat suurimmalle osalle.

Meinaatko, että vähän tässä hengessä ylläripylläriä valoista irtauduttaessa?   ;)

Old Truck Has Some Speed

JJ10

Lainaus käyttäjältä: re2 - 10.06.13 - klo:14:20
Meinaatko, että vähän tässä hengessä ylläripylläriä valoista irtauduttaessa?   ;)

Ei voinu olla kommentoimatta yrityksistä huolimatta, perhana että sopi aiheeseen hyvin...hyvä pätkä :D :D

Keni1

Lainaus käyttäjältä: re2 - 10.06.13 - klo:14:20

No en mä ihan tällästä ja ei mun autolla tietenkään sun audilles pärjää kunhan huutelin ja isottelin, levitän sulle vielä punaisen maton kun olet kiilaamassa törkeesti ja jo kaukaa teen riittävästi tilaa että voit turvallisesti kiilata ohi.

Tomppis

No nyt ei kyllä joku ihan ymmärtäny huumoria.. ▲ taitaa kyrsiä me, ah niin korkea-arvoiset, Audi-kuskit? :)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 10.06.13 - klo:22:26
No nyt ei kyllä joku ihan ymmärtäny huumoria.. ▲ taitaa kyrsiä me, ah niin korkea-arvoiset, Audi-kuskit? :)

No en mä nyt ihan noinkaan sanois, tulee mieleen muutama vuosi sitten sattunut episodi jossa kallis AMG mersu valoissa viereiselle kaistalle, siinä oli varmasti ainakin 600 heppaa, mulla vain 122. No otin siinä ihan tahallaan vuosia simulaattoreilla F1 kisoja ajaneena suht rivakan lähdön ja sinne jäi AMG, en olisi koskaan edes uskonut että moisella autolla ajava paskaakaan välittäisi jostain Golfin rimpuilusta, mutta kattia kanssa, kaveri veti aivan tajuttomat herneet seuraavissa valoissa, sillä palo pinna aivan totaalisesti, heilui kuin heinämies, availi sivuikkunaa ja huuteli ties mitä, en vaivautunut ottamaan selvää mitä asiaa sillä oli, todennäköisesti olisi vain leuhkinut autonsa tehoilla ja kertonut että voittaisi minut koska tahansa jos haluaisi.

Että tosta jos joku ihmettelee miksi joku ostaa AMG mersun tai mihin sellaista katukäytössä tarvitsee...typerintä on se, että kuka tahansa voi ostaa tuollaisen tehohirviön vaikka ajotaidot tai henkiset valmiudet eivät riitä moiseen, siis jos on tarpeeksi hilloo.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 11.06.13 - klo:23:36
No en mä nyt ihan noinkaan sanois, tulee mieleen muutama vuosi sitten sattunut episodi jossa kallis AMG mersu valoissa viereiselle kaistalle, siinä oli varmasti ainakin 600 heppaa, mulla vain 122. No otin siinä ihan tahallaan vuosia simulaattoreilla F1 kisoja ajaneena suht rivakan lähdön ja sinne jäi AMG, en olisi koskaan edes uskonut että moisella autolla ajava paskaakaan välittäisi jostain Golfin rimpuilusta, mutta kattia kanssa, kaveri veti aivan tajuttomat herneet seuraavissa valoissa, sillä palo pinna aivan totaalisesti, heilui kuin heinämies, availi sivuikkunaa ja huuteli ties mitä, en vaivautunut ottamaan selvää mitä asiaa sillä oli, todennäköisesti olisi vain leuhkinut autonsa tehoilla ja kertonut että voittaisi minut koska tahansa jos haluaisi.

Että tosta jos joku ihmettelee miksi joku ostaa AMG mersun tai mihin sellaista katukäytössä tarvitsee...typerintä on se, että kuka tahansa voi ostaa tuollaisen tehohirviön vaikka ajotaidot tai henkiset valmiudet eivät riitä moiseen, siis jos on tarpeeksi hilloo.
Raha ei tunnetusti tuo ajotaitoa. ;)

JJ10

Yllä oleva kommentti kuvastaa  mielestäni hyvin muiden autoilijoiden suhtautumista ns "premium-luokan" autoihin (ei käsitellä tässä, mikä on premium ja mikä ei), ne ärsyttää jostain syystä ja pitää kokeilla miten ne kulkee/lähtee  tai muuten ärsyttää niitä liikenteesssä. Vanhalla Seatilla (kakkosauto) ajaessa ei mitään, mutta kun hyppään X3:n puikkoihin, tilanne on toinen ja törmää tämän tästä jonkinlaiseen provosointiin...kuski on sama, auto ei.

Moottoripyörällä ajaessa taas provosointi on hyvinkin yleistä, jotenkin ne ärsyttää autoilijoita, taas sama asia, kuski on sama, mutta ajoneuvo eri. Tähän vielä huomautus, ennenkuin joku ehtii (kuski on nääs yhteinen tekijä  :D), en provosoidu, enkä provosoi liikenteessä...ehkä joskus...tai aika usein...en tietenkään...   8)

mremonen

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 09.06.13 - klo:21:55
3. Toyota Avensis motarilla, oli sen verran hiljainen liikenne, että pysty ajamaan vakkarilla reilu 120km/h. Ohitin Avensiksen, joka päästeli sitten minusta ohi. Ajelin edelleen vakkarilla, Toyotasta taas ohi, sitten Toyota välillä ajeli perässä  välillä jääden kauas taakse ja taas perään puskuriin kiinni. Itse ajelin edelleen vakkari päällä oikeaa kaistaa aina kun mahdollista...kunnes tuli siltatyömaa. Toyota 60-alueella musta ohi, ja sulkuviivan yli eteen (ajoin oikeaa kaistaa). Siltatyömaan jälkeen molemmat vaihdettiin vasemmalle, Toyota edessä. Toyota ajoi reilua 100km/h 120km-alueella vasenta kaistaa edessä, oikea kaista lähes täynnä. Kun oikealle tuli tilaa, Toyota kiihdytti 130km/h ja taas kun oikea kaista oli täynnä ajoi 100-110km/h. Ajelin rauhassa perässä lopun matkaa, kuten muutkin.
Tää on kyllä niin yleistä. Tapahtuu koko ajan, kun ajaa motarilla vakkarilla: samat tulee ensin perä edellä vastaan ja sitten kun menee ohi (vakkarilla), niin rupeaa kiirettä ja vauhtia löytymään.

Toinen on ohituskaistat: ensin ajetaan kahdekankympin rajoituksella 7-kymppiä ja sitten ohituskaistan alkaessa ei meinaa satasta päästä ohi.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

JJ10

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 11.06.13 - klo:23:40
Raha ei tunnetusti tuo ajotaitoa. ;)

Tarkoitatko tässä kenties, että Mese-kuskin pitäisi harjoitella F1-lähtöjä Golf-kuskin tapaan?   ;)

jkvi

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 12.06.13 - klo:13:31
Tarkoitatko tässä kenties, että Mese-kuskin pitäisi harjoitella F1-lähtöjä Golf-kuskin tapaan?   ;)
Tai sitten jos kyseessä oli aito AMG, ei raha ole tuonut omistajalle riittävän pitkiä jalkoja joilla yltäisi painamaan sen oikeanpuolimmaisen pedaalin pohjaan asti.
CRDi & Collection

Kasis

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 12.06.13 - klo:13:31
Lainattua tekstiä:

'Että tosta jos joku ihmettelee miksi joku ostaa AMG mersun tai mihin sellaista katukäytössä tarvitsee...typerintä on se, että kuka tahansa voi ostaa tuollaisen tehohirviön vaikka ajotaidot tai henkiset valmiudet eivät riitä moiseen, siis jos on tarpeeksi hilloo."

Tarkoitin 500â,¬ tai 500000â,¬ auton omistajilla voi olla yhtä hyvä tai huono ajotaito.
Raha ei tuo ajotaitoa!

Vagisti

Voin olla väärässäkin, mutta jos mulla ois 600hepan AMG mese, niin mua ei kiinnostais tippaakaan mitä joku katkera golfisti sontakikkareellaan viereisellä kaistalla uhoaa...   ;D

exari

Lainaus käyttäjältä: Vagisti - 12.06.13 - klo:16:26
Voin olla väärässäkin, mutta jos mulla ois 600hepan AMG mese, niin mua ei kiinnostais tippaakaan mitä joku katkera golfisti sontakikkareellaan viereisellä kaistalla uhoaa...   ;D

+1...   Aikanaan kun ajelin remmiahdetulla firebirdillä tuli kaiken maailman naccikattilat ja isovanne golfit kaasuttelemaan viereen valoissa. no ne sai mennä...olis niistä tosin joku vielä enemmän laittomasti viritetty voittanutkin.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Vagisti - 12.06.13 - klo:16:26
Mitäs uhoamista se on, jos lähtee valoista tavallista rivakkaammin? Pitäisikö jotain kalliita ökyautojen omistajia nöyristellä ja antaa mennä ensin, ettei käy itsetunnon päälle?

Parhaimmassa tapauksessa sieltä "sontakikkareesta" nousee hormoonihirviö ja riehuva jatkeen omistaja tippuu katuun 100-0.

Vagisti

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 12.06.13 - klo:17:10
Mitäs uhoamista se on, jos lähtee valoista tavallista rivakkaammin? Pitäisikö jotain kalliita ökyautojen omistajia nöyristellä ja antaa mennä ensin, ettei käy itsetunnon päälle?

Parhaimmassa tapauksessa sieltä "sontakikkareesta" nousee hormoonihirviö ja riehuva jatkeen omistaja tippuu katuun 100-0.

Kommenttini oli puoliprovo. Kivasti kävi täkyyn... Ken1 kuitenkin mainitsi ihan F1 tason lähdön tehneensä jonka kyllä laskisin olevan haasteeksi tarkoitettu mainitulle mersukuskille.

Mua kyllä kyseenomainen reuhottaminen huvittaisi.

Edit2 Turhaa jauhamista.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Vagisti - 12.06.13 - klo:17:37
Edit: Ja ihanko siitähyvästä, että öky-autoilija ei provosoituisikaan sontakikkareen omistaja tulisi niistämään tämän nenän??  Pitäisikö mersukuskia rangaista keinolla millä hyvänsä?  ;D

Lainaa
en olisi koskaan edes uskonut että moisella autolla ajava paskaakaan välittäisi jostain Golfin rimpuilusta, mutta kattia kanssa, kaveri veti aivan tajuttomat herneet seuraavissa valoissa, sillä palo pinna aivan totaalisesti, heilui kuin heinämies, availi sivuikkunaa ja huuteli ties mitä, en vaivautunut ottamaan selvää mitä asiaa sillä oli, todennäköisesti olisi vain leuhkinut autonsa tehoilla ja kertonut että voittaisi minut koska tahansa jos haluaisi.
Jos esim. kiipeäisi sieltä jatkeestaan ja alkaisi uhoamaan. On näitä raivohulluja ollut uutisissa, jotka käy mm. naisten päälle kaistanvaihdon jälkeen. Sen haluaisin nähdä, kun tuollainen kullinaama laitettaisiin poikki ja pinoon.

JJ10

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 12.06.13 - klo:18:42
Jos esim. kiipeäisi sieltä jatkeestaan ja alkaisi uhoamaan. On näitä raivohulluja ollut uutisissa, jotka käy mm. naisten päälle kaistanvaihdon jälkeen. Sen haluaisin nähdä, kun tuollainen kullinaama laitettaisiin poikki ja pinoon.

Jopas mersukuski tuomitaan asiasta sen enempää tietämättä, oliskohan riehuminen hieman liioiteltua kirjoituksessa, kun ei edes tiedetä mitä oli huudellut, jos edes oli huudellut? Eihän se edes lähtenyt kisaan mukaan kirjoituksen mukaan, joten mitä syytä oli edes huudella. Jotenkin kuvastuu kirjoituksista, että kuumimmat kuskit löytyy muista merkeistä.

Tuomari

Sitä ei voi tietää, miten väritettyä kertomus oli, mutta kyllä nämä yleisimmät hikeentyjät löytyy bmw, volvo, audi ja mersukuskeista.

Antaa jokaisen kiihdytellä ja ohitella rauhassa, liikennesääntöjen valvominen on poliisin vastuulla.
Itse raivostun yleensä vain jos esim. jalankulkijoita rikotaan; tälläkin viikolla tarvinnut monta kertaa tööttäillä paskiaisille, jotka ajaa pysähtymättä suojatieltä.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 12.06.13 - klo:09:47
Yllä oleva kommentti kuvastaa  mielestäni hyvin muiden autoilijoiden suhtautumista ns "premium-luokan" autoihin (ei käsitellä tässä, mikä on premium ja mikä ei), ne ärsyttää jostain syystä ja pitää kokeilla miten ne kulkee/lähtee  tai muuten ärsyttää niitä liikenteesssä. Vanhalla Seatilla (kakkosauto) ajaessa ei mitään, mutta kun hyppään X3:n puikkoihin, tilanne on toinen ja törmää tämän tästä jonkinlaiseen provosointiin...kuski on sama, auto ei.

Minusta taas tuntuu, että juuri nuo "premiumit" ovat niitä provosoitujia. Pösöllä kun lähtee rivakkammin liikkeelle niin usein on Audi tai Bemari hyökkäämässä imuun.

Tänäänkin joku sankari liimautui konttiin kiinni jollain mopodiesel-Audillaan kun kiihdytin hieman enemmän töistä lähtiessäni, lähinnä ehtiäkseni vihreistä. Sen jälkeen roikkui puskurissa kunnes moottoritien rampilla vetäisin kaulaa 50 metriä ja vielä tuonkin jälkeen piti herran kuitata ohi kovaa ylinopeutta ja vaihtaa kaistaa heti eteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy