"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Santtu123

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.11.12 - klo:12:37
Eilen oli töissä pyörällä ( valot löytyy), siinä 17.00 jälkeen olin ylittämässä tietä, olin lähestymässä keskikoroketta ja oikealta lähestyvä ja vasemmalle kääntymässä oleva auto teki selvän hidastuksen ja oli pysäyttämässä autonsa ennen suojatietä, vierekkäistä kaistaa ajava CC Pasaati-kuski ei ollut näemmä tilanteen tasalla sillä ajoi posottaa sitä omaa vauhtiaan omalla kaistallaan.

Ei ollut läheltä piti- tilanne mutta kumminkin, välillä tuntuu olevan aivan se sama onko sinulla pyörässä valot vai ei - kunnioitusta kevyelle liikenteelle ei oikein tahdo tulla.

Tästä pyöräily jutusta oli vasta juttua oliko nyt uusimmassa Tuulilasissa vai TM:ssä en nyt muista kummassa.
Mutta kuitenkin eli pyöräilijä on väistämis velvollinen joka tilanteessa jollei hyppää pyöränselästä pois milloin siitä tuleekin jalankulkija milloin autoilijan pitää väistää.
Tätä ei varmaan pyöräilijät tiiä eikä moni mukaan (en tiennyt itsekkään).

eGetin

Eipä ole edelleenkään jokaisessa tapauksessa. Mikäli autoilija tulee kolmion takaa tai kääntyy tai mikäli suojatie on pyörätien jatke niin autoilija on väistämisvelvollinen.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 24.11.12 - klo:12:01
Miten voi olla huomaamatta törmäämistä mopoon ja jatkaa matkaa? Surullinen näky eilen Lahdessa neljänruuhkassa :(

Voi olla ettei rekkakuski ole edes nähnyt mopoilijan kaatumista. Tuosta kuvasta päätellen mopo on hyvässä kunnossa, eli onko kontaktia välttämättä edes tapahtunut?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288519015435.html

Paikka on kyllä sellainen, ettei siinä kauheasti ole mopoilijalla tilaa, jos rekka ohittaa turhan läheltä..   :-\ 
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

qwerty

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 24.11.12 - klo:16:03
Eipä ole edelleenkään jokaisessa tapauksessa. Mikäli autoilija tulee kolmion takaa tai kääntyy tai mikäli suojatie on pyörätien jatke niin autoilija on väistämisvelvollinen.

Väärin meni. Tuolta voi tavata miten säännöt menevät oikeasti:

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/tutkimus/tutkimusmonisteet/liitetiedostot/Pyrilyn-vistmissntjen-tuntemus-Liikenneturva2012.pdf

" Tieliikennelain 14 § mukaan pyörätieltä ajoradalle  tullessaan polkupyöräilijän on
väistettävä muuta liikennettä, ellei liikennemerkein ole muuta osoitettu. Tämä sääntö
koskee siis myös pyörätien jatkeelle ajavaa pyöräilijää, vaikka samassa kohdassa olisi
suojatie, jolla muun liikenteen on väistettävä jalankulkijaa. Kääntyvän ajoneuvon on
kuitenkin aina väistettävä pyöräilijää, joka ylittää risteävää tietä."

Autoilija siis väistää vain jos tulee kolmion takaa tai kääntyy pyöräilijän eteen.

eGetin

Herääkin siis kysymys, että ketä vielä ihmetyttää ettei kukaan tiedä että kuka väistää ketäkin kun asiasta on informoitu aiemmin virheellisesti?

No, tiedänpähän jatkossa ajavani pyöräilijän päälle kun tämä ajaa suojatietä pitkin yli. Oppiipahan olemaan ;D

repe59

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 24.11.12 - klo:16:51
Paikka on kyllä sellainen, ettei siinä kauheasti ole mopoilijalla tilaa, jos rekka ohittaa turhan läheltä..   :-\ 
Mopot pois kokonaan noin vilkkailta osuuksilta, ei se lakana kovin kaunis ollut :(
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

mla

Tuo väistämisvelvollisuus tuntuu olevan hukassa monella autoilijalla ja samoin pyöräilijällä.

Ei tunnu millään moni autoilija ymmärtävän, että jos tulee kolmion takaa niin pyörä voi tulla suojatiellä jatkuvalle pyörätielle ihan ajaen - noissa kohdin kun yleensä on vielä merkattu se suojatien kohtakin merkinnällä todella selkeästi.
Joka viikko joku autoilija yrittää ajaa minun päälleni moisissa paikoissa.
Viimeksi torstaina 3BG Passat ajoi suoraan kolmion takaa suojatielle ja kuljettaja kännykkään puhuessaan katsoi vain vasemmalle. Oikealta kun tulin niin taas sain keräillä itseäni ojan pohjalta kun tankojen yli lensin jarruttaessani.
Autoilija ei edes pysähtynyt kun ei kännykkään puhumiseltaan varmaan huomannut mitään.
Tuossa risteyksessä oli vielä muita pysähtyneenä eli kääntyvät väistivät minua ja samasta suunnasta tullut toinen auto tuon Passatin rinnalla pysähtyi - Passat vain porhalsti tämänkin ohi. Tuossakin olisi ollut selvä merkki Passattia kuljettaneelle, että jotakuta pitäisi varmaan väistää kun muu liikenne on pysähdyksissä  :P

Oudointa tässä on kuitenkin se, että olen aina pitänyt naisia tarkempina autoilijoina, mutta vain kerran on törttöilevä kuljettaja ollut mies. Tämä T5 kuski ajoi samassa risteyksessä vastaavasti eteen edellisellä viikolla. Silloin huomasin jarruttaa jo ajoissa, joten ehdin pysähtyä ennen ojan pohjaa. Tuossa kohtaa jo normaalisti hidastan reiluusti, mutta nyt viimeksi siinä oli autoja jo pysähtyneenä, niin tyhmänä oletin Passatti kuskin osaavan pysähtyä siihenkin - no joskus on oltava väärässä  :o

Parille kuljettajalle on Poliisi kirjoittanut sakot ja kerran olen loukannut itseni niin, että piti käydä lääkärissä näyttämässä selkää. Kaikille noille tuli yllätyksenä, että koittivat ajaa minun päälleni ja koittivat kiistääkin tilannetta, mutta Poliisilla oli todistajien nimet ja numerot niin eivät voineet kiistää liikenteen vaarantamistaan.

Olen siis nyt viime elokuusta lähtien 2-5 kertaa viikossa polkenut Lempäälästä Tampereelle töihin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

akpak

Lainaus käyttäjältä: mla - 24.11.12 - klo:19:08
Oikealta kun tulin niin taas sain keräillä itseäni ojan pohjalta kun tankojen yli lensin jarruttaessani.
Ei millään pahalla, mutta kyllä se risteysalueen varovaisuus ja tilannenopeus on myös pyöräilijän vastuulla. Jos hallitusti ei pysty pysähtymään niin seuraavalla kerralla hitaammin.

Quality

Lainaus käyttäjältä: akpak - 24.11.12 - klo:20:56
Ei millään pahalla, mutta kyllä se risteysalueen varovaisuus ja tilannenopeus on myös pyöräilijän vastuulla. Jos hallitusti ei pysty pysähtymään niin seuraavalla kerralla hitaammin.

Tuohon on helppo yhtyä. Monta kertaa olen sydän syrjällään katsellut, miten pyöräilijä painaltaa 40 km/h suoraan liikenteen eteen esim. kiertoliittymän jälkeen.  Nuohan ovat paikkoja, joissa autoilijoilla tuntuu olevan suuri tarve lähteä kiihdyttämään jo siinä vaiheessa, kun on kääntymässä pois ympyrästä, ja siksi kevyt liikenne on niissä erityisesti vaarassa. Pyöräilijöiltä puuttuu mielestäni kokonaan sellainen elintärkeä ominaisuus kuin itsesuojeluvaisto.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

mla

Lainaus käyttäjältä: akpak - 24.11.12 - klo:20:56

Ei tuohon itse asiassa tarvita kovaa nopeutta vaan liian tehokkaat etujarrut :)
Kun iskee 'paniikki' niin helposti levyjarruja kiskaisee liikaa ja lentää tankojen yli - se on enemmän käyttäjän moka, siksi kirjoitin juuri :

LainaaTuossa kohtaa jo normaalisti hidastan reiluusti, mutta nyt viimeksi siinä oli autoja jo pysähtyneenä, niin tyhmänä oletin Passatti kuskin osaavan pysähtyä siihenkin - no joskus on oltava väärässä  :o

Kun vauhti oli pieni niin tuossa ei juuri kummoisia käy - näyttää/kuulostaa pahemmalta kuin on :P
Olen koittanut säätää etujarrut niin pienelle teholle kuin vain voi, mutta silti vähän väliä onnistun perän nostossa liian hyvin ja ei ole tasapainoni niin hyvä, että pysyisin eturenkaalla pystysuorassa asennossa tuolla pyörällä :)

Ja jos aletaan tuolle tilannenopeus-linjalle niin aina voidaan sanoa, että miksei sitten pyöräilijänä pysähdy siihen joka kerta?
No kun sitä olettaa, että muutkin liikenteessä liikkujat ovat joskus hereillä ja seuraavat liikennettä.
Mikset itse autolla pysähdy jokaiseen risteykseen missä muut tulevat kolmion takaa? Itsesuojeluvaistohan sanoo, että jos kolmion takaa on tulossa rekka niin kannattaa pysähtyä varmuuden vuoksi itse, ettei se rekka vahingossakaan kolmion takaa aja päälle - eikö? No kuinka moni pysähtyy varmuuden vuoksi? Aivan suurin osa kyllä olettaa, että se rekka tietää pysähtyä sinne kolmion taakse.
Ei autollakaan ajosta tule mitään jos varmuuden vuoksi pysähdyt jokaiseen risteykseen - sama pätee pyörällä ajoon.

En ilmeisesti tarpeeksi korostanut sitä, että tuossa kohtaa autoilijat tulevat kolmion takaa ja siinä on erikseen varoitus pyöräilijöistä ja heidän etuajo-oikeudesta liikennemerkeillä. Lisäksi suojatie on selvästi merkitty pyörätieksi ts. sen jatkeeksi.
Tuossa kohtaa on todella hyvä näkyvyys autoilijoilla molempiin suuntiin, jos vain viitsii katsoa, mutta kun suurin osa ei katso. Valoisalla huomaa hyvin kun suurin osa jättää katsomatta oikealle juuri tuossa risteyksessä. Pimeällä minulla on kaksi isohkoa valoa ja pukeutuminen on niin räikeä, että minut kyllä huomaa jos vain katsoo. Ja jos vielä oikein korostan, niin nuo aiemmin esittämäni muutkin tapaukset ovat sitä, ettei minun suuntaan ole edes katsottu, eikä huomattu minua lainkaan. Eli ei ole kyse siitä, että tulisin niin lujaa, ettei autoilija ole huomannut minua minun nopeuteni vuoksi. Myönsivät tuon ne jotka sakkoja saivat, etteivät olleet katsoneet edes minuunpäin.
'Ongelmana' näillä lienee se, että risteyksestä voi vasta suojatien jälkeen seurata muuta autoliikennettä ja siksi eivät välitä jalankulkijoista ja pyöräilijöistä vaan ajavat suojatien yli katsoakseen muita autoilijoita.
Siksi tuossa on nuo kolmiot ja vielä erikseen huomautuskyltti pyöräilijoiden etuajo-oikeudesta, mutta silti suurin osa tuntuu jättävän välittämättä siitä. Tai ei muutoin tajua katsoa jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.
Räikein esimerkki tästä väliinpitämättömyydestä varmaan on siltä kertaa kun selkääni loukkasin. Samaan aikaan tuli toisesta suunnasta kaksi pyöräilijää ja jalankulkija, sekä minun suunnastani tuli kaksi jalankulkijaa. Kaikki joutuivat selkeästi pysähtymään kun tämä autoilija ei välittänyt kolmiosta. Tuossakin kohtaa olin tyhmä kun oletin autoilijan pysähtyvän kun ihmisiä oli jo suojatiellä, mutta ei. Sen jälkeen olen aina hidastanut tuohon ja opin säätämään etujarrua, mutta kun ei sitä enää tunnu saavan 'löysemmälle' ja vaisto aina 'pakottaa' käyttämään sitä.
Usein sanotaan, että tarvitaan 7 kertaa jotta oppii - no pari kertaa vielä tankojen yli, niin eiköhän sitä opi olemaan jarruttamatta tuolla etujarrulla ;D

Toki olet oikeassa, kaikelta tältä välttyy jos vain ei oleta koskaan autoilijoiden pysähtyvän vaan pysähtyy itse joka kerta. Eli tilannenopeus on aina 0 km/h. Sitä vain ei tule tuosta matkanteosta mitään jos pelaa noin paljon varman päälle.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

hece

Lainaus käyttäjältä: mla - 25.11.12 - klo:02:31
En ilmeisesti tarpeeksi korostanut sitä, että tuossa kohtaa autoilijat tulevat kolmion takaa ja siinä on erikseen varoitus pyöräilijöistä ja heidän etuajo-oikeudesta liikennemerkeillä. Lisäksi suojatie on selvästi merkitty pyörätieksi ts. sen jatkeeksi.
Tuossa kohtaa on todella hyvä näkyvyys autoilijoilla molempiin suuntiin, jos vain viitsii katsoa, mutta kun suurin osa ei katso. Valoisalla huomaa hyvin kun suurin osa jättää katsomatta oikealle juuri tuossa risteyksessä. Pimeällä minulla on kaksi isohkoa valoa ja pukeutuminen on niin räikeä, että minut kyllä huomaa jos vain katsoo. Ja jos vielä oikein korostan, niin nuo aiemmin esittämäni muutkin tapaukset ovat sitä, ettei minun suuntaan ole edes katsottu, eikä huomattu minua lainkaan. Eli ei ole kyse siitä, että tulisin niin lujaa, ettei autoilija ole huomannut minua minun nopeuteni vuoksi. Myönsivät tuon ne jotka sakkoja saivat, etteivät olleet katsoneet edes minuunpäin.
'Ongelmana' näillä lienee se, että risteyksestä voi vasta suojatien jälkeen seurata muuta autoliikennettä ja siksi eivät välitä jalankulkijoista ja pyöräilijöistä vaan ajavat suojatien yli katsoakseen muita autoilijoita.
Siksi tuossa on nuo kolmiot ja vielä erikseen huomautuskyltti pyöräilijoiden etuajo-oikeudesta, mutta silti suurin osa tuntuu jättävän välittämättä siitä. Tai ei muutoin tajua katsoa jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.
Jyväskylässä on vastaava risteys kaupunkialueella. Siinäkin varoituskolmio ja varoitusmerkki pyöräilijöiden etuajo-oikeudesta. Mutta tässä tapauksessa risteävä etuajo-oikeutettu autotie on yksisuuntainen oikealta vasemmalle. Erittäin moni autoilija ei sitten tuossa katso ollenkaan vasemmalle. Tässä onkin käynyt tutuilla useita läheltä piti tilanteita ja viimeksi pari viikkoa sitten kolahti: http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/polkupyora-ja-auto-tormasivat-jyvaskylassa/1270211 .

-TimoS-

Oletus, olettaa jne. on kaikissa sijamuodoissaan vaarallinen liikenteessä, jos ei oleta sen pahimman skenarion mukaan.
Vaikka ajelen päätietä, niin aina mä skannaan mielessäni kolmion takaa tulevia, valmistautuen pahimpaan. Joku voisi luulla, että tällä mentaliteetillä autoilu olisi painajaista, mutta mulla se tapa jota ei edes huomaa.

Tuohon pyöräilyasiaan, vaikka tarkkana koitan ollakin, niin pari kertaa on ratin takana käynyt vaaratilanne. Syynä vain sopiva tilannenopeus risteykseen tullessa, eli molemmilla nopeus, jossa pyöräilijä pysyy A-pilarin pimennossa.
Enemmän pitää heilua ohjaamossa, jotta nämäkin välttäisi.

akpak

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 30.11.12 - klo:14:51
Oletus, olettaa jne. on kaikissa sijamuodoissaan vaarallinen liikenteessä, jos ei oleta sen pahimman skenarion mukaan.
Vaikka ajelen päätietä, niin aina mä skannaan mielessäni kolmion takaa tulevia, valmistautuen pahimpaan. Joku voisi luulla, että tällä mentaliteetillä autoilu olisi painajaista, mutta mulla se tapa jota ei edes huomaa.

Tuohon pyöräilyasiaan, vaikka tarkkana koitan ollakin, niin pari kertaa on ratin takana käynyt vaaratilanne. Syynä vain sopiva tilannenopeus risteykseen tullessa, eli molemmilla nopeus, jossa pyöräilijä pysyy A-pilarin pimennossa.
Enemmän pitää heilua ohjaamossa, jotta nämäkin välttäisi.
+1

apo

^^+1

Tulee ajettua aika paljon arkipäivisin Ilmalassa, Postintaivalta fillarilla ja varsinkin talvella kapea kevyenliikenteen väylä (puolikas normijalkakäytävästä) on niin huonosti hoidettu, ettei sitä pitkin monesti yksinkertaisesti pääse ajamaan pyörällä, niin joutuu ajamaan autotiellä ja siinä matkalla on yksi pieni ympyrä, jossa Itellan postiraketit oikasee surutta kiertoliittymän väärältä puolelta miljoonaa, vaikka siinä 30km/h nopeusrajoitus ja kerran tällänen ohjus vetäs vajaan puolen metrin päästä etupyörän edestä. oppipahan katsomaan myös siitä suunnasta tulevia. Sinäänsä paikka fillaristille autokaistalla on väärä, muttei se anna lupaa postireiskoille tuolla tavalla koheltaa.

Wagner

10 pistettä ja papukaijamerkki kaikille niille henkilöautoilijoille, jotka olivat eilen liikkeellä kesärenkailla PK-seudulla (ja miksei muuallakin, missä sitä lunta tuli vähäsen).
Niin tai siis eivät olleet liikkeellä, vaan liikenteen tukkona. Itse bongasin kaksi sankaria viiden minuutin sisään. Ensin uudenkarhia bimmeri seisoo hätärit päällä keskellä risteystä. Ensin luulin, että tekninen vika on yllättäny baijerilaisen moottoriwärkin, mutta sit tyhjää lyövät takarenkaat paljastivat mistä kenkä puristaa. Luntahan ei siinä kohtaa järin paljoa ollut, mutta se "jyrkkä" ylämäki teki tehtävänsä. Toinen alkuperujaan kotosin lähempänä päiväntasaajaa oleva kaveri oli sit onnistunu upottamaan Primeiransa kadun varteen, tukkien näppärästi puolet ajoväylästä kokonaan. Tässä tapauksessa ei ollu edes sitä pientäkään mäkeä riesana.
Sikamaista menoa since 1975

jtni

Mitäköhän mahtoi tänään rekkakuskin päässä liikkua kun 41:llä Pöytyän kohdalla lasketteli läpi kolaripaikan. Kaksi autoa, nokka Auraan päin reilun 50 metrin päässä toisistaan hätävilkut päällä, hirvi välissä keskellä kaistaa, pari autoa vielä pysähdyksissä toisella puolen tietä. Siitä sitten hyvällä vauhdilla hirven ja näiden autojen välistä. Kyllä oli jäätävä tilanne siinä hirven vieressä, kun kaveri ei hiljennä yhtään, mielessä ehti jo lähteä juoksemaan piennarta alas. Kun takasin omalle autolle pääsin niin oli siinä sentään auton kohdalle saakka ollut rekan toisen puolen fillari muutaman kymmenen metrin verran lukossa. Ja Näkyvyyttä Huittisten suunnalta tullessa vaikka kuinka pitkälle, varsinkin rekan hytistä, joten aika unessa kyllä sai olla.
Skoda Suberb 2.0TDI -11, Mazda 6 2.0TD -08
Ex Skoda Octavia 2.0TDI -06, Audi A3 1.9TDI -03, VW Golf 1.9TDI -99
VW Passat 2.0FSI -05, Mazda 626 1.8 -00

Peeveli

Peräkylän Pertti

Tänään meinasi käydä ikävästi minulle: parkkeerasin kadun laitaan, yhden 3-koppasen Golfin perään. Jätin vaihteen vapaalle, ja auton päälle, enkä pistänyt käsijarrua, kun se siinä kivasti pysyi ilmankin. Sitten odotellessani kyytiläistä tutkin manuaalia, josko siellä lukisi, mikä on Golfin lähiajovalojen polttimo (en löytänyt, netistä katsoin sitten). No pian odottamani kyytiläinen tuli kyytiin. Selasin edelleen manuaalia, ja sitten yhtäkkiä huomasin, että auto oli alkanut liikkua hitaasti edellä olevaa Golffia päin. Painoin äkkiä jarrua, ja katsoin, että ei ehkä osunut, jos em. autossa ei ole vetokoukkua. Kyytiläinen meni katsomaan, ja tulitikkuaskin pituuden verran oli väliä siihen Golfiin. Kyllä sitä vähän säikähti, vaikkei siinä nopeudessa välttämättä olisi tullutkaan mitään suurta vahinkoa.

mremonen

Lumipyryssä Kehä I:llä hyvin ruskettunut kuski hinasi toista autoa n. kahden metrin narulla kahdeksaakymppiä. Myös toisessa autossa oli käyty solariumissa. Hinattavassa autossa ei sitten minkään valtakunnan valoja, mutta onneksi hinuri selosti kisaa puhelimeen. Pari näyttävää ohitusta tekivät.

Valitettavasti en jaksanut lähteä ajamaan perässä ja katsomaan, mitä ensimmäisissä valoissa tapahtuu.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

akpak

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 11.12.12 - klo:15:35
Myös toisessa autossa oli käyty solariumissa. Hinattavassa autossa ei sitten minkään valtakunnan valoja, mutta onneksi hinuri selosti kisaa puhelimeen. Pari näyttävää ohitusta tekivät.
Repesin ;D

Ghzeit

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.12.12 - klo:16:30
Tässä taas eräs maanteiden ritari, herrasmies: ::)

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012120616416600_uu.shtml

Ihan oikein tuolle, mutta kommentoin nyt oikeussysteemiä kuitenkin. Jos olisi raiskannut naisen niin olisi selvinnyt vähemmällä...  >:(
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Eskoop

Ihmetyttää tänä talvena ilmennyt ongelma työmatkalla. Hiljanen tie eikä juurikaan liikennettä ennen kuutta aamulla.

Aurakuskit ei väistä vaikka mikä ois  :-[ Tänäänkin ajelin kiltisti 20km auran perässä, pysäkeiden kautta aurailija kyllä koukkaa, mutta eihän sinne voi pysähtyä edes kymmeneksi sekunniksi päästäkseen ketään edelle.. päin vastoin sieltä jopa kiilataan väkisin takasin tielle.

Potutti taas kun pientä oravaa myöhästyä töistä.  ;D

jallucola

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 17.12.12 - klo:14:45
Ihmetyttää tänä talvena ilmennyt ongelma työmatkalla. Hiljanen tie eikä juurikaan liikennettä ennen kuutta aamulla.

Aurakuskit ei väistä vaikka mikä ois  :-[ Tänäänkin ajelin kiltisti 20km auran perässä, pysäkeiden kautta aurailija kyllä koukkaa, mutta eihän sinne voi pysähtyä edes kymmeneksi sekunniksi päästäkseen ketään edelle.. päin vastoin sieltä jopa kiilataan väkisin takasin tielle.

Potutti taas kun pientä oravaa myöhästyä töistä.  ;D

hmm... toiset valittaa, kun teitä ei aurata ja sitten kun aurataan, niin toiset valittaa, kun aura ei väistä  ::)

Eiköhön anneta niiden aurakuskien tehdä työtään ihan rauhassa ja sopeutetaan omat ajot sen mukaan.  :D

Tomppis

Kyllä kai tämänvoi tänne postailla. Näköjään Q-kelit jossain muuallakin.. ;P

heifetz

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 11.12.12 - klo:15:35
Lumipyryssä Kehä I:llä hyvin ruskettunut kuski hinasi toista autoa n. kahden metrin narulla kahdeksaakymppiä. Myös toisessa autossa oli käyty solariumissa.

Tsiisus, miksi kuskin ihonvärillä on merkitystä?  ::)
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

jf

Lappi aina yllättää. Olin lenkillä koirien kanssa ja ihmettelin, kun suoran toisessa päässä auto pysähtyi keskelle tietä ja autosta nousi kuski ulos. Ensimmäinen ajatus tietysti oli, että autoon oli tullut joku vika. Kun olin suoran puolivälissä apparikin nousi autosta ja meni tien toiselle puolelle. Auton kohdalle päästyäni totesin, että kaverit olivat vain pysäköineet auton keskelle kaistaa (asuinalueen "pääkatu") ja menneet ilmeisesti kaverille kylään, olisi pihassa ollut jokunen vapaa paikkakin. Pikkuisen siinä näytti tulevan tukitun kaistan käyttäjillä kiire, kun tulivat mutkasta ja auto seisoi heidän kaistallaan...  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Raimo Miettinen jr.

Tien päällä: Astra kolmion takaa eteen

Tällainen arjen piristäjä tänään. "Kolmion takaiset yllättäjät" pitävät mielen virkeänä ja silleen.  :D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 19.12.12 - klo:18:39
Tällainen arjen piristäjä tänään.

On sulla hyvä maltti, kun ei tullut voimasanoja. Itse en olisi kyllä pysynyt olemaan yhtä hiljaa tuollaisen K-pään kohdalla ;)

Raimo Miettinen jr.

Heh, ei se mua kuulis. Töötti puhukoon!

chr

Vedin tänään ihan tyylipuhtaasti punaisia päin. Katsoin jotenkin seuraavaan ihan vieressä olevaan risteykseen ja hups. Onneksi oikealta startannut rekka jarrutti... Hieman hävetti, muttei pahemmin tärisyttävänyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy