"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Kaivosmies - 27.02.12 - klo:09:38
Riittävästi vastaavia tilanteita koettuani, vaihdoin vaimolle nelivetoisen automaattivaihteisen katumaasturin. Autossa on vielä astinlaudat, jotka estävät ainakin osan parkkipaikoilla tulevista "ovikolhuista". Ajelkoon sitten sillä monsterilla kaikkien kuoppien ja kaivonkansien kautta. Kokemusperäisen tiedon mukaan useimpia naisia ei yksinkertaisesti vain kiinnosta "moiset pikkuseikat". Pari kertaa olen "neutraalisti" tarkistanut miksi ajavat aina suoraan kaikkiin selvästi havaittavissa oleviin reikiin ja parkkeeravat kauppakeskuksissa ahtaisiin rakoihin ym.
Joo. Tuo ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä minua tuo kuoppiin osuminen. Olen ajatellut asian niin että, joko naiset eivät todellakaan hahmota auton ulottuvuutta (renkaiden sijaintia), tai sitten niitä ei ihan oikeasti kiinnosta. Tuo jälkimmäinen kuullostaa tosin oudolta, kyllähän siinä on koko perheen omaisuudesta kuitenkin tavallaan kyse.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

jni

^Samaa olen pähkäillyt minäkin. Kuoppien lisäksi pitää, varsinkin vastapestyn auton ollessa kyseessä, ajaa sen tien ainoan kuralätäkön yli.  ???
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

PTG

Lainaus käyttäjältä: jni - 27.02.12 - klo:11:50
^Samaa olen pähkäillyt minäkin. Kuoppien lisäksi pitää, varsinkin vastapestyn auton ollessa kyseessä, ajaa sen tien ainoan kuralätäkön yli.  ???

Niinpä - turpavärkki pitäisi silti opetella pitämään kiinni, koska meillä emäntä poimii nykyään käsittämättömällä varmuudella vaikeimmatkin montut ja kuralätäköt - ja ilmeisesti lähinnä juuri siksi, että pyrkii niitä liiaksikin väistelemään kommentteihin väsyneenä... ;D

Kaivosmies

Jos haluatte testata "tunnelman kestävyyttä", koittakaa keskustella puolison kanssa (noiden edellisissä postauksissa käsiteltyjen lisäksi) vaikkapa näistä aiheista:

- miksi raskaan kuorman vetämisen (tai muutenkin reippaamman ajon) jälkeen on hyvä antaa käydä pari minuuttia tyhjäkäyntiä ennen sammuttamista
- mikä paikka valita ulkoparkkipaikalla jossa on puita "siellä täällä" ja on mahdollisuus olla pysäköimättä puun alle (etenkin se lehmus kesällä)
- miksi auton pesun (ja "normi kuivauksen") jälkeen tulee ajella "sopiva kuivattelulenkki", jos auto jää seisomaan vaikka yön yli (en jaarittele ihan koko tarinaa tähän)

tunnelmakoetta voisi jatkaa toki lisääkin ;)

Pöljäke

Parhaita suorituksia, joita itse olen nähnyt:

- Volvo V70:n perässä peräkärry ja kärryn kyydissä "puoliksi" auto. Taisi olla Renault Laguna. Oli laitettu etuakselista kiinni sellasen jarruttoman perus-rautakauppakärryn päälle ja takapyörät sitten maassa. Ja ajonopeus oli sitten n.85km/h 9-tiellä...
- Autokoulun auto pysähtyi liikennevaloihin ja silminnähden tuohtunut, etnisen vähemmistön edustaja, poistui kuljettajan paikalta. Autokoulun opettajalle (vai oliko sitten inssi) tuli kiirus rynniä kuskin paikalle :D

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Kaivosmies - 27.02.12 - klo:12:14
Jos haluatte testata "tunnelman kestävyyttä", koittakaa keskustella puolison kanssa (noiden edellisissä postauksissa käsiteltyjen lisäksi) vaikkapa näistä aiheista:

- miksi raskaan kuorman vetämisen (tai muutenkin reippaamman ajon) jälkeen on hyvä antaa käydä pari minuuttia tyhjäkäyntiä ennen sammuttamista
- mikä paikka valita ulkoparkkipaikalla jossa on puita "siellä täällä" ja on mahdollisuus olla pysäköimättä puun alle (etenkin se lehmus kesällä)
- miksi auton pesun (ja "normi kuivauksen") jälkeen tulee ajella "sopiva kuivattelulenkki", jos auto jää seisomaan vaikka yön yli (en jaarittele ihan koko tarinaa tähän)

tunnelmakoetta voisi jatkaa toki lisääkin ;)

-miksi täytyy pitää tankkia aina tyhjänä ja lähtiessä ajaa (jos pääsee tyhjällä tankilla) huoltsikan kautta ja tankata 10-20eurolla joka ikinen kerta. Lisäks tulee aina kiire kun joutuu ajamaan huoltsikan kautta. Lisäks se jo kerran jäätyi kun tankissa ilm. vettä (tästäkin sanoin etukäteen, että näin tulee käymään).

-miksi valomuistiviallisessa ja automaattisesti valot päälle menevässä autossa silti pitää kääntää ne valot päälle, kerran jo on akku tyhjentynyt tästä syystä. Vaikka kerroin, miten siinä tulee käymään ja arki pysähtyy silloin kun auto ei käynnistykään. Autolla ei juuri hämärässä ajeta eikä varmaan osaa edes pitkiä valoja käyttää,saati mitään sumuvaloja..

-miksi ei puhdista lumia takaluukun reunasta aina kun siinä lunta on, se on monta kertaa jäätynyt kiinni ettei takaluukkua voi käyttää

-miksi auton katsastus pitää jättää aina viime tinkaan, nytkin ei mennyt läpi kun oli pakko viedä VIIMEISENÃ,, katsastuspäivänä, eikä mennyt toisellakaan kerralla, kolmannella meni onneksi. Kuitenkin 4kk aikaa rauhassa katsastaa eikä silloin kun on pakko ja muutkin menot painaa päälle - kuten nyt oli hiihtoloma Lapissa.

-miksi on pakko käyttää kaikkein kuluneinta avainta, jossa on ihan pyöreät lovet. Sillä joku päivä ei autoa saakaan enää auki, silloin kun on kiire ja pakko. No, tämäkin on nähty ja koettu jo tai sitten mulla on hyvät ennustajan lahjat..

Kun ei vaan mene jakelu perille asti niin ei se sitten mene. Ei siinä mitään, jos elämä vaikeutuisi vain toisella, mutta kun se vaikuttaa sitten haittaavasti KAIKKIIN perheen jäseniin. Kiitos ja anteeksi.

Karvis

Meikäläinen ei osaa pitää turpaansa kiinni kuoppakierroksen tms. töhöilyn vuoksi, siispä meillä ei aja muut kuin minä :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ton-1

Olin tuossa lähimmässä risteyksessäni lähdössä viime la iltana liikkeelle vihreiden jo itselleni vaihduttua ja vasemmalta risteävää tietä ajoi ( ja siis TÖRKEÃ,,STI punaisiapäin) iso sininen Rangen lintta, ja kaveri näpsyttelee kännyä samalla kun huomaa että pentele tais mennä vähän pitkäks mutta ei tehnyt elettäkään pysäyttääkseen autonsa ....... oli erikoislaatta, kaverin onneksi en nyt sitä enää muista.  ???
Member of a A(udi) & A(prilia) club

clacson

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.02.12 - klo:21:55
Meikäläinen ei osaa pitää turpaansa kiinni kuoppakierroksen tms. töhöilyn vuoksi, siispä meillä ei aja muut kuin minä :P
Sama vika, silloin voi rauhassa syyttää vain itseään osuman jälkeen (ja kirota joko hiljaa tai sitten ei). Meillä onneksi tilanne, ettei rouva ole viitsinyt koskaan korttia edes hankkia (onhan aina kuski omasta takaa).
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: clacson - 28.02.12 - klo:13:54
Sama vika, silloin voi rauhassa syyttää vain itseään osuman jälkeen (ja kirota joko hiljaa tai sitten ei). Meillä onneksi tilanne, ettei rouva ole viitsinyt koskaan korttia edes hankkia (onhan aina kuski omasta takaa).

Meillä on mammalla kyllä kortti mutta on ajanut todella vähän, eikä halua edes ajaa vaikka olen sitä monesti ehdottanutkin. Ehkä osittain senkin vuoksi pysyy apparina että olen aika tarkka autoista, eikä tunnu auttavan vaikka olen sanonut ettei vaihingoille voi mitään jos jotain sattuu :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peeveli

Ihan "kunnioitettava" suoritus liikenteessä:

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?32828857

Herää miete voiko tuommoisen jyräyksen jäljiltä jäädä henkilöautossa ketään eloon...

chr

Käännyin tänään risteyksen yli vasemmalle kun sopiva tiukka väli tuli. Jostain syystä takanani ollut mopoauto lähti, ilmeisesti katsomatta, samaan väliin ja kyllä joutui yksi kappale saabbikuskia polkemaan jarrua. Mistä arpajaisista nuo on korttinsa saaneet? Ai niin, eihän niillä edes ole ajokorttia...

Guest-210187

Lainaus käyttäjältä: chr - 01.03.12 - klo:21:15
Mistä arpajaisista nuo on korttinsa saaneet? Ai niin, eihän niillä edes ole ajokorttia...
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokortit_ja_tutkinnot/mopokortti_2
LainaaMopokortti on pakollinen vuonna 1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille. Mopokorttia ei vaadita, jos olet täyttänyt 15 vuotta ennen 1.1.2000.

Kevyen nelipyörän â€" joihin mopoautot kuuluvat â€" kuljettamiseen vaaditaan kuitenkin aina vähintään mopokortti.

Juhaa

Käännyin tänään risteyksen yli vasemmalle kun sopiva tiukka väli tuli. Jostain syystä takanani ollut mopoauto lähti, ilmeisesti katsomatta, samaan väliin ja kyllä joutui yksi kappale saabbikuskia polkemaan jarrua. Mistä arpajaisista nuo on korttinsa saaneet? Ai niin, eihän niillä edes ole ajokorttia...

Ei se nykyään ihan noin ole, mutta eipä tunnu opit menevän perille....

Mopokortti on vuonna 1985 ja sen jälkeen syntyneille mopoilijoille pakollinen. Mopokorttia ei siis ole tarpeen hankkia, jos on täyttänyt 15 vuotta ennen vuoden 2000 alkua. Mopokortilla saa ajaa kaksi- ja kolmipyöräisiä mopoja, joiden enimmäisnopeus on 45 km/h ja moottorin tilavuus 50 cm3. Lisäksi saa ajaa kevyttä nelipyörää, jonka ajamiseen vaaditaan mopokortti myös ennen vuotta 1985 syntyneiltä. Pienitehoista mopoa, jonka enimmäisnopeus on 25 km/h, saa ajaa ilman mopokorttia, kunhan kuljettaja on vähintään 15-vuotias.

Gigaa

On niillä oltava vähintään M-kortti, mopokortti, joka ajokortiksi luokiteltaneen. Olettaen, että kuski oli juniori.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

eGetin

Vähän paikasta riippuen ei taida mopoautokuskeillakaan olla korttia, eihän sitä kortilla ajeta ja vilkulla käännytä! Ei täällä meikäläisen kotiseuduilla ole niin justiinsa onko mopolla ajaessakaan korttia - ainakin se on nuorten keskuudessa ihan yleinen asenne.

ntix

Noita nainen ratissa-pohdiskeluja lueskellessa mieleen tuli tämä. Tehkääpä perässä vastaava pysäköinti.

Isot kiitokset 78-vuotiaalle herralle, joka teki tästäkin mahdollisen.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

chr

Vähän arvasin, että joku puuttuu tähän korttiasiaan. Tiedän kyllä, että joku lippunen niilläkin on. Sen sijaan ketään ei kiinnostanut se ajotapa... Suomalaista keskustelukulttuuria!  ;D

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: chr - 02.03.12 - klo:08:43
Suomalaista keskustelukulttuuria!  ;D

Siis sekö, että tieten tahtoen esität perättömän tiedon ja sitten ihmettelet, että joku huomauttaa siitä ja varsinainen asiasi jää huomaamatta..? ;D ;D ;D

skodamig

Nuo teiden muutokset tuottaa joillekin tuskaa...
Saariselälläkin oli Toyota RAV kuski vetänyt vanhasta muistista 2 metriä korkean penkan päälle ja lapio heilui.
Kas kun siitä tie siirrettiin syksyllä 30 metriä sivulle. Tai olisiko vaan halunnut testata toipottia  ;D
Kuvaa en kehannut ottaa  ???
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

ntix

No tuossa ei tietääkseni ollut tarkoitus testata focuksen maasto-ominaisuuksia. Auto kun oli minun ja itse ratin takana. Syy miksi penkan päälle päästiin oli perässä ajanut vanha herra, jolla meni kaasu ja jarru sekaisin. Muu letka hiljensi, tämä herra painoi kaasua.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

chr

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 02.03.12 - klo:08:48
Siis sekö, että tieten tahtoen esität perättömän tiedon ja sitten ihmettelet, että joku huomauttaa siitä ja varsinainen asiasi jää huomaamatta..? ;D ;D ;D

Nyt sopisi varmaan päälle vääntää siitä, mitä perinteisessä mielessä mielletään sanan "ajokortti" tarkoittavan. ;)

Emil Eagle

Olipa taas oikein puhdasoppinen punaisiapäin ajo.

Olin valoristeyksessä jonottamassa. Vihreät tulivat, ja vaihtuivat keltaiselle kun olin ehkäpä kuvassa näkyvän Corollan paikalla. Nopeuteni oli reilu kävelyvauhti, joten kuuliaisesti himmasin ja pysäytin viivalle samalla kun edelläni mennyt luikki "vielä kerkee!" -tyyliin yli. Tuo nyt on ihan tavallista. Epäkunnioitettavan tempun teki perässäni tullut taukki L&T:n Hiacessa huomatessaan etten ajakaan risteykseen: Se vaihtoi vasemmalle kaistalle ja paineli oikein syvänpunaisia päin. Kaikenlaisia kaheleita.

Noiden valojen sykli on kyllä niin nopea, että täkäläisiä akunpurkajia risteyksestä ennättää yli jonon kolme ensimmäistä asiallisesti, neljäs keltaisilla ja loput omin luvin.
Kiitokset mukavasta foorumista.

chr

Törttöilin itse. Käännyin risteyksen yli vasemmalle, alla lunta. Lähdin reippaasti, ja yllättäen risteyksen paljas asfaltti oli mustassa jäässä. Kaikki pyörät vetävät, ja sehän lähti kääntymään yli (eli pyörähtämään). Hetken olin matkustaja, vaikka tiesin odottaa "runks" ääntä joka oikaisee auton. Malttia...

tsiih

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 27.02.12 - klo:13:21
-miksi täytyy pitää tankkia aina tyhjänä ja lähtiessä ajaa (jos pääsee tyhjällä tankilla) huoltsikan kautta ja tankata 10-20eurolla joka ikinen kerta. Lisäks tulee aina kiire kun joutuu ajamaan huoltsikan kautta. Lisäks se jo kerran jäätyi kun tankissa ilm. vettä (tästäkin sanoin etukäteen, että näin tulee käymään).

-miksi valomuistiviallisessa ja automaattisesti valot päälle menevässä autossa silti pitää kääntää ne valot päälle, kerran jo on akku tyhjentynyt tästä syystä. Vaikka kerroin, miten siinä tulee käymään ja arki pysähtyy silloin kun auto ei käynnistykään. Autolla ei juuri hämärässä ajeta eikä varmaan osaa edes pitkiä valoja käyttää,saati mitään sumuvaloja..

-miksi ei puhdista lumia takaluukun reunasta aina kun siinä lunta on, se on monta kertaa jäätynyt kiinni ettei takaluukkua voi käyttää

-miksi auton katsastus pitää jättää aina viime tinkaan, nytkin ei mennyt läpi kun oli pakko viedä VIIMEISENÃ,, katsastuspäivänä, eikä mennyt toisellakaan kerralla, kolmannella meni onneksi. Kuitenkin 4kk aikaa rauhassa katsastaa eikä silloin kun on pakko ja muutkin menot painaa päälle - kuten nyt oli hiihtoloma Lapissa.

-miksi on pakko käyttää kaikkein kuluneinta avainta, jossa on ihan pyöreät lovet. Sillä joku päivä ei autoa saakaan enää auki, silloin kun on kiire ja pakko. No, tämäkin on nähty ja koettu jo tai sitten mulla on hyvät ennustajan lahjat..

Kun ei vaan mene jakelu perille asti niin ei se sitten mene. Ei siinä mitään, jos elämä vaikeutuisi vain toisella, mutta kun se vaikuttaa sitten haittaavasti KAIKKIIN perheen jäseniin. Kiitos ja anteeksi.

;D
Tää kaikki on just kun meidän isäntä  ;D Kuoppia ja parkeeraamista myöden. Kun en ole tottunut pitämään turpaani kiinni missään, edes täällä, meillä ajaakin yleensä minä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 02.03.12 - klo:21:30
;D
Tää kaikki on just kun meidän isäntä  ;D Kuoppia ja parkeeraamista myöden. Kun en ole tottunut pitämään turpaani kiinni missään, edes täällä, meillä ajaakin yleensä minä.

Saako kysyä, montako vuotta menee että noille voi nauraa? Mulla ei vielä huumori riitä nauramiseen..

tsiih

Katsos, naiset on oppineet jo miesten kanssa eläessään ettei ne nalkuttamalla parane. Ei ne osaa olla kusematta vessanpytyn kanteen tai laittaa sukkiaan pyykkikoriin saati pestä niitä vaikka kuinka opastaa. Tiskikone täytetään joka kerta päin vittua. Mitä niistä ressaamaan, ne on ominaisuuksia! Jos ei kestä niitä on paree etsiä oman sukupuolen seuraa  ;D ;D

Viimeks nauroin kun katselin ulos ikkunasta, mies korjasi autostaan taivasalla parinkymmenen asteen pakkasella solkenaan vuotavaa bensaletkua kun piti päästä lähtemään, olinhan bensan hajusta huomauttanut jo kolmisen kuukautta. (TästäKIN sanoin etukäteen, että näin tulee käymään).

Ajatelkaas jos minä ja dosetti oltais samassa autossa, mitä siitäkin tulisi?? - No minä ajaisin, tietenkin. Sillä minun räpätystäni ei kestä kukaan  :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Quality

LainaaTiskikone täytetään joka kerta päin vittua.

Meillä sen taitaa vain se kauniimpi sukupuoli ;D
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jni

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 02.03.12 - klo:21:30
;D

Eroa siitä. Minäkin eroan vaimostani,  ja mennään naimisiin! Autoa ajetaan sitten vuorotellen...  8)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: jni - 02.03.12 - klo:22:07
Eroa siitä. Minäkin eroan vaimostani,  ja mennään naimisiin! Autoa ajetaan sitten vuorotellen...  8)
Sopii kyllä, ehtona että vessa pestään myös vuorotellen  :-*

Puupiä on ollut kuskina nyt viimeiset kuusi viikkoa kun olen rampa, yli litran isompi keskikulutus ja lähtee risteyksistäkin kuin purkka tukasta, ristus! Ethän sinä jni ole sellainen?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy