Passat 3C ja takaovi ei aukea (vaijeri irti?)

Aloittaja Teppo, 09.12.11 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

Teppo

Heip,

nyt näyttääpi pahasti siltä, että armaaseeni Passattiini (3C -07) on iskenyt jo monelta foorumilta tuttu "vaijeri irti ulkokahvasta" -tyyppinen vika, eli ovi ei aukea ja lapsilukko päällä. Selailin jo monta eri foorumia ja hyviä kikkoja tuli luettua mutta nyt kyselisin josko joku olisi tämän -07 mallin oven purkanut ja osaisi kertoa hyviä jippoja.
Maanantai olisi pyhitetty, että talliin pääsen ovea ropaamaan. Se nyt on varmaa, että popniitit sisäpellistä pitää poraa rikki mutta se tuhannen taalan kysymys on edelleen se, että miten ovipahvin saa irti oven ollessa lukossa. Pahviahan pitää kiinni suuri määrä pikaklipsejä mutta jokunen ruuvikin siellä oli. Pitikö lasi irroittaa nostomekanismista?
En usko, että jäätymisellä olisi mitään tekemistä asian kanssa koska pk seudulla on arktiset +3 ollut koko viikon.

suuri kiitos kaikesta avusta!

Late

Mallit joissa käsikäyttöiset lasinnostimet
â€"   Irrota ikkunan kampi.

Kaikki mallit
â€"   Vipua irrotuskiilalla -3409- tartuntasyvennyksen yläosa -1- irti oviverhouksen sisäkahvasta.
â€"   Kierrä irti ruuvit -2- ja -3- (4,5 Nm).
â€"   Kierrä ruuvi -4- irti (2 Nm).
â€"   Hellitä oviverhouksen alaosa irrotuspihdeillä -3392- kiinnityksistään.
â€"   Hellitä oviverhouksen sivuosat irrotuspihdeillä -3392- kiinnityksistään.
â€"   Vedä oviverhous ulos ikkunakuilusta pystysuoraan ylöspäin.
â€"   Irrota johdinsarjat varustuksesta riippuen oviverhouksesta.
â€"   Irrota vaijeri -5- oven sisäkahvasta -6-.

Teppo

Kiitos paljon, erittäin moneen kyssäriin tuli vastaus!

Teppo

Vaimolla on taikaranteet ja vaikka itse olin jo rynkyttänyt kahvaa henkihieverissä niin vaimo parin nykäisyn jälkeen sai taas kahvan toimimaan. Täytyy ovi vielä maanantaina avata ja varmistaa, että ei toistu, ainakin nyt on helpompi ovi purkaa.

Teppo

Kyllä oli kinkkisin ovi mitä tähän mennessä olen avannut. Ovipahvin ja päälipellin irroittaminen oli jokseenkin helppoa mutta ei toivoakaan, että olisi päässyt käsiksi itse vaijerin päähän joka kahvaan tulee kiinni. Ehkäpä jos olisi lukkopesän irroittanut mutta siihenkin olisi tarvinnut jonkin erikoistyökalun ja oli niin kireällä, että millään torksilla tai talttapäällä ei saanut auki. Jäi sitten tarkemmat tutkimukset tekemättä ja suihkin vain crc:tä isän kädellä kohti kahvaa ja vaijeria. Toivottavasti nyt pysyy kiinni tai sitten on vain yksinkertaisesti vietävä korjaamolle ja kärsittävä rahan menetys.

TKe_

Nyt iski mulle tämä tauti. Onneksi ei ole lapsilukkoa päällä eli sisäpuolelta saa oven auki. Oliko toi nyt ns. tekemätön paikka saada toi vaijeri paikalleen normaaleilla työkaluilla? Eli ei muuta kuin pajan kautta ja artisti maksaa?

Teppo

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 19.12.11 - klo:20:39
Nyt iski mulle tämä tauti. Onneksi ei ole lapsilukkoa päällä eli sisäpuolelta saa oven auki. Oliko toi nyt ns. tekemätön paikka saada toi vaijeri paikalleen normaaleilla työkaluilla? Eli ei muuta kuin pajan kautta ja artisti maksaa?

Ehkä se on enemmän skilsseistä kiinni. Itse ovipahvin irroitus on helppoa ja seuraavaksi vastaan tuleva pelti on sekin kohtuullisen helppo, pitää vain porata pari popniittiä rikki. Näiden popniittien tilalle suosittelen joko samanlaisia isoja poppareita tai sitten mutterit kuten itse tein, joka tapauksessa niillä kiinnitetään lasinkiskot peltiin ja niillä on suurikin merkitys. Jotta vaijeri härdelliin pääsee käsiksi pitää lukkopesä ottaa irti, tai näin ainakin uskon, omat silmät ja sormet eivät kapeaan rakoon muuten mahdu. Eli jos on hyvä paja ja aikaa ja vielä joku spesiaali työkalu jolla lukkopesän erikoispultit saa auki niin mikäs siinä. Itselleni nousi seinä vastaan ja seuraava vaihtehto on viedä suoraan pajalle.

tsiih

Mitä erikoispultteja siellä sitten on? Lukkopesää ei ole kuin kuskin ovessa  ;)
Ulkokahvan saa helposti irti.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Late

Lainaus käyttäjältä: Teppo - 20.12.11 - klo:08:38
Ehkä se on enemmän skilsseistä kiinni. Itse ovipahvin irroitus on helppoa ja seuraavaksi vastaan tuleva pelti on sekin kohtuullisen helppo, pitää vain porata pari popniittiä rikki. Näiden popniittien tilalle suosittelen joko samanlaisia isoja poppareita tai sitten mutterit kuten itse tein, joka tapauksessa niillä kiinnitetään lasinkiskot peltiin ja niillä on suurikin merkitys. Jotta vaijeri härdelliin pääsee käsiksi pitää lukkopesä ottaa irti, tai näin ainakin uskon, omat silmät ja sormet eivät kapeaan rakoon muuten mahdu. Eli jos on hyvä paja ja aikaa ja vielä joku spesiaali työkalu jolla lukkopesän erikoispultit saa auki niin mikäs siinä. Itselleni nousi seinä vastaan ja seuraava vaihtehto on viedä suoraan pajalle.

Tässä lukon kuva:

-o-

Voihan shit hole tota mokomaa turkkilaisten kokoamaa peltilehmää!
pari vuotta sitten oikea takaovi teki tämän mystisen tempun, josta kukaan huoltoneuvoja ei puheittensa mukaan ole ikinä maailmassa kuullut, eli lapsilukko päällä ulkopuolen kahva lopetti toimimisen, korjaus 350e kiitos!

Nyt olen seurannut tämän palstan venymistä ja pahaenteisesti aavistellen lopetin lapsilukon käyttämisen takaovissa. Sitten eilen, zap! Vasen takaovi teki tämän saman tempun, eli täysin tunnoton ja ovi aukeaa vain sisäpuolisesta kahvasta. Soitto pariin pääkaupunkiseudun merkkikorjaamoon, kummastakin todetaan:"enpä ole vastaavaa kuullut, ohhoh, voivoi varataanko aika!?". Toinen pölkkypää arveli kyseessä olevan ihan normaali kuluminen, jolla ei ole mitään tekemistä tyyppivikojen kanssa. Jos se olis jäänyt vaan toiseen oveen olisin voinut kuitata asian huonolla tuurilla, mutta ei, nyt molemmat takaovet, täytyy olla jo systemaattinen vika osissa tai kokoonpanossa.

TKe_

No mulla menee ensi viikolla tämän(kin) takia pajalle. Samalla puretaan kuskin ovi, kun se tekee säännöllisen epäsäännöllisesti sitä, että jompi kumpi kahva ei toimi. Onneksi sentään vielä toisesta kahvasta on sisään päässyt. Prkl. Onhan toi jo n. 4v vanha kulkine.

TKe_

Ja tänään se takaoven ulkokahva päätti alkaa toimimaan. Melkoista.

-o-

Lainaus käyttäjältä: Habe - 21.12.11 - klo:18:16
Nyt olen seurannut tämän palstan venymistä ja pahaenteisesti aavistellen lopetin lapsilukon käyttämisen takaovissa. Sitten eilen, zap! Vasen takaovi teki tämän saman tempun, eli täysin tunnoton ja ovi aukeaa vain sisäpuolisesta kahvasta. Soitto pariin pääkaupunkiseudun merkkikorjaamoon, kummastakin todetaan:"enpä ole vastaavaa kuullut, ohhoh, voivoi varataanko aika!?". Toinen pölkkypää arveli kyseessä olevan ihan normaali kuluminen, jolla ei ole mitään tekemistä tyyppivikojen kanssa. Jos se olis jäänyt vaan toiseen oveen olisin voinut kuitata asian huonolla tuurilla, mutta ei, nyt molemmat takaovet, täytyy olla jo systemaattinen vika osissa tai kokoonpanossa.

No, kuntoon se tuli ja jos jotain hyvää haluaa asiasta hakea, voin todeta että palvelu oli ystävällistä ja nyt ovi taas aukeaa myös ulkopuolisesta kahvasta.

Teppo

Lainaus käyttäjältä: Habe - 05.01.12 - klo:17:48
No, kuntoon se tuli ja jos jotain hyvää haluaa asiasta hakea, voin todeta että palvelu oli ystävällistä ja nyt ovi taas aukeaa myös ulkopuolisesta kahvasta.

Paljos maksoi?

Teppo

Täytyys vähän nostella tätä ylös.

Kuskin ovi oli siis seuraavana vuorossa, ulkokahva ei enää toiminut. Tuttua kauraa ja auto tallille.
Ennen kuin olin saanut sitä muovisuojaa rikottua irti ulkokahva alkoikin taas toimimaan.

Heräsi kysymys, onko kukaan oikeasti koskaan saanut selville, että mikä siellä todellisuudessa irtoaa tai lopettaa toiminnan? Olen nyt kaksi ovea avannut ja molemmissa toistu sama, eli kahva alkoi toimimaan kuin ihmeestä ennen kuin pääsin näkemään itse lukkopesää.

Vaikka joku näsäviisas olikin sitä mieltä, että takaovessa ei ole lukkopesää niin ainahan sitä voi itse avata sen oven ja katsoa sinne vain todetakseen että kyllä, siellä on lukkopesä. Pesään menee kaksi vaijeria ja sen tehtävä on lukita ovi kun ovi suljetaan ja taas vapauttaa kun kahvoista vedetään.

Näytti siltä myös tässä kuskin ovessa, että vaijeri ei ole ollut missään vaiheessa irti, yritin sitä itse repiä niin kahvan kuin lukkopesän puolelta ilman että se irtosi ja muutenkin kaikki näytti olevan ehjää. Ainoa mitä jäin miettimään oli se, että olisiko syyllinen tämä liukuosa itse lukkopesässä johon kahvan vaijeri kiinnittyy, että se olisi jäänyt jumiin eikä olisi liikkunut ja antanut tämän tyhjän tunteen kun kahvasta vetää. Tosin ainoa reikä tässä teoriassa olisi se, että silloinhan itse lukko olisi jäänyt auki asentoon.

Nyt on jo kaksi neljästä avattu joten innolla odotan koska kaksi muuta tekee saman. Todennäköisesti kesken talven pahimpien pakkasten kun ei olisi aikaa/kiinnostusta mennä tallille ropaamaan.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Teppo - 06.04.12 - klo:00:02
Täytyys vähän nostella tätä ylös.

Kuskin ovi oli siis seuraavana vuorossa, ulkokahva ei enää toiminut. Tuttua kauraa ja auto tallille.
Ennen kuin olin saanut sitä muovisuojaa rikottua irti ulkokahva alkoikin taas toimimaan.

Heräsi kysymys, onko kukaan oikeasti koskaan saanut selville, että mikä siellä todellisuudessa irtoaa tai lopettaa toiminnan? Olen nyt kaksi ovea avannut ja molemmissa toistu sama, eli kahva alkoi toimimaan kuin ihmeestä ennen kuin pääsin näkemään itse lukkopesää.

Vaikka joku näsäviisas olikin sitä mieltä, että takaovessa ei ole lukkopesää niin ainahan sitä voi itse avata sen oven ja katsoa sinne vain todetakseen että kyllä, siellä on lukkopesä. Pesään menee kaksi vaijeria ja sen tehtävä on lukita ovi kun ovi suljetaan ja taas vapauttaa kun kahvoista vedetään.

Näytti siltä myös tässä kuskin ovessa, että vaijeri ei ole ollut missään vaiheessa irti, yritin sitä itse repiä niin kahvan kuin lukkopesän puolelta ilman että se irtosi ja muutenkin kaikki näytti olevan ehjää. Ainoa mitä jäin miettimään oli se, että olisiko syyllinen tämä liukuosa itse lukkopesässä johon kahvan vaijeri kiinnittyy, että se olisi jäänyt jumiin eikä olisi liikkunut ja antanut tämän tyhjän tunteen kun kahvasta vetää. Tosin ainoa reikä tässä teoriassa olisi se, että silloinhan itse lukko olisi jäänyt auki asentoon.

Nyt on jo kaksi neljästä avattu joten innolla odotan koska kaksi muuta tekee saman. Todennäköisesti kesken talven pahimpien pakkasten kun ei olisi aikaa/kiinnostusta mennä tallille ropaamaan.

Ekana tulisi mieleen et kosteus ja kylmä ilma saa sen vaijerin hirtettyä "auki" asentoon. Vaijeri ei palaudu ja lukkopesä mene siihen ns. lepotilaan
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Teppo

Sitä vaijeria ja sen jumittamista epäilin, mutta mikään siinä ei vaikuttanut siltä. Siinä ei ollut likaa, muovisuojat oli kaikki ehjiä eikä se ollut ruosteessa.

Mutta kaikkihan on mahdollista.

juki

Lainaus käyttäjältä: Teppo - 06.04.12 - klo:00:53
Sitä vaijeria ja sen jumittamista epäilin, mutta mikään siinä ei vaikuttanut siltä. Siinä ei ollut likaa, muovisuojat oli kaikki ehjiä eikä se ollut ruosteessa.

Mutta kaikkihan on mahdollista.

Itelläni iski ovijumi kuskin takaoven kanssa. Ei voi ainakaan kylmyydestä johtua, kun tapahtui näin keskellä kesää. Saan vielä rämpyttämällä kauko-ohjainta auki-kiinni-auki-kiinni ja nykimällä sisäkahvaa oven auki välillä. Vaikuttaa kuitenkin tämän viestiketjun perusteella, että ei maksa vaivaa alkaa ovea purkamaan, vai onko kenelläkään vieläkään tietoa mikä osa on oikeasti syyllinen jumiin ja pitäisi vaihtaa, puhdistaa voidella tms?

Itselläni muuten kuuluu kyseisestä ovesta kaksi ääntä siinä missä muista ovista vain yksi, kun kauko-ohjaimella avaa ovet. Eli ensin auki-ääni ja sitten heti perään sama ääni uudestaan.

anttiviis

Nyt on hyvä aika rekisteröityä ja kantaa oma korteni kekoon kun täältä on tullut vinkkejä haettua niin vuorostaan jotain kerronkin.

Takaoven ulkokahva lopetti toiminnan eli tuntui löysältä eikä ovi auennut. Autona Passat 3c 2.0 TFSI Highline -05.
En tosiaa löytänyt tähän oikeen mitään selkeää vastausta, joten ajattelin omassa autossa olleen kahvavian selvittää muillekkin.

Hox, jos teet talvella, ole varma että muovit ovat lämmenneet hyvin!! Muutoin tuskin jää ehjiä klipsejä.

Ovipaneeli irti. 2 torxia sähköikkunanpainikkeen alla + 1 torx oven alla. 3 klipsiä vasemmalla, 3 alhaalla, 3 oikealla. (ylhäällä olevat 3 lähtee 45asteen kulmassa ylöspäin vedettynä)
-> Pellistä useat torxit irti
-> Porattu 3 valkoista muoviniittiä lukkopesän kohilta
-> Kumitulppa irti keskeltä ovea ja lasia sen verran alas että tulee vastaan valkoinen muovisokka(huom ei torx niinku varmaan etuovissa?) jolla lasi kiinnittyy nostimeen. Irti vaikka tökkäämällä sokka ovenpohjalle.
-> Ikkuna nostetaa käsin ylös ja teipataan
-> Lasinnostimen moottori irti  ja pellin saakin jo sitten irti. Kaapelit myös pois edestä.

-> Oven kahva lähtee helposti pois oven päästä löytyvällä sokkatorxilla
-> Lukkopesä on kiinni 2:lla 6mm 12kulmasella torxilla ps. ei kannata yrittää avata kuin asiaan kuuluvalla työkalulla....

Sitten siihen itse vikaan kun lasinohjuria vähän väännetty, jotta saatiin koko lukkotouhu ovensisältä pois.
Kahvanpuolipäästä vaijerinpallopää lähtenyt pesästä pois.

Korjaus -> Vaijeri takaisin paikoilleen ja 3mm poralla reikä kahvan sisustaan ja nipparilla kiinni jottei enään lähde irti.

Tästä kuvia:

Vika

Nippuside patentti..

Itsehän irroitin vahingossa nostimen ohjurin popniititkin. Pulttasin ohjurin sitte takas ovipeltiin.
Sorit epäselvästä tekstistä, väsymyksen piikkiin(lue: volkkarin lukon).

marakeesi

Tervehdys .

Omassa kulkineessa samaa vikaa.Kyseessä takaovi.Ovenkahva löysä, joten vaijeri irti tai poikki. Miten saa käsikäyttöisen ikkunakammen irti ? Lähteekö se vain raakasti vetämällä vai onko mitään lukitusta. Tuntuu olevan lujassa. Sitten ovipahvin  klipsien irroitus ? Jossakin vastauksessa ehdotetaan sopivaa työkalua, mutta miten kotikonstein ilman tätä työkalua. Oisko kellään kuvaa klipsistä ja sen rakenteesta ?
Autoni passat luxline -08.  Uuden vaijerin hommasin,kun sais vain oven purettua.

Teppo

Lainaus käyttäjältä: marakeesi - 12.12.12 - klo:14:03
Tervehdys .

Omassa kulkineessa samaa vikaa.Kyseessä takaovi.Ovenkahva löysä, joten vaijeri irti tai poikki. Miten saa käsikäyttöisen ikkunakammen irti ? Lähteekö se vain raakasti vetämällä vai onko mitään lukitusta. Tuntuu olevan lujassa. Sitten ovipahvin  klipsien irroitus ? Jossakin vastauksessa ehdotetaan sopivaa työkalua, mutta miten kotikonstein ilman tätä työkalua. Oisko kellään kuvaa klipsistä ja sen rakenteesta ?
Autoni passat luxline -08.  Uuden vaijerin hommasin,kun sais vain oven purettua.

Voi olla, että uusi vaijeri oli vähän hätäinen ostos. Noissa kahvoissa on sellainen sokka, O-rengas, jonka saa rukarilla tms. kammettua irti. http://www.google.fi/imgres?q=ikkunan+kahvan+sokka&um=1&hl=en&sa=N&tbo=d&biw=1280&bih=685&tbm=isch&tbnid=4ZGysBsAHHlVWM:&imgrefurl=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php%3Fp%3D725539%26sid%3Daeb8c6a40a899b97cfebbbb1da302016&docid=-K_Bvwxx1_rjmM&imgurl=http://i3.photobucket.com/albums/y91/iparautiainen/kampi.jpg&w=398&h=344&ei=QrTIUIbLNbHY4QSeuoGoDw&zoom=1&iact=hc&vpx=93&vpy=272&dur=591&hovh=204&hovw=236&tx=137&ty=107&sig=117673258044247007987&page=2&tbnh=153&tbnw=177&start=27&ndsp=35&ved=1t:429,r:42,s:0,i:213

Siinä vähän epäselvä kuva, mutta toivottavasti ymmärrät.
Ovipahvi lähtee raa'asti vetämällä, kunhan muistat huolellisesti tarkistaa, että olet kaikki ruuvit irroittanut.

Teppo

Pitää taas uppia aihetta, vaihteeksi ei kuljettajan ovi aukene. Olen oven avannut nyt parikin kertaa ja joka kerta tuntuu, että syynä on ollut jumittunut vaijeri joka on pompannut pois paikoiltaan. Koska en halua avata sitä kuukauden välein osaako kukaan sanoa millainen projekti on koko lukkopesän irroittaminen. En ole itse vaijerista löytänyt varsinaista vikaa, toki tilaa ja valoa on niin vähän, että vaikka siinä jotain feelua olisikin en sitä ole havainnut. Varsinaisiin korjaustoimenpiteisiin en ole koskaan joutunut ja yleensä pienellä kopeloinnilla ulkokahva on alkanut taas toimimaan, jättäen itse vian mysteeriksi. Kerran varmuudella pystyin sanoa, että rulla jota kahvassa kiinni oleva vaijeri liikuttaa jumittui auki asentoon, ja palautui kun nykäsi vaijerista. Tällekkään en löytänyt mitään syytä ja sen jälkeen kahva on toiminut taas kuin unelma. En ole varma vaikuttiko pakkanen nyt viimeisimpään vittuiluun, mutta tarkoitus olisi avata lukkopesä jotta aikuisten oikeasti näkisi, että kaikki toimii ja saisi sen upotettua rasvaan, ihraan ja vaseliiniin.

Kuvia ja läpileikkauksia lukosta ja ovesta on paljon, mutta nyt hakusessa olisi ensikäden tietoa, että mitä tapahtuu jos ottaa kahvojen vaijerit irti lukopesästä ja ne kaksi xzn ruuvia irti oven ädystä, onko lukkopesää edes mahdollista saada irti siten, että se on laitettavissa vielä paikoilleen?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Teppo - 05.02.13 - klo:17:52
Pitää taas uppia aihetta, vaihteeksi ei kuljettajan ovi aukene. Olen oven avannut nyt parikin kertaa ja joka kerta tuntuu, että syynä on ollut jumittunut vaijeri joka on pompannut pois paikoiltaan. Koska en halua avata sitä kuukauden välein osaako kukaan sanoa millainen projekti on koko lukkopesän irroittaminen. En ole itse vaijerista löytänyt varsinaista vikaa, toki tilaa ja valoa on niin vähän, että vaikka siinä jotain feelua olisikin en sitä ole havainnut. Varsinaisiin korjaustoimenpiteisiin en ole koskaan joutunut ja yleensä pienellä kopeloinnilla ulkokahva on alkanut taas toimimaan, jättäen itse vian mysteeriksi. Kerran varmuudella pystyin sanoa, että rulla jota kahvassa kiinni oleva vaijeri liikuttaa jumittui auki asentoon, ja palautui kun nykäsi vaijerista. Tällekkään en löytänyt mitään syytä ja sen jälkeen kahva on toiminut taas kuin unelma. En ole varma vaikuttiko pakkanen nyt viimeisimpään vittuiluun, mutta tarkoitus olisi avata lukkopesä jotta aikuisten oikeasti näkisi, että kaikki toimii ja saisi sen upotettua rasvaan, ihraan ja vaseliiniin.

Kuvia ja läpileikkauksia lukosta ja ovesta on paljon, mutta nyt hakusessa olisi ensikäden tietoa, että mitä tapahtuu jos ottaa kahvojen vaijerit irti lukopesästä ja ne kaksi xzn ruuvia irti oven ädystä, onko lukkopesää edes mahdollista saada irti siten, että se on laitettavissa vielä paikoilleen?

Laitoin sulle jo privaa, mutta tässäpäs vielä "webelsasta" viel sama ohje.

http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V.en-GB.K00590202/35357973/3

Edit: Linkki ois varmaan hyödyllinen
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Tanhis

Nostetaas tämäkin ylös.

Tei tänään tän takaoviremontin ja pitää kyllä sanoa että voi nyt jo hitto että oli ärsyttävä homma.

Mites porukka on ratkassu niinden kolmen muovitapin uudelleen kiinnityksen. Itse vetäsin nippareilla takaisin sisäpeltiin kiinni.

Ja ikkunakiskon popniittien tilalle hitsasin siihen liukukiskoon mutterit että sen saa ruuveilla kiinni.
If it ain't broke don't fix it

Teppo

Tyhmänä onnistuin tuhoamaan koko muovikehyksen, eli se siitä ongelmasta. Popparit korvasin uusilla poppareilla, pirun nopa oli laittaa takaisin. Ja jos pitää avata uudelleen niin laikalla poikki ja taas uutta popparii.

pekkax

Viikonloppuna askartelin takaoven kanssa ja pääsin niin pitkälle, että verhoilu ja sisäpelti olivat irti. Lisäksi avasin oven päästä ne kaksi 12 sakaraista torx-ruuvia, mutta sitten loppui älli kesken, enkä saanut itse lukkomekanismia ovesta irti. Pitääkö ulkokahva vielä irroittaa ja jos, niin miten se tapahtuu? Sen verran tuli ähistessä tunaroitua, että ikkunannostimen kytkimen "töpseli" otti osumaa ja siitä katkesi yksi pinni, mutta eipähän muksu saa jatkossa takuulla rämpättyä ikkunaa auki.

Korjaamon kustannusarvio oli 420 e oviremontista, joten tee-se-itse-henki heräsi kummasti henkiin. Lukkomekanismin hinta marmorilta on kuulemma 200 e.

Tanhis

Lainaus käyttäjältä: pekkax - 28.04.14 - klo:17:55
Viikonloppuna askartelin takaoven kanssa ja pääsin niin pitkälle, että verhoilu ja sisäpelti olivat irti. Lisäksi avasin oven päästä ne kaksi 12 sakaraista torx-ruuvia, mutta sitten loppui älli kesken, enkä saanut itse lukkomekanismia ovesta irti. Pitääkö ulkokahva vielä irroittaa ja jos, niin miten se tapahtuu? Sen verran tuli ähistessä tunaroitua, että ikkunannostimen kytkimen "töpseli" otti osumaa ja siitä katkesi yksi pinni, mutta eipähän muksu saa jatkossa takuulla rämpättyä ikkunaa auki.

Korjaamon kustannusarvio oli 420 e oviremontista, joten tee-se-itse-henki heräsi kummasti henkiin. Lukkomekanismin hinta marmorilta on kuulemma 200 e.

Muistaakseni ulkokahva piti kanssa irroittaa ja revitkö ne valkoiset muoviniitit kanssa auki koska ilman niitä tuhoamatta pakettia ei saanut ulos
If it ain't broke don't fix it

pekkax

Muoviniitit porasin pois, mutta kahvaa en irroittanut eli täytyy yrittää se vielä saada pois paikaltaan. Odotan kuitenkin ilmojen lämpenemistä ja tarpeeksi zen-olotilaa, ennen kuin käyn oven kimppuun uudelleen...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy