Muisteluita ja sattumuksia UltimateVW.com:in taipaleelta

Aloittaja Quality, 21.11.11 - klo:21:07

« edellinen - seuraava »

Quality

Koska aika moni sivuston jäsenistä on entisiä UVW-läisiä, niin kerätäänpä tänne joitakin muistelmia tuon hienon ja alkuaan edistyksellisen sivuston matkan varrelta.

Jälleen kerran, kun sivusto oli alhaalla, ja ainoastaan autotalli-osasto avautui, keksin avata Audin alle ketjun nimeltä Oljenkorsi. Siellä pahiten koukussa olleet saattoivat vaihtaa ajatuksia sillä aikaa, kun saatiin taas saitti ylös.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Itse liityin porukkaan alkuvuodesta 2006, kun ostin Race Blue Octavia II RS:n - hieno auto, josta hyvät muistot. Sain sen alkueristä, kun eräs auton tilannut henkilö halusi luopua tilauksestaan perheen muuttuneen työtilanteen takia. Todella hyviä neuvoja ja mukavia keskusteluja sain kokea UVW:llä. Loppuaikoina alkoi tympiä se, että vain surkeahko (toiminnallisuudeltaan) keskustelupalsta toimi, ja etusivun keskellä olivat aina vaan samat monta vuotta vanhat "uutiset".

Skula

Topikki nimeltä JORMA

Sitä ei voi unohtaa, ei ikuna kuunaan päivänä..

Minut foorumille vuonna 2002 johdatti entinen työkaveri, kun 1.8T Passatilla ajelin ja kyselin typeriä..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.11.11 - klo:21:15
Itse liityin porukkaan alkuvuodesta 2006, kun ostin Race Blue Octavia II RS:n - hieno auto, josta hyvät muistot.

Itse liityin muistaakseni keväällä 2005, hankinnassa oli Ocu TDI.

Jotenkin foorumilta on jäänyt elävästi mieleen se säännöllinen keskustelu "kaikkea X:stä" ketjuista. Muistaakseni aihe alkoi olla aktiivisemmin pinnalla, kun nelos- tai oc-ketju paisui yli sataan sivuun. Voivoteltiin porukalla sitä, että miten mahdotonta sieltä on löytää mitään. Kuka olisi arvannut, että ketjut paisuvat yli 500 sivun mittaisiksi ennen töpselin irti vetämistä.

Kovaa vääntöä siellä oli ja itsekin kirjoitin välillä liian provosoivasti ja siltä kannalta katsottuna olen tavallaan tyytyväinen, että keskustelut ovat nyt ainakin toistaiseksi poissa. Silti koko foorumista jäi hyvät muistot, vaikka loppuaikoina käytettävyys alkoi olemaan aika heikkoa. Paljon siellä on/oli asiaa, joten jos ne tekstit saa jotenkin helposti haettavaan muotoon, niin olisi niistä varmasti jollekin iloa. Valtavat määrät offia sielläkin on, joten toimiva haku olisi avainasemassa.

Hyvin jäi mieleen myös se, kun yhden puoliaktiivisen kaverin bongasin Finnlinesin saunasta eräänä kesänä. Kaveri oli saunassa aika innoissaan uudesta saksantuliaisesta ja sanoin, että noin innokkaan kaverin pitäisi päästä purkamaan fiiliksiä Ultimate nimiselle nettifoorumille. Tähän sain reippaan vastauksen, että "totta vi***sa mä nyt sitä luen" ;D

masademasa

Kun kuningas on kuollut niin on hyvä vähän muistella menneitä...

Hyvä Quality, kohtuullista avata tälle oma aiheensa!

...vai pitäiskö sanoa Boristi....muistan hyvin senkin ajan.

Monta hetkeä on siellä foorumilla eletty, on ollut maailman sota ja luumusota...kuka muistaa sen?

Makkis vaihtoi merkkiä....

Local:n auton tarkemmat malli spekulaatiot ja arvailut....jne...

Onneksi ehdin viikonloppuna ottaa itselle talteen muutamia kohteita uvw.comilta, joten sen suhteen ei hätää.

Audi innokkaat varmaan tietävät ja muistavat, että edelleen suhteellisen laaja skaala pääosin Audi A4/A5/A6 tarinoita ja ohjeita löytyy ansiokkaiden herrojen kokoamilta sivulta:

http://a6retrofit.tripod.com/

Itse tuli elettyä foorumilla Passat 3BG ajat, sekä tietenkin nämä molemmat A6 4F kiesit, tänä aikana tuli tuotettua jonkun verran kirjallista tuotosta autojen suhteen ja toivottavasti kaikista ohjeista on ollut hyötyä muille käyttäjille. Kopion niitä vähitellen tänne foorumille, kunhan tänne nyt ensin kotiutuu!

Quality

Marko_K: Kun itse liityin laajaan UVW-jäsenkaartiin alkuvuodesta 2006, taisit johtaa kirjoitusten määrässä - varmaan myös laadussa. Jossain mutkassa sitten kävi niin, että kiilasin ohitsesi, siis määrässä, en suinkaan laadussa, vaikka nykyisen nimimerkin olinkin ominut siirtyessäni Borasta (aiempi nimim. Boristi) laatumerkkiin.

Kukkanen: Ainakin 2006-07 Octavia II- ja Touran-ketjut kamppailivat aika tasaväkisinä mammuttimaisesta laajuudesta. Ocu pyyhkäisi ohi jossain vaiheessa, ja vasta sen jälkeen tuli A4 B8 -ketju, jota ei moderoinnin puuttuessa koskaan kiinnitetty "ylös", vaan se leijui siellä muiden aiheiden joukossa.

Edit: Hauska yhteensattuma, että masademasa ehti jo muistella mm. aiempaa nimimerkkiäni :).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: masademasa - 21.11.11 - klo:21:37
Monta hetkeä on siellä foorumilla eletty, on ollut maailman sota ja luumusota...kuka muistaa sen?

entäs "the day of the hollow spokes" ?

Markku J

Jorma oli kyllä varsin mieleenjäävä, ja luumusotakin. Minne lienee itse luumukin hävinnyt - ei tainnut koskaan sitä luksuscabriota hankkia....

Quality

Omia suosikkiaiheitani oli Entiset ja nykyiset autoni, jossa kiinnitin huomioni Markku J:n laajaan, kunnioitusta herättäneeseen autohistoriaan. Taisi siitä sukeutua jonkinlainen yksityinenkin keskustelu ja siemen myöhemmälle kanssakäymiselle.

Leben und leben lassen.

Quality

Mets80 ketjussa UltimateVW ajetaan ehkä alas:
LainaaTäytyy myös muutama rivi UVW n tarulle suoda. Oli nimittäin ensimmäinen "sosiaalinen" media, johon netissä liityin. Skoda oli tilattu vuonna 2005 ja odotusaikaa piti tappaa jotenkin. Surffatessa eksyin sivuille ja vaikutti niin mukavalle jengille, et imi mukaansa.

Autofoorumit ainoita joihin olen sit merkin vaihtumisen mukaan liittynyt- naamakirjat yms ei minusta jäsentä hevin saa...

Sama täällä. UVW oli tosiaan minunkin elämäni ensimmäinen keskustelufoorumi, mikä kyllä näkyi töksähtävinä mielipiteenilmaisuina ja muutamina konflikteina. Sen jälkeen olen liittynyt muutamalle muullekin sivustolle, ja pikkuhiljaa on saanut "kantapääkoulun" kautta opetella netikettiä ja diplomatiaa.

Leben und leben lassen.

Docw

UWV:llä tuli enempi vähempi hengailtua jostain 2003 tienoilta alkaen. Tuo foorumisofta oli senverran hankalakäyttöinen että aika vähän tuli postailtua. Noiden vuosien aikana muistaakseni alle 100 kertaa. Yleensä tuli luettua ainoastaan muutamaa ketjua jotka säännöllisesti keikkuivat etusivulla. Noissa megaketjuissa oli kyllä paljon asiaa, mutta vähän hitaanpana ei aiheeseen ehtinyt puuttua ennen kuin siellä oli jo sivutolkulla keskustelua uusista jutuista... Lisäksi en koskaan keksinyt järkevää tapaa etsiä tietoa noista ketjuista.

Tuo autotalli oli kyllä todella loistava, pesee tämän palstan autotallin kyllä ihan sata-nolla. Tuolla myös kynnys oman auton lisäämiselle oli paljon matalampi kuin täällä, jos omasta autostansa laittaa tiedot ja kuvat esille niin uuden ketjun tekeminen ikään kuin edellyttää aiheesta juttelua.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: Quality - 21.11.11 - klo:22:05
UVW oli tosiaan minunkin elämäni ensimmäinen keskustelufoorumi, mikä kyllä näkyi töksähtävinä mielipiteenilmaisuina ja muutamina konflikteina. Sen jälkeen olen liittynyt muutamalle muullekin sivustolle, ja pikkuhiljaa on saanut "kantapääkoulun" kautta opetella netikettiä ja diplomatiaa.

OT: kuules Quality, olet niin nöyrä ja vaatimaton ihminen, että joudun jo tekemään töitä sen eteen, etten alkaisi katumaan omia kommentointejani. Ja se olisi päättymätön tie  ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Quality - 21.11.11 - klo:22:05
UVW oli tosiaan minunkin elämäni ensimmäinen keskustelufoorumi,

UVW oli minun ensimmäinen autofoorumi mihin jämähdin. Ja jos Areena voidaan laskea UVW:n kanssa samaan kastiin, niin enpä ole muille autofoorumeille vieläkään jämähtänyt. Kahdelle harrastusfoorumille olen kirjoittanut pidempään kuin tänne, mutta siinä ne foorumit sitten ovatkin. Ei ole naamakirjaa, Twitteriä tai mitään muitakaan nykyajan ilmiötä omassa käytössä. Jostain syystä sitä kuitenkin jämähti UVW:lle. Ehkä se pääosin laadukas offi veti puoleensa :D

Yleensä luen tai kirjaudun jollekin foorumille, kun tarvitsen tietoa jostain uudesta hankinnasta, mutta ei mikään muu foorumi ole samalla tavalla jäänyt vakiokalustoon kuin nämä vaggineet. Olen toki muitakin autofoorumeita seurannut, kun hankinnat ovat olleet kuummillaan, mutta eipä niille ole sitten sen jälkeen ollut asiaa.

Reneto

Minä liityin UVW:hen vasta kesällä -09, jolloin se tökki teknisesti jo todella pahasti. Mielettömästi sitä tuli kuitenkin luettua.. Tietoa oli paljon ja off-topikit hauskoja; Jorman lisäksi mm. Nyrkkeilykehä  ;D ;D  V**tuilustakin tuli taidetta. Hitto kun en muista ketkä siellä hakkasivat toisiaan.. eivät taida vaikuttaa enää tällä forumilla.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Filixon

Ovatkohan nuo UVW:n aineistot tallessa jossakin pilvi- tai muussa palvelimessa? Eivätkö tutkivat autojournalistit voisi toimittaa tuollaisesta materiaalista peräti julkaisuja? Tai voisiko aineistoja käyttää vaikkapa verkkokirjoittelua koskeviin opinnäytetöihin, jos olisi halukkaita opiskelijoita ja ohjaajia. Mikäpä estäisi tällä palstalla ideoimasta mahdollisia tutkimuskysymyksiä, jos jollekin pälähtää niitä mieleen ja aineisto olisi saatavilla tutkimuskäyttöön. Vai onko tämä täyttää utopiaa?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Quality

Lainaakun en muista ketkä siellä hakkasivat toisiaan.. eivät taida vaikuttaa enää tällä forumilla.

Loistavista keskustelijoista ja sanataitureista jäivät mieleen Makkis, PenttiHilkuri, Timo S, Jacques, Skodaisbest ... ja tietysti DrPepper alias Local - monet heistä poistuneet takavasemmalle. Paljon irtosi myös aktivisteilta Marko_K, -V-, Tupo, ja ketähän vielä - harmi, ettei voi enää tarkistaa. Vain harva heistä on jäänyt ulos tältä foorumilta. Erityisesti muistan Teuvon alias Neuvoton, jonka Skoda-sattumukset olivat vertaansa vailla. Kaikki eivät Teuvon huumoria sulattaneet. Ovatkohan hänen päiväkirjansa vielä jossain luettavina? Niissä sitä julkaistavaa ainesta olisi enemmän kuin katkonaisissa nettikeskusteluissa.

Leben und leben lassen.

Reneto

Pään aukominen oli ajoittain sellaista, että miltä tahansa muulta foorumilta olisi tullut kertalaakista kenkää. Moderointi oli kuitenkin niin olematonta, että vastapuolen vaimonkin saattoi ottaa sanailun kohteeksi.. Asiatonta ja ala-arvoista, mutta ah niin viihdyttävää.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

ATM

UVW:ltä jäi mieleen paljonkin. Luumusodat ja skodaisbest:in kitkeränsuloiset piikittelyt. Sieltä jäi mieleen myös Räsä-PenttiHilkurin kertakaikkisen mainio tarinointi, sekä myös Makkiksen kuolemattomat tarinat. Paljon hyviä muistoja.

T

UVW keskusteluja voi vielä hetken aikaa lukea Googlen välimuistista. Haku löytää keskusteluja, ja sitten klikattava googlen tuloksista aina sitä "välimuistissa" tai "cached" linkkiä.

Jos googlen hakuun kirjoittaa ensin
site:ultimatevw.com
ja tuohon perään hakusanan niin saa pelkkiä foorumin tuloksia.

Harmi jos keskusteluja ei jätetty minnekäään edes tekstimuotoiseksi arkistoksi johon voisi hakuja kohdistaa.

Oma rekisteröintipäivä näytti olevan 14.4.2004. Paljon on VAG tietämystä itsellekin karttunut noista päivistä UVW:n, tämän foorumin sekä ulkomaisten foorumien ansiosta.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Skula

Jos joku kauniisti pyytää niin varmaan AriK antaa vaikka tilastoja ulos?

Flat

Itselleni ultimatevw oli myös ensimmäinen foorumi jolle tuli kirjoiteltua hieman enemmänkin ja siihen tuli jopa pieni addiktio.
Tietysti mieleen ovat päälimmäisenä jääneet hienot verbaaliset taistelut joihin tuli itsekiin välillä osallistuttua. Paljon tietoa tarttui tuolta mukaan, ja muutama "nettituttukin" on muodostunut.

Erityisesti muistan sen hetken kun tämä foorumi syntyi ja fannattiset ultimaatikot hyökkäsivät muuttajia vastaan. Harvoin sapelia on kalisteltu siihen malliin netissä, rapa lensi joka suuntaan, eikä uhreilta vältytty. Mutta onneksi aika paransi haavat ja iso osa samasta porukasta on täällä jälleen sulassa sovussa. Jopu viisas aina muisti taistelun keskellä todeta, että "asiat riitelevat, eivät ihmiset". Ja oikeassahan hän oli.

Peeveli

Minulle jäi mieleen tietty antiikkinen ulkoinen look, sivuilla surffailun hitaus ja kömpelyys. Mutta, toki hyvääkin oli paljon. Runsas tietopuolinen määrä laaja-alaisesti eri automalleista, autotalli-osiosta näki heti mitkä autot olivat viimeksi sinne ilmestyneet ja mimmoisia ne olivat päällisin puolin.

Mieleen jäi itselleni myös provosoijat joista itsekin provosoitui joskus, kuten skodaisbest joka ponnahti ajoittain ilmoille kuin influenssavirus. T.Neuvottoman skodaongelmat jäivät myös paistuneina silmien verkkokalvoille; oli sillä kaverilla maanantaipäivän yksilö sattunut kohdalle!

Mutta, se on yllätys miten monille k.o. foorumi on sisältänyt hyvin voimakkaita tunnesiteitä ja kun palsta loppui, sitä voisi kait verrata melkein lähiomaisen kuolemaan. Itse olen sitä mieltä, että aikansa kutakin, ja tämä nykyareena on aivan ok.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 21.11.11 - klo:22:17
Minä liityin UVW:hen vasta kesällä -09, jolloin se tökki teknisesti jo todella pahasti. Mielettömästi sitä tuli kuitenkin luettua.. Tietoa oli paljon ja off-topikit hauskoja; Jorman lisäksi mm. Nyrkkeilykehä  ;D ;D  V**tuilustakin tuli taidetta. Hitto kun en muista ketkä siellä hakkasivat toisiaan.. eivät taida vaikuttaa enää tällä forumilla.
Onhan meitä täällä useampia  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Quality

LainaaItselleni ultimatevw oli myös ensimmäinen foorumi jolle tuli kirjoiteltua hieman enemmänkin ja siihen tuli jopa pieni addiktio.
Tietysti mieleen ovat päälimmäisenä jääneet hienot verbaaliset taistelut joihin tuli itsekiin välillä osallistuttua. Paljon tietoa tarttui tuolta mukaan, ja muutama "nettituttukin" on muodostunut.

Oliko sulla, Flat, UVWllä toinen nicki, kun en sinua sieltä saa millään päähäni?

Leben und leben lassen.

rob-s

Lainaaluumusota...kuka muistaa sen?

Kyllä vain..aina sinne ilmestyi niitä jotka olivat ostamassa "kaikilla varusteella olevan parhaan mahdollisen version" haukkuen kaikki muut siinä samalla. Sitten kun totuuden hetki (auton luovutus) he katosivat kuin pieru saharaan:)

Sain todella paljon hyviä neuvoja sieltä auton hankintaan sekä tuunaamiseen. Tuunaamiseen erityisesti Local:ta sai paljon tietoa.
Ilmettelenkin mihin hän on hävinnyt? (myöhemmin dr.pepper)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Quality - 22.11.11 - klo:08:45
Oliko sulla, Flat, UVWllä toinen nicki, kun en sinua sieltä saa millään päähäni?
Kyllä Flat oli Flat UVW:lläkin.

Marko_K

Missään foorumilla ei ole tullut vietettyä aikaa samassa mittakaavassa kuin UVW:llä. Oma aktiivisin aikani taisi osua välille 2004-2008. UVW on jostain syystä aina ollut jotenkin poikkeava foorumi, vaikka rapa välillä lensikin, niin tietynlainen herrasmiesmäisyys leimasi keskustelua -- siis ottaen huomioon olemattoman moderoinnin.

Varmaan UVW oli myös ensimmäisiä autofoorumeita, joissa keskustelu alkoi pyöriä enemmän uusien autojen kuin vanhusten ympärillä -- sieltähän se on tänne periytynyt. Harvalta merkiltä löytyy moista, vaikkapa omien edellisten merkkien eli Mersun ja Fordin harrastajafoorumeilla tunnutaan keskustelavan lähinnä kymmenvuotiaasta kalustosta.

Tikka

Ehkei minun pitäisi tähän mitään kirjoittaa, kun koskaan en ko. foorumille rekisteröitynyt, mutta aktiivisesti sitä kuitenkin luin. Aivan tarkkaan en osaa kertoa milloin sen seuraaminen alkoi, mutta varmaankin 2005-2006 aikoihin. Ilman sitä foorumia tuskin olisin koskaan tänne eksynyt, ainakaan rekisteröitymään. Niin, lieneekö se hyvä vai huono asia, sitä en tiedä.

Monia eri henkilöitä ja keskusteluja sieltä muistan, mutta sellaiset täysin tarkat muistikuvat esimerkiksi "luumu-sodasta" ovat unohtuneet, liekkö syynä sitten se, että itse en koskaan sinne mitään kirjoittanut vaan ainoastaan seurasin. Hmm, nyt kun tarkemmin mietin, muistelen A5-keskustelussa olleen joskus jonkin suuren "tappelun" tai riidan, mikähän siinä oli syynä? Vai muistelenkohan aivan väärin.

Mukava olisi tietää missä joitakin ennen aktiivisia kirjoittelijoita nykyään on, hienoa olisi saada heitä esimerkiksi tänne.

Tämä seuraava kysymykseni liittyy aika kaukaisesti UVW:hen, mutta suonette minulle sen tähän paikkaan. Muistan millainen auto kirjoittaja masademasalla on, ja kerran näin vastaavanlaisen Audin autovahinkokeskuksen sivuilla vaurioituneena. Kysynkin siis, että eihän se Audi ollut sinun, masademasa?

Ai niin, ja tosiaan UVW:n autoesittely oli minunkin mielestäni aika kätevä!

Filixon

Lainaus käyttäjältä: masademasa - 21.11.11 - klo:21:37

Minä liityin foorumille oppiakseni jotain TSI+DSG:stä, kun se tuli itselleni ajankohtaiseksi, ja paljon opinkin. Mutta mikä olikaan tuo "luumusota"? Siihen en koskaan törmännyt.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

clima

Omaa liittymisaikaani en tarkalleen muista, mutta veikkaisin jotain 2004 ajankohtaa: kyseessä oli ensimmäinen keskustelufoorumi mihin osallistuin, muistan että kyselin silloin omistamani Golf IV puolista ja ikkunan tippumisista ja sain erittäin asiantuntevia vastauksia. Tuolloin piti jostain raapaista nimimerkki niin -03 Golfissa climatronic oli itselle niin hieno varuste (ensimmäinen ilmastoitu autoni) että siitähän se tuli napattua.
Sittemmin tuli sattuneista syistä seurattua A6 C6 (tai 4F miten vaan) palstaa, paljon hyödyllistä asiaa; sieltä ilokseni on kirjoittajia siirtynyt tännekin.

Jorma ja nyrkkis olivat autoilun ulkopuolisista osioista mieleenpainuvimmat.

Tärkeä sivusto tuolloin itselle. Jälkiviisaana voi sanoa että onneksi tämä foorumi on jatkanut VAG-perinnettä, vaikka muistan hyvin kuinka parisen vuotta sitten porukkaa "jakautui asemilla eri juniin."

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 22.11.11 - klo:09:52
UVW on jostain syystä aina ollut jotenkin poikkeava foorumi, vaikka rapa välillä lensikin, niin tietynlainen herrasmiesmäisyys leimasi keskustelua -- siis ottaen huomioon olemattoman moderoinnin.

Allekirjoitan tämän. Ei voi kun ihmetellä miten keskustelu ei moderoinnin puuttusta huolimatta missään vaiheessa aivan totaalisesti lähtenyt hanskasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy