Tarvitseeko torin sääntöjä mielestäsi muuttaa?

Aloittaja Golfauto, 10.11.11 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

Tarvitseeko VAGarenan torin sääntöjä mielestäsi muuttaa?

Kyllä
3 (12%)
Ei
22 (88%)

Äänestäjiä yhteensä: 23

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 10.11.11 - klo:20:00
Mitäs unohtui?

Säännöt

Voitaisko saada joku äänestys, että haluaako jengi muuttaa näitä nipotus sääntöjä vai tehdä kauppaa?

Nyt on oma topic tehty, katsotaan kuinka käy.
Voit tehdä mieleisesi äänestyksen kun valitset aloitusviestin alapuolelta "lisää äänestys" painiketta - Kiviharju

Wekotin

Ei tarvi muuttaa. Kuinka voi olla niin vaikeaa laittaa hintaa, paikkakuntaa ja yhteystietoja niihin ilmoituksiin? Samalla kyllä kirjoitetaan pientä romaania itse tuotteesta.

Golfauto

Hienoa äänestys :) Tosin semmonen kyllä/ei palkki olis kiva... nyt kaikki ei viitsi kirjoittaa mielipidettään, kun pelkäävät ylläpidon armotonta kostoa ;) Alla aikaisemmin jo laittamani perustelut muutoksille. Tuo myyntiviesti johon alkujaan kommentoi sisälsi sekin linkin nettiautoon josta selvisi hinnat ja yhteystiedot. Mitä lisäarvoa on, että ne samat lukee foorumin ilmoituksessa, kun kuitenkin 100% ihmisistä katsoo sen nettiauton ilmoituksen, koska siellä on kuvat, ajokilometrit, jne...

Ilmoituksesta pitää löytyä seuraavat tiedot:

1) Tuotteen hinta

2) Tuotteen sijainti

3) Myyjän yhteystiedot (sähköposti/puhelin)

Mä haluaisin kommentoida näitä, koska oma ilmoitukseni meni vähän puihin.

1) Laitoin tarjouksen perusteella, koska jollekin alkuperäisradiolle on vähän vaikea määritellä sopivaa hintaa. Merkkiliikkeessä se varmasti maksaa satasia, mutta moisen laitteen kysyntä voi olla pieni, joten laittaako 10e vai 200e. Omalta kohdaltani ehkä kömpelö ratkaisu täyttää väkisin säännöt olisi laittaa "hinta 500e / tarjoa rohkeasti". Eli hinta täysin hyödytön.

2) Samaa mieltä

3) En halua laittaa foorumeille mailia tai puhelinta kaikkien Erkkien spämmi tms häiriköinti intoa tyydyttämään. Mielestäni on paljon järkevämpää kysellä yksityisviestillä, jos on kiinnostusta tuotteesta ja vaihtaa siellä yhteystietoja. Toki jos joku haluaa laittaa ilmoitukseen mailin tai numeron, niin se on ihan ok.

Reneto

Just tänään lukaisin uudet säännöt myyntiosioon pesukinnas.comissa ja ajattelin, että hyvä että täällä on ollut selkeät säännöt alusta asti. Kuri ja järjestys, prkl  ;D
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

VAG!

En ole ikuna täällä mitään myynyt, mutta nykyinen systeemi tuntuu kyllä hyvältä. Varsinkin se, että hinta ja paikkakunta pitää olla. Yhteystiedoilla ei ole minulle väliä, kun tarvittaessa voi ottaa yhteyttä yv:llä. Mutta myyjän etuhan se on, että yhteystiedot löytyy, niin rekisteröitymättömätkin kävijät voivat ottaa yhteyttä.

Kiviharju

Audi A4 Allroad quattro -17

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.11.11 - klo:20:28
En ole ikuna täällä mitään myynyt, mutta nykyinen systeemi tuntuu kyllä hyvältä. Varsinkin se, että hinta ja paikkakunta pitää olla. Yhteystiedoilla ei ole minulle väliä, kun tarvittaessa voi ottaa yhteyttä yv:llä. Mutta myyjän etuhan se on, että yhteystiedot löytyy, niin rekisteröitymättömätkin kävijät voivat ottaa yhteyttä.

Sun pitää ihan itse tehdä se, kun sinun viestisi on aloitusviesti.

En oo mikään palstakuningas (vielä). No nyt kyllä bongasin. Ehkä mä opin, mutta kiitos lisäyksestä.

Guest-171240

Ei tarvi sääntöjä muuttaa minunkaan mielestä.

Kun jotain asiaa myy, takuulla miettii itse mielessään jotain hintaa. Miksi sitä ei voi kirjoittaa sitten näkyville? Piheyksissään? Ahneuksissaan? Harva tuote on niin erikoinen loppujen lopuksi, ettei tuotteen myyjä (omistaja?) sille osaa hintaa määritellä. Aloittajan mainitsemia radioita myydään kuitenkin ebayssa, huudossa ja täälläkin joten ehkä pientä viitseliäisyyden puutetta ilmassa.. Voihan sen hinnan toki pistää 200e/perusteltujen tarjousten perusteella. En tarkoita tällä hinta-asialla kuitenkaan pelkästään sinua Golfauto

Toisekseen jostain tietokoneen tai kännykän kautta kun sitä kirjoittaa, fyysisesti sijaitsee jossakin. Täällä periferiassa (Oulussa) kun asuu niin ei ole ihan itsestäänselvää että kaikki netissä myytävät tuotteet on vaikka alle 100km päässä. Silloin on kiva tietää missä tuote on. Kiva hieroa kauppaa tavarasta mikä osottautuu olevan inarijärvellä saaressa, mihin pääsee vain kesäisin tiistaisin ja ehkä perjantaisin.

Kolmas mutta ei ehkä vähäisin on se yhteystietovaade. Joo, voihan sitä yyveetä heittää, mutta jos minä tahtoisin ostaa tuotteen X välttämättä, niin kai siitä nyt soittaakin saa? Varsinkin isoimmissa kaupoissa puhelin on aika tärkeä renkaanpotkinnan esiaste. Voisiko laittaa edes näkösälle selkeästi mailiosoitetta mihin pukata e-postia jos on vuorotöissä tai tuntemattomat soittelijat pelottaa. Nykyään vaikka vain myyntiä varten voi tehdä helposti sähköpostiosoitteen tai hakea vaikka prepaidin jos sitä kaikkein kalleinta gmail tiliään tai numeroaan ei kehtaa kaikille näytellä. Minulle tulee kolmesta sähköpostiosoitteestani spammia vain yhteen. Gmail on pysynyt "neitsyenä" moisten suhteen vaikka sitä kohtuu vapaasti olenkin viljellyt.

Tämän foorumin säännöt eivät mielestäni ole sieltäpäinkään natseimmasta päästä. Hyvä vain että ylläpito jaksaa ehkä hieman nipotuksenomaisestikin puuttua asiaan, jotta saadaan edes se joku roti pidettyä hommissa. :)

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 10.11.11 - klo:20:36
Ei tarvi sääntöjä muuttaa minunkaan mielestä.

Kun jotain asiaa myy, takuulla miettii itse mielessään jotain hintaa.

Kolmas mutta ei ehkä vähäisin on se yhteystietovaade. Joo, voihan sitä yyveetä heittää, mutta jos minä tahtoisin ostaa tuotteen X välttämättä, niin kai siitä nyt soittaakin saa? Varsinkin isoimmissa kaupoissa puhelin on aika tärkeä renkaanpotkinnan esiaste.

No tuossa hinta kysymyksessä pystyn vielä joustamaan, mutta yhteystiedoissa en. Eli jos haluan olla niin 'tyhmä' että en laita numeroa tai mailia helpottamaan kaupantekoa se on minun tyhmyyttäni ja ongelmani, että en sitten saa tuotetta niin vaivattomasti kaupan. Miksi ihmeessä ylläpidon pitää pakottaa minut jakamaan yhteystietojani, mitä en halua jakaa koko Suomen/maailman kansalle? Tällä hetkellä itselläni ei ole kaupan 5+ tuotetta täällä, koska en halua alkaa vääntämään jotain myynti mailia tms... Eikä se ole minulta pois vaan palstalta, kun tarjonta on vähäisempää.

Guest-171251

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 10.11.11 - klo:20:46
Eikä se ole minulta pois vaan palstalta, kun tarjonta on vähäisempää.
Netti on keksitty niin myyjälle kuin ostajallekin. Sen kanssa täytyy vain elää. Laita tuotteesi eBay:n kauppapaikkaan myyntiin tai nettivaraosaan, jos foorumin säännöt ei houkuttele. Itse sain aikanaan Golfille nettiautossa ~1000 katselukertaa ja topikille täällä yli kolmesataa. Kysymyksiä tuli samassa suhteessa. En kuitenkaan vähättelisi foorumia kauppapaikkana myyjän kannalta.

On tosiaan oma asiasi mitä laitat näkösälle nettiin, mutta jos identiteettisi on senverran arvokas että et voi esim emailiasi täällä kirjoittaa mitenkään näkösälle, niin tee oikeasti se john.doe -email jota käyt katsomassa vain kun myyt jotain. Esim gmail-tilin luonnissa menee pari minuuttia, pieni hinta yksityisyydestä...

turbovolga

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 10.11.11 - klo:20:46
Eli jos haluan olla niin 'tyhmä' että en laita numeroa tai mailia helpottamaan kaupantekoa se on minun tyhmyyttäni ja ongelmani, että en sitten saa tuotetta niin vaivattomasti kaupan. Miksi ihmeessä ylläpidon pitää pakottaa minut jakamaan yhteystietojani, mitä en halua jakaa koko Suomen/maailman kansalle? 

Olen samaa mieltä tästä. Jos myyjä haluaa julkaista yhteystiedot kaupankäynnin edistämiseksi, niin tehköön niin, mutta ilman pakkoa.

Reneto

ConD kirjoitti asiaa. Puh.nro ei ole pakollinen ilmoituksessa, joten kakkos tai kolmos s-postiosoite vaan käyttöön.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Kasis

Muuten kaikki ok, mutta mielestäni tuo yhteystieto ei tarvitse olla pakollinen, toki se on ihan hyödyllinen.
Kirjautuneena/rekisteröityneenä pystyy kuitenkin lähettämään yv:n, joten yhteyttä saa ilman muita yhteystietoja.
Ongelmien pelossa, tms. voi tehdä maksuttoman s.postilaatikon, vaikka vain myynti-ilmoituksia varten. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy