Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

Flat

LainaaSaako kysyä missä liikkeessä asioit?? maahantuojalle soittelin asiasta ja vieläkin sanoivat etteivät tule enempää vastaan kuin tuon n.3000â,¬, autoni on rekisteröity 9/2009 ja tosiaan 100tkm on mittarissa, vastausta en myöskään saanut siittä miksi eivät 2010 vuonna jo ole tehneet öljynkulutukselle mitään kun siitä kerran huoltotiedoissa maininta löytyy..ehkä edellinen omistaja vaan hyväksynyt suuren kulutuksen..

Audi Airportissa asioin aluksi, mutta keskustelut käytiin suoraan  maahantuojan kanssa. On hieman merkillistä miksi korvaustaso vaihtelee tapauskohtaisesti. Tiedän, että tälläkin foorumilla on tehty useita mäntäremppoja 100% maahantuojan piikkiin. Tietysti auton ikä ja kilometrit voi olla vaikuttava tekijä. Huohotinremppa on vain ajan peluuta, ja sillä yritetään vain viivyttää lopullista korjausta ( jotta mäntärempan korjauskuluja voitaisiin sysätä myös kuluttajan puolelle ?). En ole kuullut että huohotinremppa olisi kenellekkään tuonnut pysyvää ratkaisua asiaan, en yhdellekkään. Netti on pullollaan näitä öljynkulutusongelmia kyseisestä konetyypistä.  Googleta vaikka tämä: audi a4 b8 2.0t oil consumption

Kannattaa ehkä kysyä vaikka kuluttajaoikeusneuvojalta apua ja mielipidettä tähän kustanusjakoasiaan. Ilmaista apua tarjolla ja ainakin sen jälkeen tietää onko maahantuojan esitys kohtuullinen vai onko siinä vedätyksen makua. Sinun kohdallasi en tietysti vahva näyttö siitä, että ongelma on ollut todistetusti jo vuonna 2010.

https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuneLomake.aspx


LainaaNyt taas seurannut kulutusmittauksen jälkeen kulutusta ja näyttäisi tasaantuvan alle 0.5L (huohotinjumppa tehty).
Itselläni kulutus oli kurissa jonkin aikaa tuon jälkeen, mutta sitten se riistäytyi yli sallitun rajan. Näin on käynnyt muillekkin.

Mitenkään pelottelematta, mutta tuollainen auto jossa on suuri öljynkulutus ( yli sallitun), voi olla ongelmallinen myydä. Pitääkö öljynkulutuksesta kertoa myyntihetkellä totuudenmukaisesti ? Mikäli asian  jättää kertomatta , voi sillä olla seuraamuksia jälkikäteen ?  Jos myyt auton merkkiliikkeeseen, niin hehän eivät voi myydä tuota autoa sellaisenaan eteenpäin, sillä seuraava omistaja tekee asiasta välittömästi reklamaation ja liike joutuu korjauttamaan moottorin.  Jos myyt auton yksityiselle, niin asian pimittäminen hyvin riskialtista.


Miksiköhän Audi ei vain kutsu ongelmatapauksia korjattavaksi ja hoida asiaa kuntoon tyylikkäästi ?

x4t

Minä hankin vm. 2009 2.0T B8:n tammikuun alussa 84000km. Öljyä meni 1L/800-1400km vähän olosuhteista riippuen. Tämä yksilö oli kuulemma vienyt öljyä alusta asti, tosin paljon pienempiä määriä tyyliin 1L/3000km. Huohotinventtiilin vaihto ei vaikuttanut kulutukseen mitenkään.

Asia eteni erinäisistä syistä johtuen hitaasti, mutta lopulta auto meni heinäkuun lopulla JKL Autotarvikkeelle mäntien ja kiertokankien vaihtoon, mittarissa tällöin 97000km. Konetta purkaessa löytyi nelospytystä aika pahoja naarmuja, joten autoon tilattiin tehdasuusi kone Ruotsista. Kustannukset jaettiin maahantuojan ja auton myyjän kesken, tarkoista prosenteista ei minulla ole tietoa. Minulle jäi maksettavaksi öljynkulutusmittauksessa käytetty lisäysöljy  ;D eli noin 42euroa...

Uudella koneella on nyt ajettu n. 6000km ja öljymittari on puolessa välissä.


audion

Taidan olla saanut tuurilla kohtuu-ö-kulutteisen audin. Säännöllisesti alusta alkaen on ö-kulutus ollut 1L/15000km eli purkillinen huoltovälillä. Kop kop --> puuta.

[OT]Muuta pulmaa onkin sitten ollut s-tronicin kanssa aika lailla. Lähinnä kaikenlaista nykimistä lähdössä ja 2-vaiteella ylös ja alas vaihdoissa. Nyt kun megatroniikka vaihdettiin on ollut vähän rauhallisempaa. Toistaiseksi remppa on mennyt tehtaan piikkiin. On todella hieno vaihteisto silloin, kun se on kunnossa ja säädöt paikallaan, mutta osaa se olla sitten tosi ikävä.[/OT]

rob-s

Tämä oman edellisen B8 2.0TFSI (A5) suurin yksittäinen myynnin syy oli nimenomaan öljyn kulutus (lähes litra/1000km) sekä s-tronicin toiminta.

Nyt jälkikäteen tajusin vasta, että kaikkia näitä TFSI ja FSI koneita odottaa imupuolen puhdistusta myöskin. Eli karstaa ja muuta mönjää kertyy ja kovettuu imusarjaan ja imuventtiileihin.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ghzeit

Elä pelottele siellä robsu! Oma BWA pannu syö litran per huoltoväli, eli n. 14tkm

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

zimba

Ensituntuma on mullakin että ei huohotinrempalla ollut mitään vaikutusta vaan ajotietokoneen näyttämät palkit hupenavat entiseen malliin. Ehdottivat vielä virallisen (ja maksullisen) öljynkulutuksen mittauksen aloittamista vaikka puhtaasti omakustanteisesti huohotinrempan kustansin ja tiedossa oli että ei mahdollisiin jatkotoimenpiteisiinkään apuja ole enään tulossa. Totesin että eiköhän se ole sama seurailla mulla sitä ihan itsekseen. Oma veikkaukseni on että näitä ongelmia alkaa tulemaan nyt entistä enempi tietoon kun kyseisen moottorimallin alkupään motit tulevat siihen ikään että tehdas ei lähde enään mukaan korjauskustannuksiin.

Onko kukaan koittanut paksumpien öljyjen vaikutusta tähän kulutukseen? Jos öljy kerta liian löyhien männänrenkaiden takia karkaa niin luulisi että ei paksummat lämpimän pään öljyt ainakaan sitä huononpaan suuntaan veisi. Mulla on edessä öljynvaihto ja suunnittelin vaihtavani longlife litkut poissa. 503 01 laatuluokasta joka on myös hyväksytty ko. moottoriin löytyy 0w-40 ja 5w-40 öljyjä. Entäpä öljyn lisä-aineet STP ja mitä näitä nyt on...onko kokemuksia?

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: zimba - 15.10.13 - klo:17:25Onko kukaan koittanut paksumpien öljyjen vaikutusta tähän kulutukseen? Jos öljy kerta liian löyhien männänrenkaiden takia karkaa niin luulisi että ei paksummat lämpimän pään öljyt ainakaan sitä huononpaan suuntaan veisi. Mulla on edessä öljynvaihto ja suunnittelin vaihtavani longlife litkut poissa. 503 01 laatuluokasta joka on myös hyväksytty ko. moottoriin löytyy 0w-40 ja 5w-40 öljyjä.

Ei ole kokemuksia, mutta samaa olen ajatellut eli kun Saksasta tilatut longlife-öljyt loppuvat, niin yhtä hyvin voisi kokeilla vähän paksumpia ja halvempia (?) ei-ll-öljyjä.
Passat GTE Variant

Stempe

0w-40 voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu, talveakin ajatellen.

AUDII

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.10.13 - klo:07:30
Audi Airportissa asioin aluksi, mutta keskustelut käytiin suoraan  maahantuojan kanssa. On hieman merkillistä miksi korvaustaso vaihtelee tapauskohtaisesti. Tiedän, että tälläkin foorumilla on tehty useita mäntäremppoja 100% maahantuojan piikkiin. Tietysti auton ikä ja kilometrit voi olla vaikuttava tekijä. Huohotinremppa on vain ajan peluuta, ja sillä yritetään vain viivyttää lopullista korjausta ( jotta mäntärempan korjauskuluja voitaisiin sysätä myös kuluttajan puolelle ?). En ole kuullut että huohotinremppa olisi kenellekkään tuonnut pysyvää ratkaisua asiaan, en yhdellekkään. Netti on pullollaan näitä öljynkulutusongelmia kyseisestä konetyypistä.  Googleta vaikka tämä: audi a4 b8 2.0t oil consumption

Kannattaa ehkä kysyä vaikka kuluttajaoikeusneuvojalta apua ja mielipidettä tähän kustanusjakoasiaan. Ilmaista apua tarjolla ja ainakin sen jälkeen tietää onko maahantuojan esitys kohtuullinen vai onko siinä vedätyksen makua. Sinun kohdallasi en tietysti vahva näyttö siitä, että ongelma on ollut todistetusti jo vuonna 2010.

https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuneLomake.aspx

Itselläni kulutus oli kurissa jonkin aikaa tuon jälkeen, mutta sitten se riistäytyi yli sallitun rajan. Näin on käynnyt muillekkin.

Mitenkään pelottelematta, mutta tuollainen auto jossa on suuri öljynkulutus ( yli sallitun), voi olla ongelmallinen myydä. Pitääkö öljynkulutuksesta kertoa myyntihetkellä totuudenmukaisesti ? Mikäli asian  jättää kertomatta , voi sillä olla seuraamuksia jälkikäteen ?  Jos myyt auton merkkiliikkeeseen, niin hehän eivät voi myydä tuota autoa sellaisenaan eteenpäin, sillä seuraava omistaja tekee asiasta välittömästi reklamaation ja liike joutuu korjauttamaan moottorin.  Jos myyt auton yksityiselle, niin asian pimittäminen hyvin riskialtista.


Miksiköhän Audi ei vain kutsu ongelmatapauksia korjattavaksi ja hoida asiaa kuntoon tyylikkäästi ?

Maahantuojan vastaus oli kun uudestaan soittelin sinne, että he hyvää hyvyyttään tulevat tuon 3000â,¬ vastaan ettei heidän tarvisi korvata mitään, on tää erikoista touhua kun vaihtelee vastaantulot näin paljon, pitää viedä asiaa eteenpäin kuluttaja asiamiehen kautta tästä lähtien jos kerran ei muu auta..
2010 vuoden maininnasta öljynkulutuksessa sanoivat, että silloin ei varmaan ole vienyt yli sallitun öljyä joten ei ole tehty mitään asialle..

Ohikulkija

LainaaItselläni kulutus oli kurissa jonkin aikaa tuon jälkeen, mutta sitten se riistäytyi yli sallitun rajan. Näin on käynnyt muillekkin.
Minun autoon on tehty kaksi kertaa tuo "tekohengitysremppa". Jonkun aikaa kulutus pysyy matalla, mutta sitten pikkuhiljaa alkaa öljy taas maistua. Kysyin nyt tuota männän vaihdon korvausta ja vastasivat, että asia käsitellään tapauskohtaisesti!!
Tässä oli syy miksi nyt sitten päätin laittaa auton kiertoon. Ja uusi A4:nen jäi pois mahdollisen mutterin johdosta.
Myyjä oli tietoinen öljyn kulutuksesta, mutta eipä tuo tuntunut paljon haittaavan kaupankäyntiä.
Sikäli harmi, muuten olen ollut tyytyväinen autoon. Ensimmäinen auto jota olen pitänyt yli viisi vuotta ja yli 100000km. Huoltojen lisäksi olen itse maksanut tähän mennessä korjauksiin yhden ajovalopolttimon ja pensatankin läpän lukitusmoottorin.

Ohikulkija

LainaaHuoltojen lisäksi olen itse maksanut tähän mennessä korjauksiin yhden ajovalopolttimon ja pensatankin läpän lukitusmoottorin.
Niin ja renkaat meni kans vaihtoon vuosi sitten.

mjy

Meillä on perheessä vm 2011 A4 1,8 multitronic. Se on uudesta saakka vienyt öljyä n 1 l / 3000 km. Siihen on kokeiltu Longlife öljynä sekä Mobilia että Castrolia ja nyt viimeksi siihen vaihdettiin kokeeksi Mobilin 0w-40 New Life. Ei ollut mitään merkittävää vaikutusta tälläkään öljylaadulla, 3400 km pääsi edellisellä litran lisäyksellä. On tämä oikeasti aika hurjaa.

Audin kanta on se, että tule sitten valittamaan kun tuo kulutus moninkertaistuu, eli heiltä ei saa mitään apuja tähän vaivaan.

No pääsevät kyllä meistä eroon.

fisutus

Onhan nämä aika hurjia yleensäkin nämä valmistajien rajat, että asialle jotain ruvetaan tekemään. Audilla on kuitenkin "pieni" tuo toleranssi

Valmistajien sallitut raja-arvot öljyn kulutukselle

Audi 5 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 eteenpäin )
BMW 7 dl / 1000 km
BMW M-sarjan mallit 15 dl / 1000 km
Honda 10 dl / 1000 km
Mazda 8 dl / 1000 km
Mercedes-Benz 8 dl / 1000 km
Toyota 5 dl / 1000 km
Volkswagen 10 dl / 1000 km (vuosimallit â€" 2009)
Volkswagen 5 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 â€")
Volvo 2,5 â€" 5,0 dl / 1000 km (riippuen käyttöolosuhteista)
Volvo 5,5 dl / 1000 km (150 000 ajetun km jälkeen)

rob-s

LainaaOnhan nämä aika hurjia yleensäkin nämä valmistajien rajat

No on! 30000km huoltoväilillä, niin joutuu keskimäärin lisäämään 29x 5dl eli lähes 15 litraa!
Ei siinä varsinaista tarvetta öljynvaihdolle enää ole.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pertsa

Eihän oikeasti nykymoottorit voi tuollaisia määriä kuluttaa öljyä muuten kuin että kyseessä on valmistus- /suunnitteluvirhe tai muuten vaan maanantaikappale. Nuohan on vaan "disclaimereita" joihin voidaan vedota jotta takuukorjauksiin ei tarvi ryhtyä. En muista varmasti mutta mainittiinkohan manuaalissakin tuo että öljyä saattaa kulua "joissain olosuhteissa" se 0,5 litraa /1000km tms. jos on "kuormittavaa" ajoa jne. Mutta jos sitä kuluu ihan normiajossa normiolosuhteissakin noita määriä jatkuvasti ja koko ajan, niin joku mokahan suunnittelussa tai moottorin valmistuksessa on tehty. Tuskin noita tarkoituksella on suunniteltu tuollaisiksi.
Onkohan näihin öljypolttimiin kellään koskaan tullut katsastuksessa päästöissä sanomista. Luulisi että se jo jotenkin niissäkin näkyisi?

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 17.10.13 - klo:14:37
Niin ja renkaat meni kans vaihtoon vuosi sitten.

Hitto, toi on kyl aika paha tyyppivika.  ;)
Mul oli nimittäin sama juttu viime kesänä.
Sikamaista menoa since 1975

Vaarivanhus

Husqvarna moottorisahani 2-tahtibensiinin sekaan pitää laittaa öljyä  1/50 eli 2-prosenttinen seos. Mikäli autosi, jonka polttoaineen kulutus on vaikkapa 6 litraa/100km, nelitahtimoottori kuluttaisi vastaavan määrän öljyä, niin tuhannella kilometrillä öljyä kuluisi:

10*6l/100km on 60 litraa/1000km. 2-prosenttinen seos syntyisi lisäämällä kuuteenkymmeneen litraan 1,2 litraa öljyä.

Fisutuksen ilmoittamien tietojen mukaan valmistajien sallimat raja-arvot nelitahtimoottoreiden öljynkulutukselle eivät ole kovinkaan kaukana 2-tahtimoottorin öljynkulutuksesta. Noilla arvoillahan autonpersuuksissa kiertäisi ilman katalysaattoria sininen savu kuin ennen vanhaan Trabantin perässä.

Hyväksymmekö nikottelematta valmistajien sallimat raja-arvot öljynkulutukselle? Kysehän ei voi olla muusta kuin moottorinvalmistuksen suurista toleransseista ja sen myötä tingitystä hinnasta/laadusta. Vai mikä muu selittäisi sen, että jotkut autot syövät öljyä ja jotkut eivät? Olemmeko valmiita maksamaan autostamme enemmän, jotta saisimme parempaa laatua? Vai saammeko enää laatua edes rahallakaan? Rahalle kun tuppaa olemaan ottajia ilman vastinettakin.
Joutilas 76v

JAK

En ole koko ketjua lukenut mutta... Aikanaan kun autokuskin uraa aloittelin joskus vuonna miekka ja kivi, meillä oli käytössä Mersun kuorma-autoja ja öljyn kulutus oli niissä aika reipasta, en määriä teitenkään muista. Veholla kerrottiin, että MB:n mielestä moottori joka ei kuluta öljyä on viallinen. Tämä oli silloin aikanaan Mersun tehtaan kanta.

Latexi

Hyväksymmekö nikottelematta valmistajien sallimat raja-arvot öljynkulutukselle?

No ei ihan nikottelematta mutta kai se on pakon edessä tehtävä. Onneksi tuo meikäläisen härveli ei vielä ole innostunut syömään sitä öljyä ihan urakalla. 15 tkm ja öljynvaihto on pitänyt vielä ainakin toistaiseksi.
Latexi

Poikarukka

Raja-arvothan hyväksyt auton ostaessa. Auton valmistajahan saa tehdä takuuehdot ja rajat miten tuotteestaan korvaa ellei se muuten riko yleisiä sääntöjä. Epäilempä, että se lakimies armeija on tutkinut asiaa enemmänkin tehtaan puolella mihin se raja voidaan asettaa. Talouspuoli taas miettinyt kuinka suuri prosentti sen täyttää ja mitä se kustantaa firmalle jos joku osa joudutaan korvaamaan. Nyt varmaan on kuitenkin käynyt käpy hommassa ja uutena auton ostaneita hyvitellään tulevan myynnin takia. Mutta se onkin vain armosta se PR työ. Käytetyn ostaneet on vähän naamakertoimella. Ikävä hommahan tuo on, lähtisin muuta kautta rakentamaan korjausvaatimusta, mikäli kulutuksen rajat ei täyty. Liika öljynkulutus vaaraksi muille osille tai voi aiheuttaa vaaraa jäämällä tielle se onkin eri asia käsitellä sitä kautta.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 19.10.13 - klo:13:26
Raja-arvothan hyväksyt auton ostaessa. Auton valmistajahan saa tehdä takuuehdot ja rajat miten tuotteestaan korvaa ellei se muuten riko yleisiä sääntöjä. Epäilempä, että se lakimies armeija on tutkinut asiaa enemmänkin tehtaan puolella mihin se raja voidaan asettaa. Talouspuoli taas miettinyt kuinka suuri prosentti sen täyttää ja mitä se kustantaa firmalle jos joku osa joudutaan korvaamaan. Nyt varmaan on kuitenkin käynyt käpy hommassa ja uutena auton ostaneita hyvitellään tulevan myynnin takia. Mutta se onkin vain armosta se PR työ. Käytetyn ostaneet on vähän naamakertoimella. Ikävä hommahan tuo on, lähtisin muuta kautta rakentamaan korjausvaatimusta, mikäli kulutuksen rajat ei täyty. Liika öljynkulutus vaaraksi muille osille tai voi aiheuttaa vaaraa jäämällä tielle se onkin eri asia käsitellä sitä kautta.

Onhan näitä ohjeatvoja ollut kautta aikojen, mutta kyllä ennen näitä pieniä tehomyllyjä länsiautoissa öljyä ei juurikaan lisätty öljynvaihtovälillä normaaliolosuhteissa. Jos öljyä alkoi kulumaan esim. enemmän kuin 1 litra per 3'000 km savutti moottori tai vuoti öljyä. Edessä oli moottoriremontti.

Eikös noiden edellä esitettyjen öljynkulutusarvojen pitäisi näkyä moottorin päästöarvoissa vai on moottoriöljy hyvä polttoaine?

55kW

Ainakaan litra per 3000 km ei näy päästöissä eikä sytytystulpissa mitenkään. Pakoputkessa tosin on jonkun verran nokea.

J-TTeno

Ostin n. viikko sitten Audi A4 B8 1.8 TFSIn 118kw Multitronic laatikolla, vm 2009, aj. 103tkm. Auto on muuten kuin unelma, mutta ikävä yllätys tuli esiin jo viikon päästä kauppojen jälkeen. Öljyä näyttäisi maistuvan aivan hurja määrä  :-\

Tarkastin viikko sitten MMI-mittarista öljymäärän joka oli hieman minimin yläpuolella ja lisäsin 3 dl öljyä. Heitin yhden reissun pääkaupunkiseudulle ja hieman kaupunkiajoa päälle (n. 700 km). Vaimo soitti ilmoitti eilen tienpäältä että ajotietokone pyysi lisäämään litran öljyä. Laitoin puoli litraa ja tarkastin taas tason,  lisäsin vielä muutaman desin kun mittari näytti puoliväliä. Mittari näytti täyttä. Tämän jälkeen lähdin taas reissuun. 250KMn ajon jälkeen MMI-näyttää taas puoliväliä!? Pitää vierailla autoliikkeessä.. tämä kyllä menee reilusti yli ohjekirjassa lukevan 0,5l/1000km kulutuksen.

Pitää vierailla autoliikkessä josta ostin tämän yksilön ja keskustella asiasta. Ilmeisesti Audin korvauskäytännöt tämmöisille tapaukselle vaihtelevat tapauskohtaisesti aika paljon?


Stempe

Ei sulla pitäs olla mitään hätää, liike josta auton ostit korvaa osan ja maahantuoja osan. Tämä edellyttää aukotonta huoltohistoriaa. Jos vielä seuraat kulutusta niin lisää seuraavan kerran litra kun auto pyytää lisää öljyä.

teknistaetumatkaa

Ja tarina jatkuu, toivottavasti matkakin.

Mulla oli siis 2009 2.0 tfsi, 120tkm nyt ajettu ja toisissa kilvissä. Ihmettelin ettei asiaan otettu mitään kantaa kun öljyn kulutuksesta kävin kitisemässä, Audi Center Turussa vaan todettiin, että asiaan on turha ottaa mitään kantaa ennen kuin viralliset kulutuslukemat ovat selvillä. Okei, fair enough, ei muuta kuin mittaukseen.

Tässä välissä kävin useammankin huoltoneuvojan kanssa asiaa läpi, kaikilla ihastuttavan yhteinen nuotti, jokainen näistähän on yksittäistapauksia ja käsitellään erikseen, ennen virallisen mittaustuloksen saamista ei spekuloida mitään.

Mittaustulos saapui, reilu 9 desiä tuhannella. Vaikka osasinkin odottaa ikäviä uutisia en kuitenkaan ihan tätä: jannu tiskillä totesi, että autosihan on kakkoskilvissä, mitään ei korjata ja kaikki työt tähän mennessä on tästä syystä maksettava pois, myös huohotin yms. mutokset sekä mittaus, reilu 600. Haha, täysin rahastusta siis, kaikki tiedot ovat heillä olleet koko ajan tiedossa ja varmasti pelistrategia. Vittu mitä paskaa. Olisin kyllä itsekin osannut sanoa, että öljyä kuluu aivan perkeleesti ja heillä taas oli tiedossa, ettei mittauksesta ole mitään hyötyä (asiakkaalle)..

Sitten asiaan, missä Turun seudulla halvimmalla saisi männän renkaat vaihdettua? Taitaa olla paras kuitenkin tässä tapauksessa laittaa auto kiertoon ihan kulutus kertoen, ei maksa varmasti aikaa, vaivaa eikä rahaa korjauttaa ja laittaa sitten vaihtoon..

Nakertaa ku pientä oravaa, ei muuten, mutta se on aivan loistava peli muilta ominaisuuksiltaan.

J-TTeno

Kävin myyjäliikkeessä ilmoittamassa kulutuksesta ja sanoivat heti että aivan liikaa tuon ikäiselle autolle. Hommaa selvitetään nyt merkkiliikkeen huollon kautta, 1000km mittaustesti tulossa ensiviikolle. Tällä hetkellä öljymittari näyttää puoltaväliä ja kilometrejä on ajettu 0,9 litran lisäämisen jälkeen 650. 1.8:n ei kuulemma ole saatavilla tuota "ensimmäistä" korjaussarjaa, huohotin jne.

Mittaustulosten jälkeen asiaa selvitetään maahantuojan kanssa. Hieman nihkeä asennoituminen ja heti ilmoitettiin että tiedäthän että 0,5l/1000km on hyväksyttävä arvo.

Jospa se tästä :/

Ifa

Moi,
voisiko joku vastailla joka on teettänyt tuon öljykulutus mittauksen Audilla.
Miten ne "marmorilla" oikein tekee tuon öljynkulutuksen mittauksen ?
Laitetaanko koneeseen uudet öljyt ja ajetaan 1000km ja katotaan sitten kulutus
vai voiko sen tehdä milloin vain lennosta...
Olen ainakin ollut huomaavinani että öljynvaihdon jälkeen kulutus on jokin aikaa
maltillisempi kuin sitten kun vaihtoväli alkaa olla lopuillaan ???
Ja vielä paljonko mittaus kustantaa artistille ? :)
A5 Cab

Pertsa

Kyllä sinne laitetaan uudet öljyt tai ainakin tietty määrä öljyä joka punnitaan. Mittauksen jälkeen öljymäärä punnitaan uudestaan ja katotaan paljon sitä kului.
Joo ja ei tuo ainakaan sen näytön mukaan ihan lineaarisesti mene mullakaan. Puoleen väliin palkkia näyttää kuluvan paljon hitaammin kuin puolesta palkista tyhjään palkkiin joka menee nopeammin.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: mjy - 17.10.13 - klo:15:46
Audin kanta on se, että tule sitten valittamaan kun tuo kulutus moninkertaistuu, eli heiltä ei saa mitään apuja tähän vaivaan.

No pääsevät kyllä meistä eroon.

Kävin katselemassa uutta autoa ja tuli piipahdettua audiliikkeessä. Rasvalettinen myyjä tuli esittelemään A4:sta. Kovaa myyntipuhetta... Sanoin että en huoli autoa, jonka valmistajan mielestä normaali öljykulutus on 0,5l tonnilla. Myyjältä mussutusta että ei nämä syö..., saksassa, pälä pälä. Pyysin tutustumaan auton ohjekirjaan ja tekemään tarjouksen sen jälkeen kun ovat valmiita lisäämään kauppakirjaan laadukkaille autoille tyypillisen 0,1 max kulutukseksi kaupan purun ehdoksi. Tarjousta ei ole tullut ja tuskin tuleekaan.


clima

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 30.10.13 - klo:20:55
Kävin katselemassa uutta autoa ja tuli piipahdettua audiliikkeessä. Rasvalettinen myyjä tuli esittelemään A4:sta. Kovaa myyntipuhetta... Sanoin että en huoli autoa, jonka valmistajan mielestä normaali öljykulutus on 0,5l tonnilla. Myyjältä mussutusta että ei nämä syö..., saksassa, pälä pälä. Pyysin tutustumaan auton ohjekirjaan ja tekemään tarjouksen sen jälkeen kun ovat valmiita lisäämään kauppakirjaan laadukkaille autoille tyypillisen 0,1 max kulutukseksi kaupan purun ehdoksi. Tarjousta ei ole tullut ja tuskin tuleekaan.

Tuo on myyjältä tosiaan typerää väittää ettei öljynkulutusta olisi.

Mutta millä merkillä tuo mainitsemasi 1dl/1000km tai vielä vähemmän on raja-arvona?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy