Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

jusape

Kävin tosiaan jo bemukaupalla, kyllä houkuttelee. Siltikin tykkään koeajon jälkeen enemmän Audin ajettavuudesta ja hallintalaitteista. Noista kallistuu vääjäämättä silti valinta järkisyistä bemariin, suomiauto, täydet takuut, 2014 kilpiin jne. Mutta on tuo audin isomman dieselinvoimalinja mahtava.

Skula

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.09.13 - klo:13:49Mutta on tuo audin isomman dieselinvoimalinja mahtava.

Ja vielä sä mietit?  ;D

Teho ja voimalinjakeskustelut ja -spekuloinnit ei foorumilta lopu!

Itse taittuisin tuohon käytettyyn Audiin.. Joskin ottaisin silti mielummin tuollaisen BMW:n samalla tavalla käytettynä  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

jusape

Hyvin kävi näemmä foorumilobbaukseni tai sitten myyjän hyväksymä reiluhko alennusehdotukseni alkoi häntä heikottaa, kun soitteli tuossa, että auto on myyty. Todennäköisesti epäröivät kuitenkin ostoaikeitani ja soittivat jollekin aiemmalle kiinnostuneelle. Kyseessä siis Toyota Airportin tuoma käytetty vm. 2011 A6 3.0 Tdi 180kW sedan, 25tkm, metallihopea auto.

Sinänsä hyvä esimerkki miten noista voi suoralla kaupalla päästä mukavasti hinnassa alas; kesällä kysäisin ohimennen niin hinta oli 52500e, nyt kysäisin niin 49000e. Pyynti siis vielä eilen 55900e.

Joku sai oivan pelin, mutta ei mulle kelvannut, kun ei ollut suksiluukkua :) Pienestä se on kiinni..

Kuka tunnustaa ostaneensa?

jusape

Sinne meni A6 seuraavalle omistajalle tänään. Hyvät oli vajaat 100tkm kyydit. Nyt alkaa se kiva vaihe, järki vs. tunne -mittelöt.

Mielenkiintoista tollasen 40teur käytetyn "perusauton" myynti tänä päivänä, en olisi alunperin uskonut että autoliikkeelle myisin... on se vaan ammattimaista puuhaa heillä, kaveri oli ostanut tällä viikolla jo 20 autoa, mm. F10/11 Bemuja ja eri Audeja. Tosi helppoa ja sujuvaa kauppaa kun hintakin riitti minulle.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 05.09.13 - klo:15:43
Sinne meni A6 seuraavalle omistajalle tänään. Hyvät oli vajaat 100tkm kyydit. Nyt alkaa se kiva vaihe, järki vs. tunne -mittelöt.

Mielenkiintoista tollasen 40teur käytetyn "perusauton" myynti tänä päivänä, en olisi alunperin uskonut että autoliikkeelle myisin... on se vaan ammattimaista puuhaa heillä, kaveri oli ostanut tällä viikolla jo 20 autoa, mm. F10/11 Bemuja ja eri Audeja. Tosi helppoa ja sujuvaa kauppaa kun hintakin riitti minulle.
Kertomastasi päätellen veikkaan ostajaksi Kamuxia  ;)...heiltä olen itsekin asiallisia tarjouksia saanut, ja sukulaismies on myynyt heille pari autoa.

jusape

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 05.09.13 - klo:21:33
Kertomastasi päätellen veikkaan ostajaksi Kamuxia  ;)...heiltä olen itsekin asiallisia tarjouksia saanut, ja sukulaismies on myynyt heille pari autoa.

Pakko kommentoida tuota, koska ei ollut Kamux. Hekin soittivat, mutta se liike joka auton osti tarjosi reilut 3000e enemmän!

jusape

Muistaako joku milloin tuli, jos tuli, business-pakettiin vakiona webasto (siis se versio joka lämmitti vaan sisätilat) ? Olis tarjolla 2012 mallin 3.0 tdiq avantti kohtuu hyvällä hinnalla.....

Ktk

Se oli kamppiksena viime talvena.

Markku J

Minulla oli just tuo "quattro Edition" -kampanjamalli, johon sai tehdaseberin kaukosäädöllä kaupan päälle. Ja taisi hintakin olla hieman vakiobusineksen alapuolella. Omani tilasin muistaakseni syyskuussa tai lokakuussa 2012. Tarjous alkoi hiukan ennen tilaukseni tekoa.

Ranssi

Aika mielenkiintoista, että paras käteiskauppa autosta syntyy liikkeen kanssa ja vielä tilanteessa, jossa myyjällä ei ilmeisesti ollut kiire. Tällaisissa tapauksissa liikkeen kate ei voi aivan valtava olla, kun muuten auto olisi mennyt suoraan kaupaksi.

Ainakin Rinta-Juipin ostokonttoritoiminta on perinteisesti perustunut tällaiseen myyjän paniikin hyödyntämiseen, mikä on näkynyt selvästi hyvityksessä.

9800160

Seuraavana olisi edessä 60tkm huolto - ilmoittivat että olisi 3 avointa kampanjaa huollossa. Mitähän nuo ovat? Vajaa vuosi sitten huollossa ei tehty mitään vastaavia.

Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

Pekka T

^ Olisiko ohjaustehostimen päivitys yksi niistä?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Akusti

vetokoukun pulttien kiristys tehty edellisessä huollossa (30tkm) alkutalvesta

9800160

Jep - ohjauskampanja on yksi noista, eli kaksi muuta vielä auki.

Vetokoukkua ei ole joten tuskin sitä kiristävät. Tosin voihan se olla niinkin että kampanja tuosta kiristyksestä on ja se ilmoitetaan kaikille vaikka koukkua ei olisikaan.
Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

jusape

Minun exään tehtiin pari viikkoa sitten pari kamppista, mutteri ja egr:ään liittyvät.

MLu___

Onhan tästä jo kirjoitettukin, mutta enimmäkseen ulkonäkö edellä... :)

Jos laitetaan paino pelkälle ajettavuudelle, niin onko 225/60R16 vai 225/55R17 parempi nastarengas vakioalustaiseen C7 Avantiin?

Nalle

Kyllä mä ottaisin noista vaihtoehdoista 225/55R17, onhan se kuitenkin vakiorengaskoko.
Kokemusta ei ole vielä talvirenkaista omassa A6:ssa, mutta itse valitsin 225/55R17, kun myyjä oli tyrkyttämässä alikokoista 225/60R16 sarjaa.

MLu___

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 13.09.13 - klo:17:24
Kyllä mä ottaisin noista vaihtoehdoista 225/55R17, onhan se kuitenkin vakiorengaskoko.
Kokemusta ei ole vielä talvirenkaista omassa A6:ssa, mutta itse valitsin 225/55R17, kun myyjä oli tyrkyttämässä alikokoista 225/60R16 sarjaa.

Oikeastaan noiden 2-litraisten vakiorengas on Aluminium-Gussräder im 7-Arm-Design, Größe 7,5 J x 16, mit Reifen 225/60 R 16, mutta Suomessa 17-tuumainen on paketoitu hintaan.

Kellään tuskin on kokemusta molemmista, mutta kertokaa jos joku rengaskoko ja/tai merkki on toiminut hyvin tai huonosti.

jusape

Ulkonäköhommat on mielipiteitä, mutta A6:n tyyppisen auton ostaja varmaan tykkää visuaalisestakin puolesta. Jos livenä näkee miten tökerö tuo 16 -tuumainen vakiokoko on auton alla, niin valinta on kyllä tuo 17. Leveys sama ja ympärys, miten voisi muuttua ominaisuudet kun kumpikaan ei edusta matalaprofiilirengasta.

Michelin ulisi A6:n alla, Conti leijui, jotenka Nokialainen olisi valintani. Uusi Hakka 8 ei varmaan huono, hipelöin juuri naapurin uusia renkaita ja varsin erilainen ja terävä, jotenkin kova nasta verrattuna omiin Continentaleihin. Toki terävä nasta voi tuoda tuota ulinaakin, mutta kyllä ne varmaan osaa renkaita tehdä.

A6 first timer

17" Nokian nastat olleet alla 2011 & 2012.  Toimivat hyvin, äänitaso nousee, muttei ole mitenkään erikoinen. Kerran olen ajanut 16" nastoilla varustettua, en muista renkaiden merkkiä. Rehellisesti sanottuna eroa ei huomannut, tuskin pärjäisin sokkotestissä.

MLu___

Nokian 8:t siihen varmaan tulee, vaikka aika arvokkaat ovatkin.

Näitä vanteita ajattelin, mutta saattaahan tuo 60-sarjainen näyttää aika "muhkealta" Audin alla.

Nalle

Minulle tulossa ilmeisesti sama vanne, mutta 17" koossa ja Nokian kitkoilla.
Setti on vielä autoliikkeessä, kun heillä ei ollut luovutuksen aikaan kesäkuussa kyseistä sarjaa varastossa
täytyy hakea ne pois tässä syksyn aikana.
On muuten eka kitka sarja, tähän saakka olen koko elämäni ajanut nastoilla, mielenkiintoista nähdä miten
jäisillä keleillä toimii.

mol

Lainaus käyttäjältä: MLu___ - 14.09.13 - klo:09:21
Nokian 8:t siihen varmaan tulee, vaikka aika arvokkaat ovatkin.
Pyydän anteeksi asiatonta kommentointia mutta minusta on erikoista että ostetaan tuon hintaluokan auto ja sitten harmitellaan talvirenkaiden hintaa...

jusape

Oma exä oli esittelyauto jossa alla nuo kuvan 16" vanteet, mutta ne vaihtui ihan ulkonäkösyistä 17" joka on kyllä tähän autoon minimikoko minusta. Tuo 16" 225/60 profiili on vaan niin järkyttävä kottikärrynpyörä.

Kyllähän kitkat ainakin quattron alla toimii hienosti. Etuveto A6:een en laittaisi, sen verran lipsuu keula jo nastoillakin. Q5:llä muistan vain yhden haastavan keikan kitkoilla 100tkm matkalta kun Kittilässä peilijäätietä ajoin 30km ja auto puski perää sivuun suorallakin...

MLu___

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 14.09.13 - klo:10:56
Minulle tulossa ilmeisesti sama vanne, mutta 17" koossa

Ai tuota 5-puolaista roottoria saa 17-tuumaisenakin. Audin varusteselain antaa vain tämän 17-tuumaisen C7:lle.

Nalle

Ainakin Audi accessories  2/2012 lehden mukaan saisi 17" koossa, osanumerolla 4G0071025.
En ole kyllä omiani vielä nähnyt joten en voi olla 100% varma  :)

MLu___

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 14.09.13 - klo:18:44
Ainakin Audi accessories  2/2012 lehden mukaan saisi 17" koossa, osanumerolla 4G0071025.
En ole kyllä omiani vielä nähnyt joten en voi olla 100% varma  :)

Tuo kuvan 7-puolainen on varusteselaimessa 4G0071025. "Huom! Tuotekuva viitteellinen." No onhan se pyöreä ja alumiinia :o

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MLu___

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 14.09.13 - klo:20:59
A6:n vanteista löytyy ihan omakin ketju.  :)

Vähän karkasi aiheesta, eli kokemuksista 60- ja 55-sarjaisista ;)

jusape

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.09.13 - klo:18:24
Hyvin kävi näemmä foorumilobbaukseni tai sitten myyjän hyväksymä reiluhko alennusehdotukseni alkoi häntä heikottaa, kun soitteli tuossa, että auto on myyty. Todennäköisesti epäröivät kuitenkin ostoaikeitani ja soittivat jollekin aiemmalle kiinnostuneelle. Kyseessä siis Toyota Airportin tuoma käytetty vm. 2011 A6 3.0 Tdi 180kW sedan, 25tkm, metallihopea auto.

Sinänsä hyvä esimerkki miten noista voi suoralla kaupalla päästä mukavasti hinnassa alas; kesällä kysäisin ohimennen niin hinta oli 52500e, nyt kysäisin niin 49000e. Pyynti siis vielä eilen 55900e.

Joku sai oivan pelin, mutta ei mulle kelvannut, kun ei ollut suksiluukkua :) Pienestä se on kiinni..

Kuka tunnustaa ostaneensa?

Jaa, tuokin yksilö vielä myynnissä kun ostaja ei kuulemma ilmaantunut paikalle. Siitä lähtee kyllä kohtuu edullisesti 180kW versio vähillä kilometreillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy