passat 2011 öljynkulutus

Aloittaja ozzman, 02.07.11 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

ozzman

8000 km ajettuani vilkaisin öljytikkua ja hämmästyin öljymäärä osoitti alle puolen
onko tämä normaalia kulutusta?
1,4 tsi dsg.

mla

Ei tuo vielä pahalta kuulosta. Vähempi olisi parempi, mutta jos auto pyytäisi lisäämään öljyä noilla kilometreillä niin vasta sitten olisi itse huolestunut kulutuksen määrästä.

Itsellä oli Touran johon lisäilin 6l ensimmäisen huoltovälin aikana öljyä vaikka vaihtoivat kahdesti siihen öljytkin kun 'kulutusta testattiin'.

Onkohan tämä sitä flexfuel ideologiaa, eli voit käyttää polttoaineena myös moottoriöljyä :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

ozzman

Ei huolestuta :D Ompahan uudet öljyt koneessa koko ajan,niin kuin ennen kuplassa.

mla

Niin itsellä nykyisissä yksilöissä ei ole tarvinnut juuri öljyä lisätä 30tkm huoltovälillä, mutta en tosiaan paljoa huolestuisi vielä jos 1-2l joudut lisäämään, riippuen toki miten autoa käytetään.
Ensimmäisen huoltovälin jälkeen ainakin aiemmissa volsuissa joita olen omistanut tuo 1-2l kulutus väheni n. 0,5l huoltovälillä.
Tai no kulutus on väärä sana, lisäystarve lienee se oikea kun noita lukuja vertailee.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

tsiih

Onko se koskaan ylämerkissä ollutkaan? Tuliko katsottua luovutuksessa?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

ozzman

Kyllä tarkistin koska asiasta oli puhe. kumma ominaisuus edellisessä merkissä ei moista ollut.

POSSU

Omani vastaava 1,4 tsi ei oo kuluttanu 12000km. aikana ollenkaan-voisi sanoa. ehkä 2-3mm. on vajunut tikussa.

IBBC

Moro,

Mulla nyt 5000 km ajettu 2011 passat variant TSI multifuel DSG 118 kw.

Öljyvalo hälytti pari kuukautta sitten 3000 km:n kohdalla ja tikku oli kuiva joten lisäsin öljyä 1 litran. Nyt valo syttyi taas ja tikku kuiva. Onkos hyviä vinkkejä mitä huollossa vaatisi tekemään kun minun ymmärryksen mukaan tuollainen öljynkulutus ei aivan normaalia. Ennen oli variant 2008 tsi golffi ja siihen en ikinä joutunut lisäämään öljyä, siksi tämä vähän ihmetyttää.

Kiitokset vastauksista.

-Kaitsu

teedeeii.

Moi.
Olen lueskellut eri osioista näitä öljynkulutuskeskusteluja, en vain voi ymmärtää tätä öljyn kulutuksen määrää.
Silloin kun eken auton sain -80 luvun lopulla, niin se oli datsun 100A, siihen lisäsin öljyä ehkä litran tai kaksi vuodessa, mutta olihan auto vanha (15v) litran kone  :) ja moottoritekniikka erilaista kuin nykyään, sen kone vain yksinkertaisesti oli elämänsä loppusuoralla.
Tuntuu, että nämä VAG:n tsi vai mitä ne nyt onkaan, ovat vähän niinkuin tuo mun "ratsuni" tosin sekin vei vähemmän öljyä, paluu -70 luvulle näillä koneilla??
Itellä ei ONNEKSI ole bensakonetta, diesel VAG kylläkin (ei öljyn lisäystä, ajettu 35 tkm) jos mulla veisi auto öljyä litratolkulla, niin se on susi, eihän tuollaisia moottoreita enää voida tehdä, jos 2 tkm ajetaan ja litra öljyä, no huh huh. Vaihtoon menisi meikäläisen kosla ja heti.
Ja lisään vielä, että maahantuojan mukaan öljyn kulutus on normien sisällä, minkä normien? sen minkä itse ovat keksineet(kö)?

Wekotin

^No ainakin kannattaa Longlife-öljyjen käyttö / ostaminen Suomesta lopettaa noilla hinnoilla. Ellei sitten saa tehtyä kuten nimim. tlindstr, joka saa ilmaiset öljyt huollosta. Kannattaa muutenkin tuo Polo GTI ja öljynkulutus -ketju lukea. Eihän tuossa mitään järkeä ole, että moderni 4-tahtinen moottori kuluttaa öljyä kuin 2-tahti moottori.

Joku tolkku tähänkin pitäisi saada. Jos VAGilla on laatuongelmia tai laadunvarmistusongelmia, miksi asiaakkaan täytyy ne maksaa.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 18.04.12 - klo:16:43
Joku tolkku tähänkin pitäisi saada. Jos VAGilla on laatuongelmia tai laadunvarmistusongelmia, miksi asiaakkaan täytyy ne maksaa.
Kyllähän sinä syyn tiedät, mutta sanotaan se nyt vielä kerran ääneen:"Mieluummin asiakas kuin osakkeenomistaja!".

IBBC

Päivitystä tähän sen verran, että nyt passatilla ajettu 9000 km. Öljynkulutusmittaus tehtiin viimeisen 1000 km:n aikana kuinkas mukavaa... Kulutus on 0.35 l per 1000 km. Valmistajahan ilmoittaa 0.5 l per 1000 km normaaliksi.

Katsotaan mitä maahantuojalta vastaavat, mutta pahaa pelkään että ei paljon apua tule.

Vi**u!

Edit: yksiköt vaihdettu oikeiksi

Keni1

Lainaus käyttäjältä: IBBC - 05.07.12 - klo:15:02
Päivitystä tähän sen verran, että nyt passatilla ajettu 9000 km. Öljynkulutusmittaus tehtiin viimeisen 1000 km:n aikana kuinkas mukavaa... Kulutus on 0.35 dl per 1000 km. Valmistajahan ilmoittaa 0.5 dl per 1000 km normaaliksi.

Katsotaan mitä maahantuojalta vastaavat, mutta pahaa pelkään että ei paljon apua tule.

Vi**u!

Se kuulemma huohottimen kautta huohottuu noissa volkkareissa, jotain keräilyastiaa väsäävät mutta eivät osaa sanoa koska valmis, moottoritilahan sun autossa on ilmeisesti aivan öljyn peitossa?

t. Joulupukki

Edit: ai sulla olikin vain desejä kun muilla vie litroittain, äläpä huoli vielä noilla luvuilla :)

Keni1

Niin kumpi oli desejä vai litroja, jos vaikka autojen käyttöohjeissa onkin painovirhepaholainen tai käännösvirhe  ???

IBBC

Hups, piti tosiaan olla 0,35 l ja 0,5 l.

eli 3,5 dl ja 5 dl.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy