BMW i4 M50

Aloittaja makelja, 21.07.23 - klo:15:15

« edellinen - seuraava »

makelja

Vielä pitää ottaa kuva konfiguraattorista. Marraskuussa sitten oikeita kuvia.



Täällä ja aiemmin UVW:ssä tullut nyt pyörittyä yli 16 vuotta. Vielä syksyn ajan täällä kommentoin ja kirjoittelen, mutta sitten varmaan vähenee, kun auton valmistaja vaihtuu kokonaan toiseen konserniin.
Mukavaahan se on täällä ollut ja paljon neuvoja saanut ja voinut ehkä joitain auttaakin, mutta "Näin se maailma muuttuu Eskoseni" vai miten ne menikään.
Id.7:aa ajattelin, mutta kun siitä ei tule valmista niin päädyin sitten Bemariin.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: makelja - 21.07.23 - klo:15:15
Täällä ja aiemmin UVW:ssä tullut nyt pyörittyä kohta 16 vuotta. Vielä syksyn ajan täällä kommentoin ja kirjoittelen, mutta sitten varmaan vähenee, kun auton valmistaja vaihtuu kokonaan toiseen konserniin.
Mukavaahan se on täällä ollut ja paljon neuvoja saanut ja voinut ehkä joitain auttaakin, mutta "Näin se maailma muuttuu Eskoseni" vai miten ne menikään.
Id.7:aa ajattelin, mutta kun siitä ei tule valmista niin päädyin sitten Bemariin.

Erittäin hieno auto, onnea! Tulet varmasti pitämään autosta. Nyt pitää vaan malttaa odotella pitkät kuukaudet.

Itse ajoin 24 vuotta Audeilla ja vaihdoin reilut 2 vuotta sitten M440i:hin. Olen ollut todella tyytyväinen, aivan huippuhyvä ja ongelmaton auto joka suhteessa. Ensi vuonna auto vaihtunee takaisin nelioviseen mutta merkki pysyy samana, ellei jotain ihmeellistä tapahdu. Mutta kyllä tässä pitää kuitenkin koko ajan seurata, tuleeko Audilta mitään kiinnostavaa, vaikkei nyt lyhyellä aikajänteellä kovin lupaavalta näytä.

makelja

Audilla ei ole yhtään sähkömallia mikä olisi kiinnostava/mahdollinen. Volkkarit on möhköjä tai muuten möykkyjä. Samaten Cupra Born ei kiinnosta. Skoda samaten kuin Volkkarit.
Aluksi meinasin odotella BYD Sealia, mutta kun tuosta Bemarista tuli hyvä tarjous niin ostohousut meni prässiin oikeastaan heti.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: makelja - 21.07.23 - klo:18:14
Audilla ei ole yhtään sähkömallia mikä olisi kiinnostava/mahdollinen. Volkkarit on möhköjä tai muuten möykkyjä. Samaten Cupra Born ei kiinnosta. Skoda samaten kuin Volkkarit.
Aluksi meinasin odotella BYD Sealia, mutta kun tuosta Bemarista tuli hyvä tarjous niin ostohousut meni prässiin oikeastaan heti.

Jep, Audin tarjonta on tällä hetkellä kaiken kaikkiaan aivan surkea. Konsernillahan on merkittäviä ongelmia ainakin softakehityksen suhteen, mikä on käsittääkseni lykännyt Audinkin lanseerauksia jo useamman kerran. Ehkä seuraavan sukupolven A4 (siis se täyssähkö) voisi olla jotain uutta ja mielenkiintoista, mutta eivät taida tietää Audillakaan, milloin lopulta saavat sen pihalle. A6 e-tronkin on tietääkseni pahasti myöhässä eikä taatusti tule ulos tämän vuoden puolella, vaikka alunperin piti. Ja Volkkarit on tosiaan just noin kuten totesit, sorry vaan  ;D

On tullut tässä mielenkiinnolla, myötätunnolla ja kauhulla luettua uuden Octavia IV:n ongelmaketjua. Aivan käsittämätöntä, millainen fiasko sen auton softakehitys on ollut ja tuntuu olevan edelleen. Kaikesta voi päätellä, että siellä vaan paniikissa sammutellaan tulipaloja ja samalla sytytellään uusia, kun vikaa pukkaa toisensa jälkeen edelleenkin. Bemari on ollut täydellinen vastakohta. Kaikki on toiminut koko ajan just kuten pitää. Kaikki infotainment-toiminnot ja avustimet ovat toimineet täysin moitteetta, ja kartta- ja softapäivitykset ovat asentuneet OTA:na hienosti.

Jos tuo sinun i4:sesi rakennetaan vasta nyt heinäkuussa tai myöhemmin, tulee siihen myös uudistettu, tehokkaampi rauta infotainmentin osalta, ja auto tulee suoraan tehtaalta iDrive 8.5:llä varustettuna. Ennen heinäkuuta valmistetuissa autoissa on iDrive 8, jota ei voi päivittää uudempaan versioon. Tämä näin nörttitietona...

makelja

#4
Mennee linjalle lokakuussa (vko40). Ei sen aiemmin. Olen tuosta lukenutkin, että tulee uudempi käyttis ja rauta.

edit:

Auto oli mulla koeajossa ti-ke. Tykkäsin niin paljon että päädyin sen hankkimaan.
Tilaus tehty eilen. Toimitus 1.12 viimeistään.
Pitkä syksy edessä siis.  ;D


makelja

#5
Yksi syy miksi tuohon päädyin että se on auton näköinen. En tykkää yhtään näistä "maastureista" ja cross-overeista. En voi mitenkään ymmärtää sitä vimmaa että pitää olla maasturin näköinen auto, jolla ei voi mennä maastoon. Jos haluan sellaisen hankin sitten oikean maasturin. Esim LandRoverin tai Toyota LandCruiserin. Noistakin sellaisen mallin joka oikeasti liikkuu maastossa.

juubatuuba

Hear, hear! Itsellä vaihtui 12 vuoden Vorsprung durch Technik lopulta Volvoon, kun mikään malliston realistisesti hankittavissa olevista autoista ei herättänyt minkäänlaisia ostamishaluja. Onnea tulevalle auton näköiselle autolle!

makelja

#7
GTE llä nyt ajettu 2,5v ja 46tkm. Tankattu alle 10 kertaa muuten menty sähköllä. Tänä vuonnakin olen tankannut kerran tammikuussa, joten siirtyminen täyssähkäriin on luonteva. Jäi tuo GTEn omistaminen vain lyhyemmäksi kuin aluksi aioin.
Mutta näin nämä usein menee. GTEkin tuli hankittua vähän yllättäen ja sama tämän kanssa. Ei illalla tiedä mitä aamulla tapahtuu.

makelja

Homma etenee nopeasti.
Alunperin piti saada tuo marraskuun lopussa. Nyt tulleekin jo syyskuun lopussa.
En valita.  ;)



makelja

Auto valmistunut 5.9. Saapuu Suomeen vko 39. Luovutus vko 40 tai 41.

makelja

#10
Saan auton 28.9. Eli tilauksesta toimitukseen meni 2kk 3pv.
Pomoni odottaa edelleen Enyaqiaan jonka tilasi viime vuoden syyskuussa. Piti saada tällä viikolla, mutta siirtyi joulun alle. Vuotta eivät kuitenkaan uskaltaneet tarkentaa.

tjk

Kerran olen vastaavalla ajanut, on kyllä hieno peli! Saahan tuohon jo kukkaron nyörejä aika isolle avata, toki on laatua myös. Ja upea ajettava, prstuntuma kohdillaan. Hyviä kilometrejä vaan.

makelja

Tuollainen sieltä tulla tupsahti. 2kk 3pv oli toimitusaika tilauksesta.










Jacce75

On kyllä hieno peli, ei voi muuta sanoa..  :)
Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

jugih

Hieno peli, mutta se sun edellinen passatti oli jotenkin lempeämpi omille silmilleni 😌
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

765turbo

#15
BMW ois muuten herkku mutta mixi tommonen majavan turpa...no ehkä siihen joskus tottuu...on onnex 554hv eli saa ees vähän anteeksi...eli menköön :)
Tuli onnex kesällä käytyy Saksassa kaverin Porschee (680hv) ajettuu 281kmh, ni ei tuu annoskateutta. Mahtivärin otit , ettei tylsää mustaa, valkosta tai hopiaa...hyvä valinta.

makelja

#16
Kyllä siihen on nyt kolmen päivän aikana tottunut. Itse asiassa se on aika hieno kun katsoo tarkemmin. Ainoa mikä sen pilaa on rekisterikilpi. Jenkeissä esim laittavat kilven sivuun. Vetolenkin kiinnikkeeseen. Mutta paras olisi kokonaan ilman. Ei tulisi edes sitä pohjalevyäkään siihen.

Lainaus käyttäjältä: jugih - 29.09.23 - klo:22:03
Hieno peli, mutta se sun edellinen passatti oli jotenkin lempeämpi omille silmilleni 😌

Ai sen takia kun oli musta vai? 😋

makelja

Tässä taannoin kävin laittamassa Hydrochargen pintaan ja samalla poistin muutaman naarmun joita pinnassa oli. Ovenkahvojen syvennyksissä on todella pahat skraadet. En ymmärrä miten ne on sinne saatu. etuovista ne poistinkin jo, mutta takaovet jäivät kun huomasin ne vasta jälkikäteen.
Alla muutama kuva lopputuloksesta.















Talvirenkaat laitoin alle kolme viikkoa sitten.




Daatta

Lainaus käyttäjältä: makelja - 03.11.23 - klo:14:51Tässä taannoin kävin laittamassa Hydrochargen pintaan ja samalla poistin muutaman naarmun joita pinnassa oli. Ovenkahvojen syvennyksissä on todella pahat skraadet. En ymmärrä miten ne on sinne saatu. etuovista ne poistinkin jo, mutta takaovet jäivät kun huomasin ne vasta jälkikäteen.

Huolintaliikkeen kaverilla liian pitkän sormenkynnet... ärsyttävää tuollainen ja paha paikka korjata maalipinta tuolta kahvan kolosta.

Näyttävä peli, mitä sähköbemari tuli maksamaan? Nimim. myös VAG-tarjontaan kyllästynyt.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

makelja

Niin on tainnut olla.
Hinta oli siinä 73t euron huitteilla. Perusversio ilman mitään hienouksiahan tämä on. Peruspenkit ja normi valot.

Daatta

Hihih, karvan alle 80t, jos on samat varusteet kuin nykyisessä (pl. matriisiledit). Bemarin lisävarustehinnasto on maineensa veroinen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

makelja

#21
Ei saakaan kuvia enää liitettyä



Mikey

En halua yhtään v_uilla, mutta mikä on auton tämän hetken markkina-arvo?

Itse pidän itseäni pakkopaidassa s-auton ostamisen suhteen.

makelja

#23
En tiedä eikä kiinnosta. En ole koskaan ajatellut asioista noin, koska en katso siihen olevan tarvetta. Ajan autolla ja vaihdan sen sitten toiseen kun on sille aika. Ja ajan sellaisella autolla jolla haluan. En esim toijotalla tms.
En jätä myöskään muoveja penkkeihin, kuten jotkut tekevät, kun luulevat saavansa siten paremman hyvityksen.
Auto ei ole sijoitus vaan käyttölaite.

makelja

Yritetään vielä kerran kuvia.










Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy