Audi A7 3.0 TDI quattro S tronic 180 kW

Aloittaja Markku J, 29.04.11 - klo:19:39

« edellinen - seuraava »

Docw

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.04.11 - klo:17:04
Docw: likaisuudesta moitteet Audicenter Vantaalle - ei Laakkoselle. Autossa oli sisälläkin aikalailla tahroja. Jotain rasvamaista siellä täällä. Konetila tosiaankin oli alle arvostelun.
Palvelusta en muutenkaan laulua laatisi. Iso ero laakkosen BMW -luovutuksiin. Suosittelen Audicenteriä tekemään ostomielessä opintoretken Herttoniemen Laakkoselle.

Korjattu tuonne viestiini. Mistähän tuo laakkonen tarttui mieleeni  ???

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.04.11 - klo:21:41
Kiitosta vaan kaikille kehuista. Täällä palstallamme on tosi mukavaa porukkaa. Jossain muualla tällekin postaukselle olisi saanut vaan pelkät haukut. No - itselleni ostin. Mutta onhan se aina kiva, jos nettikaverit on mukana hommassa positiivisesti.

Onnittelut komeasta pelistä.

Haukkuja tai hintaviisasteluja ei ole varmaan tullut koska volkkarilla tai skodalla ei ole "samanlaista" autoa halvemmalla eikä tämä ole ollenkaan ylihintainen. Automiehen valinta hankkia sellaisia autoja joissa on fiilistä ja jotka puhuttelee itseä sen sijaan mikä on "järkevä" valinta. Jatka vain valitsemallasi tiellä, niin minäkin aion. ;)
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

(ylppy)

Onnea vaan uudesta pelistä,hiukan kalpenen kateudesta joten huolettomia kilometrejä markulle :)

Anshjelm

Onnea Markulle upeasta kulkineesta. Aivan upeahan tuo seiska on. Se on vaan yksinkertaisesti hieoa että joillakuilla on makua tälläisiin autokaunottariin ja rohkeutta vähän ottaa irtiottoja.

pokkus

Onnea oikein paljon minunkin puolesta! Varmasti hieno peli ajella eikä Suomessa montaa tule vastaan. Sisusta näyttää ensiluokkaiselta, mutta ehkä tuo perä on sellainen mikä voi jakaa mielipiteitä. Ei missään nimessä pahalta näytä, mutta mielestäni Audi on tehnyt parempiakin peräsimiä autoihin. Mutta kuten sanoin niin sisusta näyttää todella hienolta. Kyllä sen vain huomaa, että mistä ne erot syntyy hinnassa jos esimerkiksi tätä autoa omaani vertaan. Näin koneinsinöörinä kiinnittää huomiota muoviosien laatuun ja yksityiskohtiin.

Yksi asia ehkä eniten pisti silmään noista kuvista. Mites nuo navigaattori, tuleeko pahasti näkökenttään kun se nousee ylös? Kuvissa tuo kuvakulma varmaan hämää enemmän, miltä tilanne oikeasti näyttää.

tn62634

Hieno on! Onneksi olkoon! Hyvä kun ostit ilmajousituksen.

Markku J

Kiitokset kehuista. Tuo keskinäyttö (minulla ilman navia) ei jää näkökenttään millään tavalla, mutta rikkoo kyllä kojelaudan tyylikästä muotolinjaa aika karusti. Ja toisekseen, tässä karvalakkimallissa sen resoluutio on luokattoman surkea (=ruma katsella).

R.U.F

Hieno on pirssi! Tuossa takapäässä on jotain brittihenkisyyttä, älkää teilatko, mutta niin se vaan silmääni näyttää. Vertailu Panameraan toi tuon britti efektin... Kerrassaan hieno auto. Kavereiden kanssa on tullut juteltua, että millainen auto tulee kun voittaa lotossa. Mulla ne ovat q7 v12tdi perheautoksi ja tällainen sille kaveriksi.

Wekotin

^^Kysyitkö myyjältä mitä ylimääräiset pikselit olisi maksanut.  :D On kyllä outoa, että kun nykyään puhelimissakin saadaan terävää näyttökuvaa, sitä ei saada monen tonnin "kymmenen tuuman" naviin.

Markku J

4022,25 eur olisi maksanut parempi resoluutio - ja navi sitten kaupan päälle !
Rahat loppui minulla kesken.  Onneksi tuon keskinäytön tarve on aika vähäinen, kun mittariston näyttö on niin iso ja monipuolinen.

rob-s

LainaaOnneksi tuon keskinäytön tarve on aika vähäinen, kun mittariston näyttö on niin iso ja monipuolinen.

Muistaakseni sen sai nappia painamalla piiloon (jolloin kojelaudan linja on kauniimpi). B8:ssakin saa keskinäytön sammuksiin halutessa (muttei piiloon).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

eGetin

Pistää muuten pienenä kauneuskukkasena takaloosterista silmään nuo kassikoukut - samoja käytetään Golfeissa. Pieni yksityiskohta eikä sinänsä haittaa, mutta luulisi että tällaiseen tehtäisiin vähän paremmat koukut.

Markku J

Näytön saa napista piiloon, jolloin kojelauta on tyylikäs. Mutta näytön sielunelämä ei ole minulle vielä täysin selvinnyt, kun eilen se jossain vaiheessa ajon aikana ponnahti itsekseen auki audiosysteemin säätöjä hiplatessani. Taitaa olla yhtä hankala tapaus, kuin start-stop -automatiikka, joka itsekseen menee takaisin päälle.

Kassikoukkujen VAG -sukulaisuutta en ihmettele lainkaan. Se on sitä kustannustehokkuutta.

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

PTG

Wau!  :D :D :D

Tuosta on tosiaan vaikea laittaa paremmaksi. Itse tosin saattaisin heittää +-70 prossan kalvot kaikkiin laseihin (pl. tuulilasi), mutta muistaakseni Markku ei niistä kauheasti ollut innostunut missään muodossa.

Flat

MakkuJ, jos bemarissa olisi sama voimalinja, niin kumman ottaisit ? (poista mielestäsi A7 uutuuden innostus)

Tuon resoluutiokeskusteluun, onhan A5/A4 peleissäkin tuo DIS näyttö (suomessa värillinen korkearesoluutioinen) paljon tarkempi kuin tuo AIS näyttö.

Markku J

Jos kalvot laittaisin, niin ne pitäisi olla etusivulaseissakin. Muuten muotolinja katkeaa rumasti B -pilariin, kuten esim Passat CC:n tehdasvarusteena tulevassa varustepaketissa, jossa takasivulasit on tummennettu. Se pilaa koko auton ulkonäön todella totaalisesti. Farkkuun voi sopia jotenkin (ruumisautofiilis silti), mutta ei sedaniin tai coupeen.

Markku J

Flat:

jos tarkoitat, että viitosbemussa olisi Audin voimalinja, niin ottaisin ilman muuta A7:n ulkonäön ja tilojenkin takia.

Tässä seiskassa korostuu tuo resoluutioiden ero, kun mittariston näyttö on niin iso ja niin tarkka resoluutioltaan. Sen rinnalla keskinäyttö vaikuttaa antiikkiselta ja tyyliin täysin sopimattomalta.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.05.11 - klo:20:40
Jos kalvot laittaisin, niin ne pitäisi olla etusivulaseissakin. Muuten muotolinja katkeaa rumasti B -pilariin, kuten esim Passat CC:n tehdasvarusteena tulevassa varustepaketissa, jossa takasivulasit on tummennettu. Se pilaa koko auton ulkonäön todella totaalisesti. Farkkuun voi sopia jotenkin (ruumisautofiilis silti), mutta ei sedaniin tai coupeen.

Samaa mieltä.

Katsopa huvikseen joskus vaikkapa Llumarin valikoimat läpi. Meillä ollut noita kolmessa autossa vaaleina versioina. Himpun verran vihertävät versiot eivät ylipäänsä näytä tummennuksilta, mutta kukin toki tyylillään. Nyt kun muksujen fillareita mm. on suht säännöllisesti kuskattua kyydissä, niin kalvojen haavoittuvuus on toki sekin tullut havaittua...

Adams

Onnea täältäkin Markulle uudesta perheenjäsenestä!

Mielestäni tämä väriyhdistelmä on selvästi onnistunein verrattuna aikaisempiin sinun nelosessa ja viitosessa nähtyihin. Vai mitä mieltä itse olet?

Aika paljon olet näköjään roikkunut viime päivinä linjoilla, vaikka pihassa on uusi seiska ::)

Markku J

Adams: minun ajot ovat olleet nurkkapyöritystä ja uuteen autoon tutustumista, ja on ehtinyt siksi palstalla kirjoitella - vaikka ainahan minä täällä roikun, MacBook keittiön pöydän reunalla, ja valmius muun homman ohessa kirjoittelemaan tänne. Minua pitää kotona tämä meidän pieni Olli -poika (7 kk) - vanhusten todellinen iltatähti. Huomenna on sentään paikallisen autoporukan kokoontuminen, minne olen menossa.

A7:n väriyhdistelmästä en osaa sanoa muuta, kuin että se on varsin hieno omaan silmääni, ja samalla aika perinteinen. Ulkoväri on hankala puhtaanapidon kannalta. Myös minun edelliset 2 Audia olivat itseni konfiguroimia, ja siksi itselleni mieluisia noissa väreissä, missä ne tilasin.

pizza_delivery: autosi kuvia odottelen kovasti.

PaveKoo

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.05.11 - klo:21:09
Huomenna on sentään paikallisen autoporukan kokoontuminen, minne olen menossa.

Olethan Markku tulossa lauantaina myös tuonne "valtakunnalliseen" miittiin Lahteen??
Olisi todella mahtavaa nähdä tuo autosi livenä.
Ja voisit haikeudella muistella ja tutkiskella myös yhtä entisistä autoistasi  ;)
Mini ja Golf

Kärki

Kas..Markku on taas kerran hankkinut erityisen hienon auton! Onnittelut!
Mullekin tuli muutamasta sivukuvasta mieleen Panamera - tosin ne muutamat A7:t joita olen liikenteessä nähnyt eivät ole luoneet samanlaista vaikutelmaa "Panameramaisuudesta".

1.8 "APR" Q

Heräsin itsekin onittelemaan Markun uutta menopeliä. On se vaan niin KOMEA....! Malta nyt jonkin aikaa ajella tällä. Onnittelut vielä kerran!
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

vagevo

Upee peli... Oispa joskus rahaa tuollaiseen! Onnittelut hienosta autosta, jossa neljä rengasta edessä  ;D
EX VW Golf 1 Karmann Cabriolet 1.8 (1989)
EX VW Golf Plus Sportline 1.6 FSI (2006)
EX VW Golf 6 Variant Highline 1,4 TSI 118kw DSG7 (2010)
EX VW Touran 1,4 TSI 103 kW DSG7 Highline 7Seats (2012)
VW Caravelle 2,5 automatic (1995)

Vaginisti

Amerikanmallin esittelyä, 70 000 taalaa...huomaa "supercharged" merkit ja us-speksien mukaiset sivumarkkerit...

Behind the Wheel: 2012 Audi A7.mov

Markku J

Kiitokset mukavasta linkistä Vaginisti !

Tässä taisi auton väriyhdistelmäkin olla sama kuin minulla.
Paitsi jalopuut, joita en tuon värisinä, kiiltävinä ottaisi. Audicenterissä oli esillä sellainen aika hieno, mattapintainen, pintakuvioltaan karkea puu, joka oli hieno. Värivalintaani olen toistaiseksi varsin tyytyväinen, vaikka se helposti lian näyttääkin ulkopinnalla.

Vaginisti

Oleppa hyvä! Tuon mallin kanssa on käynyt, kuten monesti käy, ensin kattelee että onpa omituisen näköinen laite mutta muutama viikkoa tai kuukausi niin alkaakin näyttämään todella hyvältä...mm. uusinta e-sarjan mersuakin suorastaan inhosin ja viimeksi tänään kattelin kuolaten moista kapinetta...

Kyllä toi on hieno peli ja on varmasti hiljainen ajella pitkiä reissuja.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 20.05.11 - klo:19:20
Amerikanmallin esittelyä, 70 000 taalaa...huomaa "supercharged" merkit ja us-speksien mukaiset sivumarkkerit...

Voi miksi nuo markkerit on pitänyt laittaa tuohon puskuriin, tökkää ikävästi silmään tuosta :(

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Docw - 21.05.11 - klo:02:00
Voi miksi nuo markkerit on pitänyt laittaa tuohon puskuriin, tökkää ikävästi silmään tuosta :(

Samat hirvitykset on mm. mersuissa, olisko toi joku jenkkien "aken" säädöskukkanen?

Tuossa C-mersun vastaava, aika jälkiasennetun näköinen on!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy