BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Markku J

Ymmärrän täydellisesti Kveen mietteet. Itsekin mietin taas valintaa akselilla A6/F10 vastaan A4/F30. Kun noiden pienempienkin tilat riittävät hyvin yhden lapsen kanssa, niin jotenkin niiden tarjoama dynaamisempi ajotuntuma ja ketteryys vetää voiton. Se kuuluisa "kuin hanska käteen" -fiilis niissä on. Oma valintani taitaa nyt olla A4 aika pitkän pohdinnan jälkeen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 24.08.12 - klo:20:50
Tänään aikani kuluksi ajelin pienet lenkit uudella X1 18d:llä ja 320 bensakoneella. Molemmissa 8-pykäläiset automaatit. 3-sarja selkeästi omaan makuuni maittavampi...taisi olla modern line paketti vaalealle sisustalla, oikein nätti. Bensakoneeseen tottumattomalle oli outoa kun kone vaan kiertää ja kiertää  :).
Orastavat vaihtohaaveet bemuun - näillä näkymin olisi ollut 320 xDa touring - karisivat kuitenkin, kun kuulin mitä olisivat hyvittäneet. Jos joskus vielä ostan uuden auton, niin takuuvarmasti pyrin pitämään varustelun melko lähellä karvalakkiversiota.

Mä kävin koejamassa Hämeenlinnassa F30 320dA:n kun siellä ei bensoja ollu. Se koeajoauto oli just Modern line, jossa oli mm. vaalea nahkaverhoilu. Sisusta ei ollu mun makuuni tuollaisena Modern linena... Tai lähinnä muutama asia tökki: Kiviset ja Soraset-tyyliset "puiset" sisälistat on ihan karmeat ja samoin se vaalea kojelautakin on rumempi kuin kojelauta jossa olisi vaikkapa musta yläosa ja vaalea alaosa. HYI! Itse tykkään uudessakin 3-sarjalaisessa ns. karvalakkisisustasta johon on lisätty sitten höysteeksi mm. musta sisäkatto, metalliset sisälistat, sisävalopaketti, parempaa hifiä eli on joku hifi-paketti, penkit toimii kokonaan sähköllä ja muutenkin sisällä on paljon sähköllä toimivia varusteita. Semmoista olen välillä konfiguraattorissakin rakentanut. Mulle ei henk. koht. kattoluukut tai nahkaverhoilut merkkaa mitään ja en sellaisia seuraavaankaan autoon halua.

Auto oli kaikinpuolin aivan mahtava, E90/E91:stä avarampi ja tilavampi ja monessa mielessä entisestä jalostetumpi loistava peli, mutta en tykännyt siitä sen auton lisävarusteisen aktiiviohjauksen äärettömän herkästä ja löysästä ohjaustunnosta. Toki ehdin ajaa koeajolenkin pääasiassa kaupungissa kurvaillen, mutta mielestäni perusohjaus lisävarustettuna pelkällä Servotronicilla on enempi minun makuuni, jos se on siis yhtään samanmoinen kuin vanhassa 3-sarjassa.

Harmi vaan kun ei ollut 320iA:ta ajettavissa. Seuraavaksi kun haluan bensakoneellisen auton ihan sen takia ettei 10-12.000km:n vuosiajolla kannata hankkia mitään dieseliä (vaikka se diesel olisi kuinka halpaa hyvänsä) ja nyt mm. Bemarilla on lopultakin 2-litraisia bensakoneita jotka liikuttaa autoa jo kait ihan riittävästi. Toinen syy on se ettei bensakoneellisen kanssa tarvitse pelätä mm. partikkelisuodattimen tukkeutumista kun sellaista ei ole.

Senkin takia haluaisin koeajaa tuon 320iA:n kun siinä on vaan 270nm:n vääntö ja tässä nykyisessä on kuitenkin vääntöä se 380nm:ää...Toki dieselmoottorin luonne on taas muutoin täysin erilainen kuin bensavehkeen ja bensaturbossa se vääntöä alue on toki laajempi ja alkaa vähän alempaa. Vääntölukema on toki tuossa 320iA:ssa nykyistä vähäisempi. Audin A4 1.8TFSI:ssä olisi vain 170hv, mutta siinäkin on ripeä automaattilaatikko ja se taas vääntää melkein yhtä suurella newtonmäärällä kuin tämä nykyinen dieselinä, eli se on taas huomattavasti väännökkäämpi kuin tuo miedompi bemarin 2-litrainen bensaturbo.

Etuvetoisen ja automaattivaihteisen 1.8TFSI B8 Busineksen saisi huomattavasti halvemmalla kuin nelivetoisen ja myöskin automaattivaihteisen 320iA xDriven. Audista mulle kelpaa etuvetokin, mutta bemusta käy vain xDrive. Vaikka tuo Audi jäisi mm. etuvetonsa sekä pienempien päästöjen takia tuota bemaria halvemmaksi, niin silti saisin räätälöityä tuohon Audiin silti enempi varusteita hinnan jäädessä silti bemaria halvemmaksi.

Parhaan hyvityksen saa kyllä varmaan tosiaan silloin kun vaihtaa samasta merkistä uudelleen samaan merkkiiin. Eli jos ens vuonna Audi-liikkeet hyvittää vähemmän kuin bemmitalot, niin kyllä sekin merkkaa minulle jotain ja itseasiassa aika paljon. Viimeksi kun yritin Audeihin vaihtaa bemua niin hyvitykset olivat todella huonoja ja parhaimmat hyvitykset tuli kun pysyi samassa merkissä.

Volvo-liikkeissä taidetaan pelätä edelleen DSG- ja Multitronic-vaihteisia autoja ja siksi Audista tuli huono hyvitys. Ainakin ovat monesti hyvittäneet vähemmän noilla vaihteistoilla olevista autoista ja pelänneet jopa ottaa niitä vaihdossa. Asia on vaan tullut ilmi mm. netin monilta kekustelupalstoilta.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.08.12 - klo:06:52
Vähän kummissani lueskelen Kveen vaihtopohdintoja A6 --> X1 / 320. Onko teillä tilantarve pienentynyt vai miten pystyt noinkin merkittävän muutoksen tiloissa alaspäin perustelemaan? Itse kun koen huomattavaa ahtaan paikan kammoa pikkuautoissa (vaikkapa tuossa laina-V50ssä), vaikka enimmäkseen vaimon kanssa kahdestaan ajellaan.

Toki uusi 3-sarjalainenkaan ei ole teiden monsteri eikä suurimpia sisätiloiltaan, mutta 495 litran takakontteineen (farkusta kyse) sekä 2,8 metrin akseliväleineen ja lähes viiden metrin kokonaispituisuuksineen se on ihan kohtuullisen kokoinen peli. Uuden sedanin sisätilat tyypänneenä siinä matkustaa varmasti kolme 180cm ja noin 70-85kg kokoista ukkoa jo ihan mukavasti. Muut voi ajaa laivoilla jos ei tuohon mahdu. X1 on pieni vaikka siinä istutaankin pystymmässä.

V50 onkin hemmetin pieni kippo (jopa paljon ahtaampi kuin vanha 3-sarjan Touring), mikä on tullut todettua monta kertaa, kun olen sellaisella joutunut ajamaan autoliikkeen tyrimisten takia.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.08.12 - klo:12:56
Eipä juuri, ainakaan korkeudeltaan ;), leveydeltään ehkä hiukan. Juu, makuasioita ovat, ja viittasin vain Kveen nykyiseen kulkupeliin verrattuna mainittuihin esimerkkeihin. Ja kompromisseista on kyse aina, eivät toki tilat ole se merkitsevä eikä edes tärkein tekijä. Jokainen tietysti yrittää tässä puolustella ja perustella omia valintojaan :).

Mulla on kyllä sellainen käsitys, että F30 on isompi sisätiloiltaan niin korkeuden kuin leveydenkin suhteen kun sitä vertaa B7 Audiin. Tuulilasin uusimman testin mukaan F30 bemu ja B8 Audi on sisätiloiltaan aikalailla samaa sarjaa.

Markku J

Tuulilasin testissä väitettiin B8:n takapenkkiä tilavammaksi, kuin F30:ssa. Itselläni on ollut molemmat autot ja mieluummin istuisin Bemun takapenkillä. Siinä oli mielestäni selkeästi enemmän polvitilaa 180 senttisen kuskin takana istuessa. Muutenkin aika käypänen takatila kahdelle.

Aktiiviohjaus minun ex-F30:ssa oli varsin jäykkä. Olisko tuossa autofanaatikon ajamassa 320 dA:ssa sitten jotenkin erilainen tehostustaso vai johtuisiko tuo keveys renkaista. Minun 335iA:ssa ohjaustuntuma oli hieman liiankin raskas parkkihallissa, mutta tien päällä oikein tukeva. Pidin sitä todella hyvänä lisävarusteena joka tapauksessa.

Antza

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 25.08.12 - klo:18:58

Toki uusi 3-sarjalainenkaan ei ole teiden monsteri eikä suurimpia sisätiloiltaan, mutta 495 litran takakontteineen (farkusta kyse) sekä 2,8 metrin akseliväleineen ja lähes viiden metrin kokonaispituisuuksineen se on ihan kohtuullisen kokoinen peli.
Kuulosti niin hurjalta että piti ihan tarkistaa - farkulla on pituutta 4624mm..
Skoda

Antza

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 25.08.12 - klo:18:58
V50 onkin hemmetin pieni kippo (jopa paljon ahtaampi kuin vanha 3-sarjan Touring)
Se on myös pykälää pienempää kokoluokkaa.. Volvolla 60-sarja vastaa Bemarin 3-sarjaa ja Audin nelosta. V50 on samalla viivalla pikemminkin 1-Bemarin ja kolmos-Audin kanssa, myös hintansa puolesta. Ja noilla vertailupareilla niitä on lehdissä testailtukin.
Skoda

Kvee

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 25.08.12 - klo:18:49
Auto oli kaikinpuolin aivan mahtava, E90/E91:stä avarampi ja tilavampi ja monessa mielessä entisestä jalostetumpi loistava peli, mutta en tykännyt siitä sen auton lisävarusteisen aktiiviohjauksen äärettömän herkästä ja löysästä ohjaustunnosta. Toki ehdin ajaa koeajolenkin pääasiassa kaupungissa kurvaillen, mutta mielestäni perusohjaus lisävarustettuna pelkällä Servotronicilla on enempi minun makuuni, jos se on siis yhtään samanmoinen kuin vanhassa 3-sarjassa.
Koeajamassani 320:ssä oli juuri tuo servotronic, ja mielestäni se oli hyvä.

autofanaatikko

Syyskuussa on tulossa 3-sarjaan sama kampanja mikä oli kesällä muissakin malleissa...

Eli siis automaattivaihteiston hinta on tasan 0 euroa (ilmainen).

Kuulin sen kun koeajoin tuon F30 320dA:n. Tämän porkkanan takia kyseinen myyjä (ehkä myös hiljaisten aikojen vuoksikin) olisi halunnut tehdä jo kauppoja. Myyjä (Autokeskus) kuitenkin höpötteli jotain ihan kummaa mun autosta eli ei ollu hyvityksen suhteen ollenkaan kartalla, jos oli ylipäätään oli siinä vielä edes tosissaan. Siksikin lähdin sitten pois. Palvelu oli kyllä hyvää ja sain auton koeajoon ilman sen kummempia selittelyjä. Toki en kertonut, että reilun vuoden ikäisen auton mittarissa on vain 13.900km:a. Varmaan luuli, että kun on diesel niin olen ajanut jotain 30.000km:a jo.

autofanaatikko

Tuleva X1 saattaa olla jatkossa etuvetoinen ja sitä valmistetaan toki myös nelivetona.

Sen sijaan X3:sta alkaa saamaan nyt syksyllä myöskin takavetona. Muistaakseni kaksilitrainen bensa ja ehkä dieselikin tulee saataville takavetona.

Neppis

Onko 5-sarjan faceliftistä vielä mitään tietoa? Ajovalo.netin mukaan uusi malli on tulossa (jo) 2016.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Passatti

Saattaa tulla 4 vuoden kuluttua.Mallithan uudistuvat nopealla syklillä nykyään.Kauppahan se on joka kannattaa.
Always lead, never follow

chr

Nyt kun olen bemaripalstoja selaillut, niin jostain pisti silmään että ensi vuonna jo.

Ironic32

Niin siis LCI (Facelift) varmaankin 2013?

Uusi 5 on perinteisesti esitelty n. 6-7 vuoden välein. Jos näillä mennään, niin F10 seuraaja ~2016-2017.

chr

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 26.08.12 - klo:19:09
Niin siis LCI (Facelift) varmaankin 2013?

Näin olen jossain nähnyt, mutta mikäänhän ei ole varmaa ennen esittelyä.

Markku J

Tämä tieto faceliftistä on joka tapauksessa viimeinen niitti päätökselleni olla tilaamatta F10/F11 -autoa seuraavalle 3 vuoden työsuhdeautojaksolle. Se diili on menossa A6:lle näillä näkymin, kun firman politiikka ei salli Jaguaria.

chr

Heh, miksei firman politiikka salli Jaggea?-)

Markku J

Meillä on joku säästöproggis tässäkin. ALD, ja jo sitä ennen LeasePlan, on laskenut työnantajan kulut eri automerkeille, ja tuossa ei Jagge eikä Alfa-Romeo pärjää. Myös ranskalaiset pudotettiin pois listoilta. Eihän tuota työsuhdeautoa pakko ole ottaa, mutta kun laskisin sen sittenkin olevan edun puolella firman nykypolitiikallakin. A6 2.0 TFSI multi 935 eur / kk on kulu, kun nyt 523iA:lla se on 1085 eur. Audin kulut nousevat muutaman kympin, kun otan siihen firman sallimat 3 K eur lisukkeet.

chr

Joo, aivan. Nuo isojen liisarifirmojen systeemit on aika kovia, auton jälleenmyyntiarvolla (oletetulla) on huikea vaikutus hintaan.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.08.12 - klo:19:13
Tuulilasin testissä väitettiin B8:n takapenkkiä tilavammaksi, kuin F30:ssa. Itselläni on ollut molemmat autot ja mieluummin istuisin Bemun takapenkillä. Siinä oli mielestäni selkeästi enemmän polvitilaa 180 senttisen kuskin takana istuessa. Muutenkin aika käypänen takatila kahdelle.

Tuota minäkin ihmettelin. Talvella autoa hankkiessani yksi tärkein peruste jättää A4 ostamatta oli juuri tuo aivan onneton takatila kun laitan etupenkin itselleni sopivaksi. C-mersussa se on välttävä ja riittää juuri ja juuri mutta Bemarissa takatilat ovat näitä kahta paremmat.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 26.08.12 - klo:21:12
Tuota minäkin ihmettelin. Talvella autoa hankkiessani yksi tärkein peruste jättää A4 ostamatta oli juuri tuo aivan onneton takatila kun laitan etupenkin itselleni sopivaksi. C-mersussa se on välttävä ja riittää juuri ja juuri mutta Bemarissa takatilat ovat näitä kahta paremmat.

Minunkin mielestäni BMW:ssä on paremmin polvitilaa. Audi kai menestyi TL:ssä lähinnä kolmelle matkustajalle parhaimman leveyden takia (vaikka ei keskipaikalla polvitilaa ja pääntilaa olekaan). Jotenkin testissä kuitenkin saatiin liian suuria piste-eroja takaistuintiloille verrattuna tekstissä kerrottuihin mitättömiin eroihin.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 14.08.12 - klo:13:23
Näkyy nimimerkin Vrod avo päätyneen ilmeisen pitkän myyntiprosessin jälkeen lasihalliin Keravalle Autosalpa Oy:n tiloihin. Onkohan liike mahtanut ostaa käteisellä baijerilaisen sisään vai mistäköhän on kyse...

http://www.nettiauto.com/bmw/325/4995122

Ei näköjään käy Avo-BMW -kauppa lasihallissakaan, kun hinta on pudonnut jo samalle tasolle millä nimimerkki Vrod myi autoa itse:

http://www.nettiauto.com/bmw/325/4995122

Qrainderi

Mitäs mieltä porukka on bmw:n 3sarjan E91stä? 3sarjastahan tuli uusi versio niin noita näyttäisi olevan muutamia hyvillä varusteilla halvalta tuntuvaan hintaan. 2012 vuosimalleja kuitenkin kaikki. Eli on navigaatiota jne ja alta 40k, kun uuden hinta pyörii lähellä 50k noilla varustein. En ole aikaisemmin seurannut tuota 3sarjan farmarin hintaa, eli onko se ollut tuolla 50k tiennoilla ja nyt myydään vanhaa mallia halvalla pois alta? Tuntuisi "järki" ostokselta :D

Uudempi malli on kyllä omasta mielestäni nätimpi, mutta kyllä tuo mahdollinen yli 10k säästä laittaa miettimään.

VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Markku J

Ihan oikea analyysi sinulla. E91 on kelpo auto, ja nyt saa viimeisiä yksilöitä todella edullisesti. Siitähän oli loppumetreillä kampanjakokoonpano, jossa oli Business Navi mukana, ja jo sen yhteydessä hinta laski varsin kilpailukykyiseksi.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 08.09.12 - klo:20:24
Mitäs mieltä porukka on bmw:n 3sarjan E91stä? 3sarjastahan tuli uusi versio niin noita näyttäisi olevan muutamia hyvillä varusteilla halvalta tuntuvaan hintaan. 2012 vuosimalleja kuitenkin kaikki. Eli on navigaatiota jne ja alta 40k, kun uuden hinta pyörii lähellä 50k noilla varustein. En ole aikaisemmin seurannut tuota 3sarjan farmarin hintaa, eli onko se ollut tuolla 50k tiennoilla ja nyt myydään vanhaa mallia halvalla pois alta? Tuntuisi "järki" ostokselta :D

Uudempi malli on kyllä omasta mielestäni nätimpi, mutta kyllä tuo mahdollinen yli 10k säästä laittaa miettimään.

Helvetin hyvä autohan tuo on ollut. Mitään takuuhuoltoja ei oo ollut. Takakontiltaan ei ehkä maailman isoin 460 litran koollaan, mutta mulle on riittänyt sekin, kun en kuskaa yleensä yhtään mitään. Mitään vikoja ei ole autossa ollut. Tarvitko dieselin ja pitääkö olla uusi vai käykö vähän käytetty?

Meinaan jos sellainen max 18.000km ajettu 320dA xDrive E91 Touring kiinnostaa (nimenomaan navit sun muut sisältävä auto), niin sellainen tulee myyntiin Tammikuun alussa. Tietty jos se auto pitää saada heti, niin sitten hommaat varmaan jonkun muun ja turha edes ajatella tätä. Ton vaan voisit saada 38-40.000 eurolla. Auton ovh. oli yli 51.000 euroa.

Mut omaani suosittelen lämpimästi. Auto on vähän ajettu ja todella siististi pidetty. Takana ollut vain satunnaisesti joku kyytiläinen. Yleensä ajettu yksin tai välillä kyydissä on ollut tuleva rouvani (apparin penkillä). Tavaratila on verhottu velour-kankaalla ja se on lähes koskematon sekä täysin naarmuton.

Autossa on navi, servotronic-ohjaus, kromipaketti, Usb- ja Aux-liittimet, sähköiset ristiselätuen säädöt, ksenonit, kromipaketti, valopaketti yms. ja väri jollaisena BMW:tä ei juuri myydä eli sporttinen peruspunainen jossa nuo kromilistat ja hopeiset kattokaiteet erottuu edukseen. Eikä jää sutimaan eikä vatuloi talvikelissä kun on hieno xDrive-neliveto. Automaattivaihteinenkin se on, jos siis sellainen on hakusessa. Moottori vääntää 380nm ja tehoa on 135kW. Takuu on voimassa 06/2013 asti.

Niin ja nastarenkailla on ajettu vain muutama tuhat. Hiljaiset Michelinin nastarenkaat. Sekä talvirenkaat, että kesärenkaat on non rft:t. Nuo E91:t kun tuli vielä tehtaalta suomeen run flateilla. Kesärenkailla ei ole ajettu kuin muutama tonni ja ne on todella mahtavat ajaa (tosi hyvin ohjautuvat sekä suuntavakaat) ja suht hiljaiset uutuusrenkaat eli testissä hyvin menestyneet Continentalin Premium Contact 5:t. Molemmissa renkaissa on aluvanteet. Toisissa BMW:n orkkikset ja toiset Brockin laadukkaat vanteet BMW:n keskimerkeillä. Auto on kestovahattu 07/2012. Jälkiasennettuna on mm. Defan säteilylämmitin sisähaaralla, lastaussuojateippi, liukuva etukyynärnoja, Alpinen BMW Hifi-kitti, säilytysverkkotasku matkustajan jalkatilan sivulla yms. Mattosarjoja on kaksi eli kumiset ja velourit. Löytyy myös BMW:n orkkis kaukalomatto.

Periaatteessa joku sää tästä täysin uutta E91 LCI:tä vastaavan hyvinvarustellun pelin mikä ei uutta häpeä. Sitä en tiiä voinko myydä tätä suoraan kun kauppoja on hierottu ja paperitkin tehty siten, että niissä on mukana vaihtoauto. Jos en voi myydä tätä enää suoraan, niin aattelin vaan ilmoittaa, että tämmöinen tulee Hämeenlinnan Autokeskuksen vaihtoautohalliin viiimesitään Tammikuun alussa. Nyt autolla on ajettu vajaa 15.000km:a enkä usko, että siinä on tosiaan 18.000km:a enempää Tammikuussakaan.

vincent

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.09.12 - klo:20:43
...Takuu on voimassa 06/2012 asti.
Tarkoittanet 06/2013?
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: vincent - 08.09.12 - klo:20:54
Tarkoittanet 06/2013?

Jep kyllä...Vahingossa kirjoitin 06/2012...

Qrainderi

Milloin autosi on rekisteröity autofanaatikko? Itselle ei oikeastaan väliä onko dieseli vai bensa. Automaatti hakusessa kyllä. Takaboksi on joo pieni, mutta eikös se vastaa esim A4 Avanttia? Ja saahan siihen suksiboxin jos lisätilaa tarvitsee. Nuo mitä olen bongannut niin on ollut tuossa 36-41k tiennoilla, 2012 vuosimalleja, mutta takavetoja, että siinä mielessä tuo sinun xDrive kuulostaa myös ihan asialliselta.

Oletko uuden auton jo itse löytänyt? Itsellä vaihto viimeistään Helmikuussa. Löytyykö kuvia mistään?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 08.09.12 - klo:21:02
Milloin autosi on rekisteröity autofanaatikko? Itselle ei oikeastaan väliä onko dieseli vai bensa. Automaatti hakusessa kyllä. Takaboksi on joo pieni, mutta eikös se vastaa esim A4 Avanttia? Ja saahan siihen suksiboxin jos lisätilaa tarvitsee. Nuo mitä olen bongannut niin on ollut tuossa 36-41k tiennoilla, 2012 vuosimalleja, mutta takavetoja, että siinä mielessä tuo sinun xDrive kuulostaa myös ihan asialliselta.

Oletko uuden auton jo itse löytänyt? Itsellä vaihto viimeistään Helmikuussa. Löytyykö kuvia mistään?

Tilasin just uuden BMW 320iA F30 xDriven. Mulla ei ole kuvia tosta nyt allaolevasta biilistä kuin henk.kohtaisissa kansioissa tällä koneella, eli sillä jolla just nyt naputtelen tätä juttua...Toki niitä kuvia saa, jos pyytää.

Se nykyinen on rekisteröity 29.6.2011 ja on Limited Business Edition malli, johon on lisätty vielä jotain tehdas- kuin jälkiasenteisiakin varusteita. Takaboxi on 460 ltr, mutta A4 B8 Avantissa se on 490ltr. Uudessa 3-sarjan sedanissa takaboxi on 480ltr ja farkussa 495ltr.

Qrainderi

Ainoa mikä noissa mietityttää on tuo takaveto ja millainen se on talvella. Itellä ei ole ollut kuin etuvetoja, joten kokemusta ei ole. Luulisi kuitenkn, että nyky takavedot on ihan yhtä hyviä talvellakin jos vaikka vertaa etuvetoihin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy