-11 2.0TDI BMM octavia erikoinen ääni moottorista

Aloittaja Mikee-, 20.01.22 - klo:00:40

« edellinen - seuraava »

Mikee-

Elikkä kyseessä olis 2011 vuoden 2.0TDI ocu mikä pitää suhteellisen erikoista ääntä, tyhjäkäynti ääni on suhteellisen ''kova?'' ja kaasua painaessa koneesta kuuluu semmoinen kalkatus, ei sytytä moottorin vikavaloa eikä mene minkäänlaiseen vikatilaan. Matka-ajossa toimii normaalisti mutta kun hiukan kiihdyttää ja kierrokset alkavat lähentyä 2k niin alkaa semmoinen ns pätkiminen ja pieni tärinä... sittenkun painaa lisää kaasua niin tärisee vielä enemmän:D mutta heti kun höllää kaasua niin menee taas normaalisti???? mikäköhän mahtaisi olla vikana. Autolla ajettu 285tkm, kaikki huollot on tehty ajallaan ja öljyjä vaihdeltu 15tkm välein, vika ilmeni aluksi sillain että käyntiääni ''koveni'' jonka jälkeen alkoi tämä käyntiääni tulla kovemmaksi ja kovemmaksi minkä jälkeen alkoi tuo kalkatus, nytten sitte ollaan siinä pisteessä että alkaa kalkattamaan kaasua painaessa, niin kauan kuin ollaan 1300-1500rpm alueella niin ei mitään vikaa...

rawpower

Oiskohan suutinvikaa? Jos alkuperäiset suuttimet niin voi olla jo vaihtokunnossa.

Vikakoodit ja suuttimien korjausarvot vcds:llä lukisin ensimmäiseksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy