VCDS lite ei tunnista autoa

Aloittaja tpaaltonen, 25.08.21 - klo:15:06

« edellinen - seuraava »

tpaaltonen

Golf IV 2003. Piraattipiuha yhdistettynä USB-virtuaali -> COM 2, Windows 98 SE. Löytää auton mutta ei tunnista.

edit: Quicklynks-laite pääsee kyllä vikakoodeihin, eli auto on varmaan kunnossa siltä osin.





Jultsu

ei ole ysikasin ja usbin yhteensopivuuksista mitään hajua.

suosiolla winxp koneelle niin toimii.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tpaaltonen

täsmälleen sama windows 10 koneella

kumma juttu on että tallennettu kokoonpano ei säily

Jultsu

mitkä usb-kaapelin ajurit olet asentanut, ja mistä?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tpaaltonen

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 25.08.21 - klo:16:06
mitkä usb-kaapelin ajurit olet asentanut, ja mistä?

näitä täältä, windows väittää sirun olevan tämä

https://www.ftdichip.com/old2020/Products/ICs/FT232R.htm

tpaaltonen

pitäisiköhän avata ja katsoa mikä siru siellä oikeasti on?

Jultsu

seuraavaksi kannattaa varmaan koittaa sitä piraattijohdon  mukana tullutta ajuria, mahdollisesti myös softaakin
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tpaaltonen

kokeilin niitä aivan ensimmäisenä, ajureita ei kumpikaan windows (98 SE eikä 10) tunnista

ehkä puran piuhan ja teen siitä sarjakaapelin
https://jeff.noxon.cc/2013/05/18/opendiag-obd-ii-schematics-pcb-layout/


tpaaltonen

voisikohan tuossa olla CAN? otettu käyttöön 16.9.2003, moottori SGFM52K028M41N10GG

M_M

CAN-väyläinen diagnostiikka tuli vasta vitos-golfiin.

mruotz

Löytyykö radiota? Narut irti ja koita vcds liteä uudestaan.
Ota ABS kontrollerista naru irti ja koita vcds liteä uudestaan.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

BKY x 1, BBY x 1, AZD x 2, BCB x 3

tpaaltonen

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 26.08.21 - klo:10:27Löytyykö radiota?

kyllä :-D



ABS:ää juuri ajattelinkin tutkia, voiko sen oikeasti vaan napata irti?

mruotz

Ota radio eka irti ja kokeile sillä eka.

Itse olen ottanut akulta -kengän irti ja sitten abs kontrollerilta naru pois. Yksi potilas veti k-linen pimeäksi juurikin abs kontrollerista johtuen > ei päässyt sisään millään laitteella obd portista. Golf IV siis oli kysesssä..

Edit: olikin tuommonen radio.. mäkin haluan. Tuon poistamisella ei liene vaikutusta mutta kuitenkin :)
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

BKY x 1, BBY x 1, AZD x 2, BCB x 3

tpaaltonen

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 26.08.21 - klo:10:42
Edit: olikin tuommonen radio.. mäkin haluan. Tuon poistamisella ei liene vaikutusta mutta kuitenkin :)

sekin oli mielenkiintoinen projekti
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48995.0

Jultsu

jos eri palikalla k-linjan yhteydet pelaa,niin tuskin siellä mikään mokkula vetää väylää pimeäksi.


tietysti onhan se mahdollista että se eri palikka osaa lukea heikkoa/huojuvaa väyläsignaalia paremmin kuin tuo vagcom piraattijohto...



ja kyllähän tuossa autossa CAN-väylä löytyy, mutta diagnostiikka pelaa k-linjaa pisin obd-portista mittaristolle, mittaristo sitten tulkkaa ne komennot ja lähettää can-väylää pisin muille ohjainlaitteille (ml. ABS)
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Faiber

Ã,,lä yritä tuota obd II testiä. Se on tarkoitettu muuhun tarkoitukseen. Vasemmalta ylhäältä "select control module" tai "auto-scan" toiminnolla skannaat ne kaikki. "latency test: poor" saattaisi parantua portin asetuksia muuttamalla, mutta toimii se noinkin.
Vw Passat variant 1.9 tdi 96kw 2003
Vw Passat variant 1.9 tdi 66kw 2000
(ex) Vw Passat variant 1.9 tdi 55kw 1995

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy