DSG kusetuksen uhri.

Aloittaja Jgolf, 14.08.21 - klo:16:04

« edellinen - seuraava »

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: reverence - 15.08.21 - klo:18:22
Suurin kusettaja tässä on luotonantaja. Luotonavausmaksu 449,- >:(

Tsemppiä harmitukseen. Eiköhän tänne joku fiksu keksi kohtuuhintaisen ratkaisun. Pidetään peukkua pystyssä.
Ja toimituskulut 199,, auto ostettu yksityiseltä, aikamoista.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

tsihman

Jos aiot kunnostaa ostamasi auton tuolta voisi löytyä apua https://recro.eu/fi/

Myös Ruotsin ruttutukusta (bilbasen) Löytyy vaihtolaatikoita...

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 15.08.21 - klo:17:12
Ennen kun elättelee liikoja toiveita siitä, että myyjä osallistuu kustannuksiin mitenkään (edes oikeuden kautta), ottaisin huomioon auton kauppahinnan vs. myynnissä olevien vastaavien hinnat.

Tämän tapauksen auto 4300e
Nettiauto halvin 5995e (yksityinen)
Nettiauto 2. halvin 6900e (liike)
Nettiauto 3. halvin 7290e (liike)
Nettiauto 4. halvin 8500e (liike)

Tämän tapauksen auto on siis ollut poikkeuksellisen halpa, n. 1700e halvempi kuin toisiksi halvin. Oikeudessa tässä kohtaa voidaan helposti todeta, että mahdolliset ongelmat on jo huomioitu kauppahinnassa koska auto on poikkeuksellisen halpa, yli 25% halvempi kuin toisiksi halvin.

PS. Nettiauton haussa käytin hakuehtoja: VW Golf, 2012 ja vanhemmat, moottori 1.2 bensa, automaatti ja ajettu yli 175tkm. Nettiauton hakutuloksissa vain noi neljä mainittua autoa.

totta huutelet, katsoin itekkin että oma 1.2 tsi bluemotion oli reilusti halvimmasta päästä myytävistä, myös kilsat oli kyllä korkeimmat omassa.
myyjähän antoi alennusta vielä 300e, kun tinkasin. myyjä on ilmoittanut myös, että saattaa auttaa "sopivaksi katsomallaan summalla" korjauskustannuksissa, jahka kustannukset selviää.

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 15.08.21 - klo:20:14
Jos aiot kunnostaa ostamasi auton tuolta voisi löytyä apua https://recro.eu/fi/

Myös Ruotsin ruttutukusta (bilbasen) Löytyy vaihtolaatikoita...

mikäs tämä on? joku autopurkamoiden haku saitti?

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 15.08.21 - klo:19:53
Ja toimituskulut 199,, auto ostettu yksityiseltä, aikamoista.

niin. hain lainaa pankista, sanoivat ei, ja neuvoivat hakemaan rahoitusta, pari rahoitusfirmaa hylkäsi hakemuksen.
tämä oli se, joka piti ottaa. en sen tarkemmin perehtynyt noihin summiin, yritin katsoa todellisia vuosikorkoja yms.
mutta joo, osamaksu on perseestä. äkkiä tarttis saada omistusasuntoon omistusta niin paljon että saa autolainat sillä takaamalla...

Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 15.08.21 - klo:19:08
Tässä on jäänyt epäselväksi, mitä ketjun aloittaja on aikeissa tehdä? Aiotko korjata vaihteiston itse, vai viedä korjaamolle? ,,lä nyt ainakaan jatka ajamista autolla, jos et halua riskeerata vielä kalliimpaa remonttia. Sitä on turha edes yrittää kustantaa myyjällä. Muutenkin kannattaisi nyt ensiksi selvittää tai selvityttää mikä vika siellä oikein on ennen kuin miettii sen enempää jatkotoimenpiteitä. Myyjällekään on turha ehdottaa mitään jos vika ei ole selvillä. Oikeutta en lähtisi käymään annetuilla tiedoilla, menestyksen mahdollisuudet ovat hyvin heikot. Vain hyvin poikkeuksellisissa tapauksissa yksityishenkilöiden tekemästä kaupasta on pystynyt menestyksekkäästi riitelemään oikeudessa ja tällöinkin kyse on ollut erittäin ilmiselvistä ja räikeistä vioista autossa, jotka myyjä on pyrkinyt peittämään. Alle 5te autoon voi hyvin pian tulla isojakin vikoja, eikä myyjä ole niistä välttämättä vastuussa.

Mulla on käytettyjen autojen kanssa ollut aina sellainen nyrkkisääntö, että aina tarvitaan se 2te kauppahinnan päälle, nimittäin kyllä siellä aina jotain vikaa on tai joku huolto tulossa taikka sitten ainakin yksi rengassarja on entinen.

tarkoitus on viedä auto korjaamolle, ja jos korjaamossa voisivat purkaa mekatroniikka osaston kannen ja katsoa sitä, onko siellä vikakodiin p19bf tyypillisesti liittyviä hiushalkeamia tai isompia halkeamia, tai onko siellä jotain muuta, tai onko heillä jotain muuta mielipidettä asiasta,
ja tämän jälkeen edetä tilanteen mukaan,
etukäteisveikkaus on, että korjaamot yrittää päästä helpolla, ja tunkevat uuden koko mekatroniikka boksin jonka hinta taisi olla 1500e, jos ei muuta ilmaannu, niin ajattelin ehdottaa että tilataan tuo aiemmin linkittämäni korjaussarja, jonka hinta oli kait 150 dollaria + toimituskulut, ja saavat asentaa sen. itse en asenna, ei ole nosturia eikä työkaluja.
riippuen miten nämä asiat menee, niin ehdottleen sitten myyjälle sitä hinnan alennusta.

-karppa-

Valitettava classinen autokuumeen seuraus, josta on vain opittavaa seuraavalle kerralle.

Ostetaan se nettiauton halvin auto, ei oteta selvää kyseisen mallin vioista (Lue: Ominaisuuksista) ja sen jälkeen jää musta pekka käteen.

Paska homma ja periaatteessa loputon suo tapella. Myyjä voi maksaa jotain tai olla maksamatta. Näyttövelvollisuus on kumminkin ostajalla, jos auto on tarkastettu vielä katsurin toimesta. Auto 10 vuotta vanha ja 256tkm ajettu, niin mitä tahansa vikaa voi tuollaisessa olla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hanksi

Tällaiset tapaukset ovat tietenkin harmillisia varsinkin ostajan kannalta, mutta jotenkin tylyä syyttää heti myyjää kusetuksesta. Tuntematta tätä tapausta sen paremmin, niin eiköhän DSGn paineakku osaa hajota myös varoittamatta siitä etukäteen. Jos nyt myisin oman dsg golfin jollekin ja vaihteisto päättäisi hajota ensimmäiseen risteykseen, olisi se kyllä ihan kokonaan ostajan ongelma.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 15.08.21 - klo:21:01
Tällaiset tapaukset ovat tietenkin harmillisia varsinkin ostajan kannalta, mutta jotenkin tylyä syyttää heti myyjää kusetuksesta. Tuntematta tätä tapausta sen paremmin, niin eiköhän DSGn paineakku osaa hajota myös varoittamatta siitä etukäteen. Jos nyt myisin oman dsg golfin jollekin ja vaihteisto päättäisi hajota ensimmäiseen risteykseen, olisi se kyllä ihan kokonaan ostajan ongelma.
Olen samaa mieltä. Liikkeestäkin ostettuna on heikoilla, koska Kuluttajavalituslautakunta aika johdonmukaisesti laskee auton arvon olevan nolla 200tkm tienoilla, ja korjauksesta ostaa ei saa hyötyä, suositus olisi ehkä 10% korjauskuluista.

Paljon ajatetut autot ottavat helposti omistajan vaihdon nokkiinsa, koeajolla toimii kuin kello, nimet paperiin ja kun lähtee pihasta ei enää käynnisty - kenen vika?? On vaan huono tuuri.

Samaten kuten edellä todettiin, jos ostaa halvimman pitää odottaa kalleimpia korjauskustannuksia. Voinet lohduttautua, että vaikka laittaisit 2k vaihteiston korjaukseen, ei kokonaishinta sittenkään ole kalleimmasta päästä.

Ongelmasi vaan taitaa olla, onko sinulla ole ko. kahta tonnia  :( Vaikka myyjä hyvää hyvyyttään purkaisi kaupan, rahoitusyhtiö tod.näk. perisi vielä toimistokuluja yms., mistä edelleen ottaisit takkiisi.

Käräjille ei kannata lähetä 4300,- takia, tuskin vak.yhtiökään myöntaisi korvausta jos olisit haastaja. Lisäksi jos häviät, niin vak.yhtiö ei maksaisi vastapuolen kuluista eurokaan. Voittaaksesi sinun pitäisi todistaa, että vika oli olemassa ja tuon todistelun hommaaminen taas maksaa paljon.

Niin kurjaa kun onkin, otit riskin ja se laukesi  :o

En kuitenkaan suosittelisi summassa tilailemaan osia, helposti häviä vaan enenmän rahaa. Ota rauhassa yhteyttä noihin mainittuihin pajoihin, mikäli joku edullinen paikka purkaa laatikon irti ja toimittaa noihin pajoihin, niin tod.näk. saat parhaan diilin ja laatikko kestää auton loppuiän.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 15.08.21 - klo:22:11
Olen samaa mieltä. Liikkeestäkin ostettuna on heikoilla, koska Kuluttajavalituslautakunta aika johdonmukaisesti laskee auton arvon olevan nolla 200tkm tienoilla, ja korjauksesta ostaa ei saa hyötyä, suositus olisi ehkä 10% korjauskuluista.

Paljon ajatetut autot ottavat helposti omistajan vaihdon nokkiinsa, koeajolla toimii kuin kello, nimet paperiin ja kun lähtee pihasta ei enää käynnisty - kenen vika?? On vaan huono tuuri.

Samaten kuten edellä todettiin, jos ostaa halvimman pitää odottaa kalleimpia korjauskustannuksia. Voinet lohduttautua, että vaikka laittaisit 2k vaihteiston korjaukseen, ei kokonaishinta sittenkään ole kalleimmasta päästä.

Ongelmasi vaan taitaa olla, onko sinulla ole ko. kahta tonnia  :( Vaikka myyjä hyvää hyvyyttään purkaisi kaupan, rahoitusyhtiö tod.näk. perisi vielä toimistokuluja yms., mistä edelleen ottaisit takkiisi.

Käräjille ei kannata lähetä 4300,- takia, tuskin vak.yhtiökään myöntaisi korvausta jos olisit haastaja. Lisäksi jos häviät, niin vak.yhtiö ei maksaisi vastapuolen kuluista eurokaan. Voittaaksesi sinun pitäisi todistaa, että vika oli olemassa ja tuon todistelun hommaaminen taas maksaa paljon.

Niin kurjaa kun onkin, otit riskin ja se laukesi  :o

En kuitenkaan suosittelisi summassa tilailemaan osia, helposti häviä vaan enenmän rahaa. Ota rauhassa yhteyttä noihin mainittuihin pajoihin, mikäli joku edullinen paikka purkaa laatikon irti ja toimittaa noihin pajoihin, niin tod.näk. saat parhaan diilin ja laatikko kestää auton loppuiän.

tilailla summanmutikassa osia?
niin mitä vikaa tässä kinergon kitissä on, nimenomaan tarkoitettu tuohon p17bf vikakoodin korjaamiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=JBNtHqSCzsc

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 15.08.21 - klo:22:19
tilailla summanmutikassa osia?
niin mitä vikaa tässä kinergon kitissä on, nimenomaan tarkoitettu tuohon p17bf vikakoodin korjaamiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=JBNtHqSCzsc

Ennen kun laatikko ei ole tutkittu, on kaikki jossittelua vaan.

Ramzez

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 15.08.21 - klo:22:19
tilailla summanmutikassa osia?
niin mitä vikaa tässä kinergon kitissä on, nimenomaan tarkoitettu tuohon p17bf vikakoodin korjaamiseen:
https://www.youtube.com/watch?v=JBNtHqSCzsc

Sinänsä ei ole mitään väärää selvitellä mahdollisia vikapaikkoja etukäteen, mutta lopullisen varmuuden viasta saa vasta purkamalla, ei pelkästään vikakoodien perusteella. Itsekin olisin aika monta väärää kohdetta korjannut autostani vuosien varrella, mikäli olisin sokeasti luottanut vain ilmaantuneisiin vikakoodeihin. Vikakoodit voivat olla seurausta jostakin, ei itse ongelman juurisyy. Näin ollen vikakoodi voi varsinkin mekaanisten vikojen kohdalla auttaa kohdentamaan vikadiagnosointia, mutta ei välttämättä paljasta varsinaista vikaa. Pitäisin huolta myös siitä, että vikakoodit on luettu asianmukaisella laitteella (joko merkkikorjaamolla, harrastajan VCDS:llä tai muulla vastaavalla), jotta vikakoodin antama informaatio olisi mahdollisimman kattava ja yksiselitteinen. Esimerkiksi Motomaatin antamat selvitykset eivät ainakaan aiemmin olleet mitenkään täysin luotettavia ja saattoivat johtaa jopa täysin harhaan.

Järkevin ja taloudellisin lähestymistapa edelleen on se, että et aja autolla enää metriäkään (koska vika ei varmuudella ole tiedossa ja ajaminen voi vain pahentaa tilannetta ja nostaa kustannuksia), järjestät auton osaavalle korjaamolle, odottelet vikadiagnoosiin asti ja sen jälkeen päätät jatkotoimenpiteistä. Voit valitsemasi korjaamon kanssa sopia jo etukäteen alustavista diagnosointiin liittyvistä kustannuksista, ei autoa lähtökohtaisesti korjaamolle pidäkään jättää mentaliteetilla, että "tässä teille auto, selvittäkää vika, maksoi mitä maksoi". Asiantunteva korjaamo osaa kyllä esittää jonkinlaisen arvion, tuntihinnan ja/tai kuluvan ajan, mitä diagnosointiin voi mennä. Tai voit itse asettaa järjellisen budjetin, jonka ylityksestä heidän pitää olla sinuun yhteyksissä. Tärkeintä olisi kuitenkin saada vika selville, sitten voi selvitellä mitä osia se vaatii ja mistä ja kenen toimesta ne on järkevää hankkia.

Mikäli auton korjauskustannukset eivät kasva useisiin tuhansiin euroihin, ainakin itse korjauttaisin auton kuntoon ja olisin myyjään yhteyksissä ja ainakin yrittäisin sopia jonkinlaisesta vastaantulosta. Tämän varaan ei kannata kuitenkaan laskea. Jos vika sen sijaan ylittää korjauskustannusten osalta auton arvon merkittävästi, harkitsisin korjaamisen järkevyyttä ja olisin tässäkin tapauksessa myyjään yhteyksissä. Kaupan purku ja sen perusteet yksityisten välisessä kaupassa ovat kuitenkin sen verran vaativan tien takana, että siihen en ryhtyisi, ellei myyjä ilman lakimiesuhkailuja siihen suistuisi. Joka tapauksessa myyjään kannattaa ainakin alkuvaiheessa pyrkiä pitämään jonkinlaiset välit, kaikenmaailman uhkailut oikeudenkäynneistä yms. saa myyjän vain happanemaan ja minkäänlainen yhteistyö tuskin onnistuu ollenkaan.

Autohankinnoissa kannattaa muutenkin pyrkiä siihen, että ainakin ne autoilu-uran ensimmäiset autot olisivat ostettu ns. takataskusta ilman minkäänlaisia rahoituskuvioita. Rahoitusyhtiön välissäolo varsinkin edullisemmissa autoissa on ensinnäkin A) kallista ja B) jos jotain tulee, vaatii ylimääräistä säätämistä. Pienemmilläkin tuloilla on täysin mahdollista saada säästettyä n. 5t, budjetti järkevässä ajassa kun siihen ryhtyy. Nimittäin rahoitusyhtiön antama raha tulee paljon kalliimmaksi. Lisäksi olisi aina tärkeää säästää puskuria sen varalle, että autoon tulee vikaa, kuten tässä tapauksessa tai tarvitset uuden rengassarjan tms. Kuluja, varsinkin yllättäviä sellaisia, on taatusti autoissa aina luvassa.

pela

Aika ikävä juttu mutta ei kovin yllättävä porsiminen on kohdallesi sattunut.

Ja yksityiseltä ostettu auto. Auton hintaluokka huomioiden käräjille meno kannattaa pohtia viimeisen päälle tarkkaan.
Sanoisin että riskiä ei kannata ottaa.

Laatikko alas ja tilannetta tukimaan,leuka rinnassa tuulta päin :)

ukormi

Lainaus käyttäjältä: pela - 16.08.21 - klo:13:01
Aika ikävä juttu mutta ei kovin yllättävä porsiminen on kohdallesi sattunut.

Ja yksityiseltä ostettu auto. Auton hintaluokka huomioiden käräjille meno kannattaa pohtia viimeisen päälle tarkkaan.
Sanoisin että riskiä ei kannata ottaa.

Laatikko alas ja tilannetta tukimaan,leuka rinnassa tuulta päin :)

Samaa mieltä. Itselle sattui kusetus 2.0 TDI Audin kanssa vaikka tiesin tasan tarkkaan mitä heikkouksia kyseisessä autossa on. Sillti luotin yksityisen myyjän sanaan että moottori on vaihdettu ja uutta osaa on laitettu paljon. No jotakin oli uusittu kuten kytkinlevy ja paineasetelma, massavauhtipyörä paljastui purettaessa aivan loppussa olevaksi. Poika ehti ajaa autolla 10tkm ja sitten ajo loppui. Jos kone oli vaihdettu, oli vaihdettu jo valmiiksi loppuunajettu yksilö. Luulen kuitenkin että oli taidettu vaihtaa vain kriittisin osa ja sitten auto myyntiin. Takkiin tuosta tuli loppupelissä n. 2800 euroa kun hölmöinä heti alussa käytettiin vielä ohjelmoinnissa ja tummennettiin takalasit ammattilaisella. Opin nyt ainakin sen että pitää kyllä olla tarkkana ostossa eikä pidä luottaa mihinkään ilman tarkkaa dokumentointia. Audi on nyt hävitetty meidän pihaltamme eikä meille koskaan tule mitään diesel VAGgilaista jossa on tuollainen öljytappiongelmainen moottori.

Tuon hintaluokan auto on kyllä sama ostaa yksityiseltäkin, vikojen ilmaantuessa ei ammattimyyjätkään paljoa korvaansa lotkauta noille "loppuunajetuille" jäännösautoille kuten noista yksi tuumasi.

Mutta rohkea olet ollut kun olet noin paljon ajetun DSG laatikollisen ostanut.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

o.b.

Mekatroniikan irrotuksessa tarvitaan vain yksi erikoistyökalu, T10407 ja sitä ei saa poistaa ennen kuin korjattu mekatroniikka on paikallaan.

Yksikkö on kiinni vaihteistossa 7:llä ruuvilla ja pitäisi lähteä helposti irti jos vaihteisto on N-asennossa.

Pumpeli

Entäpä jos sattu vaan huono tuuri ja sattu hajoamaan just nyt?!
Myyjällä voinu pelata ihan ok ???

Jgolf

heips,
volkkarihuoltoon soittelin,
sanoivat noin puhelimen välityksellä että:
a: jos laatikos vikaa, hitna 2000e.
b: jos kytkimes vikaa myös, hinta 5000e.

hmmm. eli paljon tulee ylitöitä ja viikonlopputöitä tulevaisuudessa kalenteriin :D no, eipähän tarvii elämästä nauttia, ja kun auto on korjattu, on se taatusti markkinoiden kallein 256tkm ajettu golf.
sinänsä helvetin huvittavaa, että oon taloudellisesti täysin naimisissa ton romun kanssa seuraavat 5 vuotta nyt vähintäänkin, ja auto on ihan vitun vanha, karvalakkinen paska :D

Jgolf

lisää päivitystä tilanteeseen:
-sain useilta korjaamoilta vastauksia tiedusteluihin:
korjaushinta on 2000-6000e
-eli käytännössä auto on lunastuskuntoinen
-täytyy tässä' jotenkin nukkua muutama yö, ja sitten ilman muuta jatkaa lakiteitse.
mulla on 4300e romurautaa pihalla, josta maksan 1000korkoja ja kuluja ja lainaa 3 vuotta + vakuutukset.
-taloudellisesti tulee joka tapauksessa takkiin. rahoitusyhtiöt vie kulujen muodossa vähintään rahaa.

miz

Eikö nyt alkuun kannattaisi unohtaa merkkihuolto ja käydä näyttämässä tuon ikäistä autoa korjaamolla joka tekee dsg- korjauksia?
Saisit sitten ihan oikeata tietoa että mikä mättää ja mitä tulee maksamaan nettispekuloinnin sijaan.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 16.08.21 - klo:17:35
heips,
volkkarihuoltoon soittelin,
sanoivat noin puhelimen välityksellä että:
a: jos laatikos vikaa, hitna 2000e.
b: jos kytkimes vikaa myös, hinta 5000e.

hmmm. eli paljon tulee ylitöitä ja viikonlopputöitä tulevaisuudessa kalenteriin :D no, eipähän tarvii elämästä nauttia, ja kun auto on korjattu, on se taatusti markkinoiden kallein 256tkm ajettu golf.
sinänsä helvetin huvittavaa, että oon taloudellisesti täysin naimisissa ton romun kanssa seuraavat 5 vuotta nyt vähintäänkin, ja auto on ihan vitun vanha, karvalakkinen paska :D
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 15.08.21 - klo:17:12
Ennen kun elättelee liikoja toiveita siitä, että myyjä osallistuu kustannuksiin mitenkään (edes oikeuden kautta), ottaisin huomioon auton kauppahinnan vs. myynnissä olevien vastaavien hinnat.

Tämän tapauksen auto 4300e
Nettiauto halvin 5995e (yksityinen)
Nettiauto 2. halvin 6900e (liike)
Nettiauto 3. halvin 7290e (liike)
Nettiauto 4. halvin 8500e (liike)

Tämän tapauksen auto on siis ollut poikkeuksellisen halpa, n. 1700e halvempi kuin toisiksi halvin. Oikeudessa tässä kohtaa voidaan helposti todeta, että mahdolliset ongelmat on jo huomioitu kauppahinnassa koska auto on poikkeuksellisen halpa, yli 25% halvempi kuin toisiksi halvin.

PS. Nettiauton haussa käytin hakuehtoja: VW Golf, 2012 ja vanhemmat, moottori 1.2 bensa, automaatti ja ajettu yli 175tkm. Nettiauton hakutuloksissa vain noi neljä mainittua autoa.

4300+2000=6300,- vielähän hinta jää reilusti alle keskiarvon, eli ei auta itsesäälin syövereihin hautautua 8).

Kaiken ikäisten autojen pitäminen on älyttömän kallista. Uudempi peli, jonka korjaamiseen ei tarvinne varautua tiputtaa helposti +2000,-/v vuodessa arvoaan.  Wanhassa autossa pitää varata toimintatonni vuoteen johonkin remppaan, niin ei niin paljoa syö miestä, _kun_ remppa osuu kohdalle.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 16.08.21 - klo:18:07
4300+2000=6300,- vielähän hinta jää reilusti alle keskiarvon, eli ei auta itsesäälin syövereihin hautautua 8).

Kaiken ikäisten autojen pitäminen on älyttömän kallista. Uudempi peli, jonka korjaamiseen ei tarvinne varautua tiputtaa helposti +2000,-/v vuodessa arvoaan.  Wanhassa autossa pitää varata toimintatonni vuoteen johonkin remppaan, niin ei niin paljoa syö miestä, _kun_ remppa osuu kohdalle.

Tää taitaa olla mun viidestoista auto.
Olin varautunut nimenomaan että tonni menee heittämällä yllätyksiin,
mutta tämä oli mun ensimmäinen automaattivaihteinen auto.
enpäs arvannutkaan että kuus tonnia menee.
korjaamoiden viesti on yhtenevä:
2000e korjaus, ja jos autolla ajettu, vaihteisto paskana, jolloin 6000 euroa

Jgolf

Kysymys:
Tietääkö kukaan,
jääkö 11vm golfin vikadiagnostiikkaan tarkempi muistijälki siitä, että koska
vika on järjestelmään ilmennyt?
ja kysymys 2:
onko myyjä voinut jollain tavalla nollata vian indikaattorin, niin ettei sitä näy?

VW:t

Pitkällä juoksulla saattaa tulla halvemmaksi ja päästä helpommalla, kun hävittää tuon auton tuollaisena. Vaikka kuinka saisit tuon laatikon kuntoon, niin tuon ikäisessä autossa tulee varmasti lisää korjattavaa. Tappiota on todennäköisesti tulossa joka tapauksessa. Auto on aina huono sijoitus, vaikkakin monelle lähes pakollinen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 16.08.21 - klo:18:02
lisää päivitystä tilanteeseen:
-sain useilta korjaamoilta vastauksia tiedusteluihin:
korjaushinta on 2000-6000e
-eli käytännössä auto on lunastuskuntoinen
-täytyy tässä' jotenkin nukkua muutama yö, ja sitten ilman muuta jatkaa lakiteitse.
mulla on 4300e romurautaa pihalla, josta maksan 1000korkoja ja kuluja ja lainaa 3 vuotta + vakuutukset.
-taloudellisesti tulee joka tapauksessa takkiin. rahoitusyhtiöt vie kulujen muodossa vähintään rahaa.

Mieti kaksi kertaa se lakitie ettei tuon auton hinta tule kolminkertaiseksi!

Ensi kerralla, kun autokuume iskee, niin laita lompakko pakastimeen ja sen jälkeen hetkeksi otsalle. Joskus se perus tonninpommi on parempi vaihtoehto, kuin kalliimpi murheenkryyni, jonka ominaisuuksista on tännekkin kirjoitettu sivukaupalla!

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 16.08.21 - klo:18:15
Tää taitaa olla mun viidestoista auto.
Olin varautunut nimenomaan että tonni menee heittämällä yllätyksiin,
mutta tämä oli mun ensimmäinen automaattivaihteinen auto.
enpäs arvannutkaan että kuus tonnia menee.
korjaamoiden viesti on yhtenevä:
2000e korjaus, ja jos autolla ajettu, vaihteisto paskana, jolloin 6000 euroa

Jos näin paljon on autoja ollut, niin miksi automaatti ja vielä sellainen, joka tiedetään ongelmalliseksi?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

s-mod

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.08.21 - klo:19:26
Mieti kaksi kertaa se lakitie ettei tuon auton hinta tule kolminkertaiseksi!

Ensi kerralla, kun autokuume iskee, niin laita lompakko pakastimeen ja sen jälkeen hetkeksi otsalle. Joskus se perus tonninpommi on parempi vaihtoehto, kuin kalliimpi murheenkryyni, jonka ominaisuuksista on tännekkin kirjoitettu sivukaupalla!

Jos näin paljon on autoja ollut, niin miksi automaatti ja vielä sellainen, joka tiedetään ongelmalliseksi?

No en tiedä kyseistä keissiä, Mutta onhan tehokkaalla dsg vaihteisto autolla helpompi ohittaa turvallisesti, kuin manuaalilla. Ja voi puhua puhelimessa tisella kädellä jos nyky tekniikka ei kiinnosta-.... 4,3-10l/100km 233/435nm bensaa
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Jgolf

#52
Hyviä kysymyksiä ja vastauksia,
miksi ajaa automaatilla?
niin, miksi kaikki ihmiset ei aja sillä karvalakki farmari corollalla 1.4 litran koneella,
ehkä kannattaisikin.
Miksi nyt ihmiset tekevät muuta kuin syövät ja tekevät töitä. Ehkä ei kannattaisi tehdä muuta.
Menee filosofian puolelle,

mutta mitä tulee itse asiaan, niin oma omatuntoni on täysin puhdas.
En ala maksamaan kuuttatonnia romuraudasta, en yksinkertaisesti ole tehnyt mitään sellaista pahaa kellekkään.
Kyseessä on sopimusrikkomus.
Veikkaanpa, että myyjä on lisännyt järjestelmään hydrauliikkaöljyä ennen koeajoa, ja kuitannut vikakoodit. se on niin yksinkertaista.
Lisänä paljastui, lakimiehen kanssa jutellessa, että myyjällä on autonkorjausalan yritys, 20 vuotta vanha firma. Varmasti tietoinen koko tilanteesta.
Lisäksi kaupat tehtiin katsastusasemalla, koska rahoitusyhtiö vaati sitä. myyjä oli erittäin hyvää pataa katsastusmiehen kanssa, hieman pisti se silmään, mutta luotin täysin.
katsastaja oli tyyliin "no katotaan nyt, kun se rahoitusfirma vaatii" ja kehui autoa, että, "vain koiranluu rikki" jne.. heittivät läppää siellä.
Voi olla viisainta etten tämän jälkeen keskutele tekniikan ulkopuolella tästä aiheesta täällä enää enempää.

s-mod

Joo harmitus on kova näissä jutuissa. joskus kasinolla 5000e hävinneenä. No ole tiukkana. Mutta tiedän kaksi katsuria vuoden sisältä, että kaikki menee katsastuksesta läpi ainakin sen kerran. niin ei ne ole luotettavimpia maailmassa. Aina voi olla parempi olla hiljaa mutta, sillä ei mitään saavuta. Sain joskus potkut kun en ollut hiljaa!
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 16.08.21 - klo:18:26
Kysymys:
Tietääkö kukaan,
jääkö 11vm golfin vikadiagnostiikkaan tarkempi muistijälki siitä, että koska
vika on järjestelmään ilmennyt?
ja kysymys 2:
onko myyjä voinut jollain tavalla nollata vian indikaattorin, niin ettei sitä näy?

Olettaisin että VCDS osaa näyttää jo näin vanhasta sen laskuriarvon että montako kertaa kyseinen vikakoodi on ilmennyt. Tarkemmin historiaa ei pääse näkemään, mutta jos laskuri näyttää lukua 6, 10 tai 35 niin ei taida olla ihan esimmäinen kerta kun ongelma on ilmennyt ja vikakoodi nollattu järjestelmästä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 16.08.21 - klo:19:44
No en tiedä kyseistä keissiä, Mutta onhan tehokkaalla dsg vaihteisto autolla helpompi ohittaa turvallisesti, kuin manuaalilla. Ja voi puhua puhelimessa tisella kädellä jos nyky tekniikka ei kiinnosta-.... 4,3-10l/100km 233/435nm bensaa

Kerrotko miten siinä DSG-vaihtossa on tehoa varsinkin 1.2 TSI:ssä ja kännykkään puhuminen autolla ajessa on kriminalisoitu?

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 16.08.21 - klo:20:23
Hyviä kysymyksiä ja vastauksia,
miksi ajaa automaatilla?
niin, miksi kaikki ihmiset ei aja sillä karvalakki farmari corollalla 1.4 litran koneella,
ehkä kannattaisikin.
Miksi nyt ihmiset tekevät muuta kuin syövät ja tekevät töitä. Ehkä ei kannattaisi tehdä muuta.
Menee filosofian puolelle,

mutta mitä tulee itse asiaan, niin oma omatuntoni on täysin puhdas.
En ala maksamaan kuuttatonnia romuraudasta, en yksinkertaisesti ole tehnyt mitään sellaista pahaa kellekkään.
Kyseessä on sopimusrikkomus.
Veikkaanpa, että myyjä on lisännyt järjestelmään hydrauliikkaöljyä ennen koeajoa, ja kuitannut vikakoodit. se on niin yksinkertaista.
Lisänä paljastui, lakimiehen kanssa jutellessa, että myyjällä on autonkorjausalan yritys, 20 vuotta vanha firma. Varmasti tietoinen koko tilanteesta.
Lisäksi kaupat tehtiin katsastusasemalla, koska rahoitusyhtiö vaati sitä. myyjä oli erittäin hyvää pataa katsastusmiehen kanssa, hieman pisti se silmään, mutta luotin täysin.
katsastaja oli tyyliin "no katotaan nyt, kun se rahoitusfirma vaatii" ja kehui autoa, että, "vain koiranluu rikki" jne.. heittivät läppää siellä.
Voi olla viisainta etten tämän jälkeen keskutele tekniikan ulkopuolella tästä aiheesta täällä enää enempää.

Kun jossitellaan, niin todennäköisesti tuollaisen corollan vaihdelaatikko rempasta olisit selvinnyt 1000 eurolla, jos sellainen olisi tullut eteen.

Mutta kerro toki, kun tuon tien olet valinnut miten kävi oikeudessa? Tulosta saadaan ainakin yli 6kk ellei yli 9kk odottaa. Ikävää aikaa, jos autoa sattuu tarvitsemaan. Jos asiat tosissaan on noin mennyt konttorilla, niin olisi herätyskellojen pitänyt soida. Ei kannata myöskään unohtaa, että jos auto on kuntotarkastettu, niin kannattaa penätä vastuuta myös tuolta katsastusfirmalta!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.08.21 - klo:19:26

Ensi kerralla, kun autokuume iskee, niin laita lompakko pakastimeen ja sen jälkeen hetkeksi otsalle.


Offtopic, on pakko sanoa, että tämä sanonta sopii mainiosti myös  "Ennuste: Sähköautot lyövät läpi kuuden vuoden päästä " mitä siitä seuraa?" aiheessa. :)

JAK

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 16.08.21 - klo:18:02
lisää päivitystä tilanteeseen:
-sain useilta korjaamoilta vastauksia tiedusteluihin:
korjaushinta on 2000-6000e
-eli käytännössä auto on lunastuskuntoinen
-täytyy tässä' jotenkin nukkua muutama yö, ja sitten ilman muuta jatkaa lakiteitse.
mulla on 4300e romurautaa pihalla, josta maksan 1000korkoja ja kuluja ja lainaa 3 vuotta + vakuutukset.
-taloudellisesti tulee joka tapauksessa takkiin. rahoitusyhtiöt vie kulujen muodossa vähintään rahaa.

Viellä enemmän tulee maksuja ja paljon jos oikeasti lähdet oikeuteen tuota keissiä viemään. Voi tulla lisää maksamista mitä tahansa 10000-30000, välillä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 16.08.21 - klo:20:23
Veikkaanpa, että myyjä on lisännyt järjestelmään hydrauliikkaöljyä ennen koeajoa, ja kuitannut vikakoodit. se on niin yksinkertaista.

Eikävä tuottaa pettymys mutta toi öljyn lisääminen mekatroniikkaan ei oikeasti ole mikään yksinkertainen temppu, taitaa vaatia koko mekatroniikan irrottamisen vaihdelaatikosta.

Ja toisaalta jos öljyä olisi päässyt vuotamaan mekatroniikasta pois niin sillon koko laitos on jo sen verran tuhoutunut ettei öljyn lisäämisellä ongelmaa tekohengitetä edes minutiksi.

Ne mikrohalkeamat aiheuttavat mekatroniikkaan sisäistä öljyvuotoa, siiten jos paineakku pääsee repeämään irti niin se paiskaa kotelon kieroksi ja mekatroniikan öljyt tulee kerralla pihalle maahan asti ja tässä kohtaa auto ei enää liiku.

Vikakoodeja myyjä on toki voinut nollata tai sitten olla nollaamatta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 16.08.21 - klo:21:01
Vikakoodeja myyjä on toki voinut nollata tai sitten olla nollaamatta.

Eikö jokaisen vaggilaisen omistajan pakko-ostos ole VCDS-kaapeli vikakoodien nollausta varten  ;D?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy