ID perheen OTA päivitykset

Aloittaja SlOrbA, 05.07.21 - klo:08:31

« edellinen - seuraava »

f080421

Tämän mukaan infotainmentin factory reset auttaisi siihen, että auto kyselee päivitykset uudestaan:

https://www.youtube.com/watch?v=Nz9eAZnd4eQ
ID.3 Pro Performance Business 2021

vatti

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 29.08.21 - klo:19:42
Tämän mukaan infotainmentin factory reset auttaisi siihen, että auto kyselee päivitykset uudestaan:

https://www.youtube.com/watch?v=Nz9eAZnd4eQ
Ei auta ainakaan minulla, olen kokeillut muutaman kerran.
VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh, Honey Yellow

f080421

Lainaus käyttäjältä: vatti - 29.08.21 - klo:20:29
Ei auta ainakaan minulla, olen kokeillut muutaman kerran.

Okei, en sitten ehkä viitsi itse vielä kokeilla sitä :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

ITbites

ID3 yli vuoden myynnissä mutta kuten toisessa ketjussa manasin, ohjelmisto edelleen kaukana valmiista. Etenkin ihmetyttää tuo ID sovelluksen puutteet â€" etälukitus, ajohistoria, sisälämpötila… Onko näitä edes tulossa?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Daatta

^Sentään olemassa olevat toiminnot enimmäkseen toimivat. Puutteita tosiaan on, jos vertaa vaikka konsernin fossiiliautoihin. En tiedä onko mitään road-mappeja julkaistu, kun neljä kertaa vuodessa pitäisi uutta softaa pukata ulos.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 31.08.21 - klo:11:09
^Sentään olemassa olevat toiminnot enimmäkseen toimivat. Puutteita tosiaan on, jos vertaa vaikka konsernin fossiiliautoihin. En tiedä onko mitään road-mappeja julkaistu, kun neljä kertaa vuodessa pitäisi uutta softaa pukata ulos.

Ã,,lypuhelinsovellusta ei ole ominaisuuksilla pilattu, mutta ainakin itsellä yhteys autoon ja se tärkein ominaisuus eli akun varaustilan näyttö ja lataamisen status ovat toimineet kiitettävän luotettavasti :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

jamo75

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 29.08.21 - klo:19:42
Tämän mukaan infotainmentin factory reset auttaisi siihen, että auto kyselee päivitykset uudestaan:

https://www.youtube.com/watch?v=Nz9eAZnd4eQ

toi ei auta 2.3 päivitykseen koska se nimen omaan on tällä hetkellä toteutettu siten että auto kysee päivityksiä vain kerran viikossa. seuraavaan versioon se ilmeisesti muuttuu sellaiseksi että se kysyy niitä joka kerta jos kysely on epäonnistunut edellisellä kerralla. ilmeisesti VW ei halua panostaa infraan sen vertaa että kestäisi oikean autojen aiheuttamaan liven kuorman.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 31.08.21 - klo:17:59
... ilmeisesti VW ei halua panostaa infraan sen vertaa että kestäisi oikean autojen aiheuttamaan liven kuorman.

MEB autojen infra on VW:n Automotive Cloud, joka on Microsoftin Azurea ja siellä kapasiteettia kyllä löytyy. Enemmän uskoisin rennon tahdin olevan riskien hallintaa. Internet of Things puuhastelu kestohyödykkeiden kanssa on aika uutta asiaa ja itsekkin, jos olisin päättäjänä, haluaisin pävityksien kulkevan hiljalleen kiihtyvällä tahdilla ennemmin kuin täyslaidallisella.

https://www.vwcloud.io/technology
https://news.microsoft.com/europe/features/volkswagen-and-microsoft-partner-to-create-new-automotive-cloud/

Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

f080421

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 31.08.21 - klo:17:59
toi ei auta 2.3 päivitykseen koska se nimen omaan on tällä hetkellä toteutettu siten että auto kysee päivityksiä vain kerran viikossa. seuraavaan versioon se ilmeisesti muuttuu sellaiseksi että se kysyy niitä joka kerta jos kysely on epäonnistunut edellisellä kerralla. ilmeisesti VW ei halua panostaa infraan sen vertaa että kestäisi oikean autojen aiheuttamaan liven kuorman.

Täällä on monella se ongelma, että ei kysele (tai ei ainakaan näytä mitään) "epäonnistumisen" jälkeen enää ollenkaan. Kerran viikossa kelpaisi, jos se toimisi.
ID.3 Pro Performance Business 2021

tsihman

Mulle tuli n. kuukausi sitten se pieni "esipäivitys" joka tulee käsittääkseni ennen varsinaista 2.3 päivitystä. "esipäivitys" asentui onnistuneesti. Sen jälkeen on ollut hiljaista, Ei mitään. Kun haen päivitystä manuaalisesti auton näytöltä, Sama lopputulos. Saa nähdä milloin varsinainen päivitys tulee? No mitä olen juutuupista katsonut päivitykseen liittyen, Ei tuo päivitys mitään maata mullistavia ominaisuuksia tuo tullessaan.

vatti

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 01.09.21 - klo:09:16
Täällä on monella se ongelma, että ei kysele (tai ei ainakaan näytä mitään) "epäonnistumisen" jälkeen enää ollenkaan. Kerran viikossa kelpaisi, jos se toimisi.
Juuri näin. Minulla jokin 2.3-päivitystä edeltävä päivitys jäi asentamatta ja olen siinä käsityksessä, että autoni ei joko enää kysele sitä tai sitten sitä ei enää jostain syystä tarjota minun autolle. Ainakaan mitään päivitystä ei ole enää tyrkytetty uudestaan vaikka on kulunut useampi viikko. Jossain on joko vikaa tai sitten ko. päivitys on minun auton osalta peruttu toistaiseksi.

Olisi hyvä, jos päivityksistä olisi mahdollisuus saada selkeää ja yksiselitteistä tietoa. Kaipaisin mahdollisuutta tarkistaa, mitkä softat autossa ovat ja mitkä ovat viimeisimmät saatavilla olevat, jotta voin tarkistaa, että päivitykset on tehty niin kuin on suunniteltu ja luvattu. Jotenkin tässä pitäisi pystyä päättelemään, onko kaikki kunnossa vai pitääkö ottaa yhteys huoltoon. Ja huoltohan menee tukkoon, jos kaikki alkavat kyselemään päivitysten perään varsinkin, jos sama toistuu neljä kertaa vuodessa.

En tiedä muista, mutta minä haluan, että minun autossa on aina viimeisimmät softat ja että OTA-päivitykset tulevat kolmen kuukauden välein kuten on luvattu. Softan julkaisusta siihen hetkeen kun softat ovat minun autossa ei saa mennä kohtuuttoman kauan. Minusta sellaisen pitää tapahtua korkeintaan parin viikon sisällä. Kuukauden odotus joka päivityksen yhteydessä tarkoittaa, että minun autosta puuttuu muihin verrattuna viimeisimmät korjaukset ja uudet ominaisuudet kuukauden ajan neljä kertaa vuodessa eli minulla on 33% ajasta puutteellisesti toimiva auto muihin samanlaisiin autoihin verrattuna.

Minua harmittaa suunnattomasti, jos joku toinen saa täsmälleen samanlaiseen autoon uusia ominaisuuksia tai korjauksia selvästi aiemmin kuin minä. Sellainen laskee tyytyväisyyttä autoon. Ymmärrän täysin, että uudet softat pitää ensin kokeilla jollain rajatulla määrällä, mutta sellainen pitää tehdä ennen julkaisua. Kun softat julkaistaan, ne pitää saada heti kaikille ainakin, jos asiakas niin haluaa.
VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh, Honey Yellow

Antore

En ole kuullut, että kenelläkään olisi Suomessa vielä 2.3 softa autoon otana päivittynyt, eli hengitellään ihan rauhallisesti.

Daatta

Jeps, tässä kohtaa tieto ainoastaan lisää tuskaa, kun jollain Youtubessa on jo päivitys ajossa... Sitten kun kaikilla muilla jo on ja itselle ei ole tullut, niin yhteyttä merkkihuoltoon tai kevätjuhlatemppuja kokeilemaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.09.21 - klo:12:35
Jeps, tässä kohtaa tieto ainoastaan lisää tuskaa, kun jollain Youtubessa on jo päivitys ajossa... Sitten kun kaikilla muilla jo on ja itselle ei ole tullut, niin yhteyttä merkkihuoltoon tai kevätjuhlatemppuja kokeilemaan.

Joo, puhut asiaa. Ei tässä auta kuin odotella ja kyllä se sitten aikanaan selviää. On tuossa vielä sekin (hyvin pieni) mahdollisuus, että sitä "esipäivitystä" ei ihan oikeasti ole jostakin syystä enää saatavilla eikä se sen takia näy. Hiukan erikoista kyllä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

id135

#74

Daatta

Lainaus käyttäjältä: id135 - 01.09.21 - klo:15:19
https://www.volkswagen.fi/fi/huolto-ja-palvelut/tietoa-asiakkaille/ohjelmistopaivitys.html

Kirjautuiko VW-huolto foorumille ainoastaan tätä varten.  :D

Ko. sivuilla puhutaan 2.1 päivityksestä, jonka uskoisin kaikilla olevan jo "ajossa":

LainaaAuton noudon yhteydessä palautat sijaisauton ja sinulle luovutetaan ID.3-autosi päivitetyllä 2.1 ohjelmistolla.

Nyt aprikoidaan 2.3 päivitystä, joka on tulossa OTA:na eli ilmateitse.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.09.21 - klo:15:23
Kirjautuiko VW-huolto foorumille ainoastaan tätä varten.  :D
Saisi kyllä lukea nuo uuden Golffinkin vioista kertovat keskustelut  ;D ;D ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.09.21 - klo:15:23
Kirjautuiko VW-huolto foorumille ainoastaan tätä varten.  :D

Ko. sivuilla puhutaan 2.1 päivityksestä, jonka uskoisin kaikilla olevan jo "ajossa":

Nyt aprikoidaan 2.3 päivitystä, joka on tulossa OTA:na eli ilmateitse.

ilmeisesti joku FB:ssa on töissä jälleenmyyjillä laittoi jakoon viestin että 2.3 päivityksiin aletaan pyytää lupaa sähköpostitse alkaen viikolla 37. suostumuksen jälkeen auto päivittyy muutaman viikon aikana...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tmr97


id135


Kirjautuiko VW-huolto foorumille ainoastaan tätä varten.  :D

En toki,tuonkin viestin olisin poistanut virheeni huomattuani,mutten osannut :'(


Antore

Lainaus käyttäjältä: id135 - 01.09.21 - klo:21:19
Kirjautuiko VW-huolto foorumille ainoastaan tätä varten.  :D

En toki,tuonkin viestin olisin poistanut virheeni huomattuani,mutten osannut :'(

Ã,,lä välitä. Täällä on vaan porukka vähän herkkänä kun ei sitä prkl:n päivitystä nyt ala kuulumaan :D Ihan ymmärrettävä virhe ja editoitkin/korjasit omaa viestiäsi. Ei muuta kuin tervetuloa foorumille!

Daatta

Lainaus käyttäjältä: id135 - 01.09.21 - klo:21:19
Kirjautuiko VW-huolto foorumille ainoastaan tätä varten.  :D

En toki,tuonkin viestin olisin poistanut virheeni huomattuani,mutten osannut :'(

Ei huolta, oli vaan niin herkullinen tilanne ettei voinut olla käyttämättä.  ::)

Foorumilta ei pysty poistamaan/muokkaamaan viestejä kuin heti kirjoittamisen jälkeen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

eVW

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.09.21 - klo:15:23
Ko. sivuilla puhutaan 2.1 päivityksestä, jonka uskoisin kaikilla olevan jo "ajossa":

Ei kaikilla. Minulla on vielä 2.0, koska en ehtinyt aikaisemmin makuuttaa autoa huollossa kahta päivää. (Ja koska se oli jo niin paljon parempi kuin nuo ykkösen nimellä kulkeneet beetat.) Eipä sinänsä kuulu tähän, mutta K-Caaran toimitusaika tuolle 2.1 -päivitykselle oli sitten kaksi kuukautta ja viikko, kun tuossa viime viikolla varasin ajan päivitykseen. VW osaa tehdä kyllä oikein hyviä sähköautoja, mutta jälkimarkkinoinnin kohdalla yrittävät olla vielä Teslaakin huonompia.

Mutta narinasta asiaan... Kun joskus huollon myyttisellä sähkömekaanikolla on ne pari päivää aikaa ja joulupukki tuo minullekin uudemman softan, niin saanko autooni 2.1:n, jonka jälkeen taas ihmetellään? Vai tulisiko sinne jo saman tien 2.3 (tai 3.7 tai jotain, mitä silloin sitten on saatavilla)?

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: eVW - 02.09.21 - klo:17:32
Ei kaikilla. Minulla on vielä 2.0, koska en ehtinyt aikaisemmin makuuttaa autoa huollossa kahta päivää. (Ja koska se oli jo niin paljon parempi kuin nuo ykkösen nimellä kulkeneet beetat.) Eipä sinänsä kuulu tähän, mutta K-Caaran toimitusaika tuolle 2.1 -päivitykselle oli sitten kaksi kuukautta ja viikko, kun tuossa viime viikolla varasin ajan päivitykseen. VW osaa tehdä kyllä oikein hyviä sähköautoja, mutta jälkimarkkinoinnin kohdalla yrittävät olla vielä Teslaakin huonompia.

Mutta narinasta asiaan... Vai tulisiko sinne jo saman tien 2.3.

No tottahan tuo pitää vaatia, jos ei suoraan mene 2.3 sisään niin päivittäkööt kaksi kertaa peräkkäin. Eli kannattaa kysellä joko huollolla olis 2.3 tarjolla kun vie päivitykseen.

mikaanikko

Todennäköisesti pitää aina olla edellinen päivitys alla kunnossa. (Tämä on MUTU-tietoa)
Tuo VW/K-Caaran touhu tuntuu melkein yhtä tehokkaalta kuin SOTE-hommat.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Antore

Lainaus käyttäjältä: eVW - 02.09.21 - klo:17:32
Ei kaikilla. Minulla on vielä 2.0, koska en ehtinyt aikaisemmin makuuttaa autoa huollossa kahta päivää.

Onko sijaisautolla ajaminen niin kamalaa? Sellaisenhan saat veloituksetta käyttöön tuon päivityksen ajaksi, joka todennäköisesti menee läpi päivässä. Kaksi päivää siihen varataan kaiken varalta jos kaikki ei mene sukkana putkeen.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: eVW - 02.09.21 - klo:17:32
Ei kaikilla. Minulla on vielä 2.0, koska en ehtinyt aikaisemmin makuuttaa autoa huollossa kahta päivää

Kannattaa nyt antaa huollolle edes mahdollisuus yrittää tuota 2.1 päivitystä. Minulla se onnistui kolmannella kerralla, mutta se ei käsittääkseni ollut huollon vika. Moduuleita vaan meni lukkoon ja yksi hajosi, mutta kaikesta selvittiin. Sijaisauto ei ole sähköinen, mutta pääseepä muistelemaan miltä se polttomoottorilla ajaminen tuntuikaan.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

Ja voi se sijaisautokin olla myös sähköinen, mulle antoivan id.3:n päivityksen ajaksi.

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 02.09.21 - klo:21:07
Todennäköisesti pitää aina olla edellinen päivitys alla kunnossa. (Tämä on MUTU-tietoa)
Tuo VW/K-Caaran touhu tuntuu melkein yhtä tehokkaalta kuin SOTE-hommat.

Ei liity tähän suoraan, mutta tuo on nykyään K-Auto :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy