Pyyhkijänsulan kanssa ongelmia Fabiassa

Aloittaja tater, 22.05.21 - klo:15:23

« edellinen - seuraava »

tater

Moikka,

Mulla alkoi edelliset Championin pyyhkijänsulat tulla tiensä päähän, joten päädyin tuossa talvella ostamaan Motonetista Boschin AP24U sekä AP16U -sulat + perälasiin jonkun Boschin myös. Laitoin nuo kuitenkin vasta nyt paikoilleen, kun pölykelit olivat suurimmaksi osaksi helpottaneet.

Vaihdon jälkeen huomasin kuitenkin sateella, että apukuljettajan puolen sulan (AP16U) pyyhkimistulos oli huono: sulka ei pyyhi kunnolla tuulilasin reunaa apukuskin puolella (kuva). Kuljettajan puolen sulka pelittää hyvin. Tarkemmin tuota apukuskin puolen sulkaa katseltuani huomasin, että sen reuna ei pysy kiinni lasissa edes sen ollessa normaalisti ala-asennossa, vaan jää aavistuksen törröttämään ilmaan (kuva).

Kävin sitten Motonetissä reklamoimassa asiasta, ja samalla tarkistimme, että pyyhkijän jousi oli aivan kunnossa. Sain takuuvaihtona toisen sulan. Laitoin sen saman tien liikkeen pihassa kiinni, ja se irvisti irti lasista vielä enemmän. Mistäköhän tässä voisi olla kyse? Motonetissä en saanut mitään selvyyttä asiaan, ihmettelivät vain asiaa sielläkin. Vanha Championin sulka pyyhki ihan hyvin, mutta en voi laittaa sitä enää kiinni, kun tuli laitettua jo roskiin. Muissa autoissa Boschin sulista olen kuullut vain hyvää, mutta tämä on kyllä pettymys.

Mietin myös, että onko AP16U ja AP400U sama sulka? Boschin sivusto suosittelee AP400U:ta, mutta Motonetissä on tarjolla vain AP16U:ta. Motonet kuitenkin listaa ne saman sivun alle ja sen mukaan AP16U pitäisi sopia tähän 2015 Fabiaan... Käytin muuten adapteria nro. 4 asennukseen, kuten Bosch suosittelee.

Onkos muilla minkälaisia kokemuksia pyyhkijänsulista Fabiassa? Tai suosituksia, mitä tässä kannattaisi tehdä? Boschiin olen ottanut yhteyttä - katsotaan, mitä he sanovat.

Tässä vielä pari kuvaa, jos ne näkyvät :o

2017 Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 70kW Style Candy White

Ex. 2015 Å koda Fabia 1.2TSI 66kW Ambition Race Blue

Hesse

Harkitsin myös noita sulkia, mutta koska alkuperäiset sai asennettuna 39 eurolla, niin päädyin niihin huollon yhteydessä. Boschin sulista on sinänsä hyviä kokemuksia, tosin edelliseen autoon sai Motonetistä mallikohtaiset sulat, Multi clipistä ei ole kokemusta. Fabian alkuperäisiä Bosch-sulkia sai mielestäni ulkomaisista nettikaupoista jollain 20 eurolla pari, mutta postikulujen takia ei kannattanut tilata sieltä.

tater

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 23.05.21 - klo:23:11
Harkitsin myös noita sulkia, mutta koska alkuperäiset sai asennettuna 39 eurolla, niin päädyin niihin huollon yhteydessä. Boschin sulista on sinänsä hyviä kokemuksia, tosin edelliseen autoon sai Motonetistä mallikohtaiset sulat, Multi clipistä ei ole kokemusta. Fabian alkuperäisiä Bosch-sulkia sai mielestäni ulkomaisista nettikaupoista jollain 20 eurolla pari, mutta postikulujen takia ei kannattanut tilata sieltä.

Jees, itse päädyin Motonetistä ostamaan, koska sain alennuksen kanssa eteen ja taakse 40,23â,¬ hinnalla nuo sulat. Eli kyllä tuossa ihan mukavasti säästi verrattuna noihin marmoritiskin hintoihin, kun tuolla hinnalla sai takasulankin vaihdettua. Ja noiden asentaminenhan on tosi helppoa, mukana tulee vain sovitinpalat, joista pitää valita oikea (4 Fabiassa). Muuten voisin suositella lämpimästi, mutta en ehkä tällä kertaa tämän episodin jälkeen :-\ Onneksi ei tule itse ajettua paljon sadekelillä tms. niin ei tuo sinällään haittaa. Ja onneksi on apukuskin puolella tuo ongelma.

Sitä olen miettinyt, josko edellinen omistaja olisi vaihdattanut lasin tähän Fabiaan (ei kyllä siltä näytä kiveniskemien perusteella) ja siksi se olisi vähän kuperampi. Mutta mene ja tiedä. Onkos muilla minkä merkkisiä tuulilaseja Fabioissa? Mulla on Pilkingtonin lasi.
2017 Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 70kW Style Candy White

Ex. 2015 Å koda Fabia 1.2TSI 66kW Ambition Race Blue

Hesse

Alkuperäisessä tuulilasissa on luultavasti Skodan logo. Minulla vaihdettiin tuulilasi merkkiliikkeessä, koska oli lasivakuutus. Lasin valmistaja on AGC Automotive.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: tater - 22.05.21 - klo:15:23
Moikka,

Mulla alkoi edelliset Championin pyyhkijänsulat tulla tiensä päähän, joten päädyin tuossa talvella ostamaan Motonetista Boschin AP24U sekä AP16U -sulat + perälasiin jonkun Boschin myös. Laitoin nuo kuitenkin vasta nyt paikoilleen, kun pölykelit olivat suurimmaksi osaksi helpottaneet.

Seat Leon -lle, ostin kerran kokeilua varten uudet kumit - https://www.ak24.fi/fi/tavarat/tuulilasinpyyhkimet-pyyhkijan-kumi/kumit-kehyksettomille-pyyhkimille-18990-type-refill-71-cm-29 ja 10 minuuttia kului koko hommalle (muovinen otsakärki pois, vana kumi ulos, uusi kumi saksilla samanpituiseksi ja paikoille, otsakärki takaisiin).

Ja kun ne on hiljaiset (alkuperäiset olivat meluisa) ja toimii hyvin, ostin myöhemmin 10 paria lisää ja olen vaihtanut kumit tarpeen mukaan, noin pari kertaa vuodessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy