Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Aika hyvä lukema noinkin korkealla keskinopeudella. Itse pääsin tänään Helsingistä Varkauteen lukemin 5,9 l/100km ja 76 km/h. Kyydissä kaksi aikuista, lapsi ja koira.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 31.12.11 - klo:16:53
Aika hyvä lukema noinkin korkealla keskinopeudella. Itse pääsin tänään Helsingistä Varkauteen lukemin 5,9 l/100km ja 76 km/h. Kyydissä kaksi aikuista, lapsi ja koira.

Ajelin kuivalla tiellä 150 km iltalenkin. Sisälsi myös kaupunkiajoa. Ny tuli mun pohjat 5,0. Harmittavasti jäi vielä desin Mikon kulutuksesta. ;)

Mikko

Harmi, että mä en tajunnut silloin katsoa keskinopeutta. Matkaa oli 165 km: 2 km @ 50 km/h, 8 km @ 100 km/h, 150 km @ 80 km/h, 4 km @ 60 km/h, 1 km @ 80 km/h ja 2 km @ 50 km/h. Tuosta voisi tietenkin nopeasti laskea arvionkin, pikkasen päälle rajoitusten kyllä ajoin ja mahtui tuonne jarrutuksia ja kiihdytyksiäkin.

RoccoScientist

Tänään Joroinen-Helsinki luvuin 5,7 l/100km ja 80 km/h. Kyydissä kaksi aikuista ja koira. Ei missään vaiheessa mennyt kulutus tuon alle, vaikka alun 100 km olivat kasikympin rajoituksella. Yksi pysähdys ja alkuminuuttien kylmäkulutus tietysti vaikuttavat jonkin verran, mutta auto tuntui Helsingin päädyssä kuluttavan satasen nopeudessa tasaisella aavistuksen vähemmän kuin menomatkalla. Liekö tuo moottori karstoittunut normaalissa pätkäajossa sitten pahastikin...

skriko

Vuoden keskikulutus noin 10 000 km ajolla 6,00 ajotietokoneen mukaan. 6,02 oman laskun mukaan.

Mikko

Mulla on 7,91 omien laskujen mukaan. 17 000 km / vuosi. Mutta suurin osa ajosta onkin ruuhka-ajoa kaupungissa.

skriko

On muuten hienoja vanteita saatavana Sciroccoon. Kaveri oli myynyt vannetukun vw replicat 7,5X17 et 45 asennettuna 400â,¬. ( uudet )Jotenkin tutun näköiset tarvikevanteet, tais olla kopiot interlagoseista. Jos reilu vuosi sitten olis tuollaisia saanut olisin ostanut. Ei alkuperäisistä erota juurikaaan.

Taskukeke

Oon kans tuolt vannetukusta katellu vanteita roccoon.
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. :) Oon tässä miettiny jos vaihtais noi 17" dotzin tupacit kokoa isompiin. Tuttu myis aez exciteja suht hyvään hintaan. Oon vähän kahen vaiheilla et pitäskö ostaa madallusjouset vai kokoa isommat pyörät. Budjetti ei valitettavasti taivu ihan molempiin.

heppuhei

52000 km tuli täyteen tänään  09/10 Scirocolla.Huomasin vasta nyt ,että etukyynärnoja on säädettävissä samoin kuin Golfissa... ;D

stoosh

Kirjoittelin jo joulun alla, että olen viittä vaille -Scirocco-kuski. Silloin asia ei konkretisoitunut, mutta nyt olen erittäin lähellä viimeisen askeleen ottamista. Useita eri autoja on tullut viime aikoina koeajettua, mutta Sciroccossa vain yksinkertaisesti on eräs ominaisuus, joka useimmista muista vastaavan hintaluokan koslista puuttuu: se aiheuttaa vahvaa omistamisen halua.

Yhtä asiaa haluaisin kuitenkin kysyä teiltä asiantuntijoilta, kun kelit ovat täällä Helsingissäkin muuttuneet edes vähän talvisiksi.

Kuinka iso ongelma tuo paljon puhuttu ikkunoiden jäätyminen oikeasti on? Pystyykö tilannetta korjaamaan tiivisteiden käsittelyllä tai saako ikkunat tarvittaessa loihdittua auki joillakin vakiokikoilla, esimerkiksi luottokortin avulla? Lähinnä siis mietin kuinka iso riski on sille, että jonain päivänä esim. myöhästyn asiakastapaamisesta, koska en pääse autooni sisälle.  :)

Mikko

Viime talvena kaksi kertaa oli pahempia ongelmia, toisella kerralla rouva ryömi takakontista käynnistämään autoa ja kun puolen tunnin sulattelun jälkeen saatiin vain kuskin ikkuna sepposen selälleen, eikä enää kiinni niin piti 1,5 tunniksi ajaa läheiselle ostarille halliin sulattelemaan. Toisella kerralla piti pelkääjän puolelta könytä sisälle ja sitten puolen tunnin sulattelun jälkeen ajella ikkuna auki töihin.

Noiden tapausten jälkeen oppi paremmin käyttämään kepulikonsteja ja aina sai hetken käyttämisellä ja luottokortilla rapsuttelemalla ikkunat laskeutumaan. Myös katoksen alla pitäminen ja puolipeitteen käyttäminen on poistanut ongelmat.

Eli pieniä vaivoja oli usein, isompia harvoin, mutta niihin paloi sitten kunnolla aikaa. Alapuolen tiivisteet kunnolla käsittelemällä ja usein säästää harmeissa. Jäänsulatus-spray voisi myös olla kova juttu, en ole kyllä kokeillut.

sjobbe

Tee kuten minä: hommaa webasto kaukosäätimellä :)

Btw: oliko niin että TCS sivuttaisluistonestoa ei saa pois päältä? Tänään ku tuli lunta niin teki mieli tehä käkkärikäännöksiä mutta sehän menee naurettavaksi nykimiseksi. Nappi poistaa vain "sutimiseston", esim valoista lähdettäessä.

Mikko

Joo, ei onnistu käkkärikäännökset. 2012-mallilla saattaa onnistua, siitä kun saa ESPin "kokonaan" pois päältä.

Kasis

To Stoosh

Tasan kerran on kuluneen "talven" aikana "pompauttimet" ja ikkunat jäätyneet.
Ikkunoiden jäätymisen seurauksena apukuskin puoleinen istuin on aika läikikäs, johtuen 3 päivää sisään sataneesta vedestä.  >:(
Nyt on puhallin ja säteilylämmitin asennettu ja uskoisin ongelman olevan poissa(ehkä), kunhan varautuu lähtemisiin, keleihin ja muistaa laittaa lämmityksen päälle. ;)

On aika infernaalinen melu kabiinissa, kun ajelee tietä, johon päässyt muodostumaan "nimismiehenkiharaa". >:(

Muuten kaikki hyvin. 8)
Scirocco & VI Golf Variant

Taskukeke

Stoosh mä suihkuttelin silikonisprayta ikkunoiden tiivisteisiin mikä vähän auttoi kiinnijäätymisessä. Oon kuullu et sitä ei kannattais maalipinnalle suihkuttaa mut suojasin paperilla maalipintaa samalla kun suihkutin. Luottokorttikikka on aika helppo ja itellä toimi ihan hyvin ku kerran jääty ikkunat kii. Itellä on lohkolämppäri ni sen kanssa ei oo kertaakaa ollu ongelmia ikkunoiden kanssa. Mikko onks sulla tietoo et onks toi ESP vaan joku softapäivitys vai miten se on toteutettu? Auto on meinaa menossa huoltoon tässä lähiaikoina ja ei ois pahitteiks jos ton ESP:n sais sillointällöin kokonaa pois käytöstä ;) Tapaninpäivänä ilmesty kummallinen 3cmx3cm pieni lommo tankin alapuolelle. Ei oo aavistustakaan mistä se on tullu enkä oo ihan varma ajankohdastakaan ku auto oli niin likanen. Täytyy toivoo et huollossa saisivat helposti korjattua.

Kasis

Lainaaheppuhei
52000 km tuli täyteen tänään  09/10 Scirocolla.Huomasin vasta nyt ,että etukyynärnoja on säädettävissä samoin kuin Golfissa... ;D

Parempi myöhään, kun ei milloinkaan. ;)

En olisi pahoillani, jos se  Sciroccossa tulisi n.5cm edemmäs.

Yhdellä tutullani meni melkein 2 vuotta löytää tuo ominaisuus octaviasta. ;D

Yleensä nämä toiminalliset ominaisuudet on mainittu niissä auton mukana tulevissa "lappusissa", joita ei "kukaan" lue. :D

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 02.01.12 - klo:22:31
En olisi pahoillani, jos se  Sciroccossa tulisi n.5cm edemmäs.

Samaa mieltä.

Täällä ovat ikkunat jäätyneet tänä talvena kolmeen tahi neljään otteeseen, mutta matkaan lähtöä se ei ole juuri viivästyttänyt. Kertaakaan ei ole joutunut vielä könyämään autoon mitään muuta reittiä, kun on uskaltanut vetää kuskin puolen oven auki vaikka ikkuna ei ole tullutkaan alas. Toki nuo ikkunat ovat tuollaisen tempun jälkeen joskus vähän temppuilleet, mutta mitään Mikon kokemaa ei ole sentään tullut vastaan. Pompauttimet eivät sitten viime talven ole tietääkseni jäätyneet säistä johtuen, mutta eipä takaluukkua ole tullut muutenkaan ihan hirveästi availtua. Auto on minulla ympäri vuoden ihan paljaana taivasalla vailla mitään suojaa.

Eilisen sään aiheuttamat nimismiehen kiharat nostivat melutason aika mielenkiintoisiin lukemiin. Hirveä jyrinä ei kuitenkaan onneksi tarkoittanut irtoavia amalgaameja, vaan läpitullut tärinä oli taajudeltaan korkeaa ja amplituudiltaan pientä. Mukavaa tuollaisella pinnalla ajaminen ei kyllä ole millään autolla. Tähän liittyen: Viikonloppuna tuli kalibroitua tuota laatuvaikutelmamittaria olemalla Honda CR-V:n kyydissä takapenkillä. Sen kummemmin CR-V:tä mollaamatta tuntui oma auto olevan selvästi mukavampi peli. Ã,,änimaailma on Sciroccossa sivistyneempi ovien sulkemista ja rengasmelua myöten ja jousitusmukavuuden suhteenkin oltiin samalla tasolla, vaikka joustovaroja ja maavaraa onkin Hondassa enemmän. Kantavuusvaatimuksissa on varmasti eroja, jotka johtavat Hondan jousituksen pintakovuuteen kevyehköllä kuormalla. Kesällä tuli istuttua tuon samaisen pelin ratissa ja vähemmän yllättävästi Scirocco on myös selkeästi parempi ajettava. Kotimatkalla ei tuon Honda-kokemuksen jälkeen paljoa rengasmelu harmittanut, vaikka sitä voisikin olla Sciroccossa vähemmän.

stoosh

Kiitokset kaikille vastauksista ikkunoiden jäätymiseen liittyen.

Varmistan kuitenkin vielä, vähän neurottinen luonne kun olen:  ;D
Ikkunaongelmien takia ei siis kannata harkita Sciroccon jättämistä kauppaan, vaan se on riesa jonka kanssa pystyy elämään, kunhan pitää huolen tiivisteiden voitelusta ja luottokortin kuljettamisesta taskussa? Toisin sanoen siihen voi luottaa, että pienellä taistelemisella autoon pääsee sisälle 99% tapauksista?

Mikko

Sisälle pääsee 100 % varmuudella. Oven tai ikkunan kiinni saamisessa voi joskus olla jotain pientä. Mutta ei sen takia Sciroccoa kannata kauppaan jättää. :)

Kasis

Lainaus käyttäjältä: stoosh - 03.01.12 - klo:20:12
Kiitokset kaikille vastauksista ikkunoiden jäätymiseen liittyen.

Varmistan kuitenkin vielä, vähän neurottinen luonne kun olen:  ;D
Ikkunaongelmien takia ei siis kannata harkita Sciroccon jättämistä kauppaan, vaan se on riesa jonka kanssa pystyy elämään, kunhan pitää huolen tiivisteiden voitelusta ja luottokortin kuljettamisesta taskussa? Toisin sanoen siihen voi luottaa, että pienellä taistelemisella autoon pääsee sisälle 99% tapauksista?

Syksyllä itse roccon hankitaa harkitessa, törmäsin samaan asiaan. Kyllähän se pisti hieman mietityttämään, kannattaako ko. ongelman kanssa painia.
Nyt voin sanoa, että kannatti. ;D
Uskoisin pärjääväni jatkossakin tuolla sisälämppärin voimalla. ;)

Elämä on joskus sitä, että päätöksiä vain pitää tehdä. Joskus se riski kannattaa ottaa. ;)

stoosh

Allekirjoitan tämän elämänfilosofian! Itsellä kuitenkin tilanne sellainen, etten Hgin kantakaupungissa saa autoani sen paremmin katokseen kuin johdon päähänkään. Täytyy siis selvitä muilla keinoin...

Kasis

Webasto tai Eberpäscher ;)
Eli käsi pari senttiä syvemmälle taskuun, niin elämä hymyilee ;D

heppuhei

Omani Scirocco on jäädyttänyt ikkunat 1,5v aikana kerran.Pesin painepesurilla -3cels pakkasessa enkä kuivannut.Muulloin on ikkunat auenneet,vaikka autoni on aina ulkona ilman katosta!Yksi pompautin on rikkoutunut (heinäkuussa!!)Viime  viikolla asennettiin Webasto mukavuutta lisäämään.Samalla koodattiin onnistuneesti XDS. ;D                                                                     ps.  Harvemmin muuten työpaikkana oleva auto tuntuu 18kk :n jälkeenkin näin tuoreelta ja hauskalta!!! 8)                                                                              

re2

Tässä kohtaa on hyvä muistuttaa, että tuo ikkunoiden jäätyminen ei ole mikään exklusiivisesti Sciroccolle ominainen piirre. Sama vaiva esiintyy kaikissa karmittomin lasein varustetuissa autoissa, joissa lasit niiaavat ovia avattaessa (kaikki taitavat nykyään niin tehdä). Ja let's face it, kaikissa kivoissa autoissahan on karmittomat lasit, eikös juu? :)

Ongelma esiintyy yleensä vain silloin kun auto on esim. pesun jälkeen viety huonosti kuivattuna pakkaseen tai ulkolämpötila on pyörinyt nollan molemmin puolin. Itselläni (kylmä) talli ja Defan Termini ovat pitäneet riesan poissa varsin tehokkaasti. Työpaikan parkki on kuitenkin taivasalla ja tietenkin siellä myös sisälämppärin käyttö on kielletty, joten töistä lähdettäessä on joskus joutunut vähän jännäämään. Tosin tällöinkään ei ongelmia ole juuri ollut. Liekö sitten tuo yösäilytys tallissa ja Defan pöhinät pitävät nuo oven sisäpuolen tiivisteet ja nostinmekanismin jotenkin paremmin iskussaan?

Kasis

Näinhän se on, että rakenne tuo ko. (mahdollisen)ongelman, jos sitä sillä nimellä voi kutsua.
Pesun jälkeen kannattaa tiivisteet kuivata huolellisesti. Itse olen pyrkinyt joka pesun jälkeen kuivamaan paineilmalla(millä renkaat täytetään) ja (tai) rätillä nuo tiivisteet, urat johon lasi painnuu kiinni ollessa ja "pompauttimet. Lisäksi kelistä riippuen, saatan laittaa sisäpuhaltimen tohottamaan muutamaksi tunniksi.
Sen yhden ja ainoan kerran, kun en kuivannut, niin ikkunat jäätyi ja tuli ko. tilanne.

Eipä ole tähän mennessä ollut yhtään autoa, joka olisi tuonut samanlaista omistamisen ja ajamisen iloa/riemua, kun Scirocco nyt.
Em. sisältää pienen valkoisen valheen, koska ehkä heti ajokortin saatuani MK2 Golf oli parasta (silloin) mitä toivoa saattoi.
Sillä jokainen minun ajama kilometri(110tkm) oli yhtä juhlaa ja oli todellista ajamisen ja omistamisen iloa. (2. best after sex) ;D

Toivottavasti teet viisaan päätöksen, mikä se sitten onkaan. ;)

RoccoScientist

Vaikka näillä keleillä auto ei puhtaana pysykään, oli auton pinnassa niin paljon painepesuria sietävää likaa, että päätin eilen viedä kiesin pestäväksi. Pesun jälkeen tarkistin kylkipellit, sillä likaisuudesta johtuen mahdollisia parkkipaikkakolhuja ei ollut voinut juuri bongailla ja olihan siellä kuskin ovessa sitten pieni painauma. Maalipinta ei ole mennyt rikki millään tavoin ja painauman huomaa vain pienessä kulmassa ovea tiiraillessa, joten en taida jaksaa tuota ainakaan vielä korjauttaa. Parkkipaikkakolhusaldo on siis nyt vajaan kahden vuoden omistuksen jälkeen kaksi, mihin on pakko olla tyytyväinen.

Tuli muuten sekä eilen että tänään bongattua viper green Scirocco liikenteestä. Toinen vetäisi eilen Kehä III:lla ohi vähän kuuden jälkeen illalla ja toinen tuli tänään vastaan Munkkivuoren ostarin kulmilla n. klo 13. Tunnistaako kukaan palstaa seuraava itsensä? =)

Kasis

Rupesi hieman hymyilyttämään, kun tänään Jumbon parkkihallissa joudun pysäköimään sinisen roccon (katto teipattu+simat) viereen, jossa oli myös lasten turvaistuin takapenkillä. :D
Näköjään joku muukin käyttää roccoa sporttisena perhekuljettimena. ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: stoosh - 03.01.12 - klo:23:36
Allekirjoitan tämän elämänfilosofian! Itsellä kuitenkin tilanne sellainen, etten Hgin kantakaupungissa saa autoani sen paremmin katokseen kuin johdon päähänkään. Täytyy siis selvitä muilla keinoin...

Stoosh, jos 122 Scirocco käy niin uuden, rekisteröimättömän 2012 mallin saisi varmaan toimituskuluineen VV-autosta 25 750â,¬.  Voi saada jo halvemmallakin. Varusteita ei ole kuin Met.väri ( musta ). Tuo auto pitää hintansa pitkään.

Kasis

Onko joku mahdollisesti kokeillut Shell:in tiivisteainetta. Se on n.10-12cm pitkä valkoinen"puikko", joka avattuna näyttää deudorantti stick:iltä.
Shell:in henkilökunta ei tiennyt ko.aineesta mitään, esim. onko silikonia tms. >:(
"Pesukintaan" sivustolla oli jotain juttua, mutta en tiedä onko sama aine kyseessä.

TDI

Rupesi hieman hymyilyttämään, kun tänään Jumbon parkkihallissa joudun pysäköimään sinisen roccon (katto teipattu+simat) viereen, jossa oli myös lasten turvaistuin takapenkillä. :D
Näköjään joku muukin käyttää roccoa sporttisena perhekuljettimena. ;)

Hmmm ... tällä mummilla ainakin ihanan Ennulin istuin usein autossa  ;) ... ja Ennuli nauttii kyydistä. Sanoo aina edellä menevästä, että OTETAAN KIINNI  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy