VW PASSAT SPIRAALI/KELLOJOUSI HAJOAA JATKUVASTI

Aloittaja Lennon80, 02.03.21 - klo:08:47

« edellinen - seuraava »

Lennon80

Moi,

onko muilla ollut samanlaisia ongelmia kellojousen kanssa?

Mun Passat B8-mallissa hajosi jousi kolme kertaa kahden vuoden sisällä. VW auto ei pyynnöstä huolimatta havainneet mitään tyyppivikaa tai muuta joka oisi voinut aiheuttaa jatkuvan ongelman. Mielenkiintoista on kuitenkin, että ensimmäinen korjaus meni " tehdastakuuseen " vaikka eivät alussa halunneet korvata yhtään mitään. Toinen vaihto meni varaosatakuuseen ja kolmas sitten pitkän keskustelun jälkeen niin että maksoin osasta, mutta työt tulivat ilmaiseksi. B7 on nyt myyty, mutta tänään B8-volkkarissa alkoi sama tuttu ratina ohjauspyörää käännettäessä, eli odotan vaan että tämäkin jousi hajoaa. Mikä näissä mättää ? Kellojousen vaihto ei nimittäin ole mitään halpaa huvia.

Molemmat autot ovat olleet ajettu noin 100,000 km kun ensimmäinen kerta on hajonnut.

-Mara


traktori

11/2016 käyttöönotettu Ruotsintuonti Passat GTE:n kellojousi hajosi n. 65 tkm ajettuna. Suomessa. VW Suomessa kieltäytyi kaikesta vastuusta, ja tietysti maastavietynä myös Ruotsin VW.

No seuraava auto ei ole VW, mutta en tiedä onko Enyaqissa sama komponentti käytössä, joten voi olla että samaa on edessä. Uudessa autossa uskoisin toki takuun toimivan paremmin...

Lennon80

Moi,

hyvin mielenkiintoista. Tämä nykyinen Passatti on myös 11/16 käyttöönotettu GTE, mutta käsittääkseni alunperin suomi-auto. Mittarissa on vähän alle 100 k. Saako kysyä paljonko spiraalin vaihto maksoi ? Tässä on myös digimittaristo ym, joten oletan että tän auton spiraali on kalliimpi kuin edellisen B7 spiraali.

-Mara

o.b.

Vähän vajaa 500 euroa on osan hinta. Jos lämmitetty ratti, niin silloin noin 425 euroa.

traktori

Kesti vähän kaivaa kuitti. 459â,¬ itse osa, 640â,¬ asennuksineen ja muine tarvikkeineen.

Edit: nämä siis joulukuussa 2019

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy