Octavia PHEV iV

Aloittaja teräksenharmaa, 17.02.21 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

KonstaKoo

Octavia iV farkku tilattu. Toiveena että juhannukseksi saataisiin. Vähän jänskättää että millainen tuo sitten arjessa on - toivottavasti suurin osa ohjelmistobugeista on jo saatu kuitattua tuohon mennessä.

Onko kukaan tilannut tuota Suedia - verhoilulla (beigenä)? Kuvittelen tietäväni mille se näyttää mutta tosi vähän löytyy kuvia.

JariJ

Kun kelit ovat lämmenneet, on ajomatka sähkölläkin mukavasti kasvanut. Eilen tuli ajettua 49 km keskikulutuksella (auton mukaan) 14,5 kWh/100 km. Ei paha.

Ajo tosin soveltui hyvin sähköajoon, kun nopeusrajoitukset 40/50/60/80 km/h, josta n. puolet 80, neljäsosa 60. Tosin täällä kodin päässä olevat liikennevalot (7 kpl molempiin suuntiin) nostivat kulutusta. Lämmitystä kun ei tarvittu, niin pääsee kyllä pitkälle.

Kävin siis tuolla talli/harrastetilassa vaihtamassa kesärenkaat kitkojen tilalle. Hiukka ehkä meteli kasvoi, mutta kulutuksessa ei ollut havaittavaa eroa. Nopeusrajoituksen mukaan ajelin ja normaalit kiihdytykset.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

PoNppu

Moro, vuosien tauon jälkeen olisi tarkoitus siirtyä takaisin VAG pariin ja näyttäisi Octavia PHEV valikoitua omaksi uudeksi autoksi.

Ilmeisesti kotilatauasemat eivät itse säädä milloin autoa ladataan, vaan tieto tulee autolta? Voiko latauksen säätää alkamaan esim kello 22 (yösähkö) vai alkaako samantien kun lyö piuhan kiinni? Kotiaseman valinnasta varmaan löytyy oma keskustelunsa tältä foorumilta.

Ilmeisesti MySkoda sovellus on se jolla autoa voi hallinnoida esim puhelimella. Muuttuuko tuo palvelu maksulliseksi esim vuoden jälkeen? (Näinhän on esim Opelilla)

Koiruli

Lainaus käyttäjältä: PoNppu - 18.04.21 - klo:19:56
Ilmeisesti kotilatauasemat eivät itse säädä milloin autoa ladataan, vaan tieto tulee autolta? Voiko latauksen säätää alkamaan esim kello 22 (yösähkö) vai alkaako samantien kun lyö piuhan kiinni? Kotiaseman valinnasta varmaan löytyy oma keskustelunsa tältä foorumilta.

Ilmeisesti MySkoda sovellus on se jolla autoa voi hallinnoida esim puhelimella. Muuttuuko tuo palvelu maksulliseksi esim vuoden jälkeen? (Näinhän on esim Opelilla)

Voi ajastaa ajotietokoneelta. Skodan appi on vuoden ajan ilmainen, sitten maksaa jotakin tyyliin 5e/kk. Sinänsä ymmärrettävää, koska auton tarvitsema nettiliittymä ei kuitenkaan ole ilmainen.

Koiruli

Ajelin tässä yöllä Uudeltamaalta Satakuntaan. Auton GPS päätti, että Hyvinkäällä on hyvä olla ja jämähti sinne koko yöksi. En itsekään ole mikään Porin suurin fani, mutta yllätti, että autokin yritti väistää totuutta...

https://www.dropbox.com/s/hsoi6418j0j8jdj/octavia_iv_gps_vt2.mov?dl=0

tet

Lainaus käyttäjältä: PoNppu - 18.04.21 - klo:19:56
Ilmeisesti kotilatauasemat eivät itse säädä milloin autoa ladataan, vaan tieto tulee autolta? Voiko latauksen säätää alkamaan esim kello 22 (yösähkö) vai alkaako samantien kun lyö piuhan kiinni? Kotiaseman valinnasta varmaan löytyy oma keskustelunsa tältä foorumilta.

Markkinoilta löytyy latausasemia, joissa on ajastusominaisuudet. Samoin saattaa löytyä autoja, joissa ei ole. Sopivasti valitsemalla saa molemmat ajastustavat.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Koiruli

Mielenkiintoinen viikon alku. Vanhempien phev iv ei avaa kuulemma edes ovien lukkoja, takaluukun lukko aukeaa mutta ei nouse sekään sähköllä ylös. Lieneekö auto vetänyt 12v akun tyhjäksi; sitä on menossa Skodan tiepalvelu ihmettelemään. Oma phev iv on yön aikana kadottanut suurjänniteakusta sähköä reilusti yön aikana, vaikka mitään ei ole ollut ajastettuna tai muuten tarkoituksella päällä.

Koiruli

Lainaus käyttäjältä: Koiruli - 26.04.21 - klo:10:20
Mielenkiintoinen viikon alku. Vanhempien phev iv ei avaa kuulemma edes ovien lukkoja, takaluukun lukko aukeaa mutta ei nouse sekään sähköllä ylös. Lieneekö auto vetänyt 12v akun tyhjäksi; sitä on menossa Skodan tiepalvelu ihmettelemään. Oma phev iv on yön aikana kadottanut suurjänniteakusta sähköä reilusti yön aikana, vaikka mitään ei ole ollut ajastettuna tai muuten tarkoituksella päällä.

Vanhempien auto lähti hinurilla pajalle, akku tyhjänä, mutta hirveä määrä vikakoodeja apuvirran antamisen jälkeen; ei riittänyt Skodan tiepalvelulla kapasiteetti korjaamiseen tai tutkimiseen paikan päällä. Omasta autosta huomasin tähän mennessä ainakin sen, että asetukset ovat muuttuneet itsestään, esimerkiksi KESSY:sta on mennyt päälle toiminto, joka avaa ovet kun autoa lähestyy avaimen kanssa, ennen tätä päivää se on ollut pois päältä. Kokeilin sitä kyllä aiemmin, mutta otin pois. Mielenkiintoista... Kun nämä tapahtuivat kahteen eri autoon just saman yön aikana, niin kiinnostaisi kuulla, onko jollakulla muulla tapahtunut myös jotain juuri nyt?

Selvennykseksi vielä, oma ja vanhemmilla oleva octavia ovat eri tuotantoerää ja eivät ole maantieteellisesti myöskään samassa paikassa.

tlaukkar

Lainaus käyttäjältä: Koiruli - 26.04.21 - klo:20:23
Vanhempien auto lähti hinurilla pajalle, akku tyhjänä, mutta hirveä määrä vikakoodeja apuvirran antamisen jälkeen; ei riittänyt Skodan tiepalvelulla kapasiteetti korjaamiseen tai tutkimiseen paikan päällä. Omasta autosta huomasin tähän mennessä ainakin sen, että asetukset ovat muuttuneet itsestään, esimerkiksi KESSY:sta on mennyt päälle toiminto, joka avaa ovet kun autoa lähestyy avaimen kanssa, ennen tätä päivää se on ollut pois päältä. Kokeilin sitä kyllä aiemmin, mutta otin pois. Mielenkiintoista... Kun nämä tapahtuivat kahteen eri autoon just saman yön aikana, niin kiinnostaisi kuulla, onko jollakulla muulla tapahtunut myös jotain juuri nyt?

Selvennykseksi vielä, oma ja vanhemmilla oleva octavia ovat eri tuotantoerää ja eivät ole maantieteellisesti myöskään samassa paikassa.

Mulla tekee kans ajoittain tuota, että menee päälle se automaattinen ovien avaus lähestyttäessä. Tai se asetus ei edes vaihdu, mutta ovet vaan avautuu.

Mutta tuohon ylläolevaan: Tuossa taannoin auton ollessa katoksessa ehkä noin tunti ajon jälkeen huomasin, että flekti pyöri täysillä itsekseen. Pistin autoon virrat päälle, niin kilkatti ruudun täyteen eri apujärjestelmien poiskytkentäilmoituksia. Ei saanut autoa käyntiin lainkaan. Otin virrat pois ja kävin toisella autolla asioilla ja takaisintullessa tuota ilmiötä ei enää toistunut. Soitin huoltoon, niin spekuloivat sen liittyvän aiempaan webaston aiheuttamaan lämpöanturivirheeseen. Eli arvelevat, että moottorinohjaus tulkitsee lämmityksen vuoksi yhdeltä kolmesta nestelämpöanturista "liian korkeaa lämpötilaa" ja ohjaus yrittää tästä syystä jäähdyttää moottoria maksimiteholla.
Täällä on pari tapausta mainittu, että akku ollut selittämättömästä syystä tyhjänä. En yhtään ihmettelisi, että jos flekti huutaa täysillä kovin pitkään, niin vetää 12 V akun tyhjäksi...

gate

Ihan mielenkiinnosta mistä valikosta saa kessyn avaamaan ovet lähestyessä?

tlaukkar

Aamulla oli tällainen punainen pariston kuva infotainmentin Status Barissa:



Mitään muuta en havainnut. Auto kulki normaalisti, mitään ilmoitusta ei tuon taakse ollut tallentunut. Olin aamulla lämmittänyt webastolla, mutta lopetin lämmityksen hyvissä ajoin ennen liikkeellelähtöä. Tarkistin vielä 12 V akun jännitteen tuolta ajalta ja oli 12,6 V lämmityksen jälkeen, joten ei sekään kyllä tyhjä ollut. Mikähän lie?

BMF

Lainaus käyttäjältä: tlaukkar - 04.05.21 - klo:13:25
Aamulla oli tällainen punainen pariston kuva infotainmentin Status Barissa:



Mitään muuta en havainnut. Auto kulki normaalisti, mitään ilmoitusta ei tuon taakse ollut tallentunut. Olin aamulla lämmittänyt webastolla, mutta lopetin lämmityksen hyvissä ajoin ennen liikkeellelähtöä. Tarkistin vielä 12 V akun jännitteen tuolta ajalta ja oli 12,6 V lämmityksen jälkeen, joten ei sekään kyllä tyhjä ollut. Mikähän lie?

Onko tuo sinun autoon paritetun puhelimen akkuvaraus?

Voisin kuvitella että jokin isompi ilmoitus tulisi kojetauluun mikäli auton akuista olisi kyse.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

tlaukkar

Lainaus käyttäjältä: BMF - 04.05.21 - klo:13:54
Onko tuo sinun autoon paritetun puhelimen akkuvaraus?

Voisin kuvitella että jokin isompi ilmoitus tulisi kojetauluun mikäli auton akuista olisi kyse.
Hyvä pointti, puhelimen akku oli tosiaan aika finaalissa. Tosin on se ollut ennenkin, enkä ole moista nähnyt.

BMF

Lainaus käyttäjältä: tlaukkar - 04.05.21 - klo:14:02
Hyvä pointti, puhelimen akku oli tosiaan aika finaalissa. Tosin on se ollut ennenkin, enkä ole moista nähnyt.

Juu samanlainen tulee omassa 2017 bolerossa octaviassa kun puhelimen varaus menee jonnekin alle 20%
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Occux

Lainaus käyttäjältä: gate - 04.05.21 - klo:13:24
Ihan mielenkiinnosta mistä valikosta saa kessyn avaamaan ovet lähestyessä?
En ole moisesta kuullutkaan. Joissain autoissa tuo on ollut jo vuosia, mutta en ole edes osannut kaivata.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Koiruli

Lainaus käyttäjältä: gate - 04.05.21 - klo:13:24
Ihan mielenkiinnosta mistä valikosta saa kessyn avaamaan ovet lähestyessä?

Set "> Vehicle settings "> Exterior "> kolmas ”alasivu” "> central locking "> unlock vehicle when approaching. Toki nyt varmaan sen verran pitää omaa kirjoitusta selventää, että ovet eivät aukea, vaan ovien lukot aukeavat :)

Koiruli

Lainaus käyttäjältä: tlaukkar - 04.05.21 - klo:13:19
Mulla tekee kans ajoittain tuota, että menee päälle se automaattinen ovien avaus lähestyttäessä. Tai se asetus ei edes vaihdu, mutta ovet vaan avautuu.

Itsellä tehnyt kerran noinkin, asetus oli pois, mutta toimi joka suunnasta lähestyessä kuin se olisi ollut päällä.

LainaaMutta tuohon ylläolevaan: Tuossa taannoin auton ollessa katoksessa ehkä noin tunti ajon jälkeen huomasin, että flekti pyöri täysillä itsekseen. Pistin autoon virrat päälle, niin kilkatti ruudun täyteen eri apujärjestelmien poiskytkentäilmoituksia. Ei saanut autoa käyntiin lainkaan.

Näin oli tämänkin auton kohdalla ilmeisesti ollut, ei ole huutanut silloin, kun auto on jätetty, mutta joku naapuri oli pannut asian merkille myöhemmin illalla.

Paikallinen merkkihuolto puolestaan epäili (tietoisena flektin huutamisesta), että luovutushuollossa on saatettu irrottaa autosta tietokone väärässä kohdassa, jonka takia ohjaustehostin voi jäädä aktiiviseksi ja kuluttaisi akun, mutta tuntui vähän erikoiselta tuossa välissä, kun autolla oli puoli vuorokautta aiemmin ajettu ja sitten ladattu HV-akku täyteen.

Reilu viikko meni tässä huoltoreissussa, johan tuo ehti melkein kaksi viikkoa olla jo liikenteessäkin...

Koiruli

Tekeekö muilla octavia sitä, että käynnistää polttomoottorin välillä kun painaa auton käyntiin, vaikka ulkolämpötila on ”ihan normaali” (esim. nyt +13 astetta) ja akku lähes täynnä? Oma tekee välillä sitä suunnilleen päivittäin yhden kerran (ajokertoja 2-5 päivässä), mittaristossa palaa symboli jonka mukaan joku edelletys ei täyttyisi, mutta...



Tätä kun protestoi sammuttamalla auton ja laittamalla sen uudelleen ”käyntiin”, se lähteekin mutisematta sähköllä.

gate

Lainaus käyttäjältä: Koiruli - 04.05.21 - klo:19:03
Set "> Vehicle settings "> Exterior "> kolmas ”alasivu” "> central locking "> unlock vehicle when approaching. Toki nyt varmaan sen verran pitää omaa kirjoitusta selventää, että ovet eivät aukea, vaan ovien lukot aukeavat :)

Kiitos, Ei jotenkin tosin yllätä. että omassa ekan sarjan autossa ei kyseistä toiminto ole.

Koiruli

Lainaus käyttäjältä: gate - 05.05.21 - klo:09:11
Kiitos, Ei jotenkin tosin yllätä. että omassa ekan sarjan autossa ei kyseistä toiminto ole.

Et ihan hirveästi menetä. Lähesty autoa oikealta puolelta tai takaa kun se on latauksessa, ja et ehdi ottaa latausjohtoa irti, kun se jo lukittuu uudestaan. Olisi ihan kiva joku asetus yleisestikin, joka pitäisi pistokkeen lukituksen auki edes vaikka puoli minuuttia tai minuutin sen jälkeen, kun lukot on avannut. Nyt saa pelehtiä joko ovet välissä lukkoon ja uudestaan auki (kessyllä) tai painaa avaimesta lukituksen avausta uudestaan, että sen hemmetin tökkelin saa irti. En oikein osannut olettaa autoa hankkiessa, että tämäkin on saatu tehtyä näin vaikeaksi / kankeaksi, mikälie idiootti suunnitellut tuonkin aikaviiveen...

Koiruli

Tietääkö joku, lataako auto 12V akkua suoraa ajoakusta sähköä ottamalla ja/tai auton ollessa latauksessa, vai latautuuko se vain ajon aikana laturilla?

jakat123

Lainaus käyttäjältä: Koiruli - 13.05.21 - klo:17:46
Tietääkö joku, lataako auto 12V akkua suoraa ajoakusta sähköä ottamalla ja/tai auton ollessa latauksessa, vai latautuuko se vain ajon aikana laturilla?

Ainakin latauksessa ollessaan lataa myös 12v akkua.Taitaa  täppä olla jollain sivulla että käyttää ajon aikanakin isoa akkua 12v ylläpitoon.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Koiruli

Tänään jäi taas vaihteeksi keskinäyttö pimeäksi ja sähköllä ajaminen ei ollut mahdollista, auto oli hybriditilassa eikä sitä tietysti ilman näyttöä päässyt vaihtamaan.

Kun seisonnan jälkeen näyttökin heräsi, se kertoi oheisen tiedon... on tämä hienoa ajaa tälläisella keskeneräisellä koelaboratoriolla.




pic image upload

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Koiruli - 17.05.21 - klo:01:04
Tänään jäi taas vaihteeksi keskinäyttö pimeäksi ja sähköllä ajaminen ei ollut mahdollista, auto oli hybriditilassa eikä sitä tietysti ilman näyttöä päässyt vaihtamaan.
Leonissa sen keskinäytön pääsee boottaamaan pimentymisen jälkeen ajon aikana, kun painaa on/off kytkintä 10-20 sekunttia. Kannattaa kokeilla. Toimii varmaan myös Octaviassa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 17.05.21 - klo:08:54
Leonissa sen keskinäytön pääsee boottaamaan pimentymisen jälkeen ajon aikana, kun painaa on/off kytkintä 10-20 sekunttia. Kannattaa kokeilla. Toimii varmaan myös Octaviassa.
Ei ole toiminut minulla, ei kertaakaan. Jos keskinäyttö on pimeä, se lähtee päälle vain omia aikojaan. Yleensä vasta seuraavalla käynnistyksellä pidemmän tauon jälkeen, jos silloinkaan.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Koiruli

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 17.05.21 - klo:08:54
Leonissa sen keskinäytön pääsee boottaamaan pimentymisen jälkeen ajon aikana, kun painaa on/off kytkintä 10-20 sekunttia. Kannattaa kokeilla. Toimii varmaan myös Octaviassa.

Joo, tätä skodakauppiaskin ehdottelee, mutta ei tapahdu mitään vaikka painaisi minuutin. Tuntuu siltä, että ongelma ei ole varsinaisesti näytössä, vaan se koko tietokone joka sitä näyttöä ja jotain muutakin autossa ohjaa on jumissa. Mikään muu järkevä syy ei oikein selittäisi esimerkiksi sitä, että auto käynnistyy sähkötilan sijaan hybriditilaan.

Auton sammutus, ovien lukitus ja parin minuutin odotus (varuiksi vielä sen verran etäällä, että KESSY ei juttele autolle mitään) on yleensä korjannut tilanteen, mutta onhan tämä nyt aika heikko suoritus kokonaisuutena.

jakat123

Lainaus käyttäjältä: tlaukkar - 04.05.21 - klo:13:19
Mulla tekee kans ajoittain tuota, että menee päälle se automaattinen ovien avaus lähestyttäessä. Tai se asetus ei edes vaihdu, mutta ovet vaan avautuu.

Mutta tuohon ylläolevaan: Tuossa taannoin auton ollessa katoksessa ehkä noin tunti ajon jälkeen huomasin, että flekti pyöri täysillä itsekseen. Pistin autoon virrat päälle, niin kilkatti ruudun täyteen eri apujärjestelmien poiskytkentäilmoituksia. Ei saanut autoa käyntiin lainkaan. Otin virrat pois ja kävin toisella autolla asioilla ja takaisintullessa tuota ilmiötä ei enää toistunut. Soitin huoltoon, niin spekuloivat sen liittyvän aiempaan webaston aiheuttamaan lämpöanturivirheeseen. Eli arvelevat, että moottorinohjaus tulkitsee lämmityksen vuoksi yhdeltä kolmesta nestelämpöanturista "liian korkeaa lämpötilaa" ja ohjaus yrittää tästä syystä jäähdyttää moottoria maksimiteholla.
Täällä on pari tapausta mainittu, että akku ollut selittämättömästä syystä tyhjänä. En yhtään ihmettelisi, että jos flekti huutaa täysillä kovin pitkään, niin vetää 12 V akun tyhjäksi...
Tuohon akku ja flekti hommaan on tullut tehtaalta päivitys korjaa softa vian.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

ahmatti

Noniin, viikko kohta iV:llä ajoa takana eikä vielä ainakaan kaduta. Ainoa mitä en ole saanut toimimaan on käyttäjäprofiilin liittäminen avaimeen. Otettiin sähköjakkarat muistilla sillä tiedolla, että ne saisi liitettyä omiin avaimiinsa ja jakkarat säätyisivät peilien kanssa oikeaan asentoon riippuen siitä kummalla avaimella ovet avataan.

Isompi "ongelma" on kuitenkin sopivanhintaisen latausaseman löytäminen. Tallissa on 3x16A sulakkeiden takana voimavirtarasia eli samahan se olisi tulevaisuutta ajatellen 11kW asema investoida. Oisko arvon foorumiveljillä suosituksia asemista, jotka voisi liittää suoraan voimavirtarasiaan niin ei tarttisi sähkäriä kiusata asialla?

Suomessa tulee Skodan omat iV Charger asemat ilmeisesti ensiviikolla myyntiin, ne myydään PLUGIT:in kanssa yhteistyönä eli hintaan on leivottu pakollinen 700 euron alennushinta. Pelkästään asennuksen hinnalla saa esimerkiksi WALLe:n aseman. Ainakin Irlannissa ja Saksassa myydään Skodan asemia saman yhteistyökumppanin kautta kuin Suomessa VW:n ID Chargeria (ulkonäön perusteella sama loota kuin iV Charger). Volkkarin aseman saa ostettua elli:n verkkokaupasta ilman 700 euron asennusta.

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: ahmatti - 05.06.21 - klo:17:23
Isompi "ongelma" on kuitenkin sopivanhintaisen latausaseman löytäminen. Tallissa on 3x16A sulakkeiden takana voimavirtarasia eli samahan se olisi tulevaisuutta ajatellen 11kW asema investoida. Oisko arvon foorumiveljillä suosituksia asemista, jotka voisi liittää suoraan voimavirtarasiaan niin ei tarttisi sähkäriä kiusata asialla?

Suomessa tulee Skodan omat iV Charger asemat ilmeisesti ensiviikolla myyntiin, ne myydään PLUGIT:in kanssa yhteistyönä eli hintaan on leivottu pakollinen 700 euron alennushinta. Pelkästään asennuksen hinnalla saa esimerkiksi WALLe:n aseman. Ainakin Irlannissa ja Saksassa myydään Skodan asemia saman yhteistyökumppanin kautta kuin Suomessa VW:n ID Chargeria (ulkonäön perusteella sama loota kuin iV Charger). Volkkarin aseman saa ostettua elli:n verkkokaupasta ilman 700 euron asennusta.

En tiedä mikä hinta on sopiva, mutta jahka Tiguan joskus saapuu niin hommaan itselleni luultavasti Ctek Njord Gon, esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/4501905/CTEK-NJORD-GO-Sahkoautojen-Latausasema-EVSE-Type2-3-vaihe-11kW?gclid=Cj0KCQjwweyFBhDvARIsAA67M7010mKF5kHb_rNxA0w3VklAfJz5BgvlfpFzsB5yDQQjx0YNHiJ1HY4aAjbAEALw_wcB

Vaikuttaa ainakin ominaisuuksiensa osalta kilpailukykyiseltä laitteelta.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

ahmatti

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 05.06.21 - klo:18:42
En tiedä mikä hinta on sopiva, mutta jahka Tiguan joskus saapuu niin hommaan itselleni luultavasti Ctek Njord Gon, esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/4501905/CTEK-NJORD-GO-Sahkoautojen-Latausasema-EVSE-Type2-3-vaihe-11kW?gclid=Cj0KCQjwweyFBhDvARIsAA67M7010mKF5kHb_rNxA0w3VklAfJz5BgvlfpFzsB5yDQQjx0YNHiJ1HY4aAjbAEALw_wcB

Vaikuttaa ainakin ominaisuuksiensa osalta kilpailukykyiseltä laitteelta.

Tämä vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta. Sopivanhintaisella tarkoitin alle tonnin laitteita, mielellään siellä 600-800 euron hintaluokassa olevia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy