Vag areena ;D

Aloittaja Arde, 11.01.21 - klo:07:22

« edellinen - seuraava »

Arde

Päivää, tämä on kyllä "outo" keskustelualue, siirryin Pösö käyttäjästä Skodaan ja täällä VAG areenassa näköjään luetaan kyllä viestit mutta ei ketään juuri kiinnosta, aiemmalla foorumilla sai kyllä vastauksen tai edes jonkinlaisen kannanoton kyselyyn mutta ei, ei täällä.
Viimeisintä viestiäni on luettu lähes 200 kertaa ilman kommenttia eikä kysymys ollut muuta kuin vakionopeussäätimen käyttö - ei kovin ihmeellinen eihän? Mutta joo jos täällä ei enempää elämää ole on aivan sama mitä tänne kirjoittaa  ::)
Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Style Montecarlo -15

Guest-727753

No hei, sää kysyt jotain teknistä... jos ei ole pihassa samanlaista autoa, niin 99,5% täällä notkuvista nimimerkeistä ei ymmärrä yhtään mitä kysymykselläsi tarkoitetaankaan. :D Eli Skoda ja Fabia ei ole yleisin yhdistelmä ja sitten vähän teknisempää jos kysyy niin vastausta voi joutua odottamaan hetken.

Totta on kuitenkin että aktiivisuus ja mielenkiinto kirjoitella täällä on vuosien mittaan laskenut - uutuusmalleja toki perataan jonkin verran, mutta eri mallien seikkaperäisten teknisten juttujen kanssa keskustelu vaatii aktiivisia kirjoittelijoita. Vähentymään päin on ollut... 2016 alkanut alamäki

Daatta

^Aina voi koittaa onneaan Stadiumilla, että olisiko siellä parempaa keskustelua.  ::) Vaihtoehtoina ovat lähinnä ulkomaan foorumit ja ahkera googlettaminen. Yleensä homma menee niin, että tänne tulee uusi keskustelija, heittää muutaman kyssärin ja häviää.

Tämä on tosiaan keskustelu-, ei tukipalsta. Moni ehkä olettaa että täällä päivystetään kuten Team Ahma ennen vanhaan ja ollaan valmiina vastaamaan juuri Sinun kysymykseen. Itse vastaan jos jaksan, jos kysymys on huonosti aseteltu ja/tai triviaali niin monesti ei jaksa. Enkä nyt viittaa juuri AP:n kysymykseen. Ei kannata pitää foorumin käyttäjiä henkilökohtaisina huoltoneuvojina, älä ajattele mitä foorumi voi antaa sinulle vaan mitä Sinä voit antaa foorumille.  ;)

Mutta toivottavasti AP:n kysymykseen löytyy vastaus, jos ei täältä niin jostain muualta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Guest-727763

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 11.01.21 - klo:09:00
^Aina voi koittaa onneaan Stadiumilla, että olisiko siellä parempaa keskustelua.  ::)
No... sä sanoit tuon, en minä. Ainakin keskustelua on, joskaan ei ehkä Fabian vakkarista yhtään sen aktiivisemmin. Joskin mun kampaan tuo viesti olisi saattanut tarttua aiemminkin ;)

Minä viittasin alamäellä viestimäärien laskuun, jonka jokaikinen voi käytä tilastoista katsomassa:
http://www.vagarena.fi/index.php?action=stats

Tammikuussa 2013 tänne on kirjoitettu liki 13 000 viestiä, tammikuussa 2016 noin 6100 viestiä ja tammikuussa 2020 3300 viestiä. Tänään (11.1.2021) on kuluvan vuoden tammikuussa tullut 1042 viestiä, joten tämän tahdin säilyessä ei 3000 viestiä mene rikki.

No... onko viestien lukumäärä itse tarkoitus - sitä voinee jokainen pohtia, mutta se vaan kertoo siitä aktiivisuudesta ja mielenkiinnosta keskusteluihin "just täällä".

Daatta

Sarkasmia sarkasmia. Itse en mainitulla foorumilla vieraile.

Syvempää analyysia tekemättä, kirjoitusmäärien laskuun vaikuttanee älylaitteet (helpompi selaille viestejä kuin kirjoitella uusia) ja keskustelun hajoaminen eri sosiaalisen median palveluihin. Foorumit ovat vanhanaikaisia monen mielestä, no eihän tänne saa edes kuvaa liitettyä helposti.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Guest-727770

Totta... jonkin verran pyörin myös FB:n ryhmissä ja siellä on omat haasteensa. Jos mennään vaikkapa yhteen isoon vastaavaan, kuten VagFin, niin siellä kysymyksiä kyllä tulee mutta vastauksien kirjo on niin laaja, että ns. oikea tieto voi hukkua hyvin helposti.

https://www.facebook.com/groups/1394122594159213

Toisaalta taas ryhmät "polarisoituu" hyvin helposti todella kapea-alaisiksi jolloin laajemman yleisön tavoittaminen voi vaikeutua. "Skoda Fabia III vakionopeudensäätimen käyttäjät" -ryhmässä saattaisi vastauksen saada, tai... no ehkä ei.

duke7

Hyvää pohdiskelua yllä.
Itse taisin liittyä tänne joskus 2010 ehkä ja olihan täällä aika eri meininki. Paljon enemmän asiaa mutta paljon enemmän myös ihan puhdasta OT-lätinää. Jälkimmäisestä ihan muutaman käyttäjän kirjoittamaa iso osa 😁

Ainakin itse luen lähinnä etusivun feediä ja jos viesti tippuu siitä niin menee kyllä ohi. Johon liittyen on aika ikävää ettei siihen tulevia alueita pysty enää muokkaamaan ja uudet mallit, vaikka ID:t, ei nyt siinä minulla näy.

Guest-727774

No tää on tää ku ylläpitoa ei ole...  :o

Tuota etusivun "tärkeimpien" asioiden ohimenoa voinee koittaa fiksata sillä, että tekee mielenkiintoisista aluista muikkarit itselleen profiilissa. "Profiili -> muistutukset ja sähköposti"

Arde

No mut joo, hyvä kun tuli keskustelua niin tiedän mikä on meininki  :) ainakin vakkari asiaan tuli hyvää palautetta.

Vekkula

Autostadium on ihan hyvä.
Siellä on moderointia, joskus jopa aavistuksen liikaakin mutta onhan se parempi kuin se että sitä ei ole ollenkaan tai niinkuin täällä, harvoin ja ilman mitään selitystä.
Stadiumilla kirjoittelee samoja nimimerkkejä kuin täällä, sillä erotuksella että siellä viestit ovat asiallisia ja Vagarenan puolella kyseiset nimimerkit lähinnä aukovat päätään ja kehuvat itseään huutomerkkien kera lähes joka lauseessa.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Arde

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy