A5:n ajovalo

Aloittaja Koppis, 28.12.20 - klo:14:53

« edellinen - seuraava »

Koppis

Olisko vinkkejä 2014 A5:n vasemman ajovalon/umpion uusimiseen? K-Caarassa maksais 1,1 kâ,¬ ja ajattelin koittaa päästä halvemmalla. Korjaakohan joku näitä? Ensin ei palanut huomiovalo, nyt ei pala muuta kuin vilkku. Umpioon pääsi kosteutta, otin jouluksi kuivumaan sisälle ja nyt ei toimi muut kuin vilkku.

o.b.

Laita auton VIN, niin yritetään löytää oikea varaosanumero ja edullinen käytetty ulkomailta. Toki se varaosanumero siitä vanhasta umpiostakin löytyy ::)

Korjaamiseen en osaa sanoa kun ei ole tuollaista vielä vastaan muutoin kuin liikenteessä.

M_M

Taitaa tuossakin umpiossa olla erillisinä osina kaasupurkauslampun ohjausmoduuli sekä ledivalojen (DRL, vilkku jne) ohjausmoduuli. Joku niistä olisi mun veikkaus sille hajonneelle osalle eikä sitä varten koko umpiota tarvitse vaihtaa.

Vai onko se vikapaikka jo etsitty ja todettu olevan itse umpiossa?

Esimerkiksi mk7 golfin umpioon kasautuva kosteus valuu umpion pohjassa olevaan lediohjaimeen ja pimentää päivävalot, uusi moduuli ei maksa kuin satasen pintaan ja taas pelaa.

Koppis

Juu saattoi olla tosiaan se moduli. Mutta nyt on ajovalokin pimeenä. Ja korkeussäädöstä herjaa. Saksan eBaystä löytyy edukkaita umpioita. Vielä jos uskaltais tilata Liettuasta, niin sais jopa halvemmalla. Umpio on 8TO 941 043 C. Ja näytti kannakkeet 8TO 941 453 D ja 8TO 805 607 B myös puuttuvan. Noilla vioilla varmaan kannattaa jo hankkia uus umpio.

Koppis

Jep, varmaan ledien ohjausyksikkö 4G0.907.697.D entinen, koska irrotin ja avasin sen ja kaadoin sieltä vettä pois. Tosiaan siellä pohjassa montussahan se. En enää kuivattamalla saanut sitä toimimaan. Lisäks tosiaan xenonit pimeenä ja korkeudensäätö ei toimi. Vinkiksi siis muille, että jos kosteutta pääsee valoihin ja ledit pimenee, niin tuo ohjausyksikkö melko varmasti ui ja vikaantuu. Mulla kerkes ilmeisesti kostuun niin paljon, että vikaantui muutakin? Sulakeongelma ei liene? Koko umpio menee vaihtoon. Ei oo itellä ajoautona, joten en ajoissa päässyt paimentaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy