Seat Connect

Aloittaja pasi, 27.10.20 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

Lionman

Minäkin päivitin ohjelman androidpuhelimeen täällä olleen infon perusteella. Kiitos sen kertoneelle. Heti lähti jekkasemaan. Näkyy olevan versio 1.9.2
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Epes

Lainaus käyttäjältä: uma - 20.11.22 - klo:10:50
Samoin 1.9.0 iOS toimii

Tänään aamulla on julkaistu iOS 1.9.2 joka toimii!

Epes

Lainaus käyttäjältä: Epes - 20.11.22 - klo:13:56
Tänään aamulla on julkaistu iOS 1.9.2 joka toimii!

…..no joo, toimii ja toimii. Ihan kuten ennenkin eli joskus saa komennon läpi ja toisinaan sitten taas ei. Mitään luottoa tämän connectin toimintaan ei todellakaan ole. Esim. auton lukitus ei ole onnistunut sovelluksella koskaan.

TeroPee

No eipä ollut pitkäaikainen ilo. Nyt ei taas pääse sisään sovellukseen.

Muilla samaa?
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 21.11.22 - klo:10:40
No eipä ollut pitkäaikainen ilo. Nyt ei taas pääse sisään sovellukseen.

Sovellus toimi kyllä kun olin valmiiksi kirjautuneena.

Toimi myös jos menin sovellusten tietoihin ja poistin Connectilta kaikki datat.

Kokeile tätä joskus hyväksi havaittua temppua eli joko uudelleenasenna koko roska tai käy tosiaan asetuksista tyhjentämässä sovelluksen talletustila.

Zarhan

Muuten, vian juurisyystä tuli jotain tietoa ja pahoitteluja:

Lainaus käyttäjältä: SEAT/CUPRA Connect
As we know, the problem was this: Due to a service migration, we have           
identified an issue within the SEAT and CUPRA app which did not allow users     
to login.

We understand your disappointment, we will try to put more effort in social     
media activity in the future, to inform customers.

Hepokatti

Nyt löytyy minultakin tuo e-manageri samasta paikkaa kuin Lionmanilla, sieltä autokuvakkeen takaata akunhallinnasta.
Tuli juuri auto huollosta, infotainment päivitys ("takaisinkutsu") ja peruutuskameran vaihto.

Seuraavaksi huollossa
- Turvaverhon kiinnikkeiden tarkastus
- Avaimeton kulku ei toimi pakkasella.
- Takavalot syttyy latauksen aikana.
- Kaistallapito ja sos vikavalot syttyy välillä.
- Latausluukku ei mene kunnolla kiinni, joutuu hiukan nostamaan.
Pitää ilmoittaa vielä kuskinpuolen kusipojan suuttimesta, kun ampuu tuulilasin alareunaan ja yli, ellei itse saa säädettyä.
Tosin päivityksen jälkeen autoa haettaessa avaimeton kulku toimi, joten toivon että se korjaantui.  ;D
Tulossa:
Nyt:
Cupra leon sportstourer 2021
Ennen:
Seat leon st cupra 2015
Mazda 3 2017
Mazda 6 2003

minom

Lainaus käyttäjältä: Hepokatti - 24.11.22 - klo:19:03
Nyt löytyy minultakin tuo e-manageri samasta paikkaa kuin Lionmanilla, sieltä autokuvakkeen takaata akunhallinnasta.
Tuli juuri auto huollosta, infotainment päivitys ("takaisinkutsu") ja peruutuskameran vaihto.

Seuraavaksi huollossa
- Turvaverhon kiinnikkeiden tarkastus
- Avaimeton kulku ei toimi pakkasella.
- Takavalot syttyy latauksen aikana.
- Kaistallapito ja sos vikavalot syttyy välillä.
- Latausluukku ei mene kunnolla kiinni, joutuu hiukan nostamaan.
Pitää ilmoittaa vielä kuskinpuolen kusipojan suuttimesta, kun ampuu tuulilasin alareunaan ja yli, ellei itse saa säädettyä.
Tosin päivityksen jälkeen autoa haettaessa avaimeton kulku toimi, joten toivon että se korjaantui.  ;D

Eikös nuo kaikki ole vähän kuin ominaisuuksia, joten en henkeä pidättäis että korjaantuvat :D.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Hepokatti - 24.11.22 - klo:19:03
Nyt löytyy minultakin tuo e-manageri samasta paikkaa kuin Lionmanilla, sieltä autokuvakkeen takaata akunhallinnasta.
Tuli juuri auto huollosta, infotainment päivitys ("takaisinkutsu") ja peruutuskameran vaihto.

Seuraavaksi huollossa
- Turvaverhon kiinnikkeiden tarkastus
- Avaimeton kulku ei toimi pakkasella.
- Takavalot syttyy latauksen aikana.
- Kaistallapito ja sos vikavalot syttyy välillä.
- Latausluukku ei mene kunnolla kiinni, joutuu hiukan nostamaan.
Pitää ilmoittaa vielä kuskinpuolen kusipojan suuttimesta, kun ampuu tuulilasin alareunaan ja yli, ellei itse saa säädettyä.
Tosin päivityksen jälkeen autoa haettaessa avaimeton kulku toimi, joten toivon että se korjaantui.  ;D

Takavalojen syttyminen latauksen aikana oli 20/21 malleissa ihan insinöörien suunnittelema ominaisuus eli indikoi latauksen edistymistä. Siitä löytyy täällä aiemmin ketjussa keskustelua.

Pesusuuttimia pystyy itse helposti suuntaamaan. Pikkuruuvarilla nostat vähän.

Minullekin tuli jo toinen kirje noista turvaverkon kiinnikeiden tarkastuksesta. En aio viedä. En anna K auton äijien purkaa koko katon verhoilua.

Latausluukku on toiminut toistaiseksi yli vuoden OK. Suljettaessa sitä pitää ihan hitusen nostaa, niin menee urilleen virtasocketin kanssa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

uma

Tuo KESSYn toimimattomuus vaati minulla pari käyntiä huollossa kesällä. Keskustelu huollossa meni suunnilleen näin:

1. kierros:
Minä: KESSY ei toimi
Huolto: toimii, ei tehty mitään
Minä: KESSY ei toimi

2. kierros
Minä: KESSY ei toimi
Huolto: toimii, mutta asennetaan nyt softa uudestaan
Minä: Kiitos kun asensitte, nyt KESSY toimii

Saatoin olla onnekas, koska kyseessä oli mitä ilmeisimmin "vain" softan sekoilu ja minulla siis KESSY ei toiminut avauksen suhteen millään kelillä (paitsi että toimi aina moitteetta noin 2 minuuttia ovien sulkemisen jälkeen). Nyt on 5 kuukautta toiminut ilman mitään häiriötä.



Lainaus käyttäjältä: Hepokatti - 24.11.22 - klo:19:03
Nyt löytyy minultakin tuo e-manageri samasta paikkaa kuin Lionmanilla, sieltä autokuvakkeen takaata akunhallinnasta.
Tuli juuri auto huollosta, infotainment päivitys ("takaisinkutsu") ja peruutuskameran vaihto.

Seuraavaksi huollossa
- Turvaverhon kiinnikkeiden tarkastus
- Avaimeton kulku ei toimi pakkasella.
- Takavalot syttyy latauksen aikana.
- Kaistallapito ja sos vikavalot syttyy välillä.
- Latausluukku ei mene kunnolla kiinni, joutuu hiukan nostamaan.
Pitää ilmoittaa vielä kuskinpuolen kusipojan suuttimesta, kun ampuu tuulilasin alareunaan ja yli, ellei itse saa säädettyä.
Tosin päivityksen jälkeen autoa haettaessa avaimeton kulku toimi, joten toivon että se korjaantui.  ;D
Seat Leon FR eHybrid 2021

zsi

Lainaus käyttäjältä: uma - 25.11.22 - klo:11:01
Tuo KESSYn toimimattomuus vaati minulla pari käyntiä huollossa kesällä. Keskustelu huollossa meni suunnilleen näin:

1. kierros:
Minä: KESSY ei toimi
Huolto: toimii, ei tehty mitään
Minä: KESSY ei toimi

2. kierros
Minä: KESSY ei toimi
Huolto: toimii, mutta asennetaan nyt softa uudestaan
Minä: Kiitos kun asensitte, nyt KESSY toimii

Saatoin olla onnekas, koska kyseessä oli mitä ilmeisimmin "vain" softan sekoilu ja minulla siis KESSY ei toiminut avauksen suhteen millään kelillä (paitsi että toimi aina moitteetta noin 2 minuuttia ovien sulkemisen jälkeen). Nyt on 5 kuukautta toiminut ilman mitään häiriötä.
MV 2021 mHEV Leonissa KESSY takerteli alussa siten, että oven avaus kahvasta ei onnistunut, sulkeminen useimmiten toimi. Silloin tehty softapäivitys korjasi ongelman. Nyt reilua vuotta myöhemmin sama vika ilmaantui syksyn mittaan vähitellen uudestaan.

Zarhan

Hohhoijaa...eilen illalla ajasti lämmityksen, toimi.

Tänään ei taaskaan päästä kirjautumaan sisään (vakiotemput tehty). Näin Androidilla.

"Jokin meni vikaan".

Hepokatti

Sinällään kiva, etten ole yksin kessy ongelman kanssa, mutta  olisihan se parempi kun se olisi onnistuttu korjaamaan. Kessy toimi vain yhden kerran huollon pihassa ja myöhemmin taas ei :-\  Itsellä connect toimii androidilla, jännä että sekin vaihtelevasti jättää osan porukasta ulos.
Tulossa:
Nyt:
Cupra leon sportstourer 2021
Ennen:
Seat leon st cupra 2015
Mazda 3 2017
Mazda 6 2003

Epes

Viikon verran on ollut taas Tarracon Seat Connectin kanssa ongelmia. Kännykkäsovellukseen pääsee sisään ja autossa pystyy ajastamaan mutta sovelluksen ja auton väli on ihan pimeänä. Sovelluksessa on siis viikon vanha tilanne näkyvillä ja kaikki yritykset päättyvät yhteysvirheeseen kunnes akun säästämiseksi pyydettiin käynnistämään bensamoottori. Ajelin bensalla 20km ja valittaa vieläkin että yritykset ovat täynnä ja täytyisi ajaa.
Kännykkä on sammutettu, sovelluksesta on kirjauduttu ulos, sovellusta on refreshattu ylhäältä vetämällä. Ilmoittaa että tiedot ovat ajan tasalla mutta eivät ole.…… mitä seuraavaksi kannattaa yrittää?

tgotj

Oletko kokeillut poistaa connectia puhelimesta kokonaan ja tehdä puhtaalta pöydältä uudelleenasennusta? Tuo auttoi joillakin tänä syksynä.

Epes

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 20.12.22 - klo:11:55
Oletko kokeillut poistaa connectia puhelimesta kokonaan ja tehdä puhtaalta pöydältä uudelleenasennusta? Tuo auttoi joillakin tänä syksynä.

Nyt poistin mutta en pysty kirjautumaan uudelleen asennettuun appiin. ”Jotain meni vikaan, kokeile myöhemmin uudelleen”.

uma

Appi temppuilee mulla samalla tavalla aina väillä, yleensä tuo temppuili loppuu tunneissa.

Kannattaa tarkistaa ettei auto ole muuttanut käyttäjän yksityisasetuksia.
Seat Leon FR eHybrid 2021

vekaas

Hei,

Leoni tuli taloon johon sitten harkinnan jälkeen otettiin connect palvelu. Kysymys, autossa kartat vuodelta 20, miten näitten kuuluisi päivittyä?
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: vekaas - 31.12.22 - klo:10:14
Hei,

Leoni tuli taloon johon sitten harkinnan jälkeen otettiin connect palvelu. Kysymys, autossa kartat vuodelta 20, miten näitten kuuluisi päivittyä?

Pitäisi päivittyä ”automatic” taustalla. Itsellä on 22.12.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

vekaas

Joo kappas nyt päivittykin. Ihme kun ei ilmota mitään.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

miz

Juu ei tule ilmoituksia kuin softan päivityksistä.

Karttamatskut, liikennetiedot sun muut pyörii ja päivittyy itsekseen siellä taustalla.

Jontigga

Taas tänään ollut aamupäivän connect alhaalla. Ei anna kirjautua…
On se säälittävää, ettei konserni saa tätä appi puolta kuntoon. Aika monta vuotta ollut kuitenkin jo käytössä.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

v6e

Lähteekö SEAT connect palvelun mukana android auton karttasovellus Google maps? En jaksaisi maksaa toimimattomasta palvelusta mutta jos tuo AA Maps reitti lähetys katoaa niin ankeaa on sen jälkeen....

miz

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 02.01.23 - klo:13:12
Taas tänään ollut aamupäivän connect alhaalla. Ei anna kirjautua…
On se säälittävää, ettei konserni saa tätä appi puolta kuntoon. Aika monta vuotta ollut kuitenkin jo käytössä.

Täytyy kysäistä taas että millä laitteella käytät connectia?
Mulla on ios appi, eikä mitään ongelmia.
Tämän talven aikana on ollut yksi päivä kun komennot ei menneet läpi eikä suostunut toimimaan ennen uudelleen kirjautumista.

Jotenkin tuntuu että syystä tai toisesta ongelmat on kasautuneet Androidin eri versioille.
Ei tietysti tarkoita että näin saisi olla tai sinulla olisi Android josta ongelmat johtuu.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: v6e - 21.01.23 - klo:19:07
Lähteekö SEAT connect palvelun mukana android auton karttasovellus Google maps? En jaksaisi maksaa toimimattomasta palvelusta mutta jos tuo AA Maps reitti lähetys katoaa niin ankeaa on sen jälkeen....

Ei lähde. Kaikki Android Auton käyttämät sovellukset sijaitsevat puhelimessasi ja ovat erillisiä Seat Connectista. Kaikissa uusissa Leoneissa on vakiona Seat Full Link, mikä pitää sisällään Android Auton ja Apple CarPlayn, ja nuohan säilyvät autosssa pysyvästi ilman mitään lisämaksuja, vaikka Connectin lopettaisikin.

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: miz - 21.01.23 - klo:19:34
Täytyy kysäistä taas että millä laitteella käytät connectia?
Mulla on ios appi, eikä mitään ongelmia.
Tämän talven aikana on ollut yksi päivä kun komennot ei menneet läpi eikä suostunut toimimaan ennen uudelleen kirjautumista.

Jotenkin tuntuu että syystä tai toisesta ongelmat on kasautuneet Androidin eri versioille.
Ei tietysti tarkoita että näin saisi olla tai sinulla olisi Android josta ongelmat johtuu.

iphone SE ollut nyt reilu puoli vuotta. Sitä ennen android. Paremmin toimii iphonella, mutta silti ainakin noin kerran kuukaudessa komennot ei mene läpi. Suurin ongelma on lähtöaikojen ajastus connectin kautta. Tämä ominaisuus ei ole toiminut 1,5 vuoteen. Olen asiasta ollut yhteydessä huoltoon, josta ohjasivat connect tukeen. Sieltä tulee vähän väliä sähköpostia, että ”kokeile nyt uudelleen teimme muutoksia bacnet asetuksiin” mutta ei ole auttanut mitään. Varmistavat myös joka sähköpostissa, että on viimeisin ohjelmistoversio käytössä. Lisäksi haluavat kuvakaappauksen mitä sovellus valittaa sekä päivämäärän ja kellonajan.
Pitäisi varmaan ajatella positiivisesti, että edes yrittävät jotain mutta turhauttavaa kun maksullinen palvelu, joka ei toimi. Maahantuoja suostui pienen keskustelun jälkeen tarjoamaan veloituksetta 2v connectia, kun toiimi uutena vain  ensimmäiset 5kk.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

miz

Toi on kyllä tosi mystinen, luulisi että serveri- tai appiongelmat vaikuttaisi osapuilleen kaikkiin käyttäjiin.
Jos autoissa, apeissa ja puhelimissa uusimmat softat ja päivitykset, niin vaikea käsittää miten toisessa toimii ja toisessa ei.

Itsellä käynyt näköjään hyvä tuuri kun ei ole ongelmia juurikaan ollut. Toi etäkäyttö on kyllä ihan oleellinen osa talvikäyttöä ja auton ominaisuuksia, toivottavasti ratkeaa sinullakin.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 21.01.23 - klo:22:50
iphone SE ollut nyt reilu puoli vuotta. Sitä ennen android. Paremmin toimii iphonella, mutta silti ainakin noin kerran kuukaudessa komennot ei mene läpi. Suurin ongelma on lähtöaikojen ajastus connectin kautta. Tämä ominaisuus ei ole toiminut 1,5 vuoteen. Olen asiasta ollut yhteydessä huoltoon, josta ohjasivat connect tukeen. Sieltä tulee vähän väliä sähköpostia, että ”kokeile nyt uudelleen teimme muutoksia bacnet asetuksiin” mutta ei ole auttanut mitään. Varmistavat myös joka sähköpostissa, että on viimeisin ohjelmistoversio käytössä. Lisäksi haluavat kuvakaappauksen mitä sovellus valittaa sekä päivämäärän ja kellonajan.
Pitäisi varmaan ajatella positiivisesti, että edes yrittävät jotain mutta turhauttavaa kun maksullinen palvelu, joka ei toimi. Maahantuoja suostui pienen keskustelun jälkeen tarjoamaan veloituksetta 2v connectia, kun toiimi uutena vain  ensimmäiset 5kk.

Jos sulla on kätevästi siinä tuen yhteystiedot saatavilla, esim. email-osoite, niin laita tähän. Pitää laittaa sinne palautetta myös.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.02.23 - klo:19:08
Jos sulla on kätevästi siinä tuen yhteystiedot saatavilla, esim. email-osoite, niin laita tähän. Pitää laittaa sinne palautetta myös.

Alla yhteystiedot. Lokakuusta asti ollaan sähköpostiteltu eikä ole tullut ongelmaan ratkaisua. Yhteensä 14 sähköpostia... Eli ei kannata odottaa liikoja  :D


"Käsittelemme pyyntösi mahdollisimman pian. Mikäli sinulla on muuta kysyttävää, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse: seatdigitalsupport@seat.es tai puhelimitse: 00800 4000 2020."
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 02.02.23 - klo:11:55
Alla yhteystiedot. Lokakuusta asti ollaan sähköpostiteltu eikä ole tullut ongelmaan ratkaisua. Yhteensä 14 sähköpostia... Eli ei kannata odottaa liikoja  :D

"Käsittelemme pyyntösi mahdollisimman pian. Mikäli sinulla on muuta kysyttävää, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse: seatdigitalsupport@seat.es tai puhelimitse: 00800 4000 2020."

En tiedä onko siitä apua mutta viesti kannattaa pistää englanniksi. Se päätyy niillä käsittelyissä selvästi johonkin muualle eurooppaan prosessoitavaksi. Marraskuussa kun kuun puolivälin paikkeilla oli koko Connect jumissa niin sieltä sai jopa vastauksia jossa tunnustivat että olivat mokanneet palvelinmigraatiossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy