Auton käynnistys sisältä

Aloittaja Smau, 26.10.20 - klo:02:04

« edellinen - seuraava »

Smau

Talvea varten kyselen, että miten saisin auton käyntiin avaimesta auton ulkopuolella olemalla? Olisi kätevää, että saisin kotoota auton lämpeämään. Youtubessa ollut videoita kun moni on asentanut autoonsa kyseinen toiminnon, mutta en itse ole leoniin löytänyt sopivaa boxia. Kiitän jos joku voisi linkata minulle kyseisen boxin joka sopii Leon Fr vm.08.

Jultsu

Melkoisen pähkähullu idea, mutta teoriassa kai tuollaisen saisi ranetettua kasaan. Tarvitset vähintään yhden ylimääräisen ajoneston sirun kiinteästi lukupuolaan liimattuna, jotta ECU saa käyntiluvan pidemmäksi aikaa kuin 1 sekunniksi. Tämän lisäksi virtalukolle meneviin johtoihin pitää liittää monikärkinen vaihtokosketinrele, jotta saat ulkoisella herätteellä (esim. joku radiotaajuuksinen kauko-ohjain) kytkettyä ensin sähköt päälle autoon ja sen jälkeen vielä pidettyä sähköä starttiasennossa parin sekunnin ajan.

Koko virityksestä tulee vielä mielenkiintoisempi mikäli kyseessä on manuaalivaihteinen auto, silloin pitää rakentaa joku tappokytkin vaihdelaatikon tunnistimeen joka estää käynnistyksen mikäli vaihteisto on jossain muussa kuin neutraalissa asennossa.

Hauskoja rakenteluhetkiä sitten vaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Jasca

Jenkeissä kaukokäynnistimiä suosittiin ainakin jossain vaiheessa ihan valmistajien toimestakin. Mutta siellä autot ovat automaattivaihteisia.

Itse harkitsisin ennemmin Webaston / Eberin asen(nut)tamista. Tai jos sähköä on tarjolla, niin riittävän tehokkaan sisätilalämppärin hankkimista.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

duke7

Joskus muinoin myytiin ihan valmiita sarjoja tähän. En tiedä myydäänkö enää ja ajonesto tosiaan nykyisin hankaloittaa hommaa pahasti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy