Tiguan eHybrid 2021

Aloittaja concorde, 23.08.20 - klo:12:34

« edellinen - seuraava »

concorde

Moro.

Uusi Tiguan eHybrid näyttää julkaistun. Onko siis kyseessä "vain" facelift vai jotain ihan uutta?  Mielenkiintoinen tulokas on toi eHybrid, 245 hepoa ja 8-lovinen(?) automaagi. Onko tosta tekniikasta (varsinkin tosta laatikosta) lisää infoa?  Hinta häyttää olevan 40:n nurkilla, joten ihan kilpailukykyinen.

Konfiguraattorista ei vielä eHybrid - tigua löydy...

Hinnasto löytyy jo: https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/hinnastot/elokuu/Uusi-Tiguan-ennakkohinnasto-nro-79-WLTP.pdf

https://cdn.volkswagen.fi/ajankohtaista/
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Popovice

Lainaus käyttäjältä: concorde - 23.08.20 - klo:12:34
Mielenkiintoinen tulokas on toi eHybrid, 245 hepoa ja 8-lovinen automaagi.
Mistä keksit tuo 8-lovisen automaatin kun hinnastossa lukee A6?

concorde

No, interweb tarjoaa 6/7/8-lovisia vaihtoehtoja tuohon voimalinjaan, joka herätti mielenkiinnon.  Toi hinnaston A6 (jota en innostuksissani hoksannut tarkistaa) tosin vähän latistaa tunnelmaa, koska more is more  ;D
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

a_jaba

Facelift on kyseessä.

Voimalinja varmaan täysin sama kun Golf8 (+konsernisisaret) hybridiversioissa. Eli pikkasen paremmille tehoille ja isommalle akulle päivitetty GTE voimalinja.
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Nahkamajava

Eiköhän voimalinja ole yhtenevä octavia rs hybridin kanssa. Teho ainakin täysin saman.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-20 Skoda kodiaq sportline 2.0 tsi DSG 4x4
Ex vaggineet:
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

ocu97

Tänään tuli tilattua eHybrid, kun Ocun vastaavaa eivät tunnu saavan markkinoille. Tulee 2021 puolella.

ocu97

Whilst you'll be able to get the new Tiguan in fast 'R' form with 319bhp the all-new eHybrid version shouldn't be too far behind in the everyday performance stakes thanks to its combination of the venerable 1.4 litre TSI turbo petrol engine and electric motor producing 243bhp.

A 13kWh battery provides juice for the EV side of things and should offer a range of around 31 miles on a charge in the WLTP test. The Tiguan eHybrid will default to electric-only mode on start-up and be able to reach 81mph before it runs out of electric puff.

As it's effectively the same PHEV powertrain as has been used in the VW Passat and new Arteon and Arteon Shooting Brake, we can surmise that the Tiguan will have the seven speed DSG auto gearbox and somewhere in the region of 300lb-ft of torque to help whisk it along. Official efficiency and emissions data hasn't been released yet, but you can bet it'll be VED and company car tax-friendly. One more thing VW is keen to point out is that the Tiguan eHybrid will be good for towing, just as previous generations with pure ICE powertrains have been.

ocu97

Tuo edellinen siis copy. Vaihteistoja eri versioissa ilmeisesti erilaisia

Erkka

Tiguan fagelit 2021 vaihteistot julkaistu 18.8.2020.

- eHybrid 180 kW DSG-automaatti, vaihteisto A6
- 1.5 TSI 110 kW DSG-automaatti, vaihteisto A7
- Style 2,0 TDI SCR 110 kW 4MOTION DSG-automaatti, vaihteisto A7

Erkka
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.09.20 - klo:14:22
Tiguan fagelit 2021 vaihteistot julkaistu 18.8.2020.

- eHybrid 180 kW DSG-automaatti, vaihteisto A6
- 1.5 TSI 110 kW DSG-automaatti, vaihteisto A7
- Style 2,0 TDI SCR 110 kW 4MOTION DSG-automaatti, vaihteisto A7

Erkka

Ja noista voi päätellä vaihteistojen tarkemmat mallit seuraavasti

- eHybrid 180 kW DSG-automaatti, vaihteisto A6 = DQ400e
- 1.5 TSI 110 kW DSG-automaatti, vaihteisto A7 = DQ200
- Style 2,0 TDI SCR 110 kW 4MOTION DSG-automaatti, vaihteisto A7 = DQ381
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

dwntime

Väittäisin aika kovasti että 4motion diesel on DSG7 DQ500 mikä myös nykyisestä Tiguanista löytyy.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 18.09.20 - klo:16:53
Väittäisin aika kovasti että 4motion diesel on DSG7 DQ500 mikä myös nykyisestä Tiguanista löytyy.

Totta! Hissi ei mennyt itsellä ihan ylös asti kun en muistanut että Tigu ei mene suoraan samoilla laatikoilla kuin Passat jossa 110kW diesel on DQ381 ja sitten tehokkaamat dieselit DQ500.  :)
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

Erkka

#12
No niin. T-Roc menee vaihtoon ja Tiguan eHybrid Style 180kW DSG-automaatti kotiutetaan meidän talouteen tammi-helmikuun puolella 2021. K-Caaran automyyjän kanssa päästiin lopulta mieleiseen ratkaisuun kaupoista. Kolme päivää tiukkaa neuvottelua.

Ensimmäinen sähkäri meille.

Nämä ruksattiin tuon pidemmän listan lisäksi.

- Oryx White -helmiäisvärivalkoinen
- Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku
- Nokian kitka HKPL R3 SUV Alu 215/65R 17 Corvara


Varusteet

- Ambiente-valaistus ohjaamossa (30 väriä)
- Avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Access
- Digitaalinen mittaristo Digital Cockpit Pro, 10,25" mukautettava värinäyttö
- Ennakoiva turvajärjestelmä
- Eteentaittuva etumatkustajanistuimen selkänoja
- Etuistuinten välissä kyynärnoja
- Hopean väriset kattokaiteet
- Hätäpuhelupalvelu. We Connect -palvelut 12 kk
- iQ.LIGHT-led-matriisiajovalot. Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist led-matriisiajovaloille. Mukautuva
  valojakauma.
- Istuimissa ArtVelours-mikrokuituverhoilu
- Kaistanvaihtoavustin Side Assist
- Kevytmetallivanteet Frankfurt 7J x 18. Itsepaikkautuvat Mobility-renkaat 255/55 R18.
- Kuljettajan väsymyksentunnistus
- Langaton App-Connect älypuhelinliitäntä. Apple CarPlay -laitteiden käyttö radion näytöltä. Apple CarPlay - ja
  MirrorLink- yhteensopivuus
- Led-takavalot
- Matkapuhelinvalmius Bluetooth. Bluetooth -audiotoisto.
- Mukautuva vakionopeussäädin ACC. Nopeudenrajoitin. Pysäytystoiminto DSG-automaatin yhteydessä.
- Nahkaverhoiltu lämmitettävä monitoimiohjauspyörä (DSG:n yhteydessä vaihteenvalitsimin)
- Peruutuskamera Rear Assist dynaamisilla apuviivoilla
- Pysäköintiavustin Park Assist 3.0. Pysäköintitutkat edessä ja takana. Etäisyysnäyttö ja äänimerkki.
- Radio Ready 2 Discover. Kosketusnäyttö 8". Valmius navigaattoripäivitykseen.
- Sähköisesti taittuvat, lämmitettävät ulkopeilit.
- Sähkötoiminen seisontajarru, Auto Hold -paikallaanpitoavustin
- Takaistuinten säätö pituussuunnassa
- Takaluukun avaaminen jalan heilautuksella "Easy Open" sekä "Easy Close", Sähkötoiminen takaluukku.
- Takasivulasit ja takalasi tummennettu
- Tekniikkapaketti: Front Assist, Lane Assist, sadetunnistin
- Täysautomaattinen Air Care Climatronic-ilmastointi. Lämpötilansäätö 3. alueelle, käyttömahdollisuus takana.
- Valaistut alumiiniset kynnyslistat

Erkka
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ranssi

Hieno auto, onnittelut!

Ps. Varusteluettelosta puuttuu turbo

a_jaba

Hieno auto varmasti! Menee T-Roc aika nuorena vaihtoon  :)

Tiguan varmasti pidemmän päälle huolettomampi ja mukavampi auto asuntovaunun vetoon.
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 18.09.20 - klo:17:12
Totta! Hissi ei mennyt itsellä ihan ylös asti kun en muistanut että Tigu ei mene suoraan samoilla laatikoilla kuin Passat jossa 110kW diesel on DQ381 ja sitten tehokkaamat dieselit DQ500.  :)

Joo Tigussa on vähän eriävät osat Passattiin joissain kohtaa vaikka aika paljon samoja osia jakavatkin.
Eikö Passatissakin ole nykyisin kaikki 4motionin parina olevat laatikot DQ500? Oisko Mallivuosi 17 tai 18 ainakin ETKAn mukaan ettei muita laatikoita nelivetoon enää näytä. Toki tuon netti ETKAn luotettavuus on vähän niin ja näin välillä :)

Ja hieno auto Erkalle tulossa. Nelivedon puute hybridissä olisi omalla kohdalla nöy nöy mutta onneksi ei tarvii edes haaveilla :) Tuleekohan Tiguanin ärrää koskaan Suomeen? Se voisi sopivan veikkausvoiton osuessa olla ihan päheä kampe

Erkka

Uudistunut Tiguan tarjoaa luokkansa suurimpiin kuuluvan 2500 kg:n perävaunumassan. Ehkä ei koske eHybridia? Ei ole alla olevassa linkissä eritelty, mitä malleja 2500 kg koskee.

https://autotoday.fi/volkswagen-tiguan-sahkoistyy/

Erkka
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

-Aki-

onko muuten missään nähtävillä tuota ehybridiä vielä? koeajamani oli vielä "viimevuoden mallia" 1.5 bensalla

nappulat kyllä ainakin tutun olosia Audista joten ei ihan kauhee muutos tule. Pirkaleesti harmittaa etten nelivetoon päässyt loikkaa, päästörajat oli vaan 4motionissa hieman liikaa

oma peli menossa tilaukseen stylen mallina, koukulla ja hopeisena taas

verottajan olis kyl fiksu firmabiileissä pohtia näitä hybrid/sähköpelejä hieman enempi kuin vain autoveron vaikutus kokonaishintaan.
... esim kotona lataaminen firman kortilla?? ööö  noh, tuohon löyty infoa että jos on ulkolaturi kulutusmittarissa kiinni niin voi nuo sähköt sitten hakee kulukorvauksina takas. Kun kerta kk-kuluissa jo maksanut bensat autoon, niin tuo omalataus hieman erikoinen kuvio.


-a


Erkka

Tiguan eHybrid tulee loppuvuodesta autoliikkeisiin koeajettavaksi ja asiakkaille vuoden 2021 alkupuolella (automyyjältä saatu tieto). Niin ja tiedoksi vielä eHybridin vetomassa 1800kg.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

miz

Lainaus käyttäjältä: -Aki- - 25.11.20 - klo:11:15

verottajan olis kyl fiksu firmabiileissä pohtia näitä hybrid/sähköpelejä hieman enempi kuin vain autoveron vaikutus kokonaishintaan.
... esim kotona lataaminen firman kortilla?? ööö  noh, tuohon löyty infoa että jos on ulkolaturi kulutusmittarissa kiinni niin voi nuo sähköt sitten hakee kulukorvauksina takas. Kun kerta kk-kuluissa jo maksanut bensat autoon, niin tuo omalataus hieman erikoinen kuvio.


-a

En oikein saanut kiinni tästä ajatuksesta. Firman kortilla jos ostaa bensat, ja työntekijä maksaa edusta veroa, niin miten tuon sähkön maksaminen sitten pitäisi mennä?
Eikös se mene samalla tavalla, latauksen maksaminen joko firman kortilla julkisessa laiturissa, tai sitten työnantaja maksaa sen sähkön jota työntekijä lataa autoon omasta liiittymästä?

-Aki-

...niin ajatus että autosta maksat x euroa kuussa ja ei mitään extraa mistään enää sen päälle, huolloista, tankkkaamisesta, renkaista tms

siksi tuo omasta sähkömittarista lataaminen ja bensan säästäminen ehkä ei ihan mene yksiin. Tietty jos tuo kulukorvaus kuvio on ok niin sittenhän asiassa ei niinkään ihmettelyä

Hybridien osalta mietitytttää tuokin että miten nopeesti auton akut lataantuu ajaessa,  jos ei koskaan pitäisi autoa ulkoisessa laturissa kiinni? Onko GTE moodi offilla jos akut on kokoajan puolityhjiä ja seisontalämmitys ei toimi jne..

tässä liisari kuviossa kun ei kannusteta miettimään edes kulutuksen vähentämistä :/  .. tässä olis joku kehityksen paikka ehkä?


Aba

Lainaus käyttäjältä: -Aki- - 25.11.20 - klo:13:00
...niin ajatus että autosta maksat x euroa kuussa ja ei mitään extraa mistään enää sen päälle, huolloista, tankkkaamisesta, renkaista tms

siksi tuo omasta sähkömittarista lataaminen ja bensan säästäminen ehkä ei ihan mene yksiin. Tietty jos tuo kulukorvaus kuvio on ok niin sittenhän asiassa ei niinkään ihmettelyä

Hybridien osalta mietitytttää tuokin että miten nopeesti auton akut lataantuu ajaessa,  jos ei koskaan pitäisi autoa ulkoisessa laturissa kiinni? Onko GTE moodi offilla jos akut on kokoajan puolityhjiä ja seisontalämmitys ei toimi jne..

tässä liisari kuviossa kun ei kannusteta miettimään edes kulutuksen vähentämistä :/  .. tässä olis joku kehityksen paikka ehkä?

Sorry off-topic...Meidän firmassa ei latausautoja saa enää vapaalla edulla, vain käyttöedulla. Samalla laajensivat käyttöetuun pesut, nesteet yms, jotka aikaisemmin oli vain täysedussa.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

miz

Lainaus käyttäjältä: -Aki- - 25.11.20 - klo:13:00

tässä liisari kuviossa kun ei kannusteta miettimään edes kulutuksen vähentämistä :/  .. tässä olis joku kehityksen paikka ehkä?

Aivan joo, nyt meni jakeluun.
Onkohan olemassa liisari latausasemia työsuhdeautoilijoille? Eli samaan tapaan kuin taloyhtiössä voi asukas tilata avaimet käteen latauksen jossa palvelun tarjoaja toimittaa latauspisteen ja laskut menee suoraan kyseiselle käyttäjälle. Maksaja vaan olisi työnantaja. Tällöin kiinnostaisi varmaan latailutkin.

Sorry off topic, takaisin aiheeseen..

Axefield

Vasta rekisteröidyin foorumille ja hiljaista näkyy olevan ainakin tämän mallin parissa keskustelu.
Osaako joku auton omistaja kertoa löytyykö tästä mallista liikennemerkkien tunnistus Style-varustelussa vai kuuluuko mahdollisesti jonkun lisäpaketin sekaan?

Antore

Täällä jutut ja topikit meinaa olla vähän sekamelskaa ja aktiivisia moderaattoreita ei joko ole, tai heitä ei tämä foorumi voisi vähempää kiinnostaa. eHybridistä on aika paljon juttua myös tässä ketjussa: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=46673.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy