Octavia lV toimitusaika

Aloittaja Atsii, 09.08.20 - klo:12:26

« edellinen - seuraava »

heller

Lainaus käyttäjältä: NcP - 19.01.22 - klo:20:50
Myyjä soitteli, että oma heinäkuun alussa tilattu farkkuplugari voisi mennä tuotantoon viikolla 6.  On Canton ja sähköinen koukku, saapa nähdä…
Mistä tilattu? Itellä kans viikko 6 töpseliversiossa ilmaantunut tuotannoksi viime viikolla. Cantoneiden poistoa myyjä ehdotti että olisi nopeampi toimitus, mutta näköjään ei paljon vaikuttanut.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

NcP

Tämä ol
Lainaus käyttäjältä: heller - 20.01.22 - klo:11:30
Mistä tilattu? Itellä kans viikko 6 töpseliversiossa ilmaantunut tuotannoksi viime viikolla. Cantoneiden poistoa myyjä ehdotti että olisi nopeampi toimitus, mutta näköjään ei paljon vaikuttanut.

Tämä olisi tulossa Hyvinkään liikkeeseen.

Jamppaloinen951

Ja täälläkin hommat etenee👍
11.1. auto oli toimitettu tehtaalta, sijainti eilen Hangossa ja odotti tarkastusta. Taitaa olla kiikunkaakun, että ehtiikö tammikuussa vielä autoliike luovuttaa.
Ajossa:
Octavia Combi 2.0 Tdi 150 4x4 Scout DSG (tilattu 17.3.-21   -> luovutus oli 28.1.2022 )
edelliset:
Octavia 2.0 Tdi 184 4x4 Style DSG -17
Suberb 2.0 Tdi 140 DSG Elegance -10
Octavia 2.0 Tdi 140 DSG Elegance -05
Octavia 1.9 Tdi 110 Ambiente -02

Hibah

Mites tuo homma menee, jos nyt teen kaupat:

• Uusi Skoda 40 keur.
  • Hyvitys vanhasta 20 keur.
  • Toimitusaika 9 kk.
(Ylläolevat luvut täysin kuvitteellisia, en ole vielä saanut tarjousta.)

Sitten alkaakin toimitus venyä ja lopulta tapahtuu vasta 12 - 15 kk kuluttua. Niin saanko kuitenkin rullata vanhaan autoon lisää kilsoja mielinmäärin ja hyvityshinta pysyy edelleen samana?

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 22.01.22 - klo:20:57

• Uusi Skoda 40 keur.
  • Toimitusaika 9 kk.

Sitten alkaakin toimitus venyä ja lopulta tapahtuu vasta 12 - 15 kk kuluttua. Niin saanko kuitenkin rullata vanhaan autoon lisää kilsoja mielinmäärin ja hyvityshinta pysyy edelleen samana?
Kyllä, ja jos myyjä muuta sanoo niin yrittää kusettaa. Hyvitys on se mitä kaupantekohetkellä sovitaan, viivästys ei sitä muuta.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

heller

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 22.01.22 - klo:20:57

• Uusi Skoda 40 keur.
  • Toimitusaika 9 kk.

Näin se menee. Myyjän sanoja lainaten, autoliike ottaa sen takkiin jos luvattu toimitusaika venyy. Itellä menee varmaan 3-4tkm yli sovitun kun toimitusaika venyy arviolta 4kk. En tiedä meneekö aina näin, mutta itellä ainaki näin sovittu.

Tästä toki kannattaa puhua myyjän kanssa esim sähköpostilla niin jää mustaa valkoisella.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Hibah

Enpä muista, että autoa vaihtaessani minulta olisi myyjä ikinä kysynyt, että paljonkohan mulla mahtaa kilsoja tulla siihen vaihdokkiin auton toimitusaikana. Näin ollen ei myöskään ole sovittu mitään, että paljonko niitä siihen saa tulla.

Liekö myyjä sit vaan raa'asti laskee kokonaismittarilukema jaettuna auton iällä ja siitä sit pähkäilee, paljonko niitä kilsoja voisi sen 9 - 15 kuukauden aikana tulla? Vai huomioikohan myyjät näitä ollenkaan... kuvittelevat saavansa vaihdossa reilusti alle maagisen rajan (esim. 100 tai 200 tkm) jäävän auton, mutta sitten luovutushetkellä kilsat onkin jo reilusti yli.

karox

Tässä tilanteessa kun käytettyjen kysyntä ja hinnat on kovassa nousussa, autoliikkeitä ei paljon haittaa vaihdokeilla ajetut lisäkilometrit. Samoin viivästymisestä johtuvat, uusien autojen perutut tilaukset saadaan aikanaan helposti myytyä globaalin autopulan ansiosta.

AquaBlue

20.1 käyty jonottamaan, kaikki ennen syyskuun loppua on vain postitiivista.

Kaupan loppumetreillä kysyin toimitusaikaa ja myyjän mukaan "ei pakosti enää 10kk".

Octavia 1,4 Phev style
-dynamic pack
-webasto
-vetokoukku

Nuo vanteet vähän mietityttää vielä, vakio hopeiset 17" näyttää aika pieniltä ja on väärän väriset, kun Dynamic packilla saa kaikki kromit/hopeat pois, mutta onhan tässä aikaa vielä lisätä toiset noista mustista 18" saatavilla olevista tilaukseen.
Octavia combi Style 1,0 dsg -18
Tulossa:
Fabia & Octavia iV

Olaz

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 22.01.22 - klo:21:34
Hyvitys on se mitä kaupantekohetkellä sovitaan, viivästys ei sitä muuta.

Ehkä vähän saivartelua, mutta se ratkaisee mitä sopimuksessa lukee. Näissä kannattaa olla tarkkana, koska varmasti merkki/liikekohtaista vaihtelua on, varsinkin nyt epävarmassa markkinassa.
Esimerkkinä appiukon (mersu) sopimuksessa kesältä oli selkeasti todettu että jos x km määrä ylittyy, vaihdokin hyvityshinta putoaa x% ja tämä pariin kertaan eri km määrillä.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Hibah

Noinhan se menee, että sopimuksessa se lukee. Itse en kyllä ihan tuollaista allekirjoittaisi, vaan vaatisin siihen myös omia etujani varjelevan pykälän: "Mikäli uuden auton toimitus viivästyy tässä sovitusta, niin vaihdossa tulevaan autoonkin saa sitten kertyä XXXX km/kk viivästysajalta."

Hankalimmassa tilanteessa ollaan silloin, kun asiasta ei ole mitään erikseen sovittu. Ja tämä lienee aika yleistä, että sopimuksessa lukee vaan:
"Vaihdossa tulevan auton merkki ja malli, vm. XXXX, kilometrilukema XXX XXX km."

Tuolla tavoin sovittu kilometrilukemahan ei pidä enää ens viikollakaan paikkaansa, jos sopimukseen kirjataan vaan sopimuspäivän kilsat, eikä mitään arviota luovutuspäivän kilsoista.

Morpheus3

Olen ostanut elämäni aikana kaikki autot uusina, ja kertaakaan ei ole ollut kauppakirjssa klausuulia minkään valtakunnan kilometrirajasta vanhalle kärrylle. Ja itse en kyllä sellaista allekirjoittaisikaan, kun tehdastilausten kanssa ei voi olla koskaan varma toimitusajasta, vaikka kauppakirjaan se alustava päivämäärä hihavakiolla arvotaankin.
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 24.01.22 - klo:19:16
Olen ostanut elämäni aikana kaikki autot uusina, ja kertaakaan ei ole ollut kauppakirjssa klausuulia minkään valtakunnan kilometrirajasta vanhalle kärrylle. Ja itse en kyllä sellaista allekirjoittaisikaan, kun tehdastilausten kanssa ei voi olla koskaan varma toimitusajasta, vaikka kauppakirjaan se alustava päivämäärä hihavakiolla arvotaankin.

Onkos tuo yleistä että tehdään tilatessa jo kauppakirja? Tässä kun muistelen viimeisiä autoja mitä olen tilannut olen vasta noutaessa tehnyt paperit, siihen asti menty sähköpostin varassa.

Edit. Toki tarjouksen olen saanut sähköpostiin jne.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Pushead

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 24.01.22 - klo:20:20
Onkos tuo yleistä että tehdään tilatessa jo kauppakirja? Tässä kun muistelen viimeisiä autoja mitä olen tilannut olen vasta noutaessa tehnyt paperit, siihen asti menty sähköpostin varassa.

Edit. Toki tarjouksen olen saanut sähköpostiin jne.

Yleensä tilaussopimus pitää allekirjoittaa.
2022 Octavia iV Style Liftback

Oculääri

Enpä ole itekää allekirjoittanu mitään tilaussopimusta. Kai sieltä silti auto on tulossa...  ;D

Delli

Lainaus käyttäjältä: Oculääri - 24.01.22 - klo:21:16
Enpä ole itekää allekirjoittanu mitään tilaussopimusta. Kai sieltä silti auto on tulossa...  ;D

Miltä autokauppiaalta voi tilata auton ilman mitään papereiden allekirjoitusta?
Otitko jotakin varusteita siihen perusmallin lisäksi?
Onko ainoa paperi 7 vrk voimassa oleva tarjous josta tiedät auton hinnan, oman autosi hyvityksen ja välirahan?

Autoja on tullut tilattua useampi ja aina on joutunut tekemään paperit tilausvaiheessa, nyt olisi ollut hyvä jos ei olisi ollut mitään allekirjoitettua sopimusta niin tilauksen purku olisi ollut todella helppo juttu, nyt se oli vaikeampi
VW Tiguan Elegance 75-v Juhlamalli eHybrid 30.1.2025 => 30.10.2025

Oculääri

Lainaus käyttäjältä: Delli - 24.01.22 - klo:21:46
Miltä autokauppiaalta voi tilata auton ilman mitään papereiden allekirjoitusta?
Otitko jotakin varusteita siihen perusmallin lisäksi?
Onko ainoa paperi 7 vrk voimassa oleva tarjous josta tiedät auton hinnan, oman autosi hyvityksen ja välirahan?

Autoja on tullut tilattua useampi ja aina on joutunut tekemään paperit tilausvaiheessa, nyt olisi ollut hyvä jos ei olisi ollut mitään allekirjoitettua sopimusta niin tilauksen purku olisi ollut todella helppo juttu, nyt se oli vaikeampi

Sähköpostilla kerroin minkälaisilla spekseillä haluan auton ja sain tarjouksen. Eipä siinä muuta, mutta tähän ehkä vaikuttaa, että myyjä on enemmän tai vähemmän tuttu.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Delli - 24.01.22 - klo:21:46

Omassa tapauksessa juuri näin. Auton tilaus onneksi näkyy vielä k-auton sivuilla. Niinpäinhän tässä murhe tulee jos myyjä kieltää tekeneensä koskaan kauppoja mun kanssa  ;D

Edit. Myyjä ei ole minulle millään muotoa tuttu. Oletan lähinnä että hän on tajunnut miten saa saman asiakkaan tekemään uudestaan kaupat. Kolmas auto häneltä tosiaan.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Morpheus3

Kyllä tehdastilauksesta yleensä joutuu tilaussopimuksen tekemään. Toki nyt korona-aikana on saattanut joissain paikoissa systeemit vähän muuttua mutta itse ainakin kirjoitin ihan paperisen sopparin autoliikkeessä alle. Ja siinä oli mainittu vaihdossa menevän kärryn hyvitysarvo, ja ei mitään klausuulia maksimikilometrimäärästä johon hyvitys pätisi. Uuden auton tulon viivästyessä vielä varmistin asian myyjältä, ja sain vastauksen että noissa hyvityksissä riski on liikkeellä, ei auton myyjältä.

VKi

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 24.01.22 - klo:13:51
Noinhan se menee, että sopimuksessa se lukee. Itse en kyllä ihan tuollaista allekirjoittaisi, vaan vaatisin siihen myös omia etujani varjelevan pykälän: "Mikäli uuden auton toimitus viivästyy tässä sovitusta, niin vaihdossa tulevaan autoonkin saa sitten kertyä XXXX km/kk viivästysajalta."

Hankalimmassa tilanteessa ollaan silloin, kun asiasta ei ole mitään erikseen sovittu. Ja tämä lienee aika yleistä, että sopimuksessa lukee vaan:
"Vaihdossa tulevan auton merkki ja malli, vm. XXXX, kilometrilukema XXX XXX km."

Tuolla tavoin sovittu kilometrilukemahan ei pidä enää ens viikollakaan paikkaansa, jos sopimukseen kirjataan vaan sopimuspäivän kilsat, eikä mitään arviota luovutuspäivän kilsoista.

Vakiomuotoisissa autokaupan tilausehdoissa tämä on oletuksena määritelty asiakkaan hyväksi, sillä siellä mainitaan, että autokauppiaalla on oikeus hyvitykseen vaihtoauton arvonalenemasta ajokilometrien vuoksi, mikäli näin on erikseen sovittu. Eli jos ei erikseen sovita, että vaihtoauton tulevat kilometrit alentavat vaihtohintaa, autolla saa ihan rauhassa ja huolehtimatta ajaa juuri niin paljon, kuin siihen sattuu ennen uuden saamista tulemaan kilometrejä.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: VKi - 24.01.22 - klo:22:50
Vakiomuotoisissa autokaupan tilausehdoissa tämä on oletuksena määritelty asiakkaan hyväksi, sillä siellä mainitaan, että autokauppiaalla on oikeus hyvitykseen vaihtoauton arvonalenemasta ajokilometrien vuoksi, mikäli näin on erikseen sovittu. Eli jos ei erikseen sovita, että vaihtoauton tulevat kilometrit alentavat vaihtohintaa, autolla saa ihan rauhassa ja huolehtimatta ajaa juuri niin paljon, kuin siihen sattuu ennen uuden saamista tulemaan kilometrejä.
Näin.

KpaL

Alustavan tiedon mukaan auton valmistamista suunnitellaan maaliskuulle. Siitä ei ole käryä onko alku vai loppukuusta.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Skoobadaaba

RS PHEV iV lähti tilaukseen 18.1.22.
Arvioitu toimitusaika 11.1.23.
Saa tässä hetken odotella.
- Octavia 2.0TDI Style -21
- Octavia 2.0TDI L&K -15
- Octavia 1.8TSI Elegance -08
- VW Passat 2.8 V6 Syncro -99

Wertti_88

Tänään lähti auto tehtaalta... Luovutus helmikuussa.
Ajossa: Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG '22

Ex: Octavia Combi 1,5 TSI Style DSG '18

fiatabarth

lauantaina ois luovutus.vajaa 7 kk tilauksesta

Delli

Ajelin tuossa autokaupan ohitse ja vaikka asia ei enää minua koskekaan niin päätin huvikseni poiketa kysymään joko minun peruuttamani auto on tullut lentokentältä. Eipä ollut vielä näkynyt 7.5.2021 tilattua autoa
No kohta vasta 9 kk tilauksesta ja onhan autokin ollut puolivalmiina parkissa odottamassa osia kesäkuusta asti.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Delli - 27.01.22 - klo:23:04
Ajelin tuossa autokaupan ohitse ja vaikka asia ei enää minua koskekaan niin päätin huvikseni poiketa kysymään joko minun peruuttamani auto on tullut lentokentältä. Eipä ollut vielä näkynyt 7.5.2021 tilattua autoa
No kohta vasta 9 kk tilauksesta ja onhan autokin ollut puolivalmiina parkissa odottamassa osia kesäkuusta asti.

Aika nopeasti on auto mennyt tuotantolinjalle, kun 7.5 tilattu ja kesäkuussa puolivalmiina parkissa?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pushead

2021 kesällä tilanne oli tuo. Virallinen toimitusaika 3kk, myyjän arvio noin 2kk. Nämähän eivät sitten toteutuneet. Keväällä oli hetken tilanne jossa autot tulivat yleensä alle 3kk toimitusajalla.
2022 Octavia iV Style Liftback

Delli

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 28.01.22 - klo:09:48
Aika nopeasti on auto mennyt tuotantolinjalle, kun 7.5 tilattu ja kesäkuussa puolivalmiina parkissa?
Kyllä, alku oli lupaavan nopeaa, sitten jämähti.
Onhan se auto monet säät nähnyt kun se sieltä lentokentältä joskus liikkeeseen tulee, ensin kuuma kesä, sitten kostea syksy nyt sitten talvi ja koko ajan ilman mitään suojaa.

Jamppaloinen951

Tässä on pari päivää menny ihan siivillä, mutta pe 28.1. oli auton luovutus.
317 päivää siinä meni🙈
Todella tyytyväinen valintaan.
Ajossa:
Octavia Combi 2.0 Tdi 150 4x4 Scout DSG (tilattu 17.3.-21   -> luovutus oli 28.1.2022 )
edelliset:
Octavia 2.0 Tdi 184 4x4 Style DSG -17
Suberb 2.0 Tdi 140 DSG Elegance -10
Octavia 2.0 Tdi 140 DSG Elegance -05
Octavia 1.9 Tdi 110 Ambiente -02

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy