Rumin myynnissä ollut/oleva auto?

Aloittaja artturi, 02.03.11 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 04.03.11 - klo:22:34
Minusta seuraavassa Passat-polvessa on ihan sama juttu, facelift on parempi.
Itse taas olen tuosta aivan eri mieltä. :) Siis mikäli on kyse -97 mallista ja sen faceliftistä -01. Jotenkin se 97-malli vaan miellyttää silmää, muodot todella hienot ikäisekseen. Se on auto, jota muistelen ilolla. Se facelift malli puolestaan ei ikinä ole niin täysin kolahtanut.

Nooo, hyvä, että mielipiteitä ja mieltymyksiä löytyy paljon.

LS

Aluksi tuo B5.5 Passat näytti vähän turvonneelta, mutta äkkiä siihen tottui ja originaaliversio näyttikin jo vanhalta. B5.5 Passatin jopa aikanaan innostuin hankkimaan :)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 05.03.11 - klo:08:58
Itse taas olen tuosta aivan eri mieltä. :) Siis mikäli on kyse -97 mallista ja sen faceliftistä -01. Jotenkin se 97-malli vaan miellyttää silmää, muodot todella hienot ikäisekseen. Se on auto, jota muistelen ilolla. Se facelift malli puolestaan ei ikinä ole niin täysin kolahtanut.

Molemmat omistaneena olen samaa mieltä, -97 mallin keula oli parempi kuin -01 mallissa. Ilmeisesti juju oli pitkälti ajovalojen muodossa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

SciroSJK

Rumia autoja on maailma pullollaan, tässä yksi hyvä esimerkki kauneudesta jota en itse nää:

Citroen Ami

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 05.03.11 - klo:08:58

Nooo, hyvä, että mielipiteitä ja mieltymyksiä löytyy paljon.

En minäkään 3B-passatin keulaa pidä rumana.. se on vaan hiukan lattea. Vähän kuin Mondeon I-korisessa. Facelift toi siihenkin sopivasti näköä. Perän muotoilu taas Mondeon uudistuksessa ei niinkään onnistunut.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

jallucola

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 05.03.11 - klo:11:01
Rumia autoja on maailma pullollaan, tässä yksi hyvä esimerkki kauneudesta jota en itse nää:

Citroen Ami

ääni tälle!

clima

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 05.03.11 - klo:11:01

Uh, olipa raju...

Tuo vanhan Taunuksen valojen edessä oleva karjapuskuri yhdistettynä "menevään" korimuotoiluun, aarrrgghh!

ma1ja

en myöskään ymmärrä miksi tätä ylistetään ylivertaiseksi kaunottareksi:

Niin se vaan menee.

makkis

mikä tuo maljan postaama rumilus on?

Tänne on moni postannut klassikoita ja vanhoja autoja, mutta pitäisi myös muistaa kulloinkin vallitseva muoti. Ei ne välttämättä ajastaan outoja ole olleet. Toki, nyt eletään tätä päivää ja arvostellaan sen mukaan. Maljan postaus vaan näyttää verekseltä laitteelta ja on se kamalan ruma, mikä alffa sitten liekkään?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.03.11 - klo:21:34
mikä tuo maljan postaama rumilus on?

Siinä tais olla jo kaksikin kärryä eli Alfan viimosia luomuksia, pienempi Mito ja hieman isompi (peeveli mikä kärry  ;D  )  Giuletta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

makkis

Aha, no tuo ylempi (siis Mito) on kyllä kamala. Giuliettaa voi sietää, mutta tuo Giulittehan on esmes sivuprofiililtaan varsin hieno.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.03.11 - klo:21:57
Aha, no tuo ylempi (siis Mito) on kyllä kamala. Giuliettaa voi sietää, mutta tuo Giulittehan on esmes sivuprofiililtaan varsin hieno.

Omaan silmään Giuletta on muodollisesti pätevä  ;)  mutta sisusta on riitasointunen - hyvä ajaa tosin ( jos tykkää mikroautomaisen tarkasta ohjaustuntumasta).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

Niinno siis eikös tässä ollut tarkoitus antaa äänensä rumimmalle autolle mikä koskaan on valmistettu? Ei kai sillä että trendit ja makumieltymykset on olleet erilaisia eria aikakausina, pitäisi olla tämän kanssa mitään tekemistä? Kaikkina aikausina on tehty kauniita autoja, "tavallisennäköisiä" autoja ja rumia autoja. Jonkun mielestä joskus 60- tai 70- luvulla on tehty joku niin ruma auto että sen jälkeen ei ole tehty rumempaa.
Vai oliko tässä tarkoitus äänestää "nykyautoista" rumimpia?
Jos,  niin mistä lähtien katsotaan alkavan nyk
yautot?

Edit: Tuo Citroen Ami taitaa mennä jopa -60 Valiantin ohi rumuudessa. Tuollaista en aikaisemmin ole edes nähnyt.

Edit 2: Tuntuu siltä että Alfoja pidetään yleisesti kauniina autoina. Itse en ole sitä koskaan ymmärtänyt. Omasta mielestäni ne on pääsääntöisesti rumia tai vähintään kummallisen näköisiä. Poikkeuksena 159 farkku joka on ihan siedettävän näköinen. Tosin siinäkin on keula ja perä jotenkin eriparia.

makkis

No, jos rajataan nyt kaupasta saatavilla oleviin autoihin, niin kyllä Nissan Tiida ja Renault Laguna jakavat rumimman tittelin. Laguna on ikäänkuin anti-tiida. Toinen neliovinen sedan seisomakorkeudella (Tiida) ja toinen neliovinen mikälie jonka emänorsu on nuss...nut kasaan.

Ocu_P

Alfoista puheenollen MiTo:ssa ei ole kehumista eikä Giuliettassa keulan osalta. 159 ja Giulietta keulaansa lukuunottamatta ovat sen sijaan jopa kauniita.

Ja sitten faceliftit. Molemmat Ocu II:set omistaneena, se alkuperäinen oli kyllä parempi, mutta ei tämä aivan mahdoton ole. Auton korimalli on kokonaisuutena kestänyt aikaa, mutta kyllähän se malli-ikä alkaa nyt väkisin vähitellen näkyä.

makkis

LainaaAuton korimalli on kokonaisuutena kestänyt aikaa, mutta kyllähän se malli-ikä alkaa nyt väkisin vähitellen näkyä.

Totta, mutta ei tuolla rumuuden palkintosijoille päästä. Kyllähän normiocu huonon tien paketilla on vähintäänkin hupaisa ilmestys, mutta omassa haarukassa ei mahdu alkuunkaan naurettavien tekeleiden joukkoon, kuten nissanit, tojotat, renuut yms.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.03.11 - klo:22:55
No, jos rajataan nyt kaupasta saatavilla oleviin autoihin, niin kyllä Nissan Tiida ja Renault Laguna jakavat rumimman tittelin. Laguna on ikäänkuin anti-tiida. Toinen neliovinen sedan seisomakorkeudella (Tiida) ja toinen neliovinen mikälie jonka emänorsu on nuss...nut kasaan.
Jos rajaus olisi tosiaan noin, niin olen jokseenkin sama mieltä. Diipadaapat ja juket nousee kyllä mitalisijoille. Laguna hengittää niskaan.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.03.11 - klo:22:39
Niinno siis eikös tässä ollut tarkoitus antaa äänensä rumimmalle autolle mikä koskaan on valmistettu?

Tätä yököttävää rumilusta ei ole täällä mainittu..? Citroenin paku HY, Camionette vai mikäsenyoli?

Mikko83

Kyllä jettamies on aina jettamies.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 05.03.11 - klo:23:15
Tätä yököttävää rumilusta ei ole täällä mainittu..? Citroenin paku HY, Camionette vai mikäsenyoli?

Voi ei mitä rienausta, tämähän on sellainen kaunotar että... ;)
Ikävä tunnustaa, mutta isäukolla on tuollainen ollutkin rättisitikan kaverina :-[
Audi A4 Allroad quattro -17

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 05.03.11 - klo:23:59

Ikävä tunnustaa, mutta isäukolla on tuollainen ollutkin rättisitikan kaverina :-[

Musta tuntuu että saan vieläkin kylmänväristyksiä tuosta autosta. Jos kakarana meillä olisi ollut tuollainen pihassa, niin en olisi varmaan saanut edes nukuttua.

massa

Alfoista puheen ollen. Tämä erityisesti hyppää mieleen. Mikä muotoilu...

Ei kyllä muissakaan paljon omaan silmään miellyttäviä kohtia ole.
- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 06.03.11 - klo:00:06
Musta tuntuu että saan vieläkin kylmänväristyksiä tuosta autosta. Jos kakarana meillä olisi ollut tuollainen pihassa, niin en olisi varmaan saanut edes nukuttua.
Siitä voi sitten veikkailla miksi olen sitä mieltä että parhaat ranskalaiset saa grilliltä.
Autoina niihin ei puututa... :D
Audi A4 Allroad quattro -17

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 05.03.11 - klo:23:15

Minulle tuosta tulee mieleen mopsi koira..

Kale

JusKa_2

Omaa super-inhokkia ei varsinaisesti ole muita kuin tuo Subaru XT. Iso osa japseista ja korealaisista näyttävät ihan samanlaisilta pullilrta ja moni niistä on jo täällä haukuttu lyttyyn. En tiedä mikä "daideilija" minussa asuu, mutta nuo vanhat ranskalaiset ovat omasta mielestäni todella kauniita, jos autosta näin voi sanoa. Rellulla ja Sitikalla on ollut monia aivan huikean hienoja malleja. Tämä on ihan sama juttu kuin purjevenepuolella. Uudet keskieurooppalaiset tusina-ammeet ovat aivan karsean näköisiä. Ja jos vene näyttää asuntovaunulta, se yleensä myös purjehtii kuin asuntovaunu :) Siksi itsekin purjehdin vanhemmalla klassikolla, joka kulkee hyvin ja myös näyttää hyvältä IMHO. Vaikka siellä ei ole painevettä, suihkua tai kaasuhellaa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: JusKa_2 - 08.03.11 - klo:13:32
Iso osa japseista ja korealaisista näyttävät ihan samanlaisilta pullilrta ja moni niistä on jo täällä haukuttu lyttyyn.

Onneksi sentään Audit ovat ulkonäöltään yksilöllisiä.  ::)

Ocu_P

Leyland Sherpan rumuutta ei selitä edes se, että kyseessä on pakettiauto. Eipä ollut ikää kovin montaa vuotta, kun ihmeissäni katselin, kuinka rumia postiautot voikaan olla... Väritys kruunasi kokonaisuuden.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 05.03.11 - klo:23:37
Aaltopahvisitikka  8)

Meillä on kuulemma ollut joskus 60-luvun alussa tuollaisesta tehty sauna koristamassa pihaa.
Kotipaikka oli kuulemma silloin hetkellisesti rakennuskiellossa tiesuunnitelman vuoksi ja saunan
tarve oli huutava...luultavasti  ;D

Paarma

Lainaus käyttäjältä: JusKa_2 - 08.03.11 - klo:13:32
Omaa super-inhokkia ei varsinaisesti ole muita kuin tuo Subaru XT. Iso osa japseista ja korealaisista näyttävät ihan samanlaisilta pullilrta ja moni niistä on jo täällä haukuttu lyttyyn. En tiedä mikä "daideilija" minussa asuu, mutta nuo vanhat ranskalaiset ovat omasta mielestäni todella kauniita, jos autosta näin voi sanoa. Rellulla ja Sitikalla on ollut monia aivan huikean hienoja malleja. Tämä on ihan sama juttu kuin purjevenepuolella. Uudet keskieurooppalaiset tusina-ammeet ovat aivan karsean näköisiä. Ja jos vene näyttää asuntovaunulta, se yleensä myös purjehtii kuin asuntovaunu :) Siksi itsekin purjehdin vanhemmalla klassikolla, joka kulkee hyvin ja myös näyttää hyvältä IMHO. Vaikka siellä ei ole painevettä, suihkua tai kaasuhellaa.

Jipii ;D joku muukin inhoa noita nyky Bavarioita YÖK, kyllä se 8mr ihan mihin suuntaan menevänä on maailman kaunein. Itsellä ei moiseen laitteeseen riittäisi aika.

Noita Kiinassa valmistettuja pelejä ei kyllä nauramatta voi katsoa, ovat kyllä niin karmeita. Toivottavasti Volvon uudistunut muotokieli ei ota sieltä vaikutteita.

Oman ääneni annan TATA:n Nanolle

Jos se ei kulje kromaa se!!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy