Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

HRA55

Lainaus käyttäjältä: broz - 07.04.22 - klo:09:22
Löytääkös muilla auto automaattisesti puhelimen kun istut autoon? En nyt puhu android autosta.

Itse joudun joka ikinen kerta "yhdistämään" auton puhelimeen vaikka edellisellä kerralla olen juuri kuunnellut spotifyä autossa.

Johtuuko tuokin siitä kun autossani on vasta softa versio: 5H0035816C?
Mulla yhdistyy puhelimet luutuuttiin, vaan android auto ei toimi kuin kaapelilla, vaimon iphone yhdistyy siihen carnetttii vai mikäseoli iliman kaapelia.
Ja autohan on Golf eTSI 1,0 -22

mfroberg

Vaimon 1.5 eTSI pyysi sunnuntaina lisää öljyä, max. litran verran. Laitoin siis sunnuntaina edellisestä autostani pelastamastani litran varapullosta Castrol Edge 5W30 LL puolet ja ajattelin että riittäisi. Ei riittänyt, herjasi edelleen, joten kaadoin eilen loputkin pullosta ja sitten auto oli tyytyväinen. Autolla ajettu nyt 25 tkm ja ensi huolto siis 5 tkm päässä. Tämä on toinen(2/6) uutena ostamistamme VAGineista joka on halunut lisää öljyän ekalla huoltovälillä, edellinen oli 1.6 TDI vm.2015.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Sped

Minulla oli sama homma tuossa 13 tkm kohdalla. Toki alla on 2.0 tdi. Käytin öljynvaihdossa, mutta olisin toivonut ylärajalle täydentämistä, koska nyt taisi laittaa vaan puoleen väliin. Uskon, että sama on tehty kun auto on ollut uusi, eli puoleen väliin vain.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 12.04.22 - klo:09:43
Vaimon 1.5 eTSI pyysi sunnuntaina lisää öljyä, max. litran verran. Laitoin siis sunnuntaina edellisestä autostani pelastamastani litran varapullosta Castrol Edge 5W30 LL puolet ja ajattelin että riittäisi. Ei riittänyt, herjasi edelleen, joten kaadoin eilen loputkin pullosta ja sitten auto oli tyytyväinen. Autolla ajettu nyt 25 tkm ja ensi huolto siis 5 tkm päässä. Tämä on toinen(2/6) uutena ostamistamme VAGineista joka on halunut lisää öljyän ekalla huoltovälillä, edellinen oli 1.6 TDI vm.2015.
Oikea öljy eTSIin (ja moneen muuhun bensaan, poislukien R ja GTI) on 0W-20 VW 508.00 luokituksen öljy.


selecthealth org
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mfroberg

Juu, niin on, muttei ollut moista kotosalla. Joskus lukenut ohjekirjasta että esim. tuollaista laittamaani voi lisätä(kerran?) jos ei just oikeeta satu olemaan käsillä. Pitänee hommata purnukka kun varasto tyhjeni kertaheitolla.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Sped - 12.04.22 - klo:11:29
Minulla oli sama homma tuossa 13 tkm kohdalla. Toki alla on 2.0 tdi. Käytin öljynvaihdossa, mutta olisin toivonut ylärajalle täydentämistä, koska nyt taisi laittaa vaan puoleen väliin. Uskon, että sama on tehty kun auto on ollut uusi, eli puoleen väliin vain.

Oma Golf 2.0 TDI 150hv 2019 meni aikoinaan koko ensimmäiset 30 tkm ilman että halusi lisää öljyä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Sped

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 12.04.22 - klo:13:25
Oma Golf 2.0 TDI 150hv 2019 meni aikoinaan koko ensimmäiset 30 tkm ilman että halusi lisää öljyä.

Liekö mk 7 golfissa ollut sellaista ilmoitusta, että "lisää n. litra öljyä", vai oliko suoraan, että öljyn määrä alhainen?

Koska kyllä tuolla ilmoituksella vielä pystyi ajamaan, ja varmasti olisi jossain kohtaa sanonut sitten, että "voi ajaa enää esim 1000 km, jonka jälkeen täytyy lisätä öljyä".
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

PoloBlueGT6R

#427
Lainaus käyttäjältä: vmp - 08.04.22 - klo:16:40
Nyt tuli paperillakin kutsu pajalle "Moottorin yläpuolisen suojuksen poisto". Appiukko sai saman -21 malliseen.

Taidan riipasta sen itse roskiin ja soittaa huoltoon että poistettu. Prkl.

Tänään keskustelin huollon kanssa, "sovittiin" että riipaisen suojuksen itse pois. Uusi korvaava suojus tulee saataville VW:ltä joskus - veikkaan että kestää toodella pitkään.


Lainaus käyttäjältä: Tos® - 12.04.22 - klo:12:42
Oikea öljy eTSIin (ja moneen muuhun bensaan, poislukien R ja GTI) on 0W-20 VW 508.00 luokituksen öljy.

Kyllä se tuo sama 0W-20 öljy 245hv GTI malliinkin meneee. Moottorina DNPA.
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

vmp

Lainaus käyttäjältä: PoloBlueGT6R - 12.04.22 - klo:22:16
Tänään keskustelin huollon kanssa, "sovittiin" että riipaisen suojuksen itse pois. Uusi korvaava suojus tulee saataville VW:ltä joskus - veikkaan että kestää toodella pitkään.

Kiitti. Teenpä siis oikeasti saman.  8)
2022 Golf R

JGekko

Onko vika vai ominaisuus, vai käyttäjässä vika kun ohjauspyörän lämmitys kytkeytyy automaattisesti päälle kun auton käynnistää? Climaten valikosta on ruksittu lämmitys pois päältä.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Tos®

^Käytätkö webastoa?

Omassa se nollaa ilmastoinnin asetukset, mm. ratinlämmitin aktivoituu
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 13.04.22 - klo:20:22
^Käytätkö webastoa?

Omassa se nollaa ilmastoinnin asetukset, mm. ratinlämmitin aktivoituu
Käytän, mutta ei ole vaikutusta asiaan. Tekee sen vaikka webasto ei olisikaan ollut päällä ja minulla webasto ei nollaa ilmastoinnin asetuksia. Tarkistettu on.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

MK1/MK8

Lainaus käyttäjältä: JGekko - 13.04.22 - klo:19:10
Onko vika vai ominaisuus, vai käyttäjässä vika kun ohjauspyörän lämmitys kytkeytyy automaattisesti päälle kun auton käynnistää? Climaten valikosta on ruksittu lämmitys pois päältä.

Taitaa olla ohjelmavirhe, mulla tuli tuon uusimman ohjelmaversion 1896 myötä samainen toiminta.
Ratinlämmitys ei kuitenkaan aina mene päälle, riippuu varmaan kuunasennosta.
Epäilen että ulkoilman lämpötilalla on jotain vaikutusta asiaan ??  ::)
-VW Golf GTE vm-21
-VW Golf 1,1 L vm-74
-VW 1303S vm-73

Sped

Tänään juuri otin nuo automaattiset lämmöt pois ratista ja penkistä, saa nähdä miten pysyy pois päältä.

Yhtenä vinkkinä aikaisemmin samaan ongelmaan sain, että asettaa samat asetukset sekä omaan että vierakäyttäjään.


Ottaa ulkoilman mukaan, mutta tänään mm. + 10 asteessa ei laittanut (ennen kun olin ehtinyt ruksata pois)
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

JGekko

Lainaus käyttäjältä: MK1/MK8 - 13.04.22 - klo:21:46
Taitaa olla ohjelmavirhe, mulla tuli tuon uusimman ohjelmaversion 1896 myötä samainen toiminta.
Ratinlämmitys ei kuitenkaan aina mene päälle, riippuu varmaan kuunasennosta.
Epäilen että ulkoilman lämpötilalla on jotain vaikutusta asiaan ??  ::)
Taitaa nimenomaan johtua siitä kuun asennosta tai jostain vastaavasta. Kytkin climaten valikosta lämmityksen takaisin päälle ja pois, niin sen jälkeen on toistaiseksi pysynyt pois päältä. Seuraillaan pysyykö se pois päältä.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Sped

Onko muilla ikkunanpielissä olevissa tiivisteissä rakoa? Alla kuvat. Rupesin katsomaan, että hetkinen eihän tämän näin pitäisi olla... Mietin, että onko sellainen mistä takuuhuoltoon kannattaisi valittaa ja vaatia heitä laittamaan nuo kunnolla paikalleen. Molemmilla puolilla samanlaisia rakoja.


VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Eikö tuo tiiviste mene takaisin koloonsa, kun sitä painaa?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

broz

Itsellä ajovalot välkkyy aika ajoin kun avaan ovien lukituksen. Eli onko se normaalia? Tosin en tiiä välkkyykö ne ajon aikanakin.

Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Sped

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 25.04.22 - klo:12:02
Eikö tuo tiiviste mene takaisin koloonsa, kun sitä painaa?

On se aika tiukassa, eli en ole saanut menemään.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Lainaus käyttäjältä: broz - 26.04.22 - klo:06:44
Itsellä ajovalot välkkyy aika ajoin kun avaan ovien lukituksen. Eli onko se normaalia? Tosin en tiiä välkkyykö ne ajon aikanakin.
Tuo pitäs korjaantua päivityksellä, olikohan väylän ohjain tai sähkökeskus.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

broz

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 26.04.22 - klo:11:34
Tuo pitäs korjaantua päivityksellä, olikohan väylän ohjain tai sähkökeskus.

Ai sekin 🤣 ei ihmekään että omituisia vikoja kun on vanhin ohjelmisto autossa
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Tos®

Nyt oli kartta muuttunut 22.3 päivityksen jälkeen, mitä syksyllä korjailin.
Ainakin puolen vuoden viive ensimmäisistä korjauksista.
https://mapcreator.here.com/

Tie-poikki ilmoituksen poisto meni läpi kyllä parissa viikossa, mutta edelleen Markantalo kummittelee vanhalla paikallaan  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

broz

Lainaus käyttäjältä: broz - 07.04.22 - klo:09:22
Löytääkös muilla auto automaattisesti puhelimen kun istut autoon? En nyt puhu android autosta.

Itse joudun joka ikinen kerta "yhdistämään" auton puhelimeen vaikka edellisellä kerralla olen juuri kuunnellut spotifyä autossa.

Johtuuko tuokin siitä kun autossani on vasta softa versio: 5H0035816C?

Tiistaina vein auton huoltoon johon olin kerännyt A4:sen verran outoja vika tilanteita, jotka liittyi vain radio /infortaiment järjestelmään. Samalla luvattiin korjata nuo takaisinvetoon liittyvät jutut.  Auto jäi sinne sitten pariksi päiväksi ja sain sen eilen vasta noutaa pois. Olivat tilanneet tiistaina jonkun akun hallintaan liittyvän jutun, jonka takia esim SOS/travel assistant virhettä tuli sen syksyisen korjauksenkin jälkeen.

Järjestelmä päivittyi nyt versioon 5H0035816J, Hardware: H56, Software 1896.

Ai että nyt kaikki tuntuu niin sulavalta. Olisipa ollut alusta asti näin sulava  8)
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

ikerman

Oma kans pari viikkoa sitten päivityksessä, nyt on 5H0035816J. AA toimii langattomasti ja kartankin saa mittaristoon! Aikaisemmin huollossa sanoivat, että koska r-line ei onnistu tuo kartan peilaus..

Farao

Lainaus käyttäjältä: ikerman - 13.05.22 - klo:09:31
Oma kans pari viikkoa sitten päivityksessä, nyt on 5H0035816J. AA toimii langattomasti ja kartankin saa mittaristoon! Aikaisemmin huollossa sanoivat, että koska r-line ei onnistu tuo kartan peilaus..

Olen kyllä ihmetellyt kautta linjan K-Auton täysin ala-arvoisen tietämätöntä huoltoa kaikessa. Onko tosiaan näin, ettei ne puupäät tai idiootit siellä viitsi edes selvittää asioita? Koko huolto-operaatio on kuin katsoisi jotain eskarilaisten esitelmää sillä erotuksella, ettei eskarilaisista tule hirveää myötähäpeää. Onko se K-Autolle jotenkin täysin mahdoton ajatus palkata sinne omilla aivoilla ajattelevia ihmisiä vai mikäköhän tässä kokonaisuudessa mättää?

Tos®

Käyttöautoa voi kehua, WhatsAppilla olen saanut raportoida tuosta lasin huurtumisongelmasta suoraa asentajalle  :)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

broz

Lainaus käyttäjältä: broz - 16.05.22 - klo:16:52
Okei. Ei kyllä olisi yhtään intoa viedä autoo taas huoltoon varsinkaan heidän virheen takia  >:(

Autoa käytetty eilen huollossa, mutta eivät saaneet sille mitään tehtyä eilen. Joten ens viikolle varattu aika uudestaan että katsovat tota pääkäyttäjäksi kirjautumista. Nyt on hyvä lainata kaverin sanoja " mitä enemmän on elektroniikkaa autossa sitä useammin se on pajalla" taitaa pitää aikalailla kutinsa :/
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Sped

Nyt taas viimeisen viikon aikana tullut kolme kertaa häiriöt valoihin: Vika vasen etuvilkku, vika dynaamiset kaarrevalot, vika etuvalot.

Todella outoa, sillä viimeiseen 8 kuukauteen ei ole kertaakaan tullut, kun kävi huollossa. Ja nyt taas yhtäkkiä... Löytyykö ajatuksia keltään mistä voisi johtua. Viimeksi vaihdettu valojen ohjainyksikköjen paikkoja keskenään, joka ilmeisesti auttoi.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

vag4life

Onko tosiaan näin, että kaistavahti on aina oletuksen päällä käynnistäessä ja jos haluaa, että muistaa edellisen asetuksen on se koodattava esmes ODB11:llä.
A4 B9 TFSI Q s-line

M_M

Niin se on. Taitaa olla ihan direktiivien tasolta pakotettua, että kaistavahdin täytyy olla oletuksena aina päällä kun auto käynnistetään. Saa sen onneksi tosiaan koodaamalla muistamaan tilansa, ainakin vielä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy