Mii electric

Aloittaja micsa, 02.11.19 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

micsa

Aika järkihintaan saisi nyt täyssähköauton kaupunkiajeluun, alle 16 k, jos tilaa ennen vuoden loppua.

https://www.seat.fi/mallisto/mii-electric/malliesittely.html

Yllättäen hinnat alkaen -mallikaan ei ole ihan karsittu, kaistavahdit, nopeusrajoitusmerkkien tunnistus ja automaatti-ilmaatointi vakiona.

Onkohan tuo Mii:n tekniikka jo tuttua muista VAG-autoista vai ihan uutta?

Vekkula

Miksiköhän tuo on halogen ajovaloilla?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

fr0zen

Ei olis kyllä paha hinta enään kaupunki pyöritykseen ja lyhyelle reissulle. Itselle tuo 260km toimintasäde on kyllä inasen liian pieni. Muuten kyllä hinnaltaan kiinnostava ratkaisu.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: micsa - 02.11.19 - klo:07:54
Onkohan tuo Mii:n tekniikka jo tuttua muista VAG-autoista vai ihan uutta?

Seat Mii on hyvin pitkälle sama auto kuin VW UP eli on varmasti hyvin pitkälle sama peli kuin e-UP sähköauto. e-UPin range muistaakseni oli jotain 160km luokkaa niin akku tähän on varmaan päivitetty uudempaan versioon. Tehoa UPissa taisi olla samat 60kW eli luultavasti sama sähkömoottori molemmissa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Jultsu

Juuri tällaista "innovointia" kaipailisin tältä konsernilta. Ehdottomasti harkinnan arvoinen auto, varsinkin muutaman vuoden päästä kun hinnasta on sulanut se jyrkin osa pois.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Ukko

Aivan liian pieni auto, mutta kai se jollekin käy kaupunkiautoksi. Espanjassa myydään vielä polttomoottoriversiota Miistä, muualla vain sähköversiota.

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.11.19 - klo:11:18
Seat Mii on hyvin pitkälle sama auto kuin VW UP eli on varmasti hyvin pitkälle sama peli kuin e-UP sähköauto. e-UPin range muistaakseni oli jotain 160km luokkaa niin akku tähän on varmaan päivitetty uudempaan versioon. Tehoa UPissa taisi olla samat 60kW eli luultavasti sama sähkömoottori molemmissa.
e-UPissahan on myös tuo akkupaketti päivitetty, joten identtiset ranget molemmilla

micsa

Mitenköhän tuossa maahantuoja on miettinyt hinnoittelun. Luulisi että alkuvaiheessa tuotanto ylimyydään joka tapauksessa uuden mallin ja suht kohtuullisen perushinnan vetäminä. Nyt tuo 2 tonnin maahantuojan lisäalennus loppuu vuoden vaihteessa ennen kuin autoja on edes Suomessa. Luulis että lisätäkyjä hintaan kannattais heittää siinä vaiheessa kun kysyntä on tasaantunut.

Jumi

Maahantuoja varmaan haluaa Seatin olevan toukokuun myydyin sähköauto.

Meille tuo Mii sopisi oikein hyvin, Ibiza ostettiin 1 autoksi, mutta onnellisen perheenlisäyksen johdosta siitä tuli kakkosauto, tuo Mii riittäisi oikein hyvin keskimäärin 300km viikkoajoihin.

Tuo hinnoittelu on aivan huippu, esim. Teslan powerwall 14kwh akkupaketti kotiin on yli 8000,.
Eli voisi sanoa että tässä saa auton kaupan päälle, eli jos on kotona aurinkopaneelit eikä halua sähköä myydä niin eikun Mii päiväksi latautumaan😁

Nuo halogeenit on kyllä ikävät, oliko tässä edes päiväajovaloja ledeillä?
Ibiza 1.0 FR Dsg
Touran 1.9 DSG7

Pihistelijä

Saa päivävalot ledeinä, jos suostuu luopumaan sumuvaloista. Ovat sitten sumuvalojen paikalla.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

BLUP!

Ledit saa vain plus versioon etusumujen tilalle
VW Eco Up!

Emil

Halogeeneilla pärjää ihan hyvin, kun vaihtaa vaan vähän kalliimmat H4:t alkuperäisten tilalle. Vuoden -17 up!:issa päivävaloina ledit, samassa valaisimessa kuin ajovalot. Luulis, että Mii:ssä myös, mutta varma en ole.

JMP

Onko tietoa millainen huolto-ohjelma näissä on?

Kiinnostaisi kyllä ostaa tämä Mii kakkosautoksi. Katoin YouTubesta että hyvin tuonne 190cm mies mahtuu eteen ja jotenkin myös taakse. 250l tavaratilaakin on ihan hyvin, varustelu kunnossa myös.

Emil

Englannissa näköjään sähkö up! tarkastushuolletaan ensimmäisen kerran 18k mailin tai 2 kahden vuoden kohdalla. Sen jälkeen vuoden tai 18k mailin välein. Joka toinen huolto on joku laajennettu versio.

https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/electric

Marko

Ilmeisesti lähes tappiolla myyvät, että saavat koko malliston päästöarvoja alemmas.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: Marko - 03.11.19 - klo:20:04
Ilmeisesti lähes tappiolla myyvät, että saavat koko malliston päästöarvoja alemmas.
Joo siitähän oli jossain juttuakin, että halvempaa myydä näitä sähköautoja pienellä tappiolla, kun saada sanktiot liian suuresta myynnin keskiarvopäästöstä.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

Emil

Ei ole yhtään liian pieni auto, ja varsin pätevä matka-ajossa. Ja äkkiäkös sitä pikalaturilla matkan varrella latailee akkua. e-up! oli hyvä ajettava ja voimalinja on vaan niin mukava toiminnaltaan. Aika paljon on Electric:iä kuulema tilattu jo. Eli piti ihan oma tilata, että ei mahdottomaksi veny odotusaika.  8)

Kinkkujuusto

Autolla on perinteisesti 5 vuoden takuu niinkuin muillakin Seateilla, mutta onko missään mainittu millainen takuu akulla on? Ulkomaan sivustoilla oli mainintaa 8v/160tkm mutta miltään Suomenkieliseltä sivulta en löydä mainintaa.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: Kinkkujuusto - 06.11.19 - klo:19:03
Autolla on perinteisesti 5 vuoden takuu niinkuin muillakin Seateilla, mutta onko missään mainittu millainen takuu akulla on? Ulkomaan sivustoilla oli mainintaa 8v/160tkm mutta miltään Suomenkieliseltä sivulta en löydä mainintaa.
Itse kyllä löysin heti kun menin mallisivulle: https://www.seat.fi/mallisto/mii-electric/malliesittely.html. Esittelyvideon alta löytyy otsiko Uusi SEAT Mii electric jonka alapuolella linkki takuisiin
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Emil

Internetsin syövereistä jäi semmoinenkin vaikutelma, että ennen luovutuspäivää ehtii tulla ostettavaksi seinään asennettava latauspiste tältä konsernilta. Jopa useampi vaihtoehto, eri hinnoilla ja toiminnoilla.

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 06.11.19 - klo:19:52
Itse kyllä löysin heti kun menin mallisivulle: https://www.seat.fi/mallisto/mii-electric/malliesittely.html. Esittelyvideon alta löytyy otsiko Uusi SEAT Mii electric jonka alapuolella linkki takuisiin
Joo ovat nyt näköjään sen tuonne lisänneet, alunperin ei lukenut kuin tuo 5v autotakuu.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: Emil - 06.11.19 - klo:18:43Eli piti ihan oma tilata, että ei mahdottomaksi veny odotusaika.  8)
Saitko tingattua hinnasta noiden hankintatukien lisäksi?
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

Emil

Ei ollu tinkivaraa, ja vaihtoautosta saatava hyvityskin oli niin netto kuin olla voi. Mutta minkäs tekee, kun on saatava.  ;D

Marko

Lainaus käyttäjältä: Emil - 07.11.19 - klo:11:09
Ei ollu tinkivaraa, ja vaihtoautosta saatava hyvityskin oli niin netto kuin olla voi. Mutta minkäs tekee, kun on saatava.  ;D
Otitko plussan vai perusversion?
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

BLUP!

Ei ollut tosiaan tinkivaraa eikä edes korkotarjousta. Omasta eco upista lupasivat max 5500, joka reippaasti alihinta tarjontaan nähden. Nyt ei talousmatikka puolla vaihtoa mitenkään, kun eco upilla polttoainekulujen erotuskin on niin pieni (2V keskikulu 3,37,) ja vakuutuskin halvempi. Lisäksi siinä on kuluton luotto vielä kolme vuotta juoksemassa.
VW Eco Up!

TommyW

Itsellä meni Mii Electric tilaukseen toissapäivänä - totesin, että just passeli kakkosauto oman perheen tarpeisiin.

Tilasin Plus-mallin mukavuus- ja käytettävyyspaketeilla + LED DRL. Puntaroin tosi pitkään, että Plus vai tavallinen, enkä kyllä vieläkään ole ihan varma, tuliko valittua oikein  ;D

Jos olisi ottanut perusmallin + mukavuus- ja käytettävyyspaketit + tilapäislataus, olisi hinta ollut hieman reilu 1k, vähemmän. Nahkaratti on mukavempi kuin muovinen ja kuusi kaiutinelementtiä saattavat tuoda enemmän mielihyvää kuin kaksi, mutta noille muille eroille en juurikaan hirveästi lisäarvoa itse laita, esim. perusmallin kottikärryprofiililla oleva rengaskokokin saattaa olla mukevempi (hiljaisempi?) ajaa...

Emil

Plussan valitsin minäkin, kuuden kaiuttimen vuoksi. Kaksi kaiutinta on liian vähän, ja ei ole kiva alkaa itse vaihtelemaan erillissarjaa uuteen autoon. Olen senkin tehnyt, eli poraillut pop-niittejä, että saa tehtaalla laitetut kaiuttimet irti. Tonni tuntui kovalta hinnalta kaiuttimista, mutta tuleehan siinä se tilapäislaturi mukana myös. Koristevanteet on ihan kivat, koska en pidä kapseleista. Musta kattoverhoilu on mukavaa vaihtelua, ja "tunnelmavalaistus" voi olla kiva pimeinä talviaamuina.

Mukavuuspaketti pitää olla vakkarin vuoksi. (Sähköup osasi muuten vakkarilla jarruttaa sähköllä alamäessä, että ei karkaa ylinopeuden puolelle, ja samalla tietysti siirsi energiaa akkuun siinä jarrutellessaan.) Parkkitutkakin on kiva, vaikka voisi luulla että pienessä autossa sitä ei tarvitsisi. Helpottaa silti taskuparkkeeraamista.

Kinkkujuusto

Tätä ei tietääkseni pääse koeajamaan vielä tämän vuoden puolella, mutta onko kenelläkään tietoa onko uutta e-uppia koeajettavissa pk-seudulla?
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

Emil

#28
Valmistus vasta alkanut, tai alkamaisillaan, niin ei liene uppiakaan ajettavaksi asti vielä. "Vanha" up! saattaa jostain löytyä, ainakin käytettynä. Onko uuden hintakaan vielä tiedossa, Suomessa siis?

Lisäys: on näköjään hinnat olemassa. Varmaan soittamalla selviää koska pääsee koeajolle.

Marko

Jos päädyn auton tilaamaan, niin otan perusmallin, juurikin tuon rengaskoon takia. Ovat hiljaisemmat, mukavammat ja varmaan vierintävastuskin pienempi, lisäksi halvemmat ostaa.
Radiota tulee kuunneltua sen verran vähän, että kaksi kajaria riittäköön.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy