Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

northrob

Lainaus käyttäjältä: smokey - 07.09.23 - klo:21:46
Kuljettajan paikalla on penkissä muisti, mutta asennon tallennus ei toimi (itseasiassa sain tallennettua kerran asennon muistiin, mutta en toista kertaa). Ei kuulu mitään äänimerkkejä, vaikka kuinka yritän painaa set + muistipaikkaa.

Toiseksi peilit, eikä penkki liiku mihinkään kun avaan keskuslukituksen painikkeesta ovet, ilmeisesti keylessiä ei voi käyttää, jos haluaa näiden toimivan?

Ajata penkki virtojen ollessa päällä pituussuunnassa ääriasennosta toiseen eli päihin asti. Saattoi olla vielä niin, että liikkeen pysähdyttyä ääriasennossa piti vielä liikkumisnapilla vielä lyhyesti "painattaa" samaan suuntaan. Tämä proseduuri nollaa penkin asetukset ja muistipaikkoihin pystyy taas tallentamaan ja easy entrykin saattaa toimia.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 08.09.23 - klo:10:21
Jaksoin kaksi minuuttia tuhlata aikaani tämän parissa taas niin poistin puhelimen AA-sovelluksesta kaiken datan mitä sillä oli muistissa ja käynnistin uudelleen. Menin autoon ja klikkasin APP niin sanoi että yhdistetään ja meni 30sec ja homma näyttää taas toimivan....

Erikoinen juttu tämä on, testasin juuri vetämällä kans Android autosta vanhat yhteydet pois ja sit autoon, ei ehdotakaan mitään muuta kuin kaapelilla yhdistämistä. Ei edes toisella kerralla. Luuri on Googlen pixel ja uusimmat versiot sisällä mitä saa. Eli ei tuo langattomasti vaan toimi ainakaan tässä, itse elän sen kanssa.

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 09.09.23 - klo:10:34
Erikoinen juttu tämä on, testasin juuri vetämällä kans Android autosta vanhat yhteydet pois ja sit autoon, ei ehdotakaan mitään muuta kuin kaapelilla yhdistämistä. Ei edes toisella kerralla. Luuri on Googlen pixel ja uusimmat versiot sisällä mitä saa. Eli ei tuo langattomasti vaan toimi ainakaan tässä, itse elän sen kanssa.

Voisiko olla tuon luurin yhteensopimattomuus? Googlaus ainakin tuntee tapauksia tuon pixelin kanssa. Ei ois kellään kaverilla vaikka samsungia testin vuoksi?

Tee__Vee

Google tietää kertoa ongelmia ainakin Samsungin S21:n suhteen. Olen jo luovuttanut asian, ensi vuonna vaihtuu sekä puhelin- että auto.

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 09.09.23 - klo:16:54
Voisiko olla tuon luurin yhteensopimattomuus? Googlaus ainakin tuntee tapauksia tuon pixelin kanssa. Ei ois kellään kaverilla vaikka samsungia testin vuoksi?

No tuskin jaksaa alkaa säätämään muiden luurien kanssa, oma luuri se tässä on tärkein kun ainut joka käytännössä autoa ajaa. Mutta ei ole itselle niin iso homma tuo piuha päähän laittaa että tekisin tästä muutenkaan isoa numeroa.

Sen huomasin nuiden päivitysten jälkeen että ainakin nyt sain karttakuvan myös mittariston näyttöön, siis toki sen auton oman navin mutta jokatapauksessa, joku taisi tästä taannoin valitella ettei onnistunut.

zobuli

iPhonella kun käyttää Apple Kartat sovelluksen navigaattoria, niin opastusnuolet/ohjeet saa myös mittariston näytölle, samalla kun navikartta keskikonsolissa.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

en8545

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 09.09.23 - klo:23:35
iPhonella kun käyttää Apple Kartat sovelluksen navigaattoria, niin opastusnuolet/ohjeet saa myös mittariston näytölle, samalla kun navikartta keskikonsolissa.

Osaako joku sanoa onko samaa mahdollista saada myös Android Autolla eli mittariston näytölle Google Mapsin (tai Wazen tms) kartan?
Itselläni mittariston näytöllä näkyy vain auton oma navigointikartta vaikka olisi Android Auto ja sen navigointi käytössä (joka toki näkyy keskinäytössä).
Skoda Superb Combi iV L&K

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 10.09.23 - klo:11:54
Osaako joku sanoa onko samaa mahdollista saada myös Android Autolla eli mittariston näytölle Google Mapsin (tai Wazen tms) kartan?
Itselläni mittariston näytöllä näkyy vain auton oma navigointikartta vaikka olisi Android Auto ja sen navigointi käytössä (joka toki näkyy keskinäytössä).

Tuossahan sanottiin että opastusnuolet, ne tuli androidillakin. Karttaa ei käsittääkseni saa kuin se en oman auton navin millään vehkeellä.

en8545

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 10.09.23 - klo:12:41
Tuossahan sanottiin että opastusnuolet, ne tuli androidillakin. Karttaa ei käsittääkseni saa kuin se en oman auton navin millään vehkeellä.

hhmm...
Zobulin viestissä puhutaan iPhonesta ja siitä, että Apple Kartat saa opasnuolineen nimenomaan mittaristonäytölle.
Mielestäni tuossa ei puhuta Androidista. Keskinäytölle ne Androidillakin saa, mutta saako mittarinäytölle Google karttoineen ja nuolineen?
Vai saako Apple Kartatkin mittaristonäytölle vain nuolien osalta ei siis Apple Kartan kanssa?
Skoda Superb Combi iV L&K

zobuli

Juuri sitä tarkoitin, että pelkät nuolet tulee mittariston näytölle. Eli ei karttaa mittaristoon, pelkästään auton oman navin kartan saa mittaristoon. Apple Kartat navigaattorin kartan saa CarPlaylla keskikonsoliin, jolloin sitten mittaristoon tulee ”nuoliohjeet”, eli esim. monen sadan metrin päästä pitää kääntyä johonkin suuntaan tai mistä kohdasta liikenneympyrää pitää poistua. 

Tämä ei toimi Google Mapsin tai Wazen kanssa, niissä tulee opasteet vain keskikonsolin näyttöön. Mittaristossa pyörii vain kompassi näiden kanssa. Android puhelimista ei kokemusta, kun taloudessa on vain Apple laitteita.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 11.09.23 - klo:00:00
Juuri sitä tarkoitin, että pelkät nuolet tulee mittariston näytölle. Eli ei karttaa mittaristoon, pelkästään auton oman navin kartan saa mittaristoon. Apple Kartat navigaattorin kartan saa CarPlaylla keskikonsoliin, jolloin sitten mittaristoon tulee ”nuoliohjeet”, eli esim. monen sadan metrin päästä pitää kääntyä johonkin suuntaan tai mistä kohdasta liikenneympyrää pitää poistua. 

Tämä ei toimi Google Mapsin tai Wazen kanssa, niissä tulee opasteet vain keskikonsolin näyttöön. Mittaristossa pyörii vain kompassi näiden kanssa. Android puhelimista ei kokemusta, kun taloudessa on vain Apple laitteita.

Android Autolla saa myös googlemapsin navigointinuolet mittaristoon.

smokey

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 08.09.23 - klo:10:06
Eihän se äänimerkki SET-napin painalluksesta tule? Ensin SET painaisu (ja nappi ylös) ja sitten numero mihin tallennetaan ja sitten kuuluu bling. Itellä toimii joka kerta ainakin noin.

Tämä toimi, kiitokset! Nyt kun vielä saisi toimimaan tuon, että säätää penkin ja peilit oikeaan asentoon kun avaa keskuslukituksen omalla avaimellaan. Emännällä pelaa kyllä ja minä olen pääkäyttäjänä.

smokey

Lainaus käyttäjältä: northrob - 09.09.23 - klo:08:26
Ajata penkki virtojen ollessa päällä pituussuunnassa ääriasennosta toiseen eli päihin asti. Saattoi olla vielä niin, että liikkeen pysähdyttyä ääriasennossa piti vielä liikkumisnapilla vielä lyhyesti "painattaa" samaan suuntaan. Tämä proseduuri nollaa penkin asetukset ja muistipaikkoihin pystyy taas tallentamaan ja easy entrykin saattaa toimia.

Foorumeilta löysin tiedon, että kaikki asennot pitäisi ajaa ääriasentoihin. Pitänee kokeilla auttaisiko tuo tuohon easy entryyn, tallennus lähti nyt toimimaan kun tekee sen oikein eli set kerran ja sitten muistipaikka, eikä kumpaakin yhtäaikaa painamalla :)

jaZZe

Lainaus käyttäjältä: smokey - 11.09.23 - klo:09:27
Tämä toimi, kiitokset! Nyt kun vielä saisi toimimaan tuon, että säätää penkin ja peilit oikeaan asentoon kun avaa keskuslukituksen omalla avaimellaan. Emännällä pelaa kyllä ja minä olen pääkäyttäjänä.

Sain itse -21 Superb Combi L&K:ssa (Columbus Infotainment) avainten linkityksen toimimaan alla olevien ohjeiden mukaan. Olen siis itse pääkäyttäjänä ja muita profiileja ei ole tehty. Kun avaan oven omalla avaimella säätyy penkki, valoteema yms. asetusteni mukaan. Toiseen avaimeen tein samat temput niin että Vieras-profiili oli valittuna ja nyt sitten vaimolla on omat säädöt siihen avaimeen yhdistettynä, ilman että varsinaista omaa profiilia on tehty.

Päiväni pelastanut postaus briskodassa:
https://www.briskoda.net/forums/topic/487098-users-key-assignment-personalisation/?do=findComment&comment=5488151

LainaaProcedure is very simple. Set yourself online account in the first place. Log as main user in your car. To program/personalise keys you need only one in the car or anywhere near. Get in, adjust illuminations, seat, mirrors. Save seat position with seat buttons. Get out of the car lock it with the remote. Unlock, get in, put ignition on, out again, lock. job done. Next return to the car with another key; log in another user, start procedure as per above.

barro

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 09.09.23 - klo:19:21
No tuskin jaksaa alkaa säätämään muiden luurien kanssa, oma luuri se tässä on tärkein kun ainut joka käytännössä autoa ajaa. Mutta ei ole itselle niin iso homma tuo piuha päähän laittaa että tekisin tästä muutenkaan isoa numeroa.

Sen huomasin nuiden päivitysten jälkeen että ainakin nyt sain karttakuvan myös mittariston näyttöön, siis toki sen auton oman navin mutta jokatapauksessa, joku taisi tästä taannoin valitella ettei onnistunut.

Lienee ainakin allekirjoittaneella kuitenkin "liian vanha auto" langattomuuteen; autohan on -20 alussa kilvitetty, mutta luonnollisesti laite on tuotettu -19.

Eli jos olen oikein ymmärtänyt niin rehellisissä -20:ssa on uudempi rauta, jossa wireless toimii luurista riippumatta?

MIBin softa on H41/0480 eli kaiketi uusin versio.

Vai onko jollain ajatuksia vielä jota kokeilisi?

jöö

Mikähän tuossa webaston ajastuksessa mahtaa oikein olla idea, kun sieltä autosta jos tekee ilmastoinnin ajastuksen vaikka arkipäiville ja laittaa "Seisontalämmitys" täpätyksi, niin se toimii sen seuraavan kerran mutta ei seuraavina päivinä?

Sama tieto näkyy siinä MySkoda appissa, jossa voi laittaa "online-seisontalämmityksen" päälle, niin alla lukee, että se on voimassa _seuraavalle_ ajastukselle. Miksei sitä voi ajastaa aina toimimaan sen e-manager ohjelman mukaisesti?

Sen webaston voi kuitenkin sitten käynnistää manuaalisesti sieltä MySkoda softasta.

jöö

Lainaus käyttäjältä: smokey - 07.09.23 - klo:21:46
Ja vielä viimeiseksi, saako oven helvetillisin piipityksen pois päältä, samoin kuin paksin äänet kun sen avaa?

Esim. OBDElevenillä onnistuu tai sitten vähän paremmalla OBD2-palikalla ja Car Scanner ELM OBD2 appilla.

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: barro - 28.09.23 - klo:19:46
Lienee ainakin allekirjoittaneella kuitenkin "liian vanha auto" langattomuuteen; autohan on -20 alussa kilvitetty, mutta luonnollisesti laite on tuotettu -19.

Eli jos olen oikein ymmärtänyt niin rehellisissä -20:ssa on uudempi rauta, jossa wireless toimii luurista riippumatta?

Niin en tiedä mikä siinä muu voi vielä vaikuttaa luurin softan lisäksi jos auton hardis ja softa on samat, ainakin mulla täysin samat kuin edellisellä sivulla jolla toimi. Ite oon ton suhteen luovuttanut.

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: barro - 28.09.23 - klo:19:46

H41 on käsittääkseni yhtä kuin MIB 2.5, jossa langaton AA ei vielä toimi

Streamer76

Itellä siis tämä sama setti kuin tässä, jossa oli kuulemma toiminut https://www.vagarena.fi/index.php?topic=43872.msg797149#msg797149

skodesko

Renkaiden vaihto alkaa olla talven lähestyessä jossain kohtaa ovella. Onko teillä hallitunkkia? Jos on, minkälaisella päällä ja mistä kohdasta olette nostaneet Superbianne? Onko vinkkiä jostain hyvästä hallitunkista? Olen aikeissa ostaa hallitunkkia, mutta mietityttää, että mistä kohdasta sillä uskaltaa nostaa. Toki rahamies veisi liikeeseen vaihdettavaksi, mutta säästö se on pienikin säästö. Kiitos avusta! :)

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: skodesko - 04.10.23 - klo:12:21
Renkaiden vaihto alkaa olla talven lähestyessä jossain kohtaa ovella. Onko teillä hallitunkkia? Jos on, minkälaisella päällä ja mistä kohdasta olette nostaneet Superbianne? Onko vinkkiä jostain hyvästä hallitunkista? Olen aikeissa ostaa hallitunkkia, mutta mietityttää, että mistä kohdasta sillä uskaltaa nostaa. Toki rahamies veisi liikeeseen vaihdettavaksi, mutta säästö se on pienikin säästö. Kiitos avusta! :)

Ihan normaalilla kolmekymppiä maksavalla 2tn nostavalla hallitunkilla olen nostellut. Jääkiekosta tuunasin nostotyynyn joka käy helman nostopaikkoihin

wsaarja

Mikä on noiden viivojen merkitys 40 molemmin puolin?

heller

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 04.10.23 - klo:18:23

Indikoi vaan 30 ja 50km/h nopeuksia.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

skodesko

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 04.10.23 - klo:18:23

Toinen ainakin näyttänee sen hetkisen nopeusrajoituksen, mutta olen miettinyt, miksi tuo toinen punainen viiva on olemassa?

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: skodesko - 04.10.23 - klo:21:37
Toinen ainakin näyttänee sen hetkisen nopeusrajoituksen, mutta olen miettinyt, miksi tuo toinen punainen viiva on olemassa?

Ei riipu rajoituksesta nuo viivat, aina ovat samassa paikassa. Softamiesten aivopierut nuokin jos tosiaan kertovat vain 30 ja 50 nopeudet :o

migis2

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 05.10.23 - klo:06:40
Ei riipu rajoituksesta nuo viivat, aina ovat samassa paikassa. Softamiesten aivopierut nuokin jos tosiaan kertovat vain 30 ja 50 nopeudet :o

Googlaas kuvia hakusanoille auton mittaristo. Yhdessä jos toisessa vanhassakin mittaristossa punaiset viivat 30 ja 50 kohdalla. Itse veikkannut, että ne merkkaa jotain oleellisia taajanopeusrajoituksia Keski-Euroopassa, mutta oikeaa syytä en tiedä. Googlaamalla sekin varmasti selviäisi.
Skoda Octavia Combi PHEV Style 2024 (11/2023)

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: migis2 - 05.10.23 - klo:08:00
Googlaas kuvia hakusanoille auton mittaristo. Yhdessä jos toisessa vanhassakin mittaristossa punaiset viivat 30 ja 50 kohdalla. Itse veikkannut, että ne merkkaa jotain oleellisia taajanopeusrajoituksia Keski-Euroopassa, mutta oikeaa syytä en tiedä. Googlaamalla sekin varmasti selviäisi.

Oikeessa olet, näyttää olevan saksalaisten tekosija alunperin. 30, 50 ja 130 on ollut merkittynä VAG:ssa jo pitkään. (residental, urban ja autobahn). Nyttemmin autobahn viiva on sitten vissiin poistunut. Yhtä kaikki - turhake mikä turhake - voisivat keskittyä olelliseen.

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 29.09.23 - klo:11:23
Itellä siis tämä sama setti kuin tässä, jossa oli kuulemma toiminut https://www.vagarena.fi/index.php?topic=43872.msg797149#msg797149

Ihmeiden aika ei ole ohi. Pixeliin tuli Android 14 ja nyt lähti pelittämään langattomasti 🙂 joku bitti tässä luurissa siis ollut poikittain joka nyt fiksaantui päivityksessä.

Nautilus

2019 Passatista tuli leasingvuodet täyteen ja se vaihtui Superb iV L&K:hon. Travel assist Pasuunassa toimi myös ilman vakkaria (tai siis piti auton keskellä kaistaa), mutta tässä tuntuu että vaatii vakkarin päälle ennen kuin lopettaa seilaamisen kaistaviivojen välillä. Koitin etsiä, mutten äkkiseltään löytänyt asetusta tuolle, onko kaistan keskelläpito siis vain vakkarin yhteydessä toimiva ominaisuus Superbissa? Saakohan tuota edes koodaamalla muutettua, muistaakseni jossain VAGeissa on kaistavahdin reagointi säädettävissä late, early, menu -tyylisesti....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy